{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Kan man tillade sig at blive sur ? {{forumTopicSubject}}

Altså jeg ville aldrig påtvinge folk at hjælpe en, men samtidig mener jeg jo at venner og familie netop hjælper hinanden (hvor det er muligt og inden for rimelighedens rammer).. må indrømme at jeg faktisk er ret såret/lidt sur over et vennepars manglende hjælpsomhed..

Faktisk er de ikke kun venner, det er min mands fætter (som han er vokset op som brødre med) og hans kone.. de vil gerne lave alt muligt sammen, men altid på deres præmisser og når det passer dem.. og beder man om en hjælpene hånd er der altid tusind undskyldninger..

Vi har hjulpet dem med at passe deres katte da de havde dem og min mand har hjulpet dem med at flytte, selv om han ikke må løfte for meget..

Men nu har de 2 gange ikke gidet hjælpe når vi stod i en presset situation

1 gang var da jeg skulle føde,, vi havde snakket med min svigerinde om at de skulle hente hunden og have ham hos sig når jeg gik i fødsel, fætter + kone foreslår så selv at vi da kan ringe til dem, så skal de nok lufte ham hver 5-6 time mens vi er på hospitalet (de bor 15 min på gåben/5 min i bil fra os) så svigerinden ikke skulle ligge og køre (45-50 min i bil)..

Men men da jeg så går i fødsel og kontakter dem har de alverdens undskyldninger og kan ikke få hentet nøglen fordi deres søn er træt (de er 2 voksne mennesker hjemme).. det var lidt svært for os at aflevere nøglen, da jeg var i fødsel og vi ikke har bil.. og svigerinden havde sin mand indlagt på rigshospitalet så hende ville vi ikke ubelejlige..

Men ih så skulle de lige snakke om det osv.. endte med at jeg ringede til min søde part, som straks kom på cykel efter nøglen og luftede hunden for os..

Synes det var lidt tarveligt da de selv havde tilbudt..

Nå men 2 gang er så nu.. vi står og skal ud og rejse, har selvfølgelig fundet aftaler angående hund (som skal ned til min far) og katten (som jeg havde en veninde der skulle se efter).. desværre melder veninden så fra, og jeg står jo lidt med håret i postkassen.. begge vores familier bor 1½-2 timer i bil herfra, de kan jo ikke bruge 4 timer hver 2 dag på at se til katten svigerinden bor jo stadig ca 50 min i bil, + hun har 2 børn, hvoraf den lille på 9 uger er ret syg, så nej vil slet ikke spørge..

Så spørger fætters kone, for de bor jo så tæt på + deres søn går i dagpleje i samme boligområde som vi bor i, så ville tage max 10 min ekstre og ingen ekstra kørsel, lige at tjekke og fodre ved aflevering eller hent af junior (og de går begge hjemme, så ikke tiden der mangler)..

Men igen er der 1000 undskyldninger, om at han nok ikke skal så meget i dagpleje, for de har jo ferie (ja i påsken, før vi rejser) skal i zoo (øh vel kun 1 dag) osv.. og så har drengen jo øjenbetændelse.. ja ok men igen jo næsten 14 dage til..

Så nu ved jeg ikke hvad vi gør med katten, den kan ikke komme i pension, da den simpelthen ville stresse sig ihjel og har ikke andre jeg kan spørge om de vil passe

Hvad siger i ? er jeg gal på den eller ville i også være såret/en smule gale over at de aldrig vil løfte en finger for andre ? især når vi har hjulpet dem..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man tillade sig at blive sur ?
  • #1   30. mar 2012 syns den ene tjeneste er den anden værd.
    Og at man skal hjælpe hinanden.

    For dårligt hun ikke hjælper dig....


  • #2   30. mar 2012 Jeg ved ikke hvad du skal gøre, men jeg ved at dig og din mand, aldrig skal hjælpe dem mere.

  • #3   30. mar 2012 Det der er da lige godt træls!
    Forstår godt hvis du er skuffet..

    Håber i finder en løsning smiley


  • #4   30. mar 2012 hmm den er godt nok svær...

    På den ene side ja så kan du godt være sur, og på den anden side nej, man kan jo ikke tvinge folk til a hjælpe sig, og hvis de ikke ser det i har gjort for dem som hjælp men frivillig ikke tilbage krævende tjenester jamen så er de jo i deres gode ret til a sige nej...

    MEN jeg ville under ingen omstændigheder hjælpe dem igen, før de har lettet der rumpette ned til jer og hjulpet et par gange så de kan se at den ene tjeneste er den anden værd..

