{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Sindsygt honnorar :-( {{forumTopicSubject}}

Da jeg opdaget at Tindur havde fået spiserørs forstoppelse ringet jeg min dyrlæge kl 16.30. hvor de var hos mig kl 17.15. på en hverdag.. Jeg fik nu regningen... 1440 kr i honnorar smiley smiley og hele regningen lyder på 2162 kr for smertestillende og stå med en slange og lidt vand i 30-45 min max... Phuha hvor fik jeg ondt i maven da jeg til trods for, at jeg vidste honoraret var dyrere så havde jeg regnet med en regning på det halve... smiley
Måtte bare ud med det..

Mvh TT der endnu en gang har skadet hest og har endnu en regning at vente på... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sindsygt honnorar :-(
  • #1   11. okt 2014 nå det efter kl 17 er det til helt andre priser.. og det meget normalt der kommer en del oven i.. Men der er vel også kørsel med i det der..

Men 2162 lyder ikke heeeeelt ved siden af sys jeg.. jeg betalte hvis 1800-1900 kr for ca det samme og det var også efter 17 på hverdag så lyder ikkeved siden af =)

Men jah ikke godt og ringe efter dyrlæge efter normal tider

• #3   11. okt 2014
    Det lyder ikke helt ved siden af. Sisse fra Norets tager følgende.
    " Tillæg for vagtbesøg 100 % af honoraret
    Tillæg for akutte besøg bestilt mellem 9-16 samme dag 200 kr (ex moms) "

Dvs. hvis din regning ender ud på 1000 kr, så koster det 2000 kr som vagtbesøg. ( dvs. de weekender og nætter hun har vagten da hun deler med en anden dyrlæge ).

Hvor imod hvis man bestiller hende i alm. telefon tid som jeg gjorde, da Fleur havde været på løbe tur og hun kommer ud kort tid efter så er det kun 200 kr oven i.

• #4   11. okt 2014 Normalt ligger deres honnorar på småt 500kr.. Jeg havde regnet med det dobbelte..dvs ca 900 kr i honnorar. så småt 1400 kr havde jeg troet i det hele.. Derfor chokket... smiley

• #5   11. okt 2014 Tja, da jeg fik dyrlæge ud til min shetlænder fordi han havde sandkolik kom jeg af med 3400 første gang, og 3600 anden gang - dette var dog ikke mine egne dyrlæger, men dem der havde vagten. Det var ca. samme tidspunkter som din smiley

Her kostede det 1200 i kørsel, og så kom alt andet oveni, så det var en dyr omgang... -.-'

Men sådan er det nu engang at have dyr.

Måtte have dyrlæge ud til min hoppe her torsdag aften, ringede omkring kl. 19.40-20 ca., og fik fat i dem vi brugte til hunden (dem til heste var helt fra Skjern igen, og det ville vi simpelthen ikke vente på, og dem vi bruger til hunden har også heste og andre store dyr normalt).
    Denne regning venter jeg stadig på, men er spændt på hvad den er på, nu det var så sent (dermed sikkert dobbelt takst), det er en dyrlæge vi ikke kender priserne ved, hvad kørsel var (ikke så meget som ved dem fra Skjern håber vi da!), og så hvad det koster at få den syet og hvad penicillinen og det smertestillende koster.. smiley

• #6   11. okt 2014 Jeg fik syet min pony en torsdag aften efter kl. 20:00 - 6.400 kr. lod regningen på. Tyveri!! I min verden.

• #7   11. okt 2014 Hvem i alverden havde du ude, Nightfall? Det lyder da HELT vildt! Det er mere end en jeg kender kom af med, da hendes hest kl. 23 havde en kæmpe spiserørsforstoppelse - hun kom af med 5000!

• #8   11. okt 2014 Frijsenborg Dyrlægerne - jeg er også rasende - og de kommer aldrig på min matrikel igen!

