{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håndtryk
  • #2   19. jan 2019 Jeg synes det er dybt latterligt!
    Det gør ikke én mere eller mindre dansk, hvis man ikke ønsker at give hånd og der kan være rigtig mange grunde til det, ikke bare religion.
    Personligt har jeg det rigtig anstrengt med at røre ved fremmede og ville absolut ikke bryde mig om det.
    Synes virkelig det er en fjollet regel.

    Jeg synes faktisk at det er dybt forkasteligt at regeringen bruger tid på noget så ligegyldigt som håndtryk, når der er langt vigtigere ting at gå op i, men det jo typisk DF at gøre hvad som helst for at vise muslimer at deres religion ikke er velkommen og der er dæleme ikke noget mindre dansk end at være så snæversynet som DF er.


  • #3   19. jan 2019 Jeg synes det er fint at man indordner sig under landets regler og hilseritualer, dermed respekter det.
    Befinder jeg mig i Frankrig, ja så må jeg jo tag imod/kindkys, befinder jeg mig i et buddhistisk land, ja så må bøje mig med samlede hænder osv.
    Flytter jeg til et muslimsk land, ja så jeg respektere at bære tørklæde og lade vær med at køre bil. Er jeg i Kina, ja så må jeg sku finde mig i at bøvse efter et måltid mad som tak for mad. Skal jeg hilse på dronningen, ja så må jeg neje med mine dårlige knæ.
    Hvorfor, fordi jeg respektere landet jeg bor i smiley
    Jeg giver ik hånd når jeg handler ind, men render jeg til lægen, fester, jobsamtaler eller anden begivenhed, hvor det høre til at give hånd, ja så gør jeg det sku smiley men jeg vil dælme finde det respektløst, hvis jeg giver hånd og person overfor mig bare glor på mit håndtryk og ignorer mig. Jeg ville tænke "hvad fanden har jeg gjort dig "


  • #4   19. jan 2019 jeg syntes det er helt fint
    tænk på alt den balade som har været i forbindelse med eksamer mm hvor folk ikke har ville give hånd til kvinder....
    så simpelhen ikke at de skal have lov

    så den lov er helt fint.


  • #5   19. jan 2019 Ærlig så har man virkelig bare for lidt at gå op i, hvis et manglende håndtryk kan genere en.

    At tvinge folk til noget, ændre ikke på deres holdninger til det, nærmere tvært i mod.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   19. jan 2019 Jeg syntes det er trist at man er derude hvor det er en lov, og eller kan have betydning for folks muligheder i landet.

    Når det så er sagt, så bør folk - uanset deres hensigt med at være i landet, som min. beherske de danske hilse-traditioner. Det viser god skik at man som minimum gider sætte sig ind i hvordan man høfligt hilser på hinanden her i landet.


  • #7   19. jan 2019 Guldhesten - det stadig respektløst i min øjne og jeg må sku være ligeglad hvad folks holdning er til det. Bliver jeg budt på sushi af mine venner, ja så spiser jeg det. Hvorfor fordi jeg respektere at de har lagt arbejde og glæden i vores besøg og vil ik ødelægge aftenen fordi jeg ik er vild med rå fisk. Det det hele bunder i, er respekten i mine øjne. jeg tror ik bare det er en gene for folk, men tiden er efterhånden blevet til at man pisser på landets værdier og normer.

    Synes tiden er blevet sådan hvad skal kalde smagsløst kønsløst( jeg har ik ord for det) at man tager hensyn til alle og man går længere og længere væk fra landets værdier. Der skal ingenting til at støde folk mere, børnehistorier bliver omskrevet, børnene må efterhånden ik holde en god gammeldags tradionel fødselsdag mere uden at der bliver kigget skævt til én. Hvad helvede er der i vejen for at man på sin fødselsdag fejre det med slik sodavand kager osv den ene dag om året, hvor man skal ha lov at være lidt vigtig så at sige. Hvor bære det hele henad tør jeg ik gisne, men jeg bryder mig sku ik om det.
    Jeg har det sådan at Hvert land har sine regler og normer, respekter det eller fis af


