{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.562 visninger | Oprettet:

Lukke heste inde eller lade de blive ude?? Løsdrift. {{forumTopicSubject}}

God aften HG.
Hvad gør I der har løsdrift i morgen når der bliver vindstød af storm styrke?
Får I de lukket ind, eller går de bare ude?
Jeg er lidt i tvivl om jeg denne gang skal lukke de ind, men da de ikke er vant til at gå i så lang tid indenfor(og siden Tindur er Tindur,) så ved jeg ikke rigtig.. Jeg er heller ikke vild med tanken om at måske der kommer er træ væltende e.l.
Måske de bare falder til ro indenfor når de finder ud af at de ikke kommer ud...
Men der skete intet sidst de gik ude..
Hmm. smiley

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lukke heste inde eller lade de blive ude?? Løsdrift.
  • #1   12. sep 2017 Vi lukker altid ind ved kraftig storm, orkan eller lignende. Som du siger, træer kan vælte, der kan flyve ting ind på folden, de kan bryde ud fordi de bliver bange - der kan ske mange ting. Så har jeg det bedst med at vide de er i tryghed bag lås og slå og at jeg kan sidde indenfor med ro i maven smiley

• #2   12. sep 2017 Altså selvom jeg godt nok har mulighed for at sætte Kato i boks i morgen, så blir han ude. Ingen af hestene ude hos os blir lukket ind.

• #3   12. sep 2017 Mine bliver ude... Jeg har engang boet et sted hvor stalden mistede taget og en side af staldbygningen. Så jeg ser det som pest eller kolera! smiley

• #4   12. sep 2017 Hos os står de ude smiley

• #5   12. sep 2017 Ja men jeg sidder nok ikke inde med ro i maven.. For hvad hvis Tindur tonser rundt fordi han er bange og gør så nogle kommer galt af sted.. Eller der flyver tagsten af der gør de bange.. Osv.. smiley

Mvh TT

• #6   12. sep 2017 Min erfaring er, at de ofte er roligere når de står ude, end inde smiley

• #7   12. sep 2017 Også min erfaring. smiley De plejer selv at finde ud af det.. Vores stod ude i "Bodil"-stormen og alle de andre storme, der var på det tidspunkt. De fandt selv læ og sådan noget, og de valgte ikke at være i skuret.

• #8   12. sep 2017 Det skal desuden nok også, hvis jeg kender det danske vejr ret, regne, regne og atter regne og med den mængde blæst... så kommer min i hvert fald til at fryse smiley

• #9   12. sep 2017 Kato har stået ude i mange storme og vil klart fortrække at have ham ude, for der kan han flytte sig. Vælter der noget ned i stalden eller lign. så har de ingen mulighed for at komme væk.

Kato får bare et dækken på, så han ikke blir gennemblødt og så kan han hygge sig på sygefolden

• #10   12. sep 2017 Ja de står også ude i det værste torden og lyn.. smiley jeg er dog så desperat at jeg her fjerner grimer osv.. smiley

Mvh TT

• #11   12. sep 2017 Jo mere jeg "taler" med Jer jo sikrere bliver jeg på at lade de blive ude hvis de ønsker.. smiley altid rart at have jer at drøfte med for så bliver jeg sikker smiley

Mvh TT

• #12   12. sep 2017 Det kommer selvfølgelig også an på hvor man står. Jeg bor i et af de højeste områder, hvor flere kvæg og enkelte heste er slået ihjel på den konto, så jeg takker nej til både storm, orkan, torden og lyn - de ryger ind hver gang. Jeg har ikke lyst til at komme ud til en ristet hest smiley

• #13   12. sep 2017 Ville enten putte dækken på eller lukke ind, da det altså også kan blive en kold fornøjelse og man vil nok nødig have syge heste smiley Min hest står i hvert fald inde og det er jeg glad for! Selvom hun gør det hele tiden for tiden, da de er kommet ind fra sommergræs, men gik hun stadig på sommergræs ville jeg også gerne have hende ind.

Men det kommer også an på hvor meget læ de har, hvis de har et skur eller noget de kan gå ind i, så er det jo ligemeget smiley

• #14   12. sep 2017 Lad dem blive ude, og gå et par gange i løbet af dagen rundt og tjekke hegnet, om der er blæst noget ned over det.. hvis hegnet er helt, så bliver hestene nok også på folden. smiley

• #15   12. sep 2017 Jeg ville aldrig lukke dem ind, de går selv derhen hvor de føler sig mest trykke! på med dækner og så lad dem gå som de plejer.

Gorm lagde vores gavl i stalden ned, og væltede 4-5 træer ned over hegnet, hestene stod nede på folden i en klump og ville meget nødigt ind.
    Stadig når det regner bare lidt kraftigt skynder den ene sig ud af løsdriften og ned på folden, hun ville gå i panik hvis man lukkede hende inde, det samme med to af de andre, som desværre nu er himmel heste, min er mere nede på jorden og er der hvor der er mad smiley

• #16   12. sep 2017 Vores kommer ind, for første gang siden foråret. Så håber vi vejret bliver okay igen så de kan blive ude igen natten til fredag. De har ellers stået ude i heldagsregn og kun været inde for at tørre og få dækkener på, men når vejret bliver så voldsomt som de lover foretrækker vi at have hestene inde. Specielt min den store bliver noget nervøs i stormvejr, hvor vores heste generelt håndterer stormvejr bedre når de er indenfor og vinden ikke hyler dem i ørerne.

Vi har dog ikke løsdrift, så de kan ikke bare selv gå ind. De har kun et læskur, og der tør den lille ikke gå ind hvis de store er inde, og den ene store tør ikke være derinde når det regner meget fordi hun ikke kan lide lyden af regnen på taget, fordi det er lavet i noget ærgerligt materiale og lyden bliver sindssygt høj. Havde vi haft en rigtig god løsdrift så hestene selv kunne vælge havde det måske set anderledes ud smiley

• #17   12. sep 2017 Ved i hvornår det starter imorgen på Fyn?

• #20   13. sep 2017 Louise - kl 14 - 05 siger DMI. Så 14 timer.

Mvh TT

• #23   13. sep 2017 lad den bare blive ude og så sørg for grovfoder i massevis. heste spiser sig til varmen smiley
    Min gl. dreng har også stået ude i al slags vejr som løsdrift hest uden dækken.
    Det var sjovt nok først da han blev bokshest at han havde problemer med at sætte pels.

kunne forstå hvis i havde haft hestene i Florida i weekenden at den skulle ind og gerne ned i en kælder osv osv smiley

Men for denne her lille storm. Det skal hestene da nok klare;)

• #24   13. sep 2017 Mine bliver også ude, de kan selv bestemme om de vil være inde eller ude.

• #26   13. sep 2017 Jeg tror jeg tager mine ind i boks når det starter. De går ellers primært i løsdrift, men kommer ofte ind en lille tur i løbet af dagen eller aftenen for at hygge lidt (nok mest for min skyld smiley ). Så jeg tager dem nok ind når det begynder. Jeg tror egentlig at det er hip som hap for dem, da de ved at boks/stalden er et hyggerum hvor man ofte får lidt guf og en krammer smiley
    Det er mest for min skyld at jeg tager dem ind pga vejret - for de skal nok klare sig. Jeg kan dog ikke se hvorfor de skulle stå ude i blæst og regn når jeg nu kan tage dem ind og hygge lidt.
    De går på lidt mindre folde her om sommeren for at begrænse græs. Så havde jeg ikke været hjemme var de kommet ud på en større fold i 'stormen' for at give dem mere plads.

• #27   13. sep 2017 Ingen ændring hos os smiley

• #28   13. sep 2017 Vores har fået tøj på inden det dårlige vejr begyndte og bliver ude. Vi skulle så heller ikke få storm, men regn og kuling her ved Roskilde og det kan de sagtens stå ude i.

Mht. storm og orkan, så er det ret forskelligt hvad vi gør. Det kommer an på HVOR slemt det er og hvordan hestene opfører sig.

• #29   13. sep 2017 Vores er ude smiley

• #30   13. sep 2017 Cantaro står ude.. Får dog et regndækken på.. Ville helst at han stod inde, men ingen i stalden kan lukke dem tidligt ud imorgen så han bliver ude

• #31   13. sep 2017 Nana - det er også kun pga tagsten og andre blæsende objekter jeg blev lidt i tvivl.. Ift blæst og regn så er jeg "ligeglad" smiley

Mvh TT

• #32   13. sep 2017 Jeg har så for mange timer siden lukket damerne ind og vi har rigtig puslet og hygget i stalden både hunde, katte, heste og jeg (har fri i dag). Men synes ikke rigtig der er kommet nogen storm eller blæst smiley smiley
    Men nu bliver de altså i boksen i nat og så må de tilbage i løsdriften imorgen tidlig. Jeg har også planlagt mash og aftenkaffe derude smiley

• #33   13. sep 2017 Her blæser det ret meget. Jeg har lige fodret og hestene stod pænt og spiste, dog prustede Tindur på et tidspunkt smiley da jeg slap de løs gik der ikke mange sekunder før de var gået. Dog har de stået indenfor hele dagen sagde min mand... smiley

Mvh TT

• #34   13. sep 2017 Det blæser noget her, men ikke nok til at kalde det storm - overhovedet. Vores heste er alligevel kommet ind for natten. De tordnede rundt ude på folden og flere af dem gik nærmest og krympede sig for den mindste puslen i busken på den ene side af folden da vi hentede dem ind. Lige så snart de var indenfor kom der helt ro på alle 4 hyppere, så jeg tror det i deres tilfælde har været det rigtige valg smiley

• #35   13. sep 2017 Det blæser og regner også her - ikke meget voldsomt, men relativt almindeligt blæsende efterårsvejr.
    Damerne er inde og de hygger sig. De kunne sagtens have været ude, men nu blev de inde. De tager heller ikke skade af en enkelt dag med 12-18 timers boks/stald eller hvad det nu ender med smiley

• #36   14. sep 2017 Min har fået dækken på og godt med hø i læskuret så de kan stå i læ for natten ??

• #37   14. sep 2017 Havde vi skulle have vind her oppe, så havde jeg ikke taget mine ind. De er mere sikre ude

• #38   14. sep 2017 Her ude - risikoen er mindre ude end inde

• #39   14. sep 2017 tog ham ind i går eftermiddags. syntes al den regn og blæst var for koldt. han har meget tynd pels. ville også give hans hove lidt pause for al den fugt. han var dog ikke meget for at komme ind af sig selv. stor midt på folden og åd græs med røven mod vinden. han ville meget gerne ud her til morgen.
    hvis jeg var bedre til at se når han fryser, ville jeg nok ikke tage ham ind så ofte.

Kommentér på:
Lukke heste inde eller lade de blive ude?? Løsdrift.

Annonce