{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det der med at skyde hunde på egen grund??
  • #1   3. apr 2012 Leder du efter folks mening eller hvad loven siger??

Hvis det er loven, så ja hvis du har givet en skriftlig advarsel om den pågældende hund..

Hvis det er egen mening, så også ja.. for så har hunden efter min mening med tjent med ikke at være her mere, end være hos så uansvarlige ejere at de bare lader hunden strejfe rundt, den kan ende med at blive kørt ned af en bil og løbe skræmt og ligge og lide.. så alt i alt, efter min mening så ja jeg syntes godt man må skyde en gentagende strejfer.

• #2   3. apr 2012 altså nu sagen og balder kan jeg se lidt fra begge sider..
    kan godt forstå "skyder" var træt af at skulle aflevere hunden, og til sidst skød, men alligevel så vidt jeg har læst var det over 1 år siden balder sidst havde været inde på hans grund, så på en måde mener jeg også det var forkert af ham. så den er jeg både for og i mod.

mener det er i orden, hvis man gentagende gange aflevere hunden til ejer og politi, men samtidig mener jeg også man kun bør skyde hvis hunden til fare for andre, om det enten er mennesker eller man holder dyr

• #3   3. apr 2012 Ifølge loven er det fuldt ud lovligt at skyde dyr der trænger ind på din grund, hvis du blot har givet ejer af dyret en skriftlig advarsel forinden.

Jeg synes det var forfærdeligt gjort sådan som historien er fortalt af medierne, men der er jo altid 2 sider af en sag. Ham der skød Balder har efterfølgende modtaget dødstrusler, og det synes jeg bestemt heller ikke er fair.

Jeg kunne aldrig drømme om at skyde et uskyldigt dyr, men igen - der er altid 2 sider af en sag.

• #4   3. apr 2012 Jeg synes ikke det er i orden at skyde hunden, den er ikke til fare for nogen.. manden sagde at han skød den fordi han frygtede for hans lam, men de er forhåbentlig forsvarligt indhegnet så de ikke kan komme ud og dermed heller ikke hunden ind.. og det blev jo så ogå sagt at den mand der skød Balder selv har 2 hunde der også tit render over til balders ejere. Så min mening er at han burde have fejet foran sin egen dør først.. Og at det ikke er i orden at skyde en hund fordi man er træt af at have den til at rende hos sig.. der er så mange andre løsninger end at skyde den.. Det er jo ikke hundens skyld, men ejerens..

• #5   3. apr 2012 Det er vel egentlig lidt sjovt.. Ejerne burde have sørget for bedre indhegning, og naboen burde (efter min mening) ikke skyde hunden hvis den ikke var skadelig. Begges fejl, men det var den uskyldige part det gik ud over - Hunden.

• #6   3. apr 2012 Synes det er en vanvittig lov! Man skyder ligesom heller ikke et menneske hvis personen gentagende cikinerer en end eller trænger ind på ens grund. (lidt voldsomt eksempel men synes på ingen måde man kan gøre sig til herre over et andet væsen)

Så kontakt hellere nogen der kan tage sig af hunden i stedet for at dræbe den.

• #8   3. apr 2012 Der ville ikke være mange overlevende hunde på vores vej da...

Der kan ikke finde mange hundeejere, vis hunde aldrig har været stukket ind til naboen...

• #9   3. apr 2012 Selvfølgelig skal det IKKE være lovligt????
    - Der findes sgu mange andre måder at løse sådan et problem på..
    Ejerne kunne få bøder eller hunden kan blive tvangsfjernet og få en ny familie...

Hvis det skulle være lovligt, kunne dødsstraf lige så godt også være lovligt???

Jeg synes det er sygt i hovedet, at det overhovedet kan diskuteres... :s !!!!

• #10   3. apr 2012
    Det er helt fair - når manden gentagende gange har advaret familien, slæbt hunden med tilbage til dem, så burde de have forstået budskabet og lavet en indhegning dyret kunne være i uden at komme ud.

Det er uansvarligt at være hundeejer og eje en hund, men ikke holde den på sin egen grund.
    Tænk hvis kræet var løbet ud foran en bil og var skyld i en families død fordi de var kørt ind i den?

• #11   3. apr 2012
    Krikken ( savner sin maja ) . - Synes du ikke at problemet ville kunne løses på en bedre måde?

• #12   3. apr 2012 Jeg er imod den lov der giver ret til at skyde (dyrenes beskyttelse samler underskrifter)
    Det kan ske for enhver at hunden smutter ud, og er den ikke til fare for nogen el. noget kan jeg ikke se nogen grunde til folk skal have lov at tage liv.
    Det næste bliver vel unger på æblerov.
    mvh merete

• #13   3. apr 2012
    Hvordan? Hvis hunden bliver ved og ved med at gøre det?
    Man kunne tage hunden fra dem, ja - men nu er internater osv. i forvejen overbookede med hunde. Og hvor skulle man ellers gøre af hunden?

Man kunne aflive kræet ved en dyrlæge, men så ender den stadig ud død. Men på den anden side, en død hun lider ikke.
    Og hvem skal betale regningen? Familien? Det gør de nok ikke frivilligt, måske de slet ikke betaler den.

Skal politet tilbage holde hunden? Hvor?

Skal de give bøder? Hvis ja, hvor meget og hvor mange gange kan man få en bøde før kræet bliver aflivet? Eller kan man bare blive ved med at få bøder - hvad hvis de ikke bliver betalt og der ingen indhegning bliver lavet?

Det er ikke skide svært at holde sin hund på egen grund. Og er man en ansvarlig hunde ejer der elsker sin hund og ser på den som et familie medlem så vil man også gøre alt for at holde den i sikkerhed. Dvs. man vil gøre alt for at den ikke render ud og bliver kørt ned, skudt, gør skade på andre, æder folks katte eller hvad hunde nu kan finde på.

• #14   3. apr 2012
    merethe P - Læs loven og hvad der skal til for at man må skyde hunden.

Det er ikke sådan at man kan stå klar med et jagtgevær og pløkke alt ned der træder inden for grunden.

Du skal advare hundens ejer først - dvs. man skal have en chance for at ændre på forholdene. Så hvis hunden kan løbe ud af en indhegnet have, så skal man måske have fat i en hundegår som ikke er åben nogen steder.

• #15   3. apr 2012 Er nu også uenig. Forståeligt at naboerne bliver frustreret men så find dog på en anden løsning. - Derudover, så synes jeg ikke, at fordi ejerne ikke kan "styrer" deres hund, skal hunden dø. Hunden er nysgerrig, og følger sit instinkt. Det her var ejerenes ansvar, ikke hundens.
    Åndsvag lov. Hvis det var min hund, skulle de naboer ikke bryde sig om NOGENSINDE at møde mig igen!!

• #17   3. apr 2012 Jeg har læst loven, men vil alligevel have den ændret. Syns det snart det er en forbudsstat. Man skød hunde på min morfars tid, der er andre muligheder.
    mvh merete

• #18   3. apr 2012 Krikken, præcist. Det er ejernes ansvar, hunden er helt og aldeles uskyldig, den ved ikke hvad der er rigtigt og forkert i den her sag. Så hvorfor skyde DEN? Nogle mennesker kan heller ikke styrer deres børn, det bliver der gladeligt fundet andre løsninger på. Det her er et emne der burde tages mere op.
    Hunden burde ikke ende i den her situation pga. uansvarlige ejere. (No offence, ejerene elskede sikkert hunden)

• #19   3. apr 2012 Syntes at ham der bliver nævnt her er i sin ret til at gøre som han gør, og måden sagen er bragt i midierne er i mine øjne forkert da hen mere eller mindre bliver fremstillet som den "onde" hviklet jeg ikke syntes at han er da han jo følger loven.
    Dog syntes jeg derimod at det er loven/lovgivningen der er noget galt med da det slet ikke burde være tilladt at skyde dyr på den måde, "bare" fordi det går en halv meter på den forkerte side af hegnet nok gange.
    Dog syntes jeg også at det er helt grotesk dem der vil have lavet loven om så man ikke må skyde hunde men gerne katte? syntes da at katte er lige så meget værd som hunde, så loven burde da laves om så det gælder alle, men det kan godt være at det bare er mig:)

• #20   3. apr 2012 Jeg synes også at det var fair.. familiens hund og deres ansvar.

• #21   3. apr 2012
    Ja det er netop ejerens ansvar, derfor er det også ejerens ansvar at holde kræet inde på sin egen grund

Det er ok at hunden render ud af indhegningen og over til naboen, men hvad hvis den havde rendt ud på vejen og været skyld i et trafikuheld?

Hunden ved ikke selv den skal blive inde, det gør alle ikke. Derfor er det ejerens ansvar at holde den forsvarligt inde.
    Hvis ejerne ikke kan finde ud af det, så er den bedre tjent død end at ende med at være splattet ud på vejen og skyld i menneskers død. Jægeren skød den og den døde på stedet.
    Skulle ikke ligge og bløde ud på vejen.

Og det er åbenbart sket flere gange, så burde folk have forstået budskabet.