    Ellers skulle du forventnings afstemme med dem? hvad forventer du a få ud a dem og omvendt? forventer du at de hjælper dig når du har brug for det? er det ok du ringer til dem som de første eller ska de være en nød løsning som du ikke ska trække ALT for meget på? snak med dem om det evt, så i alle 4 er enige om hvad der er af forventninger fra alle parter...

    det er nok mit råd...

    og ville nok smide det på FB mht pasning a katten, der er som regl hjælpsomme folk smiley


  • #5   30. mar 2012 ej men hallo! det er da ikke okay det der... synes ikke i skal hjælpe dem mere....

  • #6   30. mar 2012 Om man har ret til at være sur ved jeg ikke, men jeg kan udmærket forstå at du er skuffet over den manglende hjælp.
    specielt det med hunden da du var i fødsel. Det burde de have gjort, hvis de havde lidt almindelig takt og tone. Selvfølgelig hjælper man da der !

    Men enig med de andre, enden på det må blive at i stopper med at tro på de vil hjælpe og så selv holder op med at hjælpe dem. Hvis de spørger til det, så må de vel få sandheden: at i ikke føler jeres hjælpsomhed bliver gengældt og i derfor hellere lægger den hos andre hvor den bliver gengældt

    Jeg tror det er den eneste måde at få nogle folks øjne op for at man også selv må yde noget, hvis man vil have hjælp. gode gerninger går begge veje.

    håber i finder nogen til at passe katten.


  • #7   30. mar 2012 hahahaha det er nogen fantastiske undskyldninger lol... man kan nok kun tillade sig at være sur inden i, og så droppe at hjælpe dem fremover... - evt, kunne du love måske at hjælpe med noget og så aflyse med en af deres egne undskyldninger haha... min svoger opdagede i sidste øjeblik at han skulle passe sine høns til hans fasters 50 års fødselsdag, det var tak for sidst, da fasteren skulle have stå fadder ved svogerens barns dåb, og meldte afbud fordi hunden skulle passes... nydeligt ikke?


  • #8   30. mar 2012 Ville heller aldrig være åbenlyst sur.. gider ikke en masse problemer i familien over det.. synes bare det er tarveligt, de ved vi har glædet os så meget til den ferie, og finder vi ikke nogle der kan passe katten så må vi enten blive hjemme (og miste ca 20 tusind kr) eller aflive vores elskede kat smiley

  • #9   30. mar 2012 Kan godt følge dig at du er sur inden i og skuffet men det er jo bare og lade være med at hjælp dem så kan de få af samme skuffe eller lave det nummer som Kia nævner så kan de selv føle hvordan det er at blive sigtet i site øjeblik

    hva med at spørg din halv parts rytter om hun vil pas den imod 1 md gratis halv part


  • #10   30. mar 2012 Diana: Har hverken hest eller halvpart mere.. det var min tidligere part der først havde sagt ja, men åbenbart glemt det/ikke spurgt hjemme (da hun er ung) og nu ikke kan.. lidt uheldigt, men ikke hende jeg er sur på..

  • #11   30. mar 2012 Og der er ikke nogen nabo eller noget der kan hjælpe? (:

  • #12   30. mar 2012 Eller hva så med at katten os kommer ned til din far sammen med hunden

  • #13   30. mar 2012 Snak evt med dyrlægen om at få nået beroligne til katten mod stres vis det ender med den begynder at stres hos din far

  • #14   30. mar 2012 Det er slet ikke iorden, i er vel alle sammen voksne mennesker? Som kan række en hånd ud, og hjælpe i ny og næ. Synes faktisk slet ikke de kan være det bekendt, altså det er tråsalt KUN 15 minutter på gåben, så kan man altså godt give en hånd. Jeg syntes du/i skal fortælle at i føler jer uretfærdigt behandlet af dem, og det ikke kan være rigtigt at i har været der for dem, også at de ikke har kunne hjælpe jer når i havde brug for det. smiley Efter min mening kan du godt tillade dig at blive sur.:-)

  • #15   30. mar 2012 Hvor længe skal I være væk? For ellers er det da bare 2-3 ekstra kattebakker, vand i alverdens skåle, og tørfoder ad libitum, så klarer katten sig fint uden mennesker...

  • #16   30. mar 2012 Vi bor i boligbyggeri og må indrømme at vi ikke rigtig kender naboerne nok til at bede om at de passer katten (og til at stole på dem)..

    Diana: Desværre kan han ikke komme med til min far (som har reddet os ved at tage hunden, fordi min mor sprang fra der smiley )
    1: Pga stresset, bare det at du putter ham i en transportkasse og tager ham ud gør at han bliver meget ulykkelig og ligger og tisser på sig selv, han bliver urenlig og slikker alt sin pels af sig.. det ville jeg ikke byde ham..
    2: De har selv en kat som ikke tåler andre katte..
    3: De har åbent ud til haven og vores er en indekat der aldrig har været ude og ikke ville kunne klare sig/finde tilbage..

