{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.662 visninger | Oprettet:

Gravid og ridning? {{forumTopicSubject}}

Så ja, jeg sad jo og så Hospitalet for et par dage siden med min mormor, da det pludselig kommer i fjernsynet at den her gravide kvinde var ankommet til skadestuen/fødegangen fordi hun var faldet af hesten og havde fået den ned over sig, tror jeg nok det var.

Nu sidde jeg så helt tilfældigt her og tænker lidt hvordan i herinde har det med at være gravid og ride eller hvordan i bare har det med at høre at gravide rider. smiley

Jeg er selv i uge 25 nu, men må indrømme at jeg faktisk ikke har været i nærheden af en hest siden jeg fandt ud af at jeg var gravid. Min holdning er at det simpelthen er for risikabelt at sætte sig op på en hest når man er gravid, men det er det jo uanset hvad. Jeg har dog også dårlig balance og har svært ved at holde mig i sadlen en hel time, så det er jo også derfor min holdning er som den er. Tør ikke satse på at min balance har en god ide så derfor rider jeg ikke så længe jer er gravid.

Kom hid med jeres meninger og holdninger, bare husk at holde jeres svar i en pæn tone. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gravid og ridning?
  • #1   21. maj 2015 Skulle igang med tilridning af en hest da jeg fandt ud af jeg var gravid.. jeg droppede det og har siddet på en hest 5 gange siden. Min datter er 4 nu.

  • #2   21. maj 2015 Jeg rider under mine graviditeter så længe jeg synes det er rart smiley

  • #4   21. maj 2015 Da jeg ventede den første red jeg til ugen før termin. Dagen inden jeg fødte lå jeg på en halmballe med veer mens smeden ordnede mine heste.
    Med nummer to tilred jeg en unghest de første 4 måneder, da ejer var gravid og ikke turde. Hun var, set i bakspejlet, nok mere fornuftig end jeg.
    Anden gang stoppede jeg ca 2 måneder før termin fordi jeg fik plukveer når jeg brugte mine mavemuskler så koncentreret som ridningen krævede.
    Jeg var retur på hesteryg 3 uger efter begge fødsler.
    Jeg har fuld forståelse for folk der dropper ridningen under graviditet, men jeg synes også at nogle folk bliver lidt for pylrede i omgangen med hestene. Men igen afhænger det også af den enkelte rytters evner og ikke mindst hvilke heste de rider og omgås


  • #5   22. maj 2015 Jeg tror nu godt, jeg ville turde ride, hvis jeg var gravid, og jeg har ikke noget i mod at høre om folk der gør det - end ikke selvom de har en uge til termin! smiley Jeg rider også primært skovture i skridt, og selvom jeg selv tilred hesten da hun var tre uden sadel og bid, er jeg kun faldet af to gange. Og det er jo så over de sidste to år...
    Det sker selvfølgelig, men hvis man tager nogle forbehold, så tror jeg ikke det vil gøre nogen skade!


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   22. maj 2015 Jeg kunne aldrig drømme om at ride under en graviditet.

    En ting er at jeg selv kan komme til skade, men at jeg samtidig kan skade mit kommende barn, og min kærestes/mands kommende barn - det kan jeg ikke stå inde for.

    Faktisk forstår jeg sket ikke at folk vil gøre det..


  • #7   22. maj 2015 Jeg red under begge mine graviditeter. Mine piger er hhv 15 og 18 nu og hesten var temmelig varm.

    Under første graviditet fik jeg bækkenløsning i 6 måned - der stoppede jeg ridningen og kom først på hesteryg igen 6 måneder efter fødslen og havde så datteren med i bæresele smiley

    Ved anden graviditet fik jeg bækkenløsning allerede i 3 måned og var igen først tilbage i sadlen, da datter 2 var 6 måneder.

    Jeg ville gerne have redet indtil jeg ikke kunne komme op på hesten for maven smiley

    Kender en del der har redet indtil termin, også med ungheste. Baby ligger rimelig godt beskyttet og nyder faktisk bevægelserne smiley

    Men det er helt klart et spørgsmål om den vordende mors følelser - der er ikke noget der er forkert, så længe moderen gør det HUN føler for smiley


  • #8   22. maj 2015 Jeg ville simpelthen ikke turde det. Der er mange ting, man kan komme til skade af, men jeg ville ikke friste skæbnen på den måde.

