{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Anne
Anne
Følger: 3 Emner: 5 Svar: 26

ting man oplever som hestepige {{forumTopicSubject}}

hej derude smiley

jeg tænke på at lave en lille hyggetråd, om ting man oplever som heste-menneske.
personligt finder jeg konstant halmstrå overalt, også i sengen. husker også alle gange jeg har købt ind i ridetøj, imens andre rynker på næsen af stanken. eller den værste - når folk siger at ridning ikke er en sport! smiley

så hvad oplever i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Snerydning 500 kr.
  • Samle Ikea skab og bord 600 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 950 kr.
  • Frakobling af vaskemaskine 400 kr.
  • Vi Mangler strøm 700 kr.
  • Udskiftning af denne vriderlås til en ny mere opdateret version. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ting man oplever som hestepige
  • #1   31. jul 2018 Altså jeg holder tøjlegreb på rattet i bilen :'D

Jeg har også jævnligt købt ind i ridetøj, men bor heldigvis et sted medfange landmænd, så lugt af dyr er ikke unormal..

• #3   31. jul 2018 Jeg holder alt som tøjler, andet føles helt unaturligt. Og så har jeg en evne til at blive VILDT beskidt, når jeg er ude hos hesten. Hvad må de andre folk i bussen ikke tænke smiley

• #4   31. jul 2018 når man holder på alt som om det var tøjlerne bestemt kopper XD

jeg finder godbidder i alt mit tøj... halm strå og hestehår XD

når man kigger på andre dyr og tænker på de engelig skridter, traver eller galopere pænt XD

når man klikker med tungen for at flytte sin hund, eller bede den gå med på gå turen XD

• #5   31. jul 2018 Jeg har det med at sige "det ville være en ret god fold det der" om grønne arealer smiley

Og tænker jeg mig ikke om så ka jeg godt finde på at kalde folks haver for "en flot mark" smiley

• #6   31. jul 2018 Når alt drejer sig om hest smiley man sidder hver dag og kigger på vejrmeldinger for at finde ud af hvornår det er bedst at ride, eller om der kommer regn, når man taler med folk og man altid kan sammenligne ting med hest/heste relaterende ting. Når man er forundret over at man ikke har hø med sig rundt.
    Og ja det med bump og at andre dyr traver og galoperer kender jeg alt for godt smiley
    Og når man rigtig ofte forveksler folk på lang afstand, der går langs skov vejen, med en rytter og hest smiley
    Ja når alt man ser af ejendomme bliver målt på om det ville være et godt heste sted smiley

Mvh TT

• #7   31. jul 2018 Når man har været ude og handle og kommer hjem og opdager at man har hø i håret...

• #8   31. jul 2018 - Jeg er vidst mest præget på kommandoer. Især hvis folk skal flytte sig eller mængden går lidt for trægt. Nogle af kommandoerne er dog fra dengang jeg som barn drev køer ind til malkning: "JA! Koooooom så! KooOOOM!". Det karakteristiske "KoOOM" og hele snakken i kort form har jeg dog også brugt jævnligt på heste.
    Og så er det helt galt efter jeg kørte med hest hver dag i 3 uger, hvor der bruges en del kommandoer.

- Jeg har stor respekt for sikkerhed, korrekt sikkerhedsudstyr og mindst muligt flagrende tøj. Og større end en del af mine kolleger.
    - I vinters kom jeg ofte til at handle i mit hestetøj. Jeg tror ikke tøjet var et problem (skifter altid jakke og sko), men nærmere den pandelampe der altid sad der.
    - Jeg har lige opdaget i dag, at jeg står i en "kollegas" (fra andet firma) telefonbog som "Ridepigen"...

Jeg slæber yderst sjældent halm og hø med hjem fra hestene. Men jeg børster det også af, og da jeg havde bil skiftede jeg alt ydertøjet.

• #9   1. aug 2018 Jeg har fundet ud af hvor dyrt det er haha. Jeg emder som fattig - for jeg skal have hest hele livet. Håber jeg!

Jeg har fundet yd af, at 11 km pr gang på cykel sagtens kan tage 8-12 minutter - især når man skal op til hyp MINDST 3 gange dagligt. (Skal gå rigtig meget med hende pga skade).

Jeg har fundet ud af, at man skal passe på hvem man vælger til smed smiley

• #10   1. aug 2018 Du har helt ret mht. til valg af smed, Maria N. Jeg brugte min gamle staldejeres smed en gang, og nu er min hest (som i forvejen var utryg ved smede) fuldstændig rædselsslagen, bare han er i stalden, mens andre har smed ude. Han bliver ukontaktbar og ryster over hele kroppen smiley Heldigvis har vi nu en fantastisk trimmer, som han elsker. Han er helt tryg ved hende, men han er stadig bange for alle andre smede (især mænd).

Hvor ville jeg dog ønske, at jeg aldrig havde haft den elendige smed ude. Den lektie har jeg lært nu.

• #11   1. aug 2018 Elle: Præcis!!! Min forrige smed(craig) var både dyr og elendig. Han slog og rykkede i hende(fandt vi først id af da vi selv så det) min pony var halt DAGE efter. Da vi fik ny smed var hun pissebamge, men nu er hun tryg ved ham

• #12   1. aug 2018 Når man ikke kan finde et sd kort uden hestebilleder.. også sd kort der ikke er dine egne..

Når man tester sit tøj udfra "staldmetoden" - kan det klare en enkelt dag i stalden, er det godkendt.

Den med græspletter og folde kender jeg. jeg gør det også ret ofte smiley

• #14   1. aug 2018 Ja det med at der er flere billeder af hestene end af andre ting på ens tlf, kender jeg alt for godt smiley faktisk lidt pinligt i nogle situationer smiley
    Også hver gang man beder om fri weekend eller ønsker at bytte vagt med nogle, så er det fordi der er et eller andet heste arrangement smiley

Mvh TT

• #15   1. aug 2018 Åh, ja jeg kan genkende meget af det i andre også skriver!
    Men specielt det der med at holde på alt, som en tøjle, jeg har ikke tænkt over det, før jeg lige læste det nu, men det er sku rigtigt!

Også det med at kigge på græs arealer og tænke"det ville være en lækker fold" Og netop, når man ser på ejendomme, hvor hestevenligt er det smiley

Jeg har også altid hø/strøelse med hjem og ALTID stikkende hø i strømperne/skoene.
    Jeg har heste tøj, men jeg har stort set ikke noget tøj som er bandlyst fra stalden, det kan jo vaskes ??
    Jeg bliver også altid MEGET beskidt efter en tur ved hesten.

• #16   1. aug 2018 Når jeg møder folk, så ser jeg ikke folks ansigter med studere deres gang.

Og kommer med kommentaren, “du er da vist ikke helt ren-gående” og kan ofte se ud fra gangen hvor de har ondt.

• #17   5. aug 2018 Hahahahahaha! Jeg troede jeg var den eneste!
    Jeg læner mig altid fremover når vi kører over bump i bilen!
    Jeg kalder på min hund, ved at sige klik med tungen.
    Når en bil stopper op foran en, siger jeg altid "kooom så! rykke lidt! smiley

Kommentér på:
ting man oplever som hestepige

Annonce