  • #8   19. jan 2019 Men at tvinge folk til at give hånd ændre ikke folks mening omkring det. Det gør ikke at folk pludselig elsker de danske værdier, det gør ikke at den radikale muslim pludselig ikke er radikal mere etc etc.
    Så hvorfor overhovedet bruge til og energi på det? Det en fuldstændig ligegyldig ting at bruge tid på, for det ændre absolut ingenting? Tror du seriøst på, at folk der af den ene eller anden grund ikke ønsker at give hånd, stopper med at søge dansk statsborgerskab bare fordi det er en lov nu?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   19. jan 2019 For mig handler det ikke om at ændre menneskers holdning.

    Men sådan en "lille" ting som et håndtryk - uanset overbevisning, siger rigtigt meget om mennesker.

    Hvis man ikke engang kan give et håndtryk, hvorfor så være i landet? Hvorfor så ikke finde et andet land, hvor kriterierne er anderledes.


  • #10   19. jan 2019 Men det vil jo stadig ikke ændre på noget at det nu er en lov. De folk der ikke vil det bedste for Danmark, smutter jo ikke videre bare fordi de nu SKAL give hånd for at få statsborgerskab.
    Hvis man virkelig vil sørge for at indvandrere og flygtninge bliver en del af den danske kultur og vil være danske, så hjælper det ikke noget at tvinge dem til ting.
    Det svarer til når veganere prøver at overtale kødædere til at droppe kødet ved at shame dem. Det hjælper ingenting.


  • #11   19. jan 2019 Guldhesten- Tvungen håndtryk er netop kommet af respektløshed uanset om man har en holdning til det eller ej. At det så kommer så langt ud at vi så får en lov nu, viser bare hvor hurtigt landets værdier kan forsvinde ud. Det er lidt skræmmende synes jeg virkelig.
    Jeg har også holdninger til mange ting, men jeg vil sku til en hver tid respektere landets regler. smiley
    Og nej jeg tror ik vi får færre ansøgninger på statsborgerskab herhjemme pågrundlag af den nye lov, hvilket heller ik er hensigten med den lov. Personligt er vi for søde og har for åbne grænser men det er EU's skyld som ik vedrøre denne tråd.


  • #12   19. jan 2019 Problemet er at der ikke bliver gjort en skid for at integrere folk ordentligt og at mange er så hamrende bange for alt fremmed.

  • #13   19. jan 2019 Der er da ingen som tvinger nogen til at give håndtryk? Det er bare et krav for at få statsborgerskab.

    I Danmark benytter vi ikke tvang. Bare handling med konsekvens. Alle må sige nej til at give håndtryk. Ingen vil nogensinde prøve på at tvinge dem. Men deres EGET valg har konsekvens.
    Jeg kan ikke se problemet.


  • #14   19. jan 2019 Man er tvunget til at give hånd, hvis man ønsker statsborgerskab. Får man det bedre af at bruge ordet krav i stedet for tvang, så brug da endelig det. Men så længe man ikke har muligheden for at takke nej og stadigvæk få statsborgerskab så man tvunget til at give hånd.

  • #15   19. jan 2019 Ingen er tvunget til at få statsborgerskab? Vi har så mange gode ydelser til folk, selvom de ikke er statsborgere.

  • #16   19. jan 2019 Nej no shit, men derfor tvinger man stadig folk til at give hånd, hvis de skal have statsborgerskab.
    En fuldstændig ligegyldig ting, for det ændre ikke på noget overhovedet.


  • #17   19. jan 2019 Derudover hvor stort var problemet reelt? Det lugter langt væk af symbolpolitik.

  • #18   19. jan 2019 Jeg er uenig i at man tvinger dem. Du må gerne synes, at jeg bare prøver at bruge pænere ord for det samme. Men det synes jeg ikke det er. Tvang er noget andet i mit hoved.

    Jeg ser det bare som et helt almindeligt krav på ligefod som mange af de andre krav der er. Synes endda ikke dette krav er noget særligt. Jeg synes til gengæld, at de spørgsmål som folk skal svare på i den der test er ret åndssvage.


