{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Biografpremiere torsdag d. 21/3-13 {{forumTopicSubject}}

Og torsdag blev det!


Film: Beautiful Creatures

Genre: Romantik/adventure

Instruktør: Richard LaGravenese

Medvirkende:
Alice Englert, Alden Ehrenreich, Jeremy Irons, Emma Thompson, Emmy Rossum, Viola Davis og Thomas Mann

Information:
"I filmen 'Beautiful Creatures' tæller Ethan ned til den dag, hvor high school er ovre, og han kan flytte langt væk fra sovebyen Gatlin. Hver nat hjemsøges han af mærkelige drømme om en pige, han aldrig har mødt.

Ethan er som besat og føler sig både forelsket og lettere sindssyg på én gang. Da den smukke, sagnomspundne Lena Duchannes dukker op på hans skole, bliver pigen fra hans drømme pludselig lyslevende.

Ethan føler sig uimodståeligt draget af Lena, der har magiske kræfter og derfor skræmmer alle andre. En stærk forbindelse opstår mellem Lena og Ethan, der er som skabt til hinanden, men der hviler en mørk forbandelse over Lenas skæbne, som vil blive afgjort på hendes 16 års fødselsdag - og den nærmer sig. "

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=G7DlUCtgjo8

__

Film: Hitchcock

Genre: Drama

Instruktør: Sacha Gervasi

Medvirkende:
Anthony Hopkins, Helen Mirren, Scarlett Johansson, Danny Huston, Toni Collette, Michael Stuhlbarg, Michael Wincott, Jessica Biel, James D'Arcy, Kurtwood Smith og Ralph Macchio

Information:
"Året er 1959, og instruktøren Alfred Hitchcock (Anthony Hopkins) er på toppen af sin karriere. Det kreative samarbejde med konen Alma Reville (Helen Mirren) har aldrig været bedre, og han har netop haft succes med filmen 'North by Northwest'.

Men noget mangler. Hitchcock savner ungdommens kreative vovemod, så han beslutter sig for at kaste sig ud i et projekt, der truer med at ødelægge både sin økonomi og forholdet til sin ellers tålmodige kone.

Projektet hedder 'Psycho' og er kontroversielt på flere niveauer, men har også potentiale til at genopfinde den underlødige gysergenre."

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=3rQuRLERl6A

Portrætfilmen 'Hitchcock' er en skildring af en af filmhistoriens største genier, men i lige så høj grad en kærlighedshistorie mellem to kreative mennesker.

__

Film: Pitch Perfect

Genre: Teenagefilm/musikfilm

Instruktør: Jason Moore

Medvirkende:
Anna Kendrick, Skylar Astin, Rebel Wilson, Brittany Snow, John Michael Higgins, Elizabeth Banks og Christopher Mintz-Plasse

Information:
"I komedien 'Pitch Perfect' starter Beca (Anna Kendrick) på Barden University uden de store ambitioner, udover drømmen om at blive DJ.

Men da hun bliver rekrutteret til skolens a capella-gruppe for piger, finder hun frem til skjulte talenter. Koret, der går under navnet ’The Bellas’, får med Becas indtræden udbygget deres repertoire og får fornyet energi.

Nu er tiden inde til at udfordre deres mandlige sidestykke i en sangkonkurrence. "

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=siEHekc-1oE

__

Film: Searching for Bill

Genre: Dokumentar

Instruktør: Jonas Poher Rasmussen

Medvirkende: ????

Information:
"I 'Searching for Bill' møder man Bob Maser, der bor i en trailerpark udenfor New Orleans. Hans bil er blevet stjålet af en svindler ved navn Bill, men den bliver hurtigt fundet igen helt oppe i Detroit. Bob beslutter sig for at efterlade sin familie derhjemme og tage op og hente bilen.

I bilen finder han Bills gamle notesbog, der er fyldt med mærkelig tekster, tegninger og navne, adresser og telefonnumre på folk han har narret på sin vej. Bob beslutter sig for at søge retfærdigheden og tager ud for at finde Bill i stedet for at tage hjem.

Rejsen tager ham igennem landet, ørkenen og hele vejen ud til kysten på den anden side. På vejen møder han andre rejsende med lignende skæbner. Alle har de mistet og er ude og lede efter en ny vej – i et land under pres."

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=bBCMNmjNsgk

__

Film: The Human Scale

Genre: Dokumentar

Instruktør: Andreas Dalsgaard

Medvirkende: ????

Information:
"I dokumentarfilmen 'The Human Scale' har den verdenskendte danske arkitekt, Jan Gehl, og hans hold visioner om at indrette byer med fokus på menneskers behov og adfærd.

Deres mål er, at byerne bygges på livskvalitet, bæredygtighed og menneskevenlighed. Altså en humanistisk mission, der bliver ført ud i livet i nogle af verdens største byer.

Fra Times Square i New York til jordskælvsramte Christchurch i New Zealand og regeringens fokus på bæredygtige løsninger i Dhaka, Bangladesh skildres et behov for radikal nytænkning i menneskets vilkår i de moderne byer. "
__

Hmmm.. Synes der er en masse spøjse film på programmet? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Biografpremiere torsdag d. 21/3-13
  • #1   21. feb 2013 Beautiful Creatures, skulle være L O R T!
    Har næste kun hørt dårligt om den!

    Har dog læst bogen, så skal se den smiley


  • #2   21. feb 2013 Jeg har ikke rigtig nogen planer om at se den, da traileren ikke lige fangede mig. Har hørt den har fået dårlige anmeldelser, men kender ikke nogen der lige har set den endnu. så jeg ved ikke lige så meget smiley

    Men hvis man har læst bogen, så skal man jo også se filmen, heheh :o)


  • #3   22. feb 2013 Tror måske det handler om hvad man er til.

    Faktisk så syntes jeg at traileren på den film fangede mig smiley


  • #4   22. feb 2013 Jeg har tænkt mig at skulle se Beautiful Creatures... men først, når den udkommer på dvd. Det er ikke en film, jeg umiddelbart føler noget behov for at se i biografen. smiley

    De anmeldelser, jeg har hørt af filmen, har været meget blandede, men jeg er sådan skruet sammen, at jeg helst vil danne mig min egen mening. Og den kan vel næppe være værre end den første Twilight-film??


  • #5   22. feb 2013 Jeg giver heller ikke en skid for anmeldere, da de næsten altid kun kan lige de der store film med meget dybte og romantik og storslåethed, som fx. En Kongelig Æffere, bare lige for at tage en. Action film, sjove film og/eller lidt underlige film, hakker de ned på. Men det sjove er så, at det er dem anmelderne hader, der går hen og bliver mest populære blandt folk :o)

  • #6   22. feb 2013 Arh... The Avengers fik da meget gode anmeldelser. smiley

    Men den ER så også en virkelig god film. smiley

    Og ellers er jeg enig med dig i, at film lidt ud over det sædvanlige ofte har det svært i forhold til anmelderne. Tit og ofte sker det jo også, at film som bliver sablet af anmelderne, går hen og bliver store publikumsuccesser på trods. smiley


  • #7   23. feb 2013 Hvis vi tager Anja og Victor filmene, så fik den første helt vildt dårlige anmeldelser! De gik hen og lavede 4-5 stykker smiley Så så dårlige kunne de da umuligt være.
    Så det giver ikke altid mening det de skriver, hahah :o)


Kommentér på:
Biografpremiere torsdag d. 21/3-13

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce