870 visninger
|
Oprettet:
"Min" Hest vil ikke gå i trailer! {{forumTopicSubject}}
Hejjj!
Jeg har et problem. Min låne hest skal hjem, af den grund af at hun er for nervøs.
Så hendes ejere har lånt en trailer og kommet for at hente hende, MEN hun vil ikke ind!
Hun stejler og går om ved siden af traileren og stritter imod når man er kommet op på rampen.
Da hun skulle herhen kom hun ved hjælp af samme trailer, og hun har altid kunne gå i trailer!
Det næste bliver nok bedøvelse hvis der ikke er andre muligheder
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
dec 2012
Følger: 100 Følgere: 82 Heste: 7 Svar: 171
og fortæl hesten hvor den skal hen og hvor længe den skal være i trailer
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 5 Svar: 372
Siden det nu ikke er din hest, og den skal hjem til ejer, så ville jeg nok bestille en lastbil i stedet og få den kørt hjem i god ro og orden - så kan ejer arbejde videre med problemet stille og roligt hjemmefra. De fleste heste har ikke noget imod at køre i lastbil.
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 454
Kan hesten ikke det, får du den i hvert fald ikke i trailer.
Vores store dreng trak af og nægtede at gå op.
Vi brugte sende-øvelsen.
Hold torvet i den retning du vil have hesten. Læg lidt pres i og ros når hesten træder frem.
Løs torv og afslapning og ros for hvert skridt, bak hesten, gå væk og prøv igen.
Det tager tid, men det virker.
Tog 3 timer på en dag for os, fordi han absolut skulle afsted den dag.
aug 2017
Følger: 2 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 1
Altså, de gange de har været for at hente hende, (det er anden hest end Annabel) Har det taget os over to timer.
Til at starte med kunne hun godt gå op af rampen, men det vil hun ikke mere!
Bare hun rør rampen stejler hun.
Men nu er hun jo også Araber og de kan jo godt være ret stædige, (det kan hun ihvertfald) Ejer har også sagt at hun kender en der har en lastbil, og at vi måske skal prøve den. Sidste gang stod jeg bare med hende mens jeg stod på rampen og vi prøvede bare at giver lidt guffer, og fodr, men det vil hun bare ikke have!
Det er ligesom om at hun ikke vil væk herfra.
Igen, tak for svar
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 454
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.343
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.773
Har hun det bedre hos dig end hos ejer?
Jeg lånte på et tidspunkt en hest, som ingen problemer havde med trailer, og vi havde også kært med hende nogle gange, men da ejer kom for at hente hende, kunne de ikke få hende ind.
Jeg endte med at måtte læsse hende dog med modstand.
Jeg var ikke i tvivl om at hun ikke ville med dem hjem.
"Min" Hest vil ikke gå i trailer!