{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.012 visninger | Oprettet:

fodring af frieser:-) {{forumTopicSubject}}

ja, tænkte på hvad folk bruger af foder? hvor meget de får, om det er hoppe el hingst/vallak el. føl:-)
og hvor mange penge om måneden det koster jer?

min hoppe er lidt småfed, men gør ikke noget nu hun går med føl syntes jeg, men nogle siger jo de er meget nøjsomme at fodre på, så er lidt nysgerrig om hvad andre mener:-)

frieser hilsner herfra


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring af frieser:-)
  • #1   23. aug 2011 mine friesere får lotus som er en fuldfoder pille ca to kilo supleret op med vitaminer og roe piller og en masse hø og gulerødder i sæsonen den ene er fem år vallak den anden hingst 4 men det var i vinters nu går de på græs stadig og får kun et kilo + vitaminer pris om vinteren ca 300-for fodret smiley men det er jo individuelt men mine kræver ikke så meget smiley

  • #2   23. aug 2011 Min hoppe på 6 år som rides dagligt får 2x600g hippolyt hestamix.

  • #3   23. aug 2011 Min Frieser er 2 år og blev vallak her i foråret. smiley Han får 1 kg. Hesta Mix Müsli fra Skt. Hippolyt om dagen i vinterperioden, fordelt over 2 måltider, og hø ad libitum. smiley

    Her om sommeren går han på døgnfold og får Kraüter-Gemuse Mineralien, også fra Skt. Hippolyt + en sommerurteblanding fra Askhims mod insekter. smiley


  • #5   23. aug 2011 Jannie jeg har lige prøvet at skrive til en forhandler af fodret for det lyder billigt da der jo er 25kg i en sæk.

  • #6   23. aug 2011 Vores for SUBLI som er et super produkt som vi importere fra Holland. Det bliver bla. Brugt på universitets hospitalet i Holland. Vi har super gode erfaringer med det. Det kan købes hos smgrideudstyr.dk en sæk sports brok med 20 kg koster 106kr. En hest på 500kg skal have 2 kg om dagen

  • #7   24. aug 2011 Ser virkelig frem til at der er forhandler af Freische Brok på sjælland.. smiley

  • #8   24. aug 2011 HØ, hø hø.

    Min frieser vallak på 6 får ca 8 kg hø om dagen, en lille sjat lucerner og vitaminer. Tidligere fik han 8-10, men det tabte han sig ikke på, det holdt ham vedlige. og han skulle smide lidt kg, da han var for rund.

    Da vejret skifter kommer han efterhånden op på 10-12 kg døgnet nu hvor han er ved at være i rette huld og holde krybbefoderet så lavt som muligt. Men det er vores første sæson sammen, så nu ser vi hvordan det fungere for ham. Jeg fodre primært med hø og finder det ikke dyrere end krybbefoder, men sundere.

    Han skal gå med dækken og skal helst ikke sætte for neget pels, det har også indflydelse på fodringen de kommende måneder.


  • #9   25. aug 2011 mange tak for svar:-) min hoppe får ca et kg musli om dagen og ellers hø, græs og så spiser hun også gerne lidt a halmen i boksen. uanset om der er hø eller græs:-)

Kommentér på:
fodring af frieser:-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce