{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.227 visninger | Oprettet:

Mord..Hvornår går hjernen på auto? {{forumTopicSubject}}

Hej igen.
Ja jeg har ligget her hjemme syg de sidste fire dage og har derfor kigget på Sons of Anarki hele dagen (har aldrig fulgt med før)
Der er jo rigtig rigtig mange brutale scener hvor folk hugger af hænder osv osv. Men vi ved også at disse forfærdelige ting sker i virkeligheden også..
Jeg har jo i tråd med min uddannelse interesseret mig rigtig meget i hjernen og dens funktioner. Men jeg er ingen ekspert på området. Jeg sidder derfor efter at have set rigtig mange af disse episoder og lurer på dette.. Hvornår holder man op med at synes det man ser og gør er forfærdeligt og til at brække sig over?? Hvornår lukker hjernen ned så det bliver bare en dagligdags ting? Hvad sker der i hjernen? (hvilket område, kemiske reaktioner osv)

Håber nogle ved det smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mord..Hvornår går hjernen på auto?
  • #1   14. maj 2017 hvis man spekulerer i den slags, sku du tage et kig på ham her's bøger https://en.m.wikipedia.org/wiki/James_Gilligan smiley han sku være ret genial på området! (jeg har gerne villet læse hans værker igennem flere år, men aldrig fået noget bestilt ... det ville sq ogs bare være nemmere, hvis folk ikke var så snæversynet over hans arbejde og det var lettilgængeligt i lille konservative Danmark ??)

  • #2   14. maj 2017 "almindelige" mennesker går jo ikk ud og myrder folk. måske i affekt, men der er det jo sjældent med afhuggede hænder osv.
    der er jo lavet undersøgelser på området. Og fælles for stort set alle mordere/seriemordere og anarkister, er at de alle har haft en fæl barndom. med misbrug/vold/alkohol osv. Og deres følelses center tager simpelthen skade. De bliver sociopater der ikk er i stand til at føle empati. De "føler" ikke smerten og grusomheden som vi andre gør.
    De fleste af os vil reagere følelsesmæssigt på en eller anden måde, når vi ser eller hører om andre der udsættes for noget voldsomt. Vi kan næsten mærke følelsen i os selv.
    Det kan sociopater ikk. den evne er simpelthen "slukket". derfor er de den allerfarligste kategori af psykisk syge der findes. De er som regel temmelig intelligente men kan altså ikke føle hverken had eller kærlighed.... Men de kan lade som om.
    Hvad der helt præcist kemisk sker! Det ved jeg ikk. Men det er vel en forsvars mekanisme i hjernen. en lille smule ligesom når vi ser nyheder og ser på alle de døde børn i krigen. jo vi reagerer umiddelbart ved at blive kede af det. Men vi kan abstrahere og "glemme " det. Det er ikk fordi vi er dårlige mennesker. Men vi kan ikke kapere den smerte. sådan er hjernen jo "smart ". tænk hvis vi ikke kunne lukke noget ude. Hvordan ville vi så ikk gå rundt og ha det.
    Jeg tror det er svært at kortlægge hvor og hvad der sker i hjernen. Men hvis man bliver udsat for langvarig stress, så tager hjernen uoprettelig skade. Og bliver FEKS ude af stand til at danne seratonin. stresshormonet går simpelthen til angreb på hjernen.
    Så det sker vel fra de er helt spæde. Hvis deres forældre feks ikk tager dem op når de græder. De ikk får mad osv. bliver snakket med. Så udvikler en baby/børnehjerne sig ikk som vores andres. Og man bliver sociopat/psykopat.


  • #3   14. maj 2017 Christina - Sociopater har ikke følelser nej, men det har stadigvæk mange andre der myrder mennesker. Det du siger er som at beskylde alle soldater for at være Sociopater. Der er desværre rigtig mange mennesker der har en masse kærlige følelser og besidder empati for sine nærmeste men som stadig dræber "ukendte"

    Mvh TT


  • #4   14. maj 2017 Jeg tror ikk størstedelen af soldater går rundt og hugger hænder af folk osv.

  • #5   14. maj 2017 for en soldat er det forholdsvis simpel biologi. Det sidder altsammen i det autoimmune nervesystem. enten dør du selv! ellers forsvarer du dig. Jeg tror ikk de på noget tidspunkt bliver immune overfor hvor mange de skyder. nok derfor så mange af dem tager skade i hovedet når de har været udsendt. Jeg forstod dit spørgsmål som værende om dem der direkte torturerer osv.

  • #6   14. maj 2017 Der er desværre mange soldater der har været med til tortur og har blevet tortureret. Det er også derfor mange af de lider af PSTD. Deres nervesystem har blevet ødelagt (ligesom mennesker der har levet lovløst/på stoffer osv) så deres hjerner slapper mere af i det velkendte farlige end at skulle forholde sig til den rolige "normale" verden. Det er først når disse soldater og mennesker kommer til den "normale" verden det går galt for de hvor PSTD kommer til overfladen. smiley

    Mvh TT


  • #7   14. maj 2017 Som sagt er det jo en forsvars mekanisme der gør at følelserne slukkes. Men da du ligger ud med at henvise til serien, så tænker jeg at det er direkte anarkister osv du mener.
    der findes sikkert også soldater der udelukkende er soldater fordi de ka li at torturere. Og de MÅ nødvendigvis være skadede.


  • #8   14. maj 2017 Ja vi er enige om at de er skadede.. Men det som jeg lurer på er hvornår/hvad sker grænsen mellem "pyha dette klarer jeg ikke" til "vi må jo hellere lige amputere ham for at ikke blive opdaget"
    Sammenligner lidt med at hvor er grænsen mellem jeg kan overhovedet ikke klare lorte bleer, til at det er bare noget der gøres... (ja jeg ved det er to forskellige ting) men igen det har nok noget med tilvænnings processen.. smiley

    Mvh TT


  • #9   14. maj 2017 Kan det være en eller anden form for rationalisering?

    Der var f.eks. en der nævnte at vi bliver kede af det når vi ser forsvarsløse børn dø i nyhederne - jeg gør ikke. Altså jo, det er da forfærdeligt, men på en eller anden måde er jeg bare sådan "Nogen skal jo dø for at der er plads til alle...".
    Det er en forfærdelig tanke, men jeg gør det samme med f.eks. AIDS, kræft og slumkvarterer. Hvis alle havde god levestandard/tip top helbred = forlænget levetid, så ville der simpelthen ikke være plads til alle og kloden ville blive mere overbefolket og stresset end den allerede er = langt flere ville dø.

    Det dækker selvfølgelig ikke over folk der begår overlagt mord - nogle kan nok rationalisere det nok til at gøre det 'okay', men det er nok kun en lille procent del.

    Men som allerede nævnt, de fleste der begår overlagt mord har haft en virkelig stram barndom. Det er dog ikke = alle med en dårlig barndom er i stand til at begå mord.
    Jeg har selv haft en rigtig træls barndom og har rigtig svært ved at indgå i relationer samt overhovedet at føle i forhold til andre mennesker. Der er simpelthen bare lukket af. Jeg føler mig ikke i stand til at tage ud og begå mord af den grund ...

    Måske det ligger i at kende til rigtig/forkert, være opmærksom på konsekvenserne og hvor vidt man er villig til at tage dem.
    Man kan jo godt vide at det er forkert og der kommer til at ske slemme ting som en konsekvens, men alligevel gøre det fordi man egentlig er ligeglad.

    Den videnskabelige forklaring kender jeg ikke, men det er i hvert fald et rigtig spændende emne! smiley


  • #10   14. maj 2017 Ja jeg forstår hvad du mener. Jeg har været landmand og passet grise. Og første gang...... Ja faktisk de første mange gange. Det tudede jeg når jeg skulle aflive en. Men det gik stille over. ikk at det helt gik væk . men man lærte ligesom at "vænne" sig til det.
    Er det noget i den stil du vil hen til


  • #11   14. maj 2017 Christina - ja lige præcis. Hvad skete der i din hjerne, med din empati ovenfor de grise fra at først tude øjnene ud til okay det skal bare gøres..?! Det er det der undrer mig.. Det er jo sådan set det samme.. smiley

    Mvh TT


  • #12   14. maj 2017 Jeg tænker det er en del af den forreste del af hjernen, hvor noget går galt. i forhold til kemiske reaktioner ved jeg dog ikke noget om smiley

  • #13   14. maj 2017 Nogle får et kick ud af det - ligesom jægere: nogle jægere elsker at dræbe og plaffer gerne flere dyr bare fordi, mens andre ser det som en opgave i at holde bestanden nede eller fordi de godt kan lide haresteg. Andre tør ikke engang at affyre geværet. Tror man kan dele folk op i 3 reaktionsmønstre 1) dem der ikke vil myrde pga. empati, 2) dem der af erfaring mister empati og gør det fordi de har en grund og 3) dem der nyder/elsker at dræbe og ingen empati ejer

  • #14   14. maj 2017 *Ikke Ekspert Kommentar kommer her :D*
    Jeg tror vi alle kan væmmes af bestemte ting, især det vi frygter eller er angst for. men jo mere man ser, rører og føler de forskellige ting jo mere tolerant bliver man også for det.

    Jeg kan tage cigeret-pakkernes nye logo som eksempel. da de startede med at putte alle de klamme billeder på, især den med foden hvor der er koldbrænd, så væmmede jeg mig, og jeg syntes det var kvalmende at se på. men der gik ikke mere end en uges tid så blev man tolerant overfor synet, da det jo ligesom blev dagligdag at kigge på nu hvor man arbejder i butik smiley


  • #15   14. maj 2017 Der er dem som mener, at når vi ser volds film ol. så bliver disse handlinger lager som RIG'er (skabeloner) i vores hjerner, som vi kan hente frem, når situationen er til det.

  • #16   14. maj 2017 Der er skrevet en bog "livsfarlig ledelse" af Christian Ørsted, som beskriver nogle af de her mekanismer, som får "alm folk" til at gøre noget "man ikke vil gører normalt" og/eller gøre noget der er livsfarligt for en selv ( stress)

    Her i er der bla beskrevet amerikanske studier af soldater i krig, hvor man under 2 verdenskrig fandt ud af, at hovedparten af soldater, rent faktisk ikke sigtede for at ramme, når de skød mod andre mennesker/soldater.
    Det var jo "spild", så den amerikanske hær gik i gang med at se på, hvordan får man mennesker til at skyde for at dræbe - og det gør man bla ved at få folk til at være en del af en gruppe, hvor du skyder for at "redde din kammerat", mere end for at redde dig selv,
    Hvis du så kombinrer især unge mennesker, med en gruppedynamik, hvor fx hele gruppen bliver straffet, hvis en person fejler, og hvor der er en ældre person, som man ser op til - så har du produceret nogle alm mennesker, som ender med fx under Vietnam krigen at skyde og dræbe kvinder, børn og gamle mennesker, fordi der blev sagt at de skulle.....
    At de næppe er blevet alm mennesker efterfølgende, er en helt anden snak.

    Der er også lavet mange psykologiske test tilbage i 60-70'erne, hvor alm mennesker fra "gaden" blev bedt om fx at deltage i et "læringsstudie". Personen som skulle lærer noget, sad i et lokale for sig selv, og var tilsluttet et "strøm-apparat" - og det var var ikke reelt. Når personen svarede fejl på et givent spørgsmål, skulle "personen fra gaden" efter ordre fra en mand i hvid lægekittel skrue på et "strøm-apparat", hvor der stod 1-2-3-4-5 hele vejen op til 10, hvorefter der stod Danger. Når de nåede op til 5-6 stykker begyndte person der skulle få stød ( men ikke fik det) at sige Av det gør ondt, lad vær, stop det ect. Ved 9-10 begyndte de at tigge og bede om at få det stoppet, at sige de ikke kunne klare mere. Og til sidst blev der bedt om at skrue op på Danger - hvor efter der blev tavst efter et skrig...

    Hovedparten af mænd og kvinder skruede helt op efter ordre fra "manden i den hvide kittel" - selvom de kunne hører hvor meget "den anden person" led under det.

    Sådanne forsøg er ikke længere tilladt etisk, da de mennesker som deltog i sådanne forsøg, i mange tilfælde er blevet svært psykisk påvirket af det efterfølgende.

    Men det der generelt kom ud af alle de forsøg er, at vi næsten alle på det forkerte sted, på det forkerte tidspunkt, omgivet af de forkerte mennesker og manipuleret med vil kunne begå drab.

    Mvh Charlotte


  • #17   14. maj 2017 Charlotte;

    Det forsøg du nævner tester hvor autoritetstro folk er. Altså hvor meget de er villige til at følge ordre, hvis det er en autoritær (som f.eks. læge eller politi) person der giver den. Studiet fandt som du selv siger, at folk er villige til at gå rigtig langt, hvis personen der giver ordrene er autoritær og dermed en "højere stilling" end den almene borger.

    Gruppementalitet er bl.a. undersøgt i Stanford Prison experiment af Dr. Lombardo (mener jeg det var), hvor man delte en gruppe mænd op i fanger og vagter. Der var ingen regler, udover at vold ikke var tilladt. Hvis noget overskred denne ene regel, ville der være en lampe der lyste op.
    I starten kom alle vidst forholdsvis fint af sted, men så eskalerede det stille og roligt. Da lampen ikke begyndte at lyse ved noget som helst, stak det fuldkommen af og endte med at måtte blive stoppet før tid samt der vidst var et enkelt dødsfald også.

    Der er lavet en film om det (to, mener der lige er kommet en ny), den er dog på ingen måde for sarte sjæle.

    Jeg tror derudover heller ikke at man som f.eks. jæger mister empatien jo mere man dræber. Hvis de skyder efter hjertet = hurtig død, så er det jo stadig barmhjertigt og dyret lider ikke = empatisk.
    Hvis de derimod begyndte at skyde den i benet, maven eller lignende og så rende rundt og holde øje med den mens den led - UDEN at have tænkt sig at ende lidelserne, så er det uempatisk.


  • #18   14. maj 2017 Ja jeg har hørt om Dr. Lombardo før, husker ikke helt i hvilken forbindelse/ eksperiment smiley men ja.. Det er skræmmende hvad manipulation kan gøre.. Også hvordan vores egne hjerner fungerer.. Hvis man opdikter en historie der ikke er helt sandfærdig, men næsten, og går og gentager den både for andre og sig selv i længere tid (år)kan man man til sidst overbevise sig selv om at det faktisk var det der skete da man manipulerer med sin egen hukommelse..
    Se det er lidt skræmmende..

    Mvh TT


  • #20   17. maj 2017 det tager hjernen Ca 5 min at acceptere det...

  • #21   17. maj 2017 Storm - og din kilde er? smiley eller har du for 5 min siden hugget hovedet af nogen smiley

    Mvh TT


  • #22   17. maj 2017 min kammerat. tidligere soldat.
    hans egen udtalelse.. og han er den flinkeste fyr i civil.


  • #23   17. maj 2017 Okay smiley Jeg tror dog stadigvæk det er meget individuelt ift accepten af sine gerninger, og så tror jeg ligeledes relationen eller mangel på samme også spiller en stor rolle smiley men han har sikkert ret ift en soldat hvor det han gør er "legitimt" og et nødvendigt onde smiley

    Mvh TT


  • #24   17. maj 2017 rent hjernevidenskab viser også at det center i hjernen h or vi aktiverer Empati , bruger flere "elektroder" end centeret for morderiske tanker og gerninger..

    en forsker fra Indien forsøgte at bevise det ved at sætte en video på hvor en person bliver dræbt i den ene og dødeligt såret i den anden. og den video med den som blev hårdt såret var den der udløste mest aktivitet i hjernen. og man forklarede det med at mennesket stadig er et rovdyr og man ikke kan slukke for instinktet. dog bliver vi alle opdraget i en retning der forsøger at give empatien en mere "normal" plads i vores hjerne. Men det vil nok tage mange generationer endnu..


  • #26   17. maj 2017 smiley

  • #28   17. maj 2017 Ikke helt korrekt.

    vi fødes med evnen til at lære empati, men denne evne skal udvikles i de tidlige barndoms år. Hvis det miljø vi opvokser i ikke lære os dette, vil vi vokse op uden denne evne. Og kan begå drab, uden at det på nogen måde vil røre os. Vi vil ikke være i stand til at føle nogen form for medfølelse. af den simple grund, at vi ikke har lært det.

    Kilde Bruce Dunan Perry: bog: "Drengen, der voksede op som hund" (i øvrigt en ret interessant bog, hvis man ønsker at vide mere om, hvordan vores tidlige barndom influere vores voksenliv.)


  • #29   17. maj 2017 Lisette
    nej det er heller ikke lige min første indskydelse at spise et menneske...
    pointen ved den forskning var at forskeren mente at kunne bevise at vi havde lettere ved at tænke morderisk end empatisk.

    og ja vi er netop alle født med den, det ligger i vores urkode da vi ellers ville enten æde eller forlade vores børn og dermed uddø.

    Men jeg tror også mere på at vi lettere kan dræbe et andet menneske end føle Empati for det da vi alle er mere skeptiske og mistroisk indrettet end tillidsfulde overfor andre. og hvis jeg skal være ærlig
    så må jeg personligt være en af dem der nok ville have let ved at dræbe da jeg føler meget voldsomt med ofrene . det vil self kræve en forklaring.
    Men hvis jeg f.eks. overværede et voldeligt overgreb og overfaldsmanden er offeret langt overlegen så ville jeg føle en vis trang til at uskadeliggøre overfaldsmanden for at redde offeret..


  • #31   17. maj 2017 Tja, så skal alle mine neurologi bøger vist skrives om.

    har du en kilde?


  • #33   17. maj 2017 Dorthe - Perry er mit store forbillede og Drengen der voksede op som hund, er min absolutte yndlings bog smiley Den står i min bogreol, er læst mange gange. Min bog er 1.udgave. 3 oplag. Den blev printet i Latvia 2013 men Perry skrev den i 2006 smiley

    profilbillede
  • #34   17. maj 2017 A S. har en pointe, er mennesker er langt mere instinkt styret end vi tror. vi tror vi selv sider i føre positionen, at vi selv bestemmer. Det er langt fra sandheden.

    vi skal ikke blive presset ret meget, før vores træder instinkter fra den gang homo sapiens blev skabt træder i kræft, og vi kan ikke gøre ret meget ved det. I sær fordi vi ikke aner vi bliver styret af instinkter. Vi gør det som føles rigtigt (altså det vores instinkter siger) - og vore følelser har en alt overskyggende magt når det gælder vores adfærd.

    Efter jeg er blevet bevidst om dette, er det til tider ret underholdende at observere på eget sind, hvordan mine instinkter diktere min adfærd, og hvor utroligt svært det er at handle i mod dem, også selv om jeg er fuld ud bevidst om at det er det jeg gør.

    Når jeg møder nogen som påstår, at de I HVERT FALD ikke er styret af deres instinkter, trækker jeg bare på smilebåndet, og tænker: drøm videre. De ved det bare ikke, og er derved meget mere styret af instinkter, da de ikke er bevidste om denne styring, og derved heller ikke har muligheden for at styre uden om.


  • #35   17. maj 2017 TT- ja det er en helt fantastisk bog, den gav bare så meget mening. Og forklaringer på ret meget omkring det menneskelige sind, i sær de neurologiske forklaringer på de cases han har med, er fantastiske.

    Er også total begejstret for den bog smiley :-) smiley


  • #36   17. maj 2017 Jeg har fået læst de 30 første sider af din opgave i nat smiley meget spændende læsning og da jeg jo har taget neuropædagogisk kursus så giver det meget mening og er overhovedet ikke svært at læse da jeg jo kender begreber osv smiley så jeg glæder mig meget til at fortsætte læsningen smiley

    Mvh TT


  • #37   17. maj 2017 Det glæder mig du finder den interessant. - den var også meget spændende at skrive. det at dykke ned i hvor meget vi egentlig er styret af vores instinkter, åbnede en helt ny verden for mig. smiley

  • #39   17. maj 2017 Nej, det er 2 helt forskellige ting.

    Vi fødes med 2 ting:
    1) evnen til at lære
    2) instinkterne fra den gang vi boede i huler. (nogle af disse har vi helt tilbage fra dengang vi var krybdyr, som evolutionen ikke har fjernet.)

    Det Perry især har set på, er vores evne til at lære, og hvad der sker når vi ikke lære det vi skal, på det rigtige tidspunkt i vores hjernes udvikling, og hvordan dette påvirker vores voksen liv. Læs bogen, den findes på biblioteket, og er helt klart tiden værd.

    Den anden del er vores instinkter, Mennesket homo sapiens har ikke ændret sig 100.00 år. og vi er skabt til at leve i den tid, det er vores instinkter også. Men nogle af dem er bare knap så hensigtsmæssigt i vor tid. Det har jeg lige brugt de sidste mange måneder på at grave mig ned i i mit bachelor projekt.

