724 visninger
|
Oprettet:
ting man oplever som hestepige {{forumTopicSubject}}
hej derude
jeg tænke på at lave en lille hyggetråd, om ting man oplever som heste-menneske.
personligt finder jeg konstant halmstrå overalt, også i sengen. husker også alle gange jeg har købt ind i ridetøj, imens andre rynker på næsen af stanken. eller den værste - når folk siger at ridning ikke er en sport!
så hvad oplever i?
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Jeg har også jævnligt købt ind i ridetøj, men bor heldigvis et sted medfange landmænd, så lugt af dyr er ikke unormal..
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 638
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 222 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
jeg finder godbidder i alt mit tøj... halm strå og hestehår XD
når man kigger på andre dyr og tænker på de engelig skridter, traver eller galopere pænt XD
når man klikker med tungen for at flytte sin hund, eller bede den gå med på gå turen XD
jul 2013
Følger: 26 Følgere: 94 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 597
Og tænker jeg mig ikke om så ka jeg godt finde på at kalde folks haver for "en flot mark"
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Og ja det med bump og at andre dyr traver og galoperer kender jeg alt for godt
Og når man rigtig ofte forveksler folk på lang afstand, der går langs skov vejen, med en rytter og hest
Ja når alt man ser af ejendomme bliver målt på om det ville være et godt heste sted
Mvh TT
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 117
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.446
Og så er det helt galt efter jeg kørte med hest hver dag i 3 uger, hvor der bruges en del kommandoer.
- Jeg har stor respekt for sikkerhed, korrekt sikkerhedsudstyr og mindst muligt flagrende tøj. Og større end en del af mine kolleger.
- I vinters kom jeg ofte til at handle i mit hestetøj. Jeg tror ikke tøjet var et problem (skifter altid jakke og sko), men nærmere den pandelampe der altid sad der.
- Jeg har lige opdaget i dag, at jeg står i en "kollegas" (fra andet firma) telefonbog som "Ridepigen"...
Jeg slæber yderst sjældent halm og hø med hjem fra hestene. Men jeg børster det også af, og da jeg havde bil skiftede jeg alt ydertøjet.
mar 2018
Følger: 23 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 87
Jeg har fundet yd af, at 11 km pr gang på cykel sagtens kan tage 8-12 minutter - især når man skal op til hyp MINDST 3 gange dagligt. (Skal gå rigtig meget med hende pga skade).
Jeg har fundet ud af, at man skal passe på hvem man vælger til smed
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 638
Hvor ville jeg dog ønske, at jeg aldrig havde haft den elendige smed ude. Den lektie har jeg lært nu.
mar 2018
Følger: 23 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 87
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.147
Når man tester sit tøj udfra "staldmetoden" - kan det klare en enkelt dag i stalden, er det godkendt.
Den med græspletter og folde kender jeg. jeg gør det også ret ofte
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Også hver gang man beder om fri weekend eller ønsker at bytte vagt med nogle, så er det fordi der er et eller andet heste arrangement
Mvh TT
dec 2008
Følger: 15 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.773
Men specielt det der med at holde på alt, som en tøjle, jeg har ikke tænkt over det, før jeg lige læste det nu, men det er sku rigtigt!
Også det med at kigge på græs arealer og tænke"det ville være en lækker fold" Og netop, når man ser på ejendomme, hvor hestevenligt er det
Jeg har også altid hø/strøelse med hjem og ALTID stikkende hø i strømperne/skoene.
Jeg har heste tøj, men jeg har stort set ikke noget tøj som er bandlyst fra stalden, det kan jo vaskes ??
Jeg bliver også altid MEGET beskidt efter en tur ved hesten.
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
Og kommer med kommentaren, “du er da vist ikke helt ren-gående” og kan ofte se ud fra gangen hvor de har ondt.
mar 2018
Følger: 17 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 3
Jeg læner mig altid fremover når vi kører over bump i bilen!
Jeg kalder på min hund, ved at sige klik med tungen.
Når en bil stopper op foran en, siger jeg altid "kooom så! rykke lidt!
ting man oplever som hestepige