{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.401 visninger | Oprettet:

Hvad ville I gøre? Fødselsdag og begravelse.. {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at min oldemor (min mors farmor) døde natten til idag, og hendes begravelse kommer højsandssynligt til at ligge D.30/12, som er min fødselsdag, og for at være helt ærligt har jeg ikke rigtig lyst til at fejre min fødselsdag med at skulle tage hele vejen til København (bor ved Billund, Jylland) for at tage til begravelse..

Så mit spørgsmål er så ville i tage til begravelsen (har mødt min oldemor 1-2 gange, af hvad jeg kan huske) eller ville i blive selv hjemme (bliver 16) og så holde den med nogle venner, eller ville i bare vente med at få gaverne til en anden dag, da jeg "nægter" at tage i mod NOGLE som helst gaver på min fødselsdag hvis vi tager til begravelsen...

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville I gøre? Fødselsdag og begravelse..
  • #1   24. dec 2013 Hvis du ikke kender hende, og har noget specielt forhold til hende, ville jeg vælge at blive hjemme. smiley

• #2   24. dec 2013 Jeg ville blive hjemme smiley
    Der er ikke særlig mange er gået bort imens jeg har levet, kun min oldemor og min morfars bror, kendte ham okay godt, men kunne ikke se nogen grund til at tage med, have jo kun mødt ham et par gange... smiley

• #3   24. dec 2013 Jeg ville også blive hjemme. Tror heller ikke, at din oldemor bliver ked af, hvis ikke du kommer smiley

• #4   24. dec 2013 Ville også blive hjemme. Du kender hende jo ikke så godt og det er jo ret trist at tilbringe sin fødselsdag, til en begravelse hos en man knap nok kender smiley

• #6   24. dec 2013 ville tage afsted, synes ikke du kan være bekendt at blive hjemme når det nu er en begravelse og i er i familie smiley

• #7   24. dec 2013 Jeg ville tage afsted og så holde det dagen før. Det er trods alt din familie:-)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #8   24. dec 2013 Jeg syntes det er respektløst at vælge sin egen fødselsdag frem for en begravelse..
    Måske kender du ikke din oldemor, men hun er stadig et familiemedlem.

Jeg kan godt se du syntes det er irriterende, men det er EN dag hvor du ikke lige holder fødselsdag..

• #9   24. dec 2013 Jeg ville ikke tage afsted, og at holde den på din fødselsdag?! Det kan man bare ikke? Altså det er jo din dag! smiley

• #10   24. dec 2013 Jeg tror altså i drager alt for hurtige konklusioner, piger smiley hvis det er et familiemedlem, der ligger så langt ude, at man knap nok har mødt hende og slet ikke kender hende, skal man så tage til begravelse og sørge over nogen, man overhovedet ikke kender? jeg tror det kommer meget an på ens egen holdning. Det kommer an på, hvor godt du kendte hende, og om din mor gerne vil have, at du tager med - er din mor berørt af det? for så synes jeg klart at du skal tage med smiley folk bliver bare fornærmede når diskussionen om fødselsdagen kommer ind over, men i bund og grund handler det om, hvorvidt du skal tage med til en begravelse helt i København, for en du ikke kender. Vi kan ikke rigtig vurdere det for dig. Har du snakket med din mor om det? smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #11   24. dec 2013 Katrine: nu er en begravelse en større og vigtigere ting end en "normal" fødselsdag.

• #12   24. dec 2013 Jeg tror Katrine er ironisk smiley

• #13   24. dec 2013 Jeg har i en ung alder mistet rigtig meget familie. Hvis jeg var dig ville jeg fortryde at jeg blev hjemme for en fødselsdag.....

• #14   24. dec 2013 Hvis man SKAL tage med til alle begravelser i familien, så er jeg da kommet bagefter.
    Selvfølgelig er jeg med, når vedkommende har været tæt på mig. Men bare fordi jeg har mødt dem nogle få gange, eller flere til familiefester, så tager jeg ikke med. Vil føle det meget forkert.