• #10   11. okt 2014 Puh, håber ikke at VBH dyrlægerne er lige så dyre - de er ikke så dyre når det angår hunden, så håber da heller ikke de er det, når det angår heste, for jeg har ikke lige så mange tusinde kroner jeg 'bare lige' kan hive op, det er der jo nogen der kan smiley
    Men når man er 17 og kun har ét arbejde, og to ponyer der konstant fejler noget, ja så er det altså lidt svært at have en stor opsparing x3

Min fik en flaske penovet (penicillin), hvor dyrlægen havde givet hende de første 20 ml, så vi skulle selv give hende til de sidste fire dage (en i stalden har medicinhåndtering), blev syet med 1-2 sting indvendigt, og så ca. 5-7 sting udvendigt, så vidt jeg husker smiley

• #12   11. okt 2014 Ja jeg venter på hvad jeg skal af med fra i onsdags, dette var ved middagstid... 5 dage antibiotika med kanyler, smertestillende og antibiotika sår spray... Phuha hvor er vi bare uheldige for tiden... smiley

• #13   11. okt 2014 Synes nu også vi var helt vildt uheldige her i torsdags og også fredag smiley

Min shetlænder får konstateret Cushing.

Min mors hest bliver akut syg, men hverken os eller dyrlægen kan se hvad der skulle være galt. Temperaturen var nemlig 38 grader. Heldigvis indenfor normal tid for dyrlægen, så det er vores egen.

Min pony stikker sin mule for langt frem, og stikker sig på noget så der kommer et hul på 2-3 cm i længde, og 1½-2 cm i dybden smiley Ikke vores egen dyrlæge, da det er hen af aftenen hun gør det.

Fredag måtte vores egen dyrlæge ud til min mors hest igen, fordi han nu stod med 40.3 i feber - men vi kan stadig ikke finde ud af hvad han fejler smiley Så dyrlægen tror det er en infektion i luftvejene, da han har ondt i halsen og er hævet (det er ikke kværke).

I dag har Prins (min mors hest) feber på 40.5, men vi vil ikke ringe til dyrlægen, da de bare vil give ham det vi selv har fået udleveret - så er der altså ikke grund til at ringe, når vi kan gøre det samme som de kan, mht. behandling (selv sagt af dyrlægen, så ingen kommentar om dette, tak)

- Kunne godt bruge en stor gevinst i lotto lige nu.. smiley

Og oveni den regning min hoppe lavede torsdag aften, så venter jeg stadig på den regning der blev lavet i sidste uge, hvor alle skulle vaccineres, den bette have taget blodprøve og tjekket tænder.

• #14   11. okt 2014 Phuha..Ja..jeg fik lavet vaccine og ormeprøve sammen med såret her nu sidst..hvis ikke skulle jeg betale igen for at komme den 21... smiley

• #15   11. okt 2014 Er pludselig glad for jeg kun har en hund i forhold til dyrlæge regninger smiley

• #16   11. okt 2014 Nogle gange er det alt for dyrt at have heste - meeeeen man KAN jo altså ikke undvære dem smiley Så vil jeg hellere spare alt ved mig selv, og så sørge godt for dem smiley Tænker at alle mine fødselsdagspenge (bliver snart 18) vil gå til dyrlægeregninger, så må det jeg nu engang mangler altså vente smiley

• #17   11. okt 2014 Tænk jeg syntes ikke engang det var dyrt, men er måske lidt alene om det.. smiley Dyrlægen skal jo have sine udgifter dækket, og han kom jo akut ud..

• #18   11. okt 2014 jeg synes egentlig du er sluppet billigt?

selvom det stadig er dyrt smiley vi er grunden til at dyrlægerne tjener fedt

• #19   11. okt 2014 Det er en sektion med mange dyrlæger.. så den der har vagt har vagt..ikke anderledes end når jeg har aftensvagt smiley

• #20   11. okt 2014 Psst..Jeg tjener IKKE fedt..men er hellere ikke dyrlæge smiley

• #21   11. okt 2014 hmmm jeg gav 850kr incl kørsel sidst dyrlægen var her til en af ponyerne, om søndagen, akut...

Det har vist meget at sige om man betaler regning eller kontant, og om man altid bruger den samme dyrlæge til alle dyrerne eller man har forskellige... vi har brugt den samme til vores hunde altid, men efter at vi får alle dyr behandlet ved ham vi har nu, har vi sparet en masse og altid fået en super profesionel og tryg/god behandling... han er meget ærlig og kalder derfor en skovl for en skovl og når jeg spørger til prisen siger han altid... hmmm skal vi sige XXX? nej jeg hører jo nok fra dig igen en anden gang, så... XXXXkr...
    Det kalder jeg loyalitet... og han er super dygtig både til hest hund og kat...

• #22   11. okt 2014 Egentligt ikke særlig stor regning, men selve honoraret er ret dyrt.