    Mejse: Ja og deres søn er i dagpleje 300 meter fra os 5 dage om ugen, så de skal herud alligevel..

    Oventus & Mia: Det er sådan vi gør ved mindre ferier (weekend hos familie osv) men vi skal være væk i 15 dage, det synes jeg er for meget, vandet ville blive ulækkert og han er typen der ville have ædt alt mad på 3-4 dage.. og tænk hvis han blev syg eller lignende..


  • #17   30. mar 2012 Åh okay - ja 15 dage er også for længe, det vil jeg give dig ret i... Hmm synes du ska prøve at alliere dig med en nabo, om ikke andet kan katten måske flytte ind der? Ved godt du ikke kender dem, men hvis dy ny byder en kop kaffe og lægger kortene på bordet, er der garanteret en nabo der kan hjælpe. Vil da være super surt at glip af en lækker ferie;)

  • #18   30. mar 2012 Oventus & Mia S: Vi har kun 1 nabo (bor i boligblok) og de har en meget hidsig lille hund, så det er næppe en mulighed..
    Men har fundet en katteside, hvor man kan søge efter passere smiley så håber jeg finder en der, selv om det så også er en fremmed..


  • #19   30. mar 2012 Evt. i stedet for at folk passer din kat hjemme ved dem, kan de så ikke komme over til jer og fodre osv.:-)

  • #21   30. mar 2012 der findes også kattepensioner, der er en del omkring kbh, prisen pr. dag ligger omkring 100 kr. så bliver katten passet, og der skal ikke fremmede mennesker ind i dit hjem, jeg tror jeg gav 7-800 kr for at få aflivet en tilløbende åbenbart ejerløs kat for nogen år siden, så det kan dårligt svare sig at aflive katten...pensionen en dyr, men ansvarlig løsning... det er så her min nærighed ville drive mig over til naboen, de ville nok passe kat for en flaske vin, hvis man spurgte pænt..

  • #22   30. mar 2012 nåhja... hvis der skal nogen ind i huset, så kan du forhåbentlig samle kattens ting i entreen og låse dørene til værelser og stuer så kattepasseren kun har adgang til wc eller køkken hvor der er vandhane... man ved jo aldrig.

  • #23   30. mar 2012 Mejse: Det er skam det jeg ønsker.. og det jeg bad dem om, lige at se til katten og ordne mad/vand og bakke.. så katten er herhjemme..

    Dolnra: Det er efter påske (rejser 2 påskedag)..

    Kia: HVis du læser mit indlæg igen, så står der at pension ikke er en mulighed, da katten ville dø af stress, han tåler ikke at komme andre steder hen.. så ikke en ansvarlig løsning i vores tilfælde..
    Og vores lejlighed er åben, så kan kun lukkes/låses til sove og børneværelse (som der bliver fordi katten åbner døre..)



  • #24   30. mar 2012 oh sorry, jeg tænkte på internat, med videreformidling osv ville stresse katten, der hvor du rigtigt nok skriver pension... ammehjerne... suk... troede lige jeg havde løsningen til dig... nå men der er så også firmaer som f. eks. den rene bakke. dk de tager ud i ferier og passer huse og dyr...

  • #25   30. mar 2012 http://www.denrenebakke.dk/

  • #26   30. mar 2012 Kia: Ammehjerne det kender jeg alt til.. selv om det er manden der lider mest af det her smiley

  • #27   31. mar 2012 Sådan er nogle desværre. Forstår ikke hvorfor.

    - Kan en nabo ikke passe katten?


  • #28   31. mar 2012 AM: Desværre kender vi ikke rigtig vores nabo og ville føle det var meget grænseoverskridende at spørge dem..

  • #29   31. mar 2012 Hvad med venner og kollegaer?
    I kender vel nogle i nabolaget?


  • #30   31. mar 2012 AM: Hvis vi havde venner eller lignende der kunne, ville vi jo ikke stå med problemet.. jeg arbejder ikke så har ikke kollegaer og min mand arbejder et meget lille sted, og alle hans kollegaer bor langt væk og er ikke nogle han ser uden for arbejde.. De venner vi har (og ja vi har ikke så mange) er der ikke nogle der kan.. og nej vi kender ikke nogle i "nabolaget" bor i boligblok og nej folk snakker ikke rigtig med hinanden..

    Up-date: Der er en sød "næsten nabo" der har kontaktet mig på hestenettet at hun gerne vil passe ham smiley


  • #31   31. mar 2012
    Uheldigt, men dejligt at I fandt ud af det - god tur ! smiley


  • #32   31. mar 2012 Dejligt, go tur!:-)

Kommentér på:
Kan man tillade sig at blive sur ?

Annonce