{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Brugt tøj og genbrug {{forumTopicSubject}}

Hej hg.

Jeg skal til bryllup her til eftermiddag, og fandt så desværre ud af, at den overdel jeg skulle have over skuldrene, havde et lille hul i blonderne der sidder på ryggen.

Jeg kørte så ind efter et sæt nylonstrømper, og så at der lå en rødekors genbrugsbutik, og tænkte, at jeg kunne være heldig, at de havde noget jeg kunne bruge til skuldrene.
Og ganske rigtig, havde de den flotteste blazer, til kun 35 kr.
Det er aller første gang jeg har købt i en genbrugsbutik, og jeg kunne se, at de havde en hel butik med masser af tøj, og havde jeg ikke en fin kjole, så havde jeg købt en der også. En hel reol med hummel til ingen penge.
Ja, må jo nok indrømme at jeg havde lidt fordomme om gammelt bedstemor-tøj. Men der blev mine fordomme dræbt godt og grundigt. Og jeg, som ellers ikke er til brugt tøj.

Har i haft lignende oplevelse? Har i også fordomme? Køber i brugt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brugt tøj og genbrug
  • #1   11. aug 2018 Ingen fordomme her smiley elsker at rende i genbrugsbutikker, ofte finder jeg let brugt tøj eller helt nyt tøj til ingen penge smiley dog køber jeg ik brugt undertøj og strømper. Jeg fandt den flotteste gallakjole i lilla til min venindes bryllup til 500kr og er af kvalitet. Sådan en kjole koster nemt 2-3000kr smiley
    Har også købt en silke nederdel som er håndsyet med perlemønster, den fik jeg for 45kr smiley


  • #2   11. aug 2018 Ingen fordomme her - jeg har sågar nogle farvorit butikker som jeg elsker at komme i - når tiden er til det - jeg har købt meget i genbrug og meget ligner slet ikke det har været brugt og sågar billigt

  • #3   11. aug 2018 Køber faktisk nok 90 % af mit og ungernes tøj i genbrug, jeg kan ikke se formålet med at give flere 100kr for en “ny klud” når jeg kan få den i genbrug til en tyver.

    Om den så ikke er nyeste skrig, kan jeg ikke rigtig tage mig af, det kunne ikke interessere mig mindre.


  • #4   11. aug 2018 Elsker at købe tøj osv i genbrug :).

  • #5   11. aug 2018 Jeg køber stort set ingenting fra ny i butikkerne længere. Brugt er godt. Det er mit motto. Køber både tøj, boligting, hesteting osv. Hvis ikke i genbrug så af private. Nyt og masseproduktion støtter jeg helst ikke.

  • #6   11. aug 2018 Dejligt at læse jeres indlæg.
    Har før købt div ting og udstyr brugt, men aldrig tøj til mig selv. Kunne så ikke få mig selv til at købe brugt underøj og sokker, men jeg tror jeg vil begynde at forny tøjskabet med nye brugte ting smiley


  • #7   11. aug 2018 jeg elsker genbrug. det meste af mit tøj og sko er købt i genbrugsbutikker.
    min mor og jeg tager oftes på nogle pige-ture rundt i genbrugsbutikker her på fyn. Går især efter butikker som ikke er for dyre.
    vi har selv genbrugsbutikker her på langeland, men desværre så tror de at det er det rene guld de sælger. så vi kører tit til Bogense på nordfyn. her kan vi få tingene til under det halve. vi besøger så også gerne 3-4 stykker når vi kører så langt. den ene gang blev det til 6 besøg på en dag.

    jeg køber dog ikke så meget brugt til hestene og kattene. så skal det virkelig været et god tilbud, eller noget jeg virkelig syntes godt om.

    møbler mm til hjemmet køber vi altid brugt. det meste af vores nips er købt på loppemarkeder og genbrugsbutikker

    det skal lige siges at vi faktisk har loppemarkede ude ved vejen. så når vi finder gode ting, så ryder det tit den vej. det er noget vi alle syntes er sjovt. og vi sælger faktisk ret godt.men vi har så også mange turister fra bla tyskland

    mit bedste køb er nok et par adidas bukser til 10 kr - aldrig brugt
    er meget hug på adidas


  • #8   11. aug 2018 Køber stort set aldrig noget tøj der ikke er genbrug (bortset fra undertøj og sokker). Det belaster miljøet meget at producere tøj.
    Møbler m.m. Køber jeg også ofte brugt.
    Selv mit seneste klaver er købt brugt fra et dødsbo smiley


  • #9   11. aug 2018 Jeg holder af ideen om, at det en person ejer, men ikke har brug for, kan komme videre og blive brugt hos en, der kan bruge det.

    Det er hyggeligt at se på genbrugsbutikker.
    Men hånden på hjertet - hvis jeg lige mangler x ting, så går jeg i en almindelig butik.

    Inventaret i genbrugsbutikker er vilkårligt - det afhænger jo af, hvad folk tilfældigvis har indleveret.
    Og så er det tilmed ofte rodet sat op på hylderne.

