{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyheder! Nogle der ved hvordan denne hest har det?
  • #1   6. okt 2019 Åh stakkels hest. Den ser noget træt og medtaget ud smiley troede dog at det egentlig var opgaver beredskabet hjalp med, ligeså vel som at hive en kat ned fra et træ hvis den ikke kan komme ned.. Hvad er det for noget forsikring man skal have, før de - hvis jeg har forstået det ret - går ind og hjælper med den slags?

  • #2   6. okt 2019 Tror bare det er almindelig ansvars forsikring.. Men det har måske pigen ikke haft/været klar over at man skulle..
    For ens ansvarsforsikring dækker jo skader osv hesten laver hvis den ryger ud af indhegningen..

    Mvh TT


  • #3   6. okt 2019 Ja, tænker jeg. Aner ikke hvor gamle pigerne/pigen er, men mon ikke forældrene har en der dækker.. altså jeg vidste det i hvert fald ikke da jeg var yngre smiley

  • #4   6. okt 2019 Jeg deler lige det jeg har skrevet på facebook til samme opslag..

    " Vi stod med en borger, der ikke vidste, hvad hun skulle gøre, og vi ville gerne skabe lidt tryghed og vise os frem. Men som borger skal man normalt have en forsikringsaftale, på samme måde som hvis det er en bil, der ender i grøften. "

    Det undre mig en del, at de mener det - da min faldt igennem en bro på en ridetur, ringede jeg panisk rundt til først til falck, så 112, så politiet og blev så til sidst henvist til 1812, der fik kontakt til beredskabet som kom ud.

    Så jeg ved ikke lige hvilken forsikring man skal have? Så vidt jeg ved kan man ikke tegne nogen forsikring imod at ens hest ender i et uheld hvor man har brug for hjælp.

    Men jeg fandt ved oplevelsen ud af at beredskabet ikke er uddannet i heste og ikke aner en dyt i det - derfor var det godt at de kaldte dyrlæger ud, til at få hjælp og som havde erfaring med at få en hest hjulpet ved uheld.

    Så jeg er forvirret - jeg ville i hvert fald, efter min oplevelse, ringe til beredskabet en anden gang og en dyrlæge med erfaring - som jeg så nu, ved at de har på Højgård.

    Og beredskabsstyrelsen er jo gratis og få ud - det man så skal betale er dyrlægen. Det slap jeg dog for, da det var beredskabsstyrelsen der ringede efter dyrlægerne ( de ringede efter 2 ) og ikke mig. Så den sendte dyrlægerne videre til beredskabet.
    Jeg betalte kun regningen for det der skete dagen efter, da dyrlægen kom ud igen.

    Skulle min forsikring have betalt dyrlægen, ville det have været sygeforsikringen i følge dyrlægen ( som jeg ikke har ) - ansvars har ikke noget med det og gøre.


  • #5   7. okt 2019 Jeg må desværre være svar skyldig, jeg aner simpelthen ikke, hvad det er for en forsikring der skal dække.. Jeg kunne forestille mig, at det er den ansvarsforsikring, som man skal have på sin hest.. Ligesom det er ens forsikring der dækker, hvis ens hus brænder..
    Så jeg tror simpelthen, at det er dét de mener, når de siger, at det normalvis ikke ville være en opgave for dem.. For det er det i hvert fald i "mit" beredskab (jeg er brandmand).. Vi har haft to for nyligt, én der var hoppet i en gylletank og én der var faldet i en å..
    Til kommentaren om, at de ikke ved en dyt om heste, så lærer vi faktisk lidt om dyreredning på uddannelsen, men det handler primært om, at få dyr til at flytte sig, f.eks ved brand i en stald, hvordan man løfter en hund osv.. Vi lærer ikke at hejse heste op.. smiley Vi kan og ved rigtig mange ting, men vi kan ikke vide alt.. smiley Og der bliver ringet efter en dyrlæge, da hesten (eller andre dyr) selvfølgelig skal tilses af en dyrlæge.. smiley


  • #7   7. okt 2019 Nana: jeg aner det virkelig ikke.. Det koster alligevel 5.500 for en falsk alarm, men det her er jo ikke en falsk alarm.. Jeg tvivler på, at hesteejeren selv skal betale.. Men jeg ved det ikke.. smiley

  • #8   7. okt 2019 Nå jeg skal i hvert fald skrive mig bagved øret, at det er beredskabsstyrelsen jeg skal kontakte hvis mine heste kommer i en situation hvor de behøver hjælp..

    Mvh TT


  • #9   7. okt 2019 Jeg tror nærmere det er det kommunale beredskab du skal have fat i og ikke beredskabsstyrelsen.. smiley

  • #10   7. okt 2019 Ridehesten.com har bragt nyheden her til morgen, og de skriver at hesten skulle tilses af dyrlæge, da den ikke rejste sig.
    De skriver også, at de vil opdatere, hvis/når der er nyheder i sagen - men det er jo ikke til at vide, om de hører mere.


  • #11   7. okt 2019 Det med dyrlægen stod også i artiklen.. Så desværre intet nyt under solen.. smiley håber virkelig vi hører mere om den stakkels hest..

    Mvh TT


  • #12   7. okt 2019 Dette er det sidste jeg kan finde ang det

    profilbillede
  • #13   7. okt 2019 smiley

    Mvh TT


  • #14   7. okt 2019 Jeg så lige ejer kommentere. Hun var nødt til at sige farvel til hesten i morges smiley

  • #15   7. okt 2019 her

    profilbillede
  • #16   7. okt 2019 smiley

  • #17   7. okt 2019 smiley

  • #18   7. okt 2019 Åh hvor trist! ??

Kommentér på:
Nyheder! Nogle der ved hvordan denne hest har det?

Annonce