{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Rygestop?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle sammen
Jeg vil rigtig gerne stoppe med at ryge.. Men jeg har rygrad som en vingummi.. Har prøvet laser ting ting i ører og det virkede overhovedet ikke, desværre smiley

Kender i noget som har virket for jer evt. Noget hvor der er garanti på eller sådan noget

Jeg vil rigtig gerne stoppe men jeg er blank med hvad jeg skal gøre smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygestop?!
  • #1   6. sep 2015 Der er vel aldrig nogen garanti.. Men det handler om at ændre sin indstilling oppe i hovedet.
    Hvis du, hver gang du får lyst til at ryge, tænker: Hvad ville der egentlig ske hvis jeg lod være? Og svaret er ofte: INGENTING!
    Det har hjulpet mig rigtig meget..


  • #2   6. sep 2015 Som min mor gjorde... Tag en kold tyrker.. Hvis du virkelig vil stoppe, så skal du nok kunne afstå fristelsen..

  • #3   6. sep 2015 Jeg er enig med Sanne. Hvis du helt inderst inde gerne vil stoppe, så kan man tage en kold tyrker. smiley

  • #4   6. sep 2015 Hørt der løbende gennem kommune eller apotek skulle være rygestop. Hvor man hjælper hinanden blir sat ind i det med negotin plastre og kan støte hjælpe hinanden. Der jo to ting, vanens magt og trangen til nicotin. Held og lykke nogle har nemmere ved det end andre. Håber du kan klare det.

  • #5   6. sep 2015 Lad være med at købe cigaretter, så har du ikke mulighed for at ryge.

  • #6   6. sep 2015 For mig virker det at tage kontrol, jeg har smøger til at ligge, for jeg må gerne ryge, men jeg VIL ikke.

    smøgtrangen vare kun kortvarrigt, og når den er der så accepter at du har lyst til at ryge, men lad være fordi du bestemmer, ikke trangen. lav evt noget andet mens trangen er der, feks. mavebøjninger, eller små hop på stedet. det samtidig den side gevinst at du får mere motion, og det har en gavnlig virkning på alt det du putter i munden i stedet for smøger


  • #7   6. sep 2015 Jeg besluttede mig bare en dag, da jeg vågnede at nu var det slut, det et år siden og har ikke røget endnu smiley Jeg var ellers virkelig slem ryger, røg gerne 1,5 pakke om dagen. hver dag i 7 år.

  • #8   7. sep 2015 I næste måned skal jeg til hypnotisør, der skal hjælpe med mit rygestop.
    Jeg glæder mig til at se om det hjælper, min rygrad er nok lige så god som din smiley


  • #9   7. sep 2015 Har ingen erfaring på området, men tænker det vel lidt er det samme som at skulle af med f.eks en sukkerafhængighed?
    Det "nemmeste" er faktisk at beslutte sig, sådan fuldstændig helt ind i hjertet. Når først man for alvor har taget en beslutning, så er det lettere at modstå.

    Ellers er der vel e-cigaretten, ved godt den nok ikke et sundere for dig, men ofte er de jo en god hjælp til at først stoppe med at ryge. Så kan man altid kvitte e'en bagefter.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   7. sep 2015 Hvis du inderst inde vil stoppe, så kan du også.

    Men hvis du bare er den mindste smugle i tvivl om du vil stoppe, så kan du heller ikke, også virker hverken hypnose, akupunktur, diverse tabletter osv ikke


  • #11   7. sep 2015 en kold tyrker og så man vil det helt uden tøven sådan stoppede jeg med at ryge hvertfald men ved hvis man ikk er indstillet helt 100 kan det ikk lade sig gøre

  • #12   7. sep 2015 Ida: Så simpelt er det altså ikke.

    TS: Kan anbefale et rygestopskursus, det fik min mor til at stoppe. Men ja, stop en dag. Tænk over hvor PISSE dårligt det er og hvordan du ødelægger dig selv. Rygning fører intet godt med sig. Det hjalp på mig at tænke sådan. Og så de få minutter rygetrangen varer skal du aktivere sig selv, lav et eller andet. Sæt dig et mål. Sig f.eks. at når du har været stoppet i en uge, så gør du noget godt for dig selv - som du selv bestemmer. Det kan hjælpe. smiley

    Jeg ryger dog stadigvæk, da jeg ikke rigtigt havde lyst til at stoppe - det var mest for mine bekendte der ønskede det, at jeg prøvede.


  • #13   7. sep 2015 Jeg er enig med Ida hvis TS ikke køber cigaretter så har hun jo ikke mulighed for at ryge.

  • #14   7. sep 2015 Det i sig selv ikke at købe cigaretter er svært når man har lyst til at ryge. Og er man i skole eller lignende plejer man at kunne nasse en af en veninde eller ven. Det er altså slet ikke så simpelt, at man kan stoppe, bare fordi man ikke køber cigaretterne.

  • #15   7. sep 2015 Min mormor stoppede da vores bedstefar døde af lungekræft, der var forsaget af rygning. Hun trappede stille og roligt ned på hvor mange hun røg om dagen, og så stoppede hun bare helt en dag.

Kommentér på:
Rygestop?!

Annonce