Jeg synes klart du skal blive hjemme og holde din fødselsdag. Til gengæld kan du så snakke med din mor og høre HENDES minder om din oldemor.

• #16   24. dec 2013 Selvom jeg ikke er helt i rigtig familie med min mors moster, så ville jeg stadig tage til hendes begravelse hvis det var, på trods af at jeg kun husker at jeg har mødt hende en 3-4 gange (selvom jeg har mødt hende mange flere). Hun sender mig fødselsdagskort og julekort hvert år, og en lille hilsen ind i mellem, også på mail.
    Jeg ville tage afsted, og så holde fødselsdagen dagen før eller efter. ;o)

• #17   24. dec 2013 da ti gange hellere fejret livet = fødselsdag end en gammel kones død, hun var sandsynligvis træt og mæt af dage, du kender hende ikke, og hun ved ikke om du er der eller ej....
    hvis det har betydning for din mor at du er med ville jeg tage med, men ellers ville jeg da blive hjemme og fejre dagen. spørg din mor om det har betydning for hende at du er med

• #18   24. dec 2013 Min mor vil gerne have at jeg tager, med men siger at jeg selv må bestemme det. Jeg har aldrig så vidt jeg kan huske fået et eneste fødselsdags eller julekort fra hende, hun var 93, men synes ikke heller ikke min fødselsdag er vigtigere end en begravelse, jeg kan bare ikke se at jeg skal tilbringe min fødselsdag, sammen med grædende mennesker og folk jeg ikke kender, fremfor at lave en god dag ud af det og så hygge sammen med folk jeg rent faktisk kender.. smiley

Men jeg må se til det, jeg kan jo altid håbe at det først bliver D.2. januar.. smiley

• #19   24. dec 2013 så bliv du bare hjemme.... og hav en hyggelig dag med nogle veninder

• #20   24. dec 2013 Det er da noget mærkelig noget at skrive sådan om hvad der er vigtigst. Det er jo ikke sikkert at alle synes en begravelse, hos en man nærmest ikke kender, er vigtigere end en fødselsdag. Alle har hver deres mening, og det er da forkert at rykke sådan op i hvad der er rigtigt og forkert. Nå, nok om det!
    Hvis det var mig, havde jeg valgt at tage den med min mor, hvis min mor var tæt med hendes bedstemor (som jo så ville være min oldemor;-) ) så havde jeg valgt at tage med, for min mors skyld. Hvis min mor ikke havde været tæt med hende, havde jeg nok valgt at blive hjemme, da der jo sandsynligvis vil være nogle til begravelsen som er MEGET berørt at den pågældendes død, og derfor ville jeg føle mig meget malplaceret, da jeg syndes det ville være forkert at stå der, som næsten ligegyldig, overfor alle de sørgende mennesker. Håber du forstod hvad jeg mente smiley

• #21   24. dec 2013 Jeg forstod det godt Trine:) Min mor har ikke snakket med hende i et par år, så de var ikke vildt tætte, men selvfølgelig er hun da ked af det:)

• #22   25. dec 2013 Jaja, det er da klart! Men mente også mere sådan, om de overhovedet rigtig havde set hinanden og snakket sammen smiley

• #23   25. dec 2013 Nu er det helt op til den enkelte hvordan man bedst siger farvel og mindes den afdøde bedst. Nogen foretrækker måske en fisketur eller en stille stund i lænestolen.

Det essentielle er at man i en stund tænker på den afdøde.

Den afdøde er ligeglad
    Men spørgsmålet går måske mere på hvad andre tænker om at man ikke kommer til en begravelse... Men er det grund til at dukke op? For tænk hvad de gamle tanter tænker? Aj vel?

Få din mor til at fortælle om alt det der var dejligt ved din oldemor, tud lidt, drik en kop kaffe, og lad så hende tage afsted.

Med mindre du vælger at tage med for at støtte din mor... Det er så noget andet igen

Men du skal ik tage m fordi andre synes du skal...

Kommentér på:
Hvad ville I gøre? Fødselsdag og begravelse..

Annonce