  • #9   22. maj 2015 Da min hest ikke står stille når jeg står op ville jeg ikke kunne/turde at ride når jeg var begyndt at få noget mave. Jeg ville nok ride til jeg var 4-5 måneder henne, men jeg ved det ikke da jeg ikke har været/er gravid endnu smiley

    Synes ikke man skal droppe hestene helt bare fordi man er gravid, men man skal ride med omtanke for det er dyr man har med at gøre så man ved aldrig hvad der kan ske smiley


  • #10   22. maj 2015 Som sagt, er det bare min holdning, dels fordi jeg er så klodset som jeg er og dels fordi at jeg har været igennem en spontan abort, fordi jeg var lidt for klodset. Alle mine graviditeter har været skrøbelige, så min læge/jordemoder fraråder mig faktisk at lave noget helt vildt. At gå med min hund er okay, men kan blive øm bare af at cykle lidt, så jeg vil helst ikke friste skæbnen. smiley
    Der er intet jeg savner mere end at ride og det kribler også forfærdeligt i mig hver gang jeg ser en hest, men jeg tør simpelthen ikke gøre det. Hvis jeg ikke falder af en hest, så bliver jeg sparket af dem. smiley Så jeg har valgt at sige nej tak og så vente til min datter er født og gammel nok til at være uden mor et part timer. smiley


  • #11   22. maj 2015 Da jeg blev gravid holdte jeg op med ar ride min palomino fordi jeg til tider ryger af den, men forsatte med at ride på vores hollandsk varmblod til jeg var 36 uger henne, der sagde bæknet fra. Til sidst da jeg red skridtede jeg bare men det var fedt fordi det gav mig følelsen af ikke at være besværet af maven ligesom jeg følte ved mange andre ting.

  • #12   22. maj 2015 jeg selv har delte meninger omkring det at ride når man er gravid. selv ville jeg ride min hest lige end til min krop ikke tillod det mere, både som der bliver nævnt, fordi baby godt kan lide bevægelserne, men også fordi jeg nyder den samvær jeg har med min hest under ridning, men jeg ville droppe alle sådan nogen ting som måske lige pressede situationen, så som spring og tur ridning ved veje (da min er hunde rad for større motor ting)
    Jeg ville nok heller ikke udfordre ridningen på samme måde når jeg var nået hen i 4-5 måned.

    Når det så er sagt er min holdning kun sådan fordi jeg stoler blindt på min egen hest, jeg ville ikke sætte mig op på en anden hest, uanset hvor ofte jeg har redet på den før, og jeg ville bestemt heller ikke sætte mig op på min egen hvis ikke jeg kendte ham ud og ind.

    Og jeg ville heller ikke råde folk til at sætte sig op på en hest der var rimelig umulig at forudsige. da man her vil udsætte baby for en fare der efter min mening ikke er nødvendigt.

    Men jeg tror helt klart på at det er godt for egen krop også at ride når man er gravid, i små doser/mindre hårdt.


  • #13   22. maj 2015 Jeg har selv været i fertilitet behandling i 2 år, dog uden resultat. (vi har holdt pause og skal snart igang igen)
    Men jeg har snakket meget med lægerne på fertilitet klinikken om det.
    Og de siger at man sagtens kan ride på det niveau som man er vandt til inden graviditeten, når man bliver gravid. og at det faktisk er sundt at fortsætte med at ride så længe man kan og selvfølgelig føler sig tryk ved det.
    Jeg kender også flere der har redet næsten hele deres graviditet, men kender også en del der har måtte stoppe tidligt pga. bla bækken løsning og plukveer.
    Jeg har altid ment at jeg ville fortsætte så længe jeg kunne, men nu hvor vi skal i behandling og skal alt det igennem, så er jeg blevet enig med manden om at når (hvis) det lykkedes mig at blive gravid, så bliver jeg på jorden, og så må vi sende hesten i ridning indtil jeg har født. Men det er så også fordi det er så svært for mig at blive gravid, så hvis det endelig lykkedes, så tager jeg/vi ingen chancer.


  • #14   22. maj 2015 Jeg har redet on/off under alle tre graviditeter. Stoppede når jeg ikke synes det var rart længere, primært forbi der var nogen der synes min blære skulle være boksebold og sidde i en sadel samtidig med at der er en der dyrker boksning på højt plan, er bare ikke nogen god kombination.

    Ved nr 1 red jeg ret meget. Jeg gjorde min egen 3 års ryttervant, jeg var jo kun lige blevet gravid, men red senere min anden 3 års til undervisning, indtil jeg ikke kunne komme op længere.
    Ved nr 2 fik jeg en kollega til at sy nogle ridebukser om til mig, de begyndte at stramme, så jeg fik en kile syet i begge sider og vupti kunne jeg lige ride lidt mere.

    Jeg synes det var dejligt at ride, følte det var godt for min ryg/lænd og mit bækken. Fik også kommentarer fra JM om at jeg havde en særdeles stærk bækkenbund og så blev der listet et spørgsmål af om jeg tilfældigvis var rytter.

    Aldrig har jeg fået det forbudt af læger eller JM og min kæreste har heller aldrig sagt noget, han vidste godt at jeg kendte mine heste bedst og nok var den der havde bedst styr på hvem jeg kunne ride og hvem jeg ikke kunne ride.


  • #16   22. maj 2015 Har ikke læst de andre indlæg..
    Hvis hesten var en rolig kold skid så kunne jeg godt have redet indtil jeg følte maven var i vejen eller vægten for meget. smiley Men aldrig ellers smiley synes det er rigtig dårlig gjort imod sin partner at udsætte sig selv og foster/baby for fare ved at sætte sig op på en hest der ikke er nærve fast og rolig.

    Mvh TT


  • #17   22. maj 2015 Jeg red indtil uge 22, stoppede kun pga at jeg fik ondt i mit bækken og kunne ikke få strømper eller trusser på.. Men gud hvor jeg savner det..

  • #18   22. maj 2015 Det er for mig slet ikke et ordenligt argument at snakke om rolig vs. varm/uforudsigelig hest. Vi har med kæmpe levende dyr at gøre, og der er intet sikkert/forudsigeligt i at vælge en mere rolig hest. Har selvfølgelig respekt for det valg man træffer, men lige præcis at bruge argumentet om at det er fint fordi man vælger en rolig hest, det forstår jeg ikke smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #20   22. maj 2015 Eva: en hest er en hest og ale heste er i bund og grund utilregnelige da det er levende væsner..

    Giver funke helt ret...


  • #21   22. maj 2015 Selvfølgelig er det da ikke det samme, det kan enhver sige sig selv, men jeg synes man er indbildsk hvis man tror at man er sikker bare det er en rolig hest smiley

  • #22   22. maj 2015 Funke - nej man er ikke sikker på ryggen af et dyr.. Man er ej heller sikker bag rattet på en bil.. Man kan ikke lade livet stoppe fuldstændig op bare fordi man er gravid.. Men det er jo lov at bruge hovedet.. smiley

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #26   22. maj 2015 Eva: det du mener er vel det samme som fünke?

  • #27   22. maj 2015 Eva: forstår ikke helt hvad du mener. Det er farligt at ride, det er farligt at køre bil, det er farligt at cykle.
    Min pointe er bare, at jeg personligt ikke ville friste skæbnen, og om end man nok ville friste skæbnen mere ved at ride på en ung, hidsig og varm hest end at ride på en gammel, rolig hest, så løber man altså stadig en ret stor risiko.
    Mener bare ikke at man skal bilde sig ind, at man er sikker fordi man rider på en rolig, gammel hest. Vi er jo enige? smiley


  • #28   23. maj 2015 Som der bliver nævnt længere oppe i opslaget her, så er en hest et flugtdyr og selv den hest der har gået forbi den samme skygge hver dag, kan en dag tænke "hov shit, den er farlig den der skygge". Respekt til dem der vælger at ride selvom de er gravide, det er trods alt deres holdninger til emnet her, jeg må bare sige at min holdning som sagt ikke giver mig lov til at ride nu, for jeg tør ganske enkelt ikke. Jeg ville aldrig nogensinde kunne leve med mig selv, hvis jeg faldt og mistede min datter på grund af at jeg red en hest. Det er selvfølgelig kun godt at man rider til man ikke kan længere, men man er stadig nødt til at huske at hesten er et væsen med egen fri vilje og selv en hest kan have en dårlig dag som os mennesker hvor den bare ikke er medgørlig. smiley

  • #29   23. maj 2015 Har ikke læst kommentarerne endnu, men vil da lige fortælle min erfaring...
    Jeg red, da jeg ventede den første (10 år siden) og rider også nu, hvor jeg venter nr. 2. Er 7 mdr. henne og for mig er det super vigtigt at fortsætte ridningen så længe som muligt, da det er den eneste træning jeg kan og den er vigtig for min balance og gang.
    Så jeg fortsætter så længe det overhovedet er muligt. Rider ture (rider ikke andet på min hest). Så primært skridt, meget lidt trav og minimalt med galop.

    Der er så meget, der er farligt og graviditet er ikke en sygdom, som man siger.... Det handler om sund fornuft. At kende sin hest. Alle heste kan reagere, men de reagerer forskelligt.


  • #31   25. maj 2015 Jeg har redet indtil 2 måneder før fødsel, der kunne bækkenet ikke mere, og maven kunne ikke være der for hornet på sadlen.
    Så længe man ikke overanstrenger sig, og gør mere end man kan holde ud, så kan jeg ikke se det som et problem. Det er sundt at ride, og det er dejligt og hyggeligt, og det er godt for enhver (også kommende mødre, hvor alt andet kan være til besvær).


    profilbillede
  • #32   25. maj 2015 Linda - en sidebemærkning.. Dit hovede.. Er det ikke værdt at passe på siden du ikke har hjelm?

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #33   25. maj 2015 Linda: det handler ikke om hvad der er sundt, men om fornuft, og chancen for at falde af..



  • #34   25. maj 2015 Eftersom ridning faktisk er sundt når man er gravid, det styrker bækkenet. Så ville jeg nok forsætte med at ride indtil maven er så stor at den er i vejen.
    Og alt andet end lige er risikoen for at man køre galt eller falder på trappen mindst ligeså stor som den er for at falde af sin hest. Grafik er jeg ikke røget af i snart 10 år, og han er virkelig kold i sit hovede.

    Men ja jeg skal ikke kunne sige hvordan det bliver når jeg er gravid.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #35   25. maj 2015 Team grafik: hvorfor så ikke bare styrketræne, det er endnu sundere, også er der ikke risiko for at falde af?

    Ridning er for mig en unødvendig aktivitet, hvor mod trapper og kørsel kan være en nødvendighed..


  • #36   25. maj 2015 AMT: Kan næsten mærke at du blot et ude på en diskution, hvilket jeg egenligt ikke gider smiley Men altså der er risiko ved alt i livet, så skulle man virkelig begynde at pakke sig ind i bobleplast blot fordi man er gravid? Nej det syntes jeg ikke man skal, man skal følge sine egne grænser. Går grænsen ved ridning, jamen så skal man stoppe med det. Går grænsen først ved bjergbestigning, så er det så det man stopper med.
    Jeg vil altid respektere folks grænser, men de skal også respektere og acceptere at mine ikke nødvendigvis er de samme.

    Og netop en hest som Grafik ville jeg godt turde at ride, alt andet end lige er det mange år siden jeg er faldet af ham og den gang var det i forbindelse med springning. Er aldrig røget af ham ved alm ridning smiley
    Men en hest som Marko ville jeg måske lade stå, han er noget mere vågen. Men som sagt, jeg har endnu til gode at være gravid så ved endnu ikke hvor min grænse er.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #37   25. maj 2015 Team grafik: næh, jeg undre mig bare over alle de undskyldninger der kommer for at gøre smiley

  • #38   25. maj 2015 Nogen der har spiller håndbold eller fodbold når de var gravide?

  • #39   25. maj 2015 AMT: Jeg ser det ikke som undskyldninger. Det er jo folks ejet valg og man ved jo godt at der er en risiko, så er det jo op til den enkle om man vil løbe den risiko eller ej.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #40   25. maj 2015 Team grafik: så kommer folk da også med undskyldninger, hvorfor ikke bare skrive - " fordi jeg har lyst, og fordi jeg skider på den risiko der er for at falde af"...

  • #41   25. maj 2015 Jeg ser det stadig ikke som undskyldninger. Folk kommer med deres grunde til hvorfor de har valgt at ride, en grund kan sagtens være tillid til hesten ikke flipper ud. Jeg bruger samme grund hver gang jeg rider rundt i grime på mine, jeg stoler på at jeg kan styre dem. Ellers ville jeg aldrig gøre det.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #42   25. maj 2015 Team: nu syntes jeg så også at der er står forskel at gøre noget når man er selv, isforhold til at høre noget potientielt farligt når man bære ens barn OG sin mands barn i maven..

