{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

Rygestop? {{forumTopicSubject}}

Søger folks råd til hvordan í har kunne kvitte smøgerne.
Jeg har prøvet et par gange, hvor det længst har holdt 3 dage. Jeg har røget i 8 år, altså fra en meget ung alder af (12 år), og er faktisk åben for alle forslag efterhånden.

Der hvor det går galt, er med mit temperament. Det beskrives godt som ox araber, haha.
Da jeg gik i skole, inden jeg røg smed jeg stole efter lærerne og sådanne dumme ting, og har lært at kontrollere min vrede ved at ryge. Derud over har jeg social angst, så nå det hele bliver for meget, tager jeg en smøg.
Nå jeg ikke ryger kan jeg blive sur over de mindste ting, som hvis min bofælle ikke har købt smør, som han sagde han ville.

Jeg har prøvet at gå til mindfulness, men synes det er noget vrøvl at bruge min tid på.

Håber nogen kan komme med nogen råd/forslag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygestop?
  • #1   20. apr 2015 desværre sidder jeg selv i fælden igen og har taget beslutningnen om at stoppe første maj.

    Men inden da havde jeg været røgfri i 3 år uden den mindste trang. men da min eks og jeg gik fra hinanden efter 7 år sidste forår måtte jeg have en støtte pind desværre.

    jeg læste bogen endelig ikke ryger! den virker. men man SKAL gøre som i bogen ellers virker det ikke.

    lige pt. har jeg meldt mig på e-kvit.dk de hjælper en med smser og mails.

    krydser fingre for dig. vi kunne evt blive sparringsparterne. hvis vi stopper nogenlunde samtidig??


  • #2   20. apr 2015 Nu har jeg aldrig selv røget, men hvad med hypnose? Har hørt det skulle virke på en del. Ellers kan du måske prøve en e-cig.

  • #3   20. apr 2015 Har du prøvet et rygestop-kursus? Det har hjulpet min mor til at stoppe. Og som en anden nævner evt. hypnose.

  • #4   20. apr 2015 Helena det ville være fjollet at gå fra den ene afhængighed til den næste.

  • #5   20. apr 2015 Ja, undskyld jeg kommer med forslag og forsøger at hjælpe??? smiley Du køber jo væsker til en e-cig, så kan du selv styre nikotin indholdet og på den måde trappe ned til ingen nikotin. Det er der en af mine veninder der gør.

  • #6   20. apr 2015 Helene: Så kan du jo ligeså godt skære ned på smøgerne gradvist. Det er ikke billig at købe E-cigaretter og det er dumt for ham at spilde penge på, når han skal stoppe. Så står han med den bagefter.

  • #7   20. apr 2015 Sandra: Helena* -Jeg ved ikke hvad det koste,r det var trods alt bare et forslag. Så kan han jo bruge det eller lade vær smiley

  • #8   20. apr 2015 Jeg ved godt det bare var et forslag, men må vel gerne afvise det?:D men er glad for at i gider komme med forslag:)

  • #9   20. apr 2015 Selvfølgelig. smiley

  • #10   20. apr 2015 Det med at smøgerne styrer dit temperament er noget vrøvl.. Det er noget du har bildt dig selv ind og nu tror du på det!
    Jeg er selv lige stoppet med at ryge.. Når jeg får lyst til en smøg så laver jeg noget andet. Drikker et glas vand, går en tur, smider mig på gulvet og tager 10 armbøjbinger.
    Det er et spørgmål om at få hjernen til at fokusere på noget andet og så få ændret dine vaner.


  • #11   20. apr 2015 Et sted er det rigtigt nok, for jeg slapper af, nå jeg ryger, men at flytte fokus er også en god ide. Synes bare ikke, at det har hjulpet på mig.

  • #12   20. apr 2015 Det er kun sandt fordi du selv tror på det.. For du kunne lige så godt slappe af med en kop the eller en banan.
    Det er hvad man gør der til oppe i hovedet:)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   20. apr 2015 E-cigaretter er lige så skadelige som almindelige cigaretter smiley

    Enten skal man tage en kold tyrker, og droppe fra den ene dag til den anden uden nogen nedtrapning.

