{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Meditation
  • #1   9. jun Jeg gør lidt, i forbindelse med et forløb hos en sundhedskonsulent.
    Jeg har fået app'en 'Liv med kræft' hvor der er et par forskellige meditationer og afspændingsøvelser. Jeg er glad for den :). Den guider en fint igennem


  • #2   9. jun Jeg bruger ofte guidet søvnmeditation. Lige nu er jeg glad for podcasten "guided sleep meditations" fra Tracks to relax (bare den gratis udgave, der er en del).

    Derudover dyrker jeg yoga, hvor der også er meditative elementer, mest i starten og slutningen af en yogasession. Jeg dyrker yoga hver dag (og jeg er ellers ikke ligefrem den type - men nu er jeg afhængig af skidtet), enten via youtube eller på hold.
    Hvis du gerne vil meditere grundet den positive effekt på ens mentale tilstand, så er min erfaring, at yoga er skide godt til det. Jeg er med på, at det ikke var det du spurgte efter, men du får lige tippet med alligevel. smiley
    Hvis du har lyst til at give det et skud, vil jeg anbefale Yoga with Adriene på youtube.

    Jeg synes, at det er betydeligt lettere med guidet meditation (som jeg jo både får i søvnmeditationen og ifm yoga). Jeg er ikke god nok til selv at holde mine tanker på rette spor. Jeg har på fornemmelsen, at det generelt er givtigt for "begyndere" at benytte det. Jeg er overbevist om, at man kan finde mange gode guidede mediationer som podcast og på youtube. smiley


  • #3   9. jun Jeg meditere, men gør det ofte i forbindelse med yoga. Jeg plejer at sætte noget berolige musik på uden sang og så ligger jeg mig enten helt flat på gulvet på ryggen med armene op over hovedet (giver en bedere og dybere vejrtrækningen), trækker vejret og fokusere på mit åndedræt. Leger med hvor jeg trække vejret dybest, i maven, ved solarpleksus eller ved brystkassen eller alle 3 på en gang.
    Den er rigtig god til at tømme hovedet og jeg laver den ofte inden jeg begynder yoga.
    Alternativt kan man sætte sig i foster stilling og igen strække armene ud foran sig. Her er vejrtrækningen ikke lige så stor, tilgengæld er der mange som finder tryghed i den. Du for samtidig strukket ryggen godt ud, som ofte er træt efter en lang dag. Her plejer jeg at fokusere på stræk. Hver gang jeg puster ud forsøger jeg at komme længere ned.
    En del mennesker er dog rigtig glad for guider meditation. For mig er det dog meget forstyrrende da jeg har nemmere ved at finde den dybe ro uden stemmer i baggrunden. smiley


  • #4   9. jun Holy shit. Jeg prøvede lige at finde en guide på YT, sad nok 25-30 min og var helt væk. Følte nærmest jeg svævede ude midt i ingenting O.O skræmmende men utroligt rart.

  • #5   9. jun Jeg har brugt youtube meget Fredholm hypnose og dem fra Mette Ålykke det er så godt

  • #6   9. jun Jeg ville så gerne finde ud af hvordan man gør, men hver gang jeg forsøger, falder jeg I søvn.. Haha

    Og jeg har prøvet både guidede, ikke guidede, stille musik, Mindfulness og alt muligt.. Og jeg falder bare i søvn.. Suk xD


  • #7   10. jun Bumle: også hvis du sidder op? Det er godt at sidde på en stol med fødderne på jorden. Du kan jo prøve guider meditation. Evt fokuseret på f.eks. chakraer. Så har du jo noget at "holde dig vågen med"

  • #8   10. jun Jeg prøvede lige en guidet en.. Siddende, godt nok med fødderne på sengen, men det gik lidt bedre.. Faldt dog stadig næsten i søvn..

    Men ja, må prøve siddende noget oftere


  • #9   10. jun Denne her one-minute-meditation er en fin lille øvelse smiley
    https://youtu.be/F6eFFCi12v8

    Til at sove bruger jeg tit Andrew Johnsons apps. Det er på engelsk, og koster penge, men der er en demoversion, som er gratis og rigtig fin. Man behøver ikke bruge den til at sove til, men det er en "krops meditation", så jeg falder altid i søvn! smiley

    En anden øvelse du kan lave er at sidde eller helt (i hvert fald de første gange) ligge dig tilrette et sted. Så skal du begynde at forestille dig, at du kigger ned på himmelen. Altså at du kun hænger fast i jorden, fordi du bliver suget ind til den (hvilket jo egentligt også er rigtigt). Det er en utrolig sjov fornemmelse, når man får "overbevist" sin hjerne om det. Men en svær øvelse. Når man har øvet sig i det noget tid, kan man også gøre det imens man går rundt på gaden, i haven eller er ude og handle smiley det er egentligt en filosofi øvelse, men giver et afbræk i de normale tankestrømme og mønstre som man ellers har.


  • #10   10. jun Meditation kræver øvelse. Kender folk der nåede der til hvor de absolut intet hørte af deres omgivelser, fordi de var så fokuserede.

  • #11   10. jun Jeg mediterer stort set daglig og nogle dage flere gange.

    Jeg bruger Youtube til at finde gratis meditationer, fx en morgenmeditation, så er jeg klar til dagen.
    Hvis jeg skal noget og ikke føler energien, så laver jeg en energimeditation eller en afslapnings.
    Om aftenen, hvis jeg har besvær med at falde i søvn bruger jeg en søvnmeditation og det virker!

    I går var jeg til Rema 1000 25 års fødselsdagsfest, og sådan en dag på 14 timer er sku lang for de fleste, så her lavede jeg mini meditationer, lidt som den i linket ovenfor, hvor jeg lukkede øjnene og fokuserede på min vejrtrækning, det gav et lille boost i energien og gjorde at jeg lettere kunne administrere mine smerter.
    Bunmle: Man må gerne falde i søvn, jeg har altid fået at vide, at hvis man falder i søvn, så er det fordi det er dét kroppen/hovedet har behov for og det er helt ok, så frem for at være træt af at du falder i søvn, så velkom det smiley
    Jeg falder næsten altid i søvn til søvn og afslapnings meditationer, men vågner når den er færdig, måske lige efter, måske 30 min efter, men så kan jeg strække mig og har det bedre bag efter(ved afslapning) smiley


  • #12   11. jun Problemet er (synes jeg) at jeg sover alt mellem de 10 minutter den guidede mediation varer, og 6 timer.

    Men måske skal jeg bare prøve at tænke det sådan.. C:


    Jeg vil i hvert fald gerne give meditation en chance, for jeg ved at det hjælper rigtig mange folk.. smiley


  • #13   11. jun https://www.calm.com/gp/x8pccu
    Har lige fundet denne app, og den virker faktisk ok. Har for første gang nogensinde haft en smule af den følelse (jeg tror) man har når man mediterer smiley
    Linket giver en gratis måned.


  • #14   11. jun Jeg synes personligt at det gør en stor forskel! Og hvis du så prøver, som en anden også skriver, at lave meditationen siddende, så er det ikke lige så nemt at falde i søvn smiley
    Ellers kan du også sætte en alarm på den mobil, når du ikke må sove længere, sådan at det kun lige er 30-60 min det gør jeg, hvis jeg ved at jeg kan falde i søvn og ikke har tid til at sove smiley


Kommentér på:
Meditation