    Hvis du ønsker at læse mere om det, så prøv at læse Rolf Dobelli bøger. De kan hentes helt gratis på Ereolen.dk.


  • #41   17. maj 2017 Ham kender jeg godt, er det hans bog intelligente celler du hentyder til?

  • #43   17. maj 2017 Det er jo et lidt vidt begreb, at en ven har været til et foredrag.

    Jeg siger ikke at det du siger er forkert, jeg siger at jeg har lært og har kilder på noget andet. Og uden en specifikt kilde, er din viden jo svært at efterprøve.

    men helt ok, at du ikke kan finde den. Dette er jo ikke et videnskabelig forum men et diskussions forum.


  • #45   17. maj 2017 Han var også den del af vores pensum, og har bare ikke mødt den udtagelse, at vi skulle være født med empati, kun at vi er født med evnen til at lære empati, og at dette skal læres. (den indlæring sker når vi her helt spæde, af den måde vores mor tager af os på. f.eks. Jørn, (mors lille dreng se fjernsynet på torsdag) de første 4 måneder hvor han ikke fik den omsorg, han skulle have, og det endte med at blive fatalt for ham.)

    Derfor ønsket om den specifikke kilde.

    Igen, jeg siger ikke du er forkert, kun hvad jeg har lært. Udviklingen sker så hurtigt på dette område, så jeg er åben overfor at lære nyt.



  • #47   17. maj 2017 ok - så har jeg misforstået dig.

    og ja, de programmer eller RIG'er som de også kaldes, er meget styrerne for vores adfærd, og de kan ændres, nogle lettere end andre. Det er faktisk også et ret interessant emne. For hvor kan de da være problematisk at håndtere, hvis man har fået dannet nogle uheldige nogle.

    Der er jeg helt enig.

    Men de programmer har ikke så meget med vores instinkter at gøre. Det er tillærte handle metoder. som gør at vores hjerne kan køre lidt på autopilot, hvilket den elsker, da det er energi besparende, og vores hjerne er dannet i en tid med knaphed på mad, hvis den kan gøre som den plejer, er det det letteste. også selvom det er uhensigtsmæssigt.


  • #49   17. maj 2017 RIG'er og instinkter er ikke det samme.

    RIG'er er din personlige måde at reagere på i en nævnt situation, det er noget du har lært. Jeg kan reagere helt anderledes i samme situation.

    Instinkter er genetisk bestemt. Noget næsten alle mennesker gør på den samme måde. Når vi bliver forladt, f.eks. af en kæreste, styrter vores verden i grus. Denne egenskab har vi fordi, da vi boede i huler, var overlevelse chancen bare større hvis vi forblev sammen. - alene var vi så godt som døde. og de individer som ikke havde denne egenskab, forsvandt fra vores genbestandhed. Derfor er det en ganske forfærdelig følelse at blive holdt uden for, eller blev forladt. Selvom vi i dag, godt kan overleve at være alene.
    (Bare et eksempel på, et instinkt vi næppe kan ændre ret meget på, det ville ellers være ret, men vi kan udvikle nogle værktøjer til at håndtere det)


    Måden at håndtere uheldige RIG'er og uanvendelige instinkter ligner meget hinanden. Det skyldes de bruger samme kommunikations vej, vores følelser.


  • #50   17. maj 2017 Hvis folk ikke tror på de er styret af instinkter, så drik dem fulde og se hvad de gør. Chancen for at de enten finder en at tage med hjem eller kommer op og toppes med en eller anden er ret stor.
    Det mente min psykologilærer i hvert fald beviste at vi stadig hænger tilbage i hulebostiden hvor de primale instinkter var dem der bestemte.

    Det er vel egentlig hele ideen i evolutionspsykologi?

    Desuden, hvis nogle mangler research, gå på google scholar og skriv nøgleord ind om hvad i vil finde. Noget af det nemmeste og der er altså enormt meget virkelig god og interessant research tilgængeligt derinde smiley


  • #51   20. maj 2017 Nu har jeg så ikke læst alle kommentarer i gennem, så ved ikke om det er blevet nævnt før. Men der kommer et program på DR1 snart (Vold på hjernen), hvor de undersøger hvad der sker i hjernen på en voldsforbryder. Måske kunne det være interessant smiley

Kommentér på:
Mord..Hvornår går hjernen på auto?

Annonce