  • #19   19. jan 2019 Jeg er fuldstændig enig med guldhesten, det er sgu en mærkelig lov

  • #20   19. jan 2019 Det er lige så ligegyldigt krav, som spørgsmålene i testen er ligegyldige. Det beviser ingenting. Det gør ikke en dansk, det gør ikke at de respektere den danske kultur, eller at de gider den danske kultur. Det fuldstændig ubrugeligt og spild af tid at regeringen har brugt tid på at gøre det til et lov. Der er SÅ mange andre vigtige ting som regeringen burde bruge deres energi på, et håndtryk er fuldstændig ligegyldigt.

  • #21   19. jan 2019 vi skal jo kun have de mennesker som faktisk har lyst til at bo i danmark fordi de faktsk VIL bo her. de skal jo være med til at være en del af danmark.
    og ikke som nogen gør - foresætter det liv som de havde i udlandet. for så kan de jo bare tage retur

    så bor man i danmark skal man leve efter vores regler.
    bor vi i de arabiske lande ja så lever man efter deres regler. så nemt er det

    men det er der bare mange som ikke forstår.

    der er jo mange muslimer som lever og spiser som resten af danmark.


  • #22   19. jan 2019 Anja,
    Men tror du at loven om at give hånd vil sortere de folk fra, som i bund og grund ikke vil Danmark?


  • #23   19. jan 2019 Synes også det er helt fint.
    Det er en del af vores kultur, og som så meget andet, så har jeg det sådan, at vil man ikke deltage i kulturen og samfundet, så er der så mange andre lande i verden man kan tage til i stedet..

    Det jeg synes er lidt.... det er at de ligefrem skal til at lovgive om det.


  • #24   19. jan 2019 Guldhesten - fremmede der ansøger om statsborgerskab her kan deles groft i to grupper.
    Den ene kommer fordi de vil gerne de danske værdier. måske har de en dansk mand/kone, har et job på hånden eller noget helt tredie og sætter sig ind i det at være dansk. De tager tager sprogkurser, prøver virkelig at dygtiggøre sig og tager jobs - intergrere sig

    Og så er den anden gruppe som jeg igen henføre til med at vi er for søde og for åbne pga EU, som kommer for at suge på lappen. De gider ik lære sproget, de vil ik ha et arbejde og rent udsagt vil skide på de danske værdier og på os danskere. Det er grunden til mange danskere føler en frygt for de fremmede som du skriver. Du har helt ret i at regering kan bruge energien et andet sted og få lukket de huller vi har i loven, får ændret på hvordan man intergrere de fremmede helt fra bunden. Men igen hvor meget må vi ændre pga EU...
    Men det hele bunder i at det vores egen fejl, desværre


    Det er en ganske udmærket debat denne her men jeg trækker mig, kan mærke at det går mig så meget på at de danske værdier bare forsvinder ud hurtigt som der blevet kæmpet for igennem mange mange år og vi står bare som en flok nikkedukker. fordi det er som at tale for døve ører. Det ik jer her i debatten som jeg mener med at tale for døve ører men regeringen og EU. Havde jeg krafterne til at gå ind i politik, så gjorde jeg det gerne.


  • #25   19. jan 2019 Men de få folk der ikke vil give hånd, vil jo ikke ændre sig, bare fordi det nu er et krav. Derfor er det jo en fuldstændig ligegyldig lov. Den vil ikke ændre på noget som helst.

    Jeg tror ikke at der er nogen der er interesseret i at folk der ikke gider deltage og ikke bryder sig om danskerne og den måde vi lever på er her, men at bruge energi på at lave love, som ikke vil ændre på noget er latterligt og spild af tid.


  • #26   19. jan 2019 vi kan ikke ændre folk men vi kan gøre det så surt at de ikke vil forsøge at blive her i danmark.

  • #27   19. jan 2019 Det kommer næppe til at få dem til at søge andre steder hen. Vi har os massere af andre regler som nogle få mennesker ikke vil overholde, men det gør ikke at de flytter. De få der gik i burka, tog den heller ikke af da det blev ulovligt.
    Så vidt jeg er informeret om står der ingen steder i koranen at de ikke må give hånd til modsatte køn, det er blot noget nogle få grupper af muslimer ikke gør, fordi de lære det hjemmefra fra de helt små.
    Jeg tror på ingen måde at det vil afholde dem fra at søge statsborgerskab, de vil bare føle sig tvunget til at give hånd og så gøre det. Men det vil ikke ændre på deres holdning omkring det, de vil stadig synes det er forkert.


  • #29   19. jan 2019 Selvfølgelig kan man ændre folk, folk ændre sig hele tiden, men ikke hvis de bliver shamet for dem de er.

    Generelt bliver folk med mørkere hud ikke behandlet særlig pænt herhjemme, de bliver konstant svinet til, især på de sociale medier, de har svært ved at få jobs, de bliver kigget skævt til, hver gang én laver noget lort skal alle stå til ansvar osv.

    Hvis man gad sætte sig ned og snakke med dem, så ville man opdage er det virkelig er langt de færreste som ikke gider Danmark på trods af den behandling de ofte får. De vil rigtig gerne, men får bare ikke chancen.


  • #31   19. jan 2019 Men hvorfor bruge tid på at lave en lov, som er fuldstændig ligegyldig og udelukkende er symbol politik? Det er det, som gør mig vred.

    Og det gør mig vred at ved at lave den her lov, får regeringen det til at fremstå som om det var et langt større problem, end det i realiteten var. Det er så få mennesker der af religiøse grunde ikke vil gi hånd til modsatte køn.







  • #32   19. jan 2019 Nej var det ikke smiley
    den nedeste er til dig.


  • #33   20. jan 2019 Miss Soffy: Jeg kunne ikke være mere enig!
    Vil man bo i Danmark må man indordne sig, Danmarks kultur, om det er at give håndtryk eller andet, det er så ufatteligt respektløst at nægte at give hånd, det gør vi i Danmark. Så vil man være en del af Danmark så giver man hånd!


  • #34   20. jan 2019 Jeg synes, at det er helt absurd symbol-politik.

  • #35   20. jan 2019 Når dét at give håndtryk åbenbart er blevet indbegrebet af "danskhed" og Danmarks værdier, så er vi da kommet ud på et helt absurd skråplan.

    Det er symbolpolitik, og om folk giver hånd eller ej gør dem ikke mere eller mindre danske.
    Hvis man ønsker sådanne tiltag, så gør man det - men lad være med at skjule det i ringe argumenter om danskhed og danske værdier. Det har intet at gøre med det.


  • #36   21. jan 2019 Det er bare endnu et af de mange angreb der laves for at ramme en bestemt gruppe mennesker.
    Det har INTET med danskhed at gøre.
    Der ligeså mange ikke religiøse danskere som ikke har lyst til at give hånd til fremmede, som der er religiøse mennesker der ikke har lyst til at give hånd.
    At komme med påstande om at det er kultur og dansk at give hånd er simpelhen til grin.
    Hvem har bestemt det?
    Jeg tror ikke på vi nogensinde ville blive enige om hvad dansk kultur er.
    Vi er alt for forskellige til det.
    Det er symbol politik er værste skuffe!
    Det mest forfærdelige er at dette ikke ville være blevet nævnt eller håndhævet hvis ikke det fordi nogen prøvede at pege fingre og fremmedgøre bestemte grupper.


    Så kan jeg simpelhen ikke forstå at man kan fyrre sådan noget vrøvl af med at man ikke vil landet eller mennesker i landet. At man ikke respektere andre. Blot fordi man ikke har lyst til at dele håndsved med andre.
    Jeg synes derimod man ser og respektere folk når man ligger hånden på hjertet og nikker til personen man hilser på.
    Det er så hjerteligt og varmt som noget kan blive fremfor det bakteriebefængte håndtryk.
    Fordi det åbenbart også kultur i Danmark man ikke vasker hænder. (Ironi kan forekomme)

    Jeg er så flov over at man bruger tid på sådan i mine øjne fuldkommen ligegyldigt emne. Når der er langt vigtigere ting de burde bruge tiden på. Det er så useriøst, så hvordan skal man overhovedet kunne tage dem seriøse inde på borgen.
    Er det en børnehave?



    Til sidst vil jeg lige rette med hensyn til hvorvidt det er kultur eller et religiøst påbud, at man ikke giver hånd i Islam.

    Som muslim er det ikke tilladt at røre det modsatte køn, medmindre at det er din marham. Marham er de mennesker som du ikke kan giftes med (forældre søskende osv.)
    Der kan forekomme undtagelser som fx lægebesøg eller lign. hvor der kun er modsatte køn tilgængeligt.
    Men man bør selvfølgelig bedst muligt forhindre berøring.
    Det er ikke kultur. Men en regel.


  • #37   22. jan 2019 ISRH - Jamen så burde det jo ikke være et problem at give hånd til umuslimske kvinder, eller mænd. For det er haram at gifte sig med en der ikke er muslim!

    Vi er ved at være et multikulturelt samfund og verden. Men desto vigtigere end nogensinde, er det at bevare om landets traditioner og kultur. Og det skal gøres HELE vejen. Håndtryk, svinekød, sukker osv osv. For hvis ikke mister vi Danmark, og andre lande for den sags skyld. Jeg siger ikke at vi ikke skal tage hensyn til muslimer (svinekød) i institutioner. Men der SKAL IKKE forbydes at servere svinekød! Danmark er et kristent land med kristne værdier, normer og traditioner (nogle af de) og sådan skal det forblive! Jeg kunne ALDRIG finde på at tage til Marokko og forlange at jeg skulle få serveret svinekød der nede, eller at jeg skulle have lov til at gå i bikini over til købmanden. Bosætter man sig i et land, må man tage med sig den levemåde det pågældende land har. Hvad man gør inde bagved sine fire vægge skal jeg ikke blande mig i så længe ingen kommer til skade, men man skal IKKE komme og forlange at landet skal tilpasse sig ens udefrakommende normer, værdier og religion.

    Mvh TT


  • #38   22. jan 2019 TT:

    Der er stor forskel på at forbyde noget og påtvinge nogen noget.

    Jeg har ikke sagt at håndtryk skal forbydes.
    Jeg mener det bør være et valg man selv har lov at tage. Uanset om du gør det af religiøse årsager eller ej.
    Så hvis du ikke har lyst til at give hånden fordi du som rigtig mange andre, ser det som en kæmpe smittekilde, så skal du have lov til at sige "nej tak"
    Længere er den ikke.
    Det er direkte ulækkert at blive påtvunget til at give hånd via regler der er sat af div. hovedløse politikere.

    Der er ingen der snakker om at forbyde dig din ret til at spise div. kød. Jeg snakker blot om valget til selv at bestemme.
    Som du jo selv nævner.
    Tænk hvis alle politikerene var veganere og sagde nu skal vi alle spise planter.
    Det er jo også uforskammet at tage sådan et valg for andre via lov.
    Jeg taler for retten til selv at vælge hvordan vi ønsker at leve og det er det som jeg anser for at være dansk.

    Jeg forstår slet ikke hvad du mener det første omkring uislamisk og haram.
    Jeg har meget svært ved at tyde hvad du mener med det?







  • #39   22. jan 2019 Måske jeg fangede det alligevel..

    Hvis det er fordi du mener det ikke bør være et problem at give hånd til muslimske kvinder og mænd fordi du som ikke-muslim ikke kan gifte dig med en muslim.
    Så er det ikke tilfældet.
    Det vil stadig være haram for en muslim at røre ved det modsatte køn uanset hvad vedkommende tror på. smiley
    Det er kun marham som de må røre ved eller samme køn.

    Detsuden kan en muslim godt gifte sig med en ikke-muslim.
    Men der er nogle regler for det.
    En muslim må kun gifte sig med en der er af bogens folk. fx kristne.
    Dette gælder så kun mænd.


  • #40   23. jan 2019 Det er fuldstændig ude i hampen. Der findes bestemt personer, som jeg ikke ønsker at give hånd.

Kommentér på:
Håndtryk

Annonce