Der er en sammenslutning af dyrlæger i mit område, som kører vagt. Hvis du ikke er kunde i forvejen ved en af dyrlægerne i vagtordningen, får du et ekstra gebyr på 1000 kr i honoraret.

Det skyldes at mange er begyndt at bruge "billig" dyrlæger som kun har åbent i dagtimerne, men den dyrlæge kommer jo ikke akut også ringer folk alligevel til de lokale, fordi så kan de godt bruges.

Jeg syntes det er helt fair.

• #23   11. okt 2014 nu har vi så kun hunde og en kat tilbage...
    Vores budget er meget skrabet pt, da jeg på 4. år kæmper for fleksjob.
    Dyrlægen har derfor vaccineret alle tre gratis - så kan jeg bare betale når der kommer styr på det hele... intet skrevet ned og han har jo ingen garanti for at vi kommer for at betale...

min GD skulle jeg op for at aflive hvilket ville koste 600kr incl kremering. Samme omgang ville koste 1800kr incl kremering hos den tidligere dyrlæge vi havde...
    Men til det kan jeg tilføje at hunden stadig er i live, fordi dyrlægen ikke nænnede at aflive en hund med det humør og den gnist i øjnene... og han trives på sin medicin og er nu helt haltfri, selvom han mangler et korsbånd i et bagknæ...
    Den anden dyrlæge sagde at er korsbåndet sprunget er der kun to muligheder, aflivning eller operation... så igen der er jeg glad for at jeg valgte andre øjne på sagen... og også derfor alle dyr nu skal behandles ved ham fremover...

• #24   11. okt 2014 Sidst jeg måtte tilkalde dyrlæge efter "åbningstid" betalte jeg 2335,75. Det var til en akut hovbyld (hesten havde det fint om morgenen, om aftenen stod hun på 3 ben og væltede næsten på vejen op til stalden fordi hun ikke ville støtte på det sidste ben).

Det inkluderede vagthonorar, udskæring af hovbyld, 1 pakke animalintexbind, 3 stk. vetflex forbinding, utensilier, miljøafgift og kørsel. Ingen smertestillende, da vi skulle kunne holde øje med bedring uden nogen "kunstig" virkning.

Selve honoraret lyder på regningen dog kun på 825 kr.

Jeg er glad for, at forsikringen dækkede det meste, og jeg kun skulle af med selvrisikoen, som for mig lyder på 1105 kr. smiley

• #25   11. okt 2014 Jeg har brugt samme dyrlæge i alle år.. Så intet med at bytte rundt osv...og har altid fået regning siden de kikkede mærkeligt på mig første gang da jeg ville betale kontant...

Mvh TT

• #26   11. okt 2014 Jeg skulle have en dyrlæge ud søndag aften med mistanke om spiserørs forstoppelse.. Har endnu ikke fået regningen smiley - og Stanley står stadig efter en uge til trods for endoskopi i går og 2x penicillin

• #27   11. okt 2014 Altså nå man arbejder for det offentlige få man også nogle fede tillæg. Jeg få 115 i timen plus dette kan jeg om aften få 50 kr efter ca i tillæg. Så der er jo noget om det smiley

• #28   11. okt 2014 Så der mig der i dag måtte få en dyrelæge ud til kolik. Tror jeg flygter til et andet land inden den regning kommer...

• #29   11. okt 2014 Er meget glad for mine heste nu.
    Har ik fået en regning siden feb/marts 13, den var på 6500.
    2 behandlinger af kolik (uden det var kolik) en uges ophold ved dyrlægen med fuld forplejning, fordi der sku findes ud af hva det var.
    Et af besøgene var aften.
    Og muk/skabs behandling af anden hest.
    Siden har mine heste ik fejlet noget, jeg ik selv ku klare.

• #31   13. okt 2014 i min verden lyder det ikke særlig sindsygt, men dyrt jo det er det.
    min dyrlæge kom engang til at sætte et ekstra nul på regningen, så jeg fik en regning på 25000 kr, jeg var ved at skide grønne grise og brække mig af chok.
    heldigvis efter et telefon opkald viste det sig at være en fejl, så mine nerver kom lidt ned igen. min dyrlæge var dog lidt kæk og sagde at nu måtte jeg da være ekstra glad for ham når jeg havde fået sådan et chok, det er jeg stadig ikke enig med ham i

Kommentér på:
Sindsygt honnorar :-(

Annonce