Ja, der er andre løsninger med børn. Men nu er hunden et dyr. Hunde er ikke mennesker. Internaterne er overbookede og har alt for mange dyr -der er ikke plads til 117 hunde hvis ejere ikke kan holde styr på.
    Hvad er din løsning og hvem skal betale for den? Hvis ejerne skal - hvad så hvis de ikke vil eller kan?

• #23   3. apr 2012 Kira J, kan kun give dig ret smiley
    men da det at det handler om dyr er der jo rigtig mange følelser blandet ind i det, og det jeg vil frem til med det er, at dem der har en kat med garenti er lige så glad for den som dem der har hund er glad for deres

• #24   3. apr 2012 Krikken; mener du at en hund ikke bliver passet ordentlig hvis den smutter ud på eventyr? Bedre tjent med aflivning? Vores lokale maxmuldjord har en dejlig gårdbasse som gerne lige kigger forbi når den er med i marken, en slurk vand og retur til maxmuld igen, skyde, klage el. brokke? Nej aldrig.
    Hunde er jo nysgerrige og næsen fører dem afsted, derfor er ejerne ikke dårlige hundeejere.
    mvh merete

• #25   3. apr 2012 men det er da i det mindste kun folk med jagttegn der må skyde, hvilket da giver en eller anden sikkerhed for at dyret ikke lider unødigt, men syntes nu alligevel at loven bør laves om og modaniseres en del smiley

• #26   3. apr 2012
    Overfortolk ikke :o)

Jeg skriver: Hunden har åbenbart været smuttet på tur 117 gange. Naboen syntes ikke det har været skide sjovt og har bragt hunden hjem flere gange da han har vildt gående.
    Dvs. når de har fået afvide gentagende gange at han IKKE vil have den rendende og han endda har skrevet til dem om at hvis den sætter fod der igen, så skydes den.
    Så er den bedre tjent død, for den kunne lige så godt være end splattet ud på vejen.

Det er noget andet når man er ok med at hunden kommer forbi, ejeren også er der et sted ved man. Hos jer er det en anden situation og i har intet imod det.

Men i denne situation er der givet udtryk for mange gange, at det ikke er super godt at hunden kommer rendende.
    Hvilket åbenbart ikke er fiset ind.

• #27   3. apr 2012 enig med Merethe...

• #28   3. apr 2012 Jeg synes det er ekstremt trist, men samtidig fair. Især når ham der skød hunden, gentagende gange advarede ejeren.

Vores hund har ALDRIG strejfet rundt, og vi har altså almindeligt hegn oppe, så det er muligt at holde hunden inde på ens egen grund.

• #30   3. apr 2012 --Er det i orden at skyde en hund hvis den gentagne gange render ind på ens grund??--
    hvis du dermed mener om det er lovligt, så ja.

• #31   4. apr 2012 Jeg kender godt loven, det er mere et spørgsmål om hvad I mener om det:) Men jeg kan se at der er mange meninger.
    Jeg er selv lidt i tvivl om hvad jeg mener, jeg kan se sagen fra begge sider....

• #33   4. apr 2012 Som jeg har skrevet før her i tråden, så har den mand der skød Balder selv 2 hunde som også har rendt over ved Balders ejere og som også har fulgt dem hjem adskillige gange!!!! Måske man bare skal feje foran sin egen dør først istedet for kun at kunne se andres fejl!!!!!!!!

• #34   4. apr 2012 Christine F - så er de jo også i deres gode ret til at skyde hans hunde, hvis de advare ham skriftligt først :o)

Hvilket de også bare kunne gøre, istedet for at klynke over at hundene konstant kommer rendende.

• #35   4. apr 2012 Christine F-- dem kunne den anden hunde ejer jo så have skudt. med loven i hånd.
    ja det er en cowboy lov.

• #36   4. apr 2012 Nej, men tænk hvis hunden havde løbet ud foran en bil der kom kørende i med en mor, far og 3 små børn..
    og føren prøvede at undgå hunden og smadrede ind i et vejtræ og døde på stedet?

Så havde tonen nok fået en anden lyd..

Ejerne kunne bare have holdt hunden hvor den hørte til!
    Man kan så diskutere om det for manden der skød hunden har været det værd.. Nu hvor han har modtaget dødstrusler osv.. smiley

Men jeg læste også familien begravede hunden i haven.. Mig bekendt er dette ikke lovligt ?

• #37   4. apr 2012
    Nu er det bare ikke alle der er glade for at have dyr rendende :o)

Mine forældre have en overgang 2 stk golden retrivere på besøg, søde hunde, de gjorde intet. Men når vi havde kaniner og marsvin så stressede det dem godt og grundigt at hunde skulle stikke snuden hen til deres bur.

Nu har de selv en hund, en golden retriver.. Kom der hunde på besøg her