{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Rygestop! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Jeg har valgt at jeg gerne vil prøve at stoppe med at ryge her til nytår!
Jeg har røget i et år, og ryger ca 12 smøger om dagen!
Jeg har en gang før prøvet at stoppe en uge, hvor jeg så faldte i igen..
Da jeg stoppede sidst havde jeg stadig smøger på mig, for så kan jeg sige "jeg er stærk, jeg lader være" men hvis jeg ikke har går jeg nærmest i chock!
Min mot og bror ryger ogs, og mig og min kæreste prøver at stoppe sammen, men når andre ryger foran en er det bare lidt sværere...

Vil i ikke komme med jeres bedste råd til st stoppe?
Tak op forhånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygestop!
  • #1   30. dec 2013 Nu har jeg aldrig selv røget fast, men min kæreste (Og hele hans familie) gør.
    Prøv at trap stille og roligt ned på cigaretterne, du kan også købe de lange og gå hen og ryge halve cigaretter og nedsætte forbruget på den måde.
    Man kan også prøve alt det der nikotinell osv., men det kender jeg ikke så meget til. smiley


  • #2   30. dec 2013 Et år er ikke så meget, så vær du glad for det, tænkt på dem der har røget i over 20 år, og skal stoppe smiley
    Jeg har ikke røget over 1 år nu, men brugt e cigaret, som jeg også skal til, at stoppe med. Den er også rigtig god, når der er andre der ryger, OG smøger smager IKKE godt, når man er vant til e cigaret.
    Du kan se dem her: www.pencig.dk dem med på 1100 er bedst smiley


  • #4   30. dec 2013 Tæl hvor mange du præcis ryger om dagen og skær en eller 2 ned om dagen smiley

  • #5   30. dec 2013 fra d. 1 januar må man ikke længere ryge på mit arbejde, ligeledes er jeg den eneste i min klasse der ryger, så ryger altid alene i klassen, så jeg har besluttet mig for, at stoppe med, at ryge her efter nytår. De gange jeg har prøvet, syntes jeg det gælder om, at holde sig beskæftiget, det sværre er når man sidder derhjemme nogle timer i træk syntes jeg. Ligeledes har jeg altid haft noget med at gumle på tyggegummi, gulerødder, you name it.

    Så det at holde sig beskæftiget hele tiden, samt det at have noget at stoppe i kæften som ikke er cigaretter, det syntes jeg hjælper smiley


  • #6   30. dec 2013 Vær gang du har lyst, så mind dig selv om, at du ødelægger din krop, at du kommer til at lugte, at det kan gøre at din hud ældes hurtigere og sådan nogle ting. Tænk på ALT det negative. Det har hjulpet på mig. (:

    Og så synes jeg, at du skal aftale med din mor og din bror, at de ikke ryger lige op i ansigtet på dig og du får lyst, men trækker sig lidt væk hvis de vil ryge.


  • #7   30. dec 2013 gør som du gjorde sidst, hav adgang til smøger, og fortæl dig selv at du gerne må ryge, men at du ikke har lyst at du VÆLGER at lade være.

    Det handler om at tage kontrol, når ryge trangen er der vare den fra 3 sek til 2 min, lav noget andet, der får dine tanker væk, feks gå en tur, vask op, små hop på stedet eller hvad du nu kan finde på. men lad være at spise når trangen er der. den første uge er den værste.... anerkend at du har lyst til en smøg, det er helt ok, men vælg den fra når du har accepteret at lysten er der.
    du må GERNE ryge, der er intet værre end et forbud.
    De penge du bruger på smøger hæv dem hver dag og læg dem i et glas så du kan se hvor meget du spare, det er også med til at øge motivationen, og når der er gået en måned eller to så brug de penge på at forkæle dig selv.
    lad for alt i verden være med at tænde en smøg for andre eller at tro at du kan ryge til festlige lejligheder
    Held og lykke med ryge stoppet


  • #8   30. dec 2013 Da jeg stoppede med at ryge, havde jeg ingen cigaretter på mig, jeg trappede heller ikke ned. Gik fra at ryge ca 1 pakke om dagen til ingen overhoved. Det gik fint, hver gang jeg fik lyst til en smøg løb jeg en tur eller spiste sukkerfri tyggegummi, min mor røg foran mig hver dag, men hvis man vil det nok kan man også. Jeg holdte det i lidt over et år, men begyndte så at ryge igen.

  • #9   31. dec 2013 Zoey: Smid lige et link, hvor der står, at det er farligt (noget der er bevist).
    Kræftlæge på riget, har udtalt, at hvis alle rygere brugte dem, ville der om 10 år ikke være lungekræft, forsaget at rygning.
    Der er over 4000 giftige stoffer i cigaretter, hvor der er 3 i væsken til e cigaretter, hvis man finder dem de rigtige steder, er de dog testet for, at der ikke er de stoffer i!
    Derudover, er mængden af de 3 stoffer så små, at de også findes i mad...
    Det er jo ikke meningen, at man skal dampe i stedet for, at ryge, men damp er en god måde, at komme væk fra røgen på.


  • #11   31. dec 2013 Nogle af dem er bevist, men ikke alle.
    Som jeg også skriver, er der 3 stoffer i nogle væsker, men hvis man køber dem de rigtige steder, eller selv får dem testet for stofferne, kan jeg ikke se det kan skade.
    Jeg kender en del der damper (der er også en gruppe på facebook).
    Jeg har selv dampet over et år nu, og jeg fejler intet.
    Dem på sygehusene, der har set jeg har dampet, har heller ikke sagt andet, end at det var smart smiley
    Min mor og mine brødre damper, min mors veninde, min veninde og nogle flere, de fejler heller ikke noget.
    Min mor har røget over 30 år, og kan mærke stor forskel, når hun kun damper. Hun får en utrolig grim hoste af cigaretter, men når hun damper i en længere periode, så forsvinder hosten.

    Jeg ved godt, at der er mange der er imod det.. Men pengene går jo heller ikke til staten, som cigaretterne og de andre hjælpemidler gør smiley

    http://www.pencig.dk/rygestop-med-e-cigaretter/


  • Mikkel N
    Mikkel N Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   4. feb 2014 Jeg har også overvejet e-cigaretter, og har været ved at sammenligne priser på http://ecigaretguiden.dk/ og der kan være mange penge at spare ved at skifte til e-cigaretter

    Jeg har dog ikke købt nogen endnu, da jeg er nervøs for at de kan være skadelige, og de links @Zoey henviser til bekræfter min mistanke. Er der ikke andre end josefine der har haft positive oplevelser med dem?


  • #13   5. feb 2014 Come on, dem der skriver alt det shit, ved ikke hvad de snakker om! Min venindes mor var til kontrol på kræft afdelingen, hvor en overlæge sagde til hende, at det kan give lunge svamp, men hvis det skulle være et alternativ, at bruge e cigaretter, er det bedre med lunge svamp, end lunge cancer!!! Og ja, jeg kender endnu ikke nogle der har fået lunge svamp af det... Derudover står der i en af artiklerne, at det kan give en forgiftning med væsken, det er hvis man får det i munden RENT, hvilket man jo ikke gør, men en god e cig, ellers kan man tørre det af, hvis der kommer noget i munden, hvis ens e cig "savler".

    Læs gerne denne artikkel, som er skrevet af en, der har sat sig ind i tingene, og selv har været røgfrit i 2 år med hjælp af damp..
    http://politiken.dk/debat/laeserbreve/ECE2197446/e-damp-og-koelervaeske/


  • #14   5. feb 2014 Det er desværre stortset umuligt at stoppe hvis man bor sammen med/ovenpå andre rygere. Da lugten fra cigarretterne vil drive dig til vanvid :s

  • #15   5. feb 2014 Plus der er utrolig stor forskel på, HVOR afhænig man er og derfor sværheden i at stoppe.. nogle mener det er sværere at lade være med at spise slik.. nogle kan bare *puf* stoppe.
    Sådan en som min far.. ville have gået 10 km til den nærmeste tank i snestorm, hvis han var løbet tør.. han har ødelagt sine tænder efter at have gnasket så mange nikotintyggegummi, var en giga kamp. Idag er han røgfri, men han siger at hvis folk ryger ham i hovedet skriger hele hans krop efter en smøg... pøj pøj med det, håber det lykkes smiley


  • #16   5. feb 2014 Jeg startede med denne, men den er ikke god, den giver næsten ikke damp, og "savler" meget. http://www.pencig.dk/shop/e-cigaretter/my-colour-e-cigaret-pink-175.html

    Derefter købte jeg denne, var super glad for den, men det er rimlig dyrt med hoveder, når man damper meget + den "savler", hvis den ikke står lodret, når man ikke bruger den. http://www.cph-vapours.com/da/e-cigaret-startpakker/182-ego-ce4-1100.html

    Nu har jeg købt denne, og den er jeg super glad for, det er også den min veninde bruger, den er billigere i drift end de andre, og "savler" ikke. http://www.pencig.dk/shop/e-cigaretter/evod-e-cigaret-172.html

    Og så kan jeg anbefale at læse denne side også smiley http://www.pencig.dk/rygestop-med-e-cigaretter/


  • #17   5. feb 2014 Dyreelskeren: Helt enig, derfor er e cigaretter også et godt alternativ, jeg røg lidt, når jeg var sammen med andre der røg, men efter nogle måneder, ville jeg ikke røre en cigaret igen, det smager SÅ grimt, og alt kommer til, at lugte + man får ekstremt dårlig ånde smiley

Kommentér på:
Rygestop!

Annonce