    Ellers kan du købe nogle piller på apoteket som virker, de koster 1000 kr. Og skal tages over 4 uger.. Min far har brugt dem og nu er han stoppet. Han har røget i over 30 år, og det er det eneste der har virket smiley


  • #14   20. apr 2015 Har prøvet sugetabletterne fra nikorette, og synes bare at det er noget dyrt skidt../:

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   20. apr 2015 Sebastian: de her er ikke fra nikotirette smiley

  • #16   20. apr 2015 Jeg har hørt meget godt om Easy way. Du ryger mens du læser bogen, og stille og roligt skulle du miste lysten til at ryge, fordi den simpelthen ændrer din måde at se "trangen" på.

    Dem jeg kender der har gjort det har i hvert fald været meget begejstrede, men det virker sikkert ikke for alle - nok især fordi man skal læse hele bogen. Jeg kom selv halvvejs igennem, så lagde jeg den fra mig (skulle lige have en pause), og kom aldrig i gang igen.

    Men, det er nok den jeg tager fat i når der endeligt skal stoppes. Ellers vil min læge indstille mig til lykkepiller - da jeg efterhånden har prøvet en del forskellige metoder, bl.a. e-cigaret og hypnose, uden effekt.


  • #17   20. apr 2015 Synes bare det er mange penge at lægge i at skulle stoppe. Self billigere i længden, hvis det virker.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   20. apr 2015 sebastian: er du overhovedet opsat på at skulle stoppe?

  • #19   20. apr 2015 Amt ja det er jeg. Ved godt det ikke lyder sådan, men er lidt nærig smiley

  • #20   20. apr 2015 Jeg stoppede selv efter 5 års rygning, for ca. 2 mdr. siden. Jeg har også prøvet at stoppe mange gange før, men så er har jeg været fuld, eller bare være ynkelig og så er jeg begyndt igen.

    Men jeg regnede ud hvor meget jeg brugte om året på cigaretter, og puha, det gjorde ondt! smiley Så dagen efter lod jeg bare værd med at købe en ny pakke og så måtte jeg jo se hvor længe jeg kunne holde den. Og jeg har da holdt den i 2 måneders tid nu, eller næsten, der har lige været nogle byture hvor den er glippet, men ellers.

    For mig har det også handlet om, at have noget andet og lave, så jeg kunne få flyttet fokus. Og hver gang jeg har tænkt på at jeg sømre godt gad ryge en smøg, så har jeg måtte lave noget andet, spise et æble, cykle en tur, ringe til en veninde eller lign.
    Selvom der nu er gået 2 mdr. så får jeg stadig anfald af og til, hvor jeg ikke kan tænke på andet end, at ryge, men igen - så må jeg flytte mit fokus, med at finde på noget andet.
    Jeg har også hørt godt om Easy way bogen smiley


  • #21   20. apr 2015 Lige nu synes jeg at det er ekstra svært, fordi jeg blev syet i låret igår, så kan egentlig bare sidde og trille tommelfingre. Og det dur jeg ikke til. Tænkte at tage ud på rideskolen ville hjælpe, men kan kun lave lidt ad gangen, og så skal jeg igen sidde og glo. Tror jeg vil forsøge mig med at tage på arbejde imorgen eller onsdag. Arbejder på rideskolen, så plejer at være aktiv hele dagen, så jeg keder mig sindssygt meget!

  • #22   20. apr 2015 Og at kede sig gør rygestop endnu svære!

  • #23   20. apr 2015 Sebastian. Bogen koster maks 200kr. Du kan sikkert endda låne den gratis på biblioteket.

  • #24   20. apr 2015 Jeg tror helt seriøst du skal vente med rygestop. Jeg kender dig ikke, men ud fra dine MANGE undskyldninger, så tror jeg ikke på at det holder smiley

    Og ja at kede sig gør et rygestop svært, da jeg stoppede med at ryge, var jeg midt i omgang nattevagter på pelejhjem, dvs. arbejde fra 23-07, oftest var der okay gang i den, men der kunne også snildt være nætter hvor jeg på mine 8 timer, måske kun lavede noget i 1½ time. Så der kunne man nå at blive pulse mange smøger, men det handler om viljestyrke og selvdiciplin smiley


Kommentér på:
Rygestop?

Annonce