    Så jeg forventer ikke at kunne finde "det jeg lige står og mangler" i en genbrugsbutik.
    Derfor lægger jeg ikke mine penge i genbrugsbutikker.

    Hvis der kom butikker, med ting af god kvalitet, overskuelige hylder og hvor jeg kunne forvente, at de havde det jeg manglede, i rette størrelse mv, så måske...
    Men jeg har ikke set genbrugsbutikker med "den rette vare i rette størrelse, når du søger det".

    I know.
    Jeg er en atypisk kvinde.
    Jeg gider ikke trawle butikker igennem, når jeg kan undgå det.


  • #10   11. aug 2018 Doktor: det tror jeg ikke er atypisk, de fleste jeg kender - inklusiv mig selv - hader at shoppe uden formål smiley
    Genbrugsbutikker forventer jeg ikke leverer et fuldt udvalg, men det er også sjældent man står akut og mangler noget der ikke kan vente til næste gang man er i en butik.


  • #11   11. aug 2018 Jeg går også i genbrugs butikker, dog køber jeg ikke brugt tøj, da de aldrig har noget i min smag, eller størrelse.
    Men kan godt lide at købe pynte genstande eller hvis de har nogle fine tallerkener osv. smiley
    Den fedeste tallerken jeg engang købte var, to dybe tallerkener som var sort, og hvor der var skrevet med hvide bogstaver alle mulige former for pasta. smiley syndes det virkede speciel.


  • #13   11. aug 2018 Doktor Who: Der findes altså fx designer genbrug. Her hvor jeg bor er der også en stor genbrug, hvor alt tøj er delt op i farver og str. Samme med porcelæn. Dét ser bare skide godt ud. Så det er altså langt fra alle butikker der er som du beskriver, synes det er en lidt for stor generalisering.

  • #14   11. aug 2018 Hej Sandra..
    Jeg har bare ikke mødt designer genbrug, sådan som du beskriver det.
    Deraf min generalisering - jeg er ikke bedre vant...


  • #15   11. aug 2018 Jeg ELSKER genbrugsbutikker, men jg kommer sjældent i dem. Jeg kan slet ikke styre mig, for jeg synes der er en million ting jeg godt lige kunne brug, og det koster jo nærmest ingenting (Ikke kun tøj) Og så kommer jeg hjem med en masse ting, som bare kommer til at ligge og fylde smiley


  • #16   11. aug 2018 jeg bruger genbrugsbutikker rigtig meget. især her efter at jeg har tabt vel 25 kg i det sidste 1½ år. det er for dyrt at købe helt nyt hver gang man taber sig igen.

    kan godt finde på at købe undertøj hvis jeg finder noget jeg syntes godt om. strømper har jeg ikke købt.

    men der er himmelsforskel på genbrugsbutikker, nogle er virkelig flotte og har et godt udvalg. andre ligner noget som er løgn. rodet mm. nogle tror det er desineretøj - selvom at det er fra Bilka. Og andre har fine priser hvor alle kan være med

    jeg kan godt finde på at lede efter bestemt ting/tøj. ikke sådan et par røde bukser. men så leder man efter et par bukser.
    nu har vi så også bare alene i rudkøbing hele 3 genbrugsbutikker. skal jeg bruge flere så er det svendborg - her ligger der en del.


  • #17   11. aug 2018 I sidste uge købte jeg et par næsten nye lange Hunter røjser til en sølle hund. Om jeg var lykkelig? JA! smiley

  • #18   11. aug 2018 elsker at gå i genbrugs forretninger og jo mere man går i dem, jo bedre bliver man til at finde skattene.
    Har endda slæbt min søde kæreste med i dem (selvom han røv kedede sig, fandt han dog også nogle fine ting smiley )


  • #19   11. aug 2018 Ja, jeg kan sagtens finde på at gå i genbrugsbutikker. Både for tøj/sko og møbler. Køber også gerne brugt af private og så synes jeg at den grønne hest i havdrup er en fed butik!

    Jeg er vældig begejstret for billige ting og man kan få mange fede brugte ting der intet fejler, til få penge.

    Og så elsker jeg alt med faux fur, men sådanne jakker er ofte dyre, så jeg bliver glad, når jeg endelig finder en til små penge!


  • #20   13. aug 2018 Jeg går gerne i genbrug. Kan jeg finde en at tage med starter vi gerne cirka klokken 11 i den butik der åbner tidligst, og hvis man så ligger ruten rigtigt kan man nå rundt i alle gebrugsbutikker i Rønne på Bornholm på et par timer - og så slutter vi af med en is eller en kop kakao alt efter årstiden smiley

    Jeg elsker at finde især tøj - vi har flere butikker med rigtig godt og velpræsenteret udvalg. Min garderobe består primært af genbrugstøj - enten arvet eller fundet i genbrugsbutikker. Det der ikke er genbrug har jeg fået i fødselsdags- eller julegave gennem årene.


Kommentér på:
Brugt tøj og genbrug

Annonce