  • #43   25. maj 2015 Selvom jeg har en hest jeg har kendt i snart 7 år så ville jeg til hver en tid, hvis jeg blev gravid, ville sætte ridningen på pause smiley Jeg vil virkelig ikke have det godt med at mit kommende barn, vil kunne komme til skade, fordi min hest opfører sig naturligt og hopper til side af et chok og jeg så falder af smiley

    Men der er vi jo forskellige smiley


  • #44   25. maj 2015 Jeg kunne aldrig finde på at sætte mig på Tindur (som han er i dag) gravid! Men på min venindes Islænder havde jeg intet problem med at ride smiley til og med min urutinerede datter ville jeg lade ride ham selv da han er godheden selv. Han reagerer ikke på noget som helst og hjælper til og med rytteren til at genvinde balancen smiley en fantastisk hest smiley

    Mvh TT


  • #45   25. maj 2015 AMT: Igen omhandler det jo hvor ens egne grænser går. For samme risiko er der jo når man lader sine børn ride, de kan komme alvorligt til skade smiley som sagt er folks grænser forskellige og jeg ville nok ikke have nogen betænkeligheder ved at ride en hest jeg føler mig 130% tryk. Og ja der kan ske uforudsigelige ting, men dette kan også ske ved dagligdags ting.
    Men nu vil jeg stoppe, alt andet end lige et valget jo op til en selv hvorvidt man vil ride eller ej. Det er ihvertfald ikke noget fremmede mennesker skal bestemme for mig smiley

    Også mp vi jo lige huske at Nathalie red WEG i sommers på trods af hun var gravid, og der skete jo ikke noget smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #46   25. maj 2015 Pak de dårlige eksempler væk smiley

  • #47   25. maj 2015 team grafik. der er forskellen jo så at barnet kan sige nej til at sætte sig op på hesten? smiley barnet har jo intet valg hvis mor sætter sig op på hesten og så falder af og skader sit barn smiley Det er sådan jeg føler det smiley

  • #48   25. maj 2015 Mason: Jeg mener stadig at det er op til den enkle person hvorvidt de vil ride under graviditeten eller ej, og at andre må respektere at alle ikke har samme grænser. Slut smiley

  • #49   25. maj 2015 har jeg da sagt folk ikke må? smiley Nej? Men det er min mening af alt dette...

    Jeg respektere andre gør det. men JEG vil aldrig sætte mig op på en hest gravid.


  • #50   25. maj 2015 Team Tindur- Jeg ejer ikke en hjelm, og har aldrig gjort det. Det er mit valg, ligesom det også var det at ride da jeg var gravid.
    Alle har en holdning og mening, både om hjelm og ridning i graviditeten, vi skal nok bare være enige om at være forskellige smiley


  • #51   25. maj 2015 Er der nogen af jer der har spille håndbold eller fodbold under graviditet?

  • #52   25. maj 2015 Linda - så konkluderer jeg med at du nok føler at du ikke har noget der er værdt at passe på.. smiley

    Mvh TT


  • #53   25. maj 2015 Lene - nope.. smiley

    Mvh TT


  • #54   25. maj 2015 Team Tindur- Du kan konkludere lige hvad du har lyst til smiley

  • #55   25. maj 2015 Underlig kommentar team tindur, hold hellere sådan en kommentar for dig selv. Linda kan da fuldstændig selv bestemme hvilket udstyr hun rider med.

  • #56   25. maj 2015 Stine - og jeg bestemmer heldigvis selv hvilke kommentarer jeg kommer med smiley

    Mvh TT


  • #57   25. maj 2015 Ja, heldigvis for hvem.. Håber du har det bedre nu TT

  • #58   25. maj 2015 Det handler slettes ikke om mig..synes bare det er så utrolig trist at andre ikke føler at de er mere værd end at de bevidst sætter sit liv i fare og også udsætter andre for sorg..

    Mvh TT


  • #59   25. maj 2015 Stop dig selv ..

  • #60   25. maj 2015 Stine - nogen har vidst tisset på din sukker mad hvad.. Jeg "taler" pænt til dig så normal folkeskik er at tale pænt tilbage.

    Mvh TT


  • #62   26. maj 2015 I sidste kan vi altid konkludere, at det er individets eget valg uanset hvad.

  • #64   26. maj 2015 Jeg ville ikke ride. Dels fordi jeg synes det er for risikabel. Men også fordi du har så stærke bækkenmuskler at det kan skabe komplikationer for pladsen til barnet. (jordemors udtalelse)

  • #65   26. maj 2015 Stiller lige et provokerende modspørgsmål.... smiley

    Hvad laver I så når I er gravide? Går I helt i modsatte grøft og putter jer i sengen i 9 mdr?

    Der er mange ting man efterhånden ikke må når man er gravid... Ride, dyrke kontaktsport (herunder fodbold og håndbold), spise tun, bruge parfume eller sæbe, trække vejret i en storby, sidde ved siden af en ryger.

    Jeg har gennem mine 3 graviditeter levet så normalt og så tæt på det jeg plejer. Det vil sige jeg ryger ikke, drikker ikke (drikker normalt ikke det store, allerhøjst et glas i ny og næ), spiser så "sundt" jeg plejer med pizza, Mc Donalds mad, cola, flæskesteg, brune kartofler, kål, leverpostej, fisk, dyrker det sport jeg plejer, dyrker s*x som jeg plejer, går i byen/fest som jeg plejer, danser, morer mig og har det sjovt. Og tænk engang under sidste graviditet, som blev opdaget sent, har jeg ikke taget alle vitaminer efter anbefalingerne og jeg har drukket et par glas vin og champagne til nytår og konfirmation.

    Ud er kommet 3 sunde og raske børn, med normal vægt, ingen sygdomme, allergier, normale ukomplicerede fødsler/efter fødsler, børn der følger deres vækstkurver, vokser og modnes helt normalt, kvikke børn der lærer nemt og får alt med...

    Jeg kan kun anbefale at man forsøger at leve sit liv så normalt som overhoved muligt og ikke gør graviditet til en sygdom. Ja man får måske lidt ondt en gang imellem, men "op på hesten igen", imorgen gør det måske ikke ondt og i virkeligheden kan det være du har ondt fordi du ikke er i god form.


  • #66   26. maj 2015 Nej men det er jo stadig op til en selv hvad man mener er forsvarligt for en selv og ens ufødte barn.
    nogle læger fraråder det og andre anbefaler det. så det må jo være op til den enkelte at bedømme hvad de tror på og føler for.


  • #67   26. maj 2015 Hold da op, nogle vil bare have ret. Hvorfor ikke forstå at vi er forskellige?

    Mht træning er jeg ikke i stand til styrketræning, motionstræning eller anden form for aktivitet. Men jeg kan ride og min krop nyder det. Jeg holder mig fra springning, jordeture, stubmarker m.m., men jeg nyder mine skovture med lidt trav. Det er det jeg kan og min krop er glad for det. Læger og jordemoder bakker op om det, så længe jeg har det godt med det. Red som skrevet også med den første i maven og havde en fin, hurtig og ukompliceret fødsel. Modsat mange jeg kender, som holdte ridepause og havde en laaang fødsel.

    Det med at bækkenet bliver mere låst, passer ikke. Tværtimod har du brug for nogle stærke muskler til at hjælpe barnet ud og det er bestemt en fordel, når man skal komme sig over fødsel og formindske risikoen for løs muskulatur med dryp i bukserne og hvad det kan medføre...
    Jeg kan ikke se der er større risiko ved ridningen end så meget andet. Det er et spørgsmål om fornuft!


  • #68   27. maj 2015 Havde jeg ikke mistet mit barn, havde jeg redet lige indtil jeg ikke kunne mere.
    Skulle jeg begynde føle mig utryg, jamen så stopper jeg. Bliver jeg FOR stor til hesten, stopper jeg.
    Men almindelig omgang har jeg ikke i sinde at stoppe, ved mindre jeg er tvunget.


  • #69   27. maj 2015 Ja ved mindre min mand da beder mig stoppe. Det jo også hans barn.

  • #70   28. maj 2015 Tja jeg rider stadig, er i uge 23 og føler ingen gener.
    Jeg afholder mig fra nogle få ting f.eks. spring, tilridning og ridning på andres heste, men udover det er det min plan at fortsætte så længe jeg er tilpas med det.


  • #71   29. maj 2015 Jeg red indtil uge 22, men stoppede pga, bækkensmerter efter ridning.. Men sprang ikke og tog ikke samme kampe som før jeg blev gravid..

    Livet går ikke i stå pga. Graviditet.. Men respektere dem der vælger det fra.. Hvis jeg ikke fik ondt, så red jeg stadig.. Savner det vildt meget..


Kommentér på:
Gravid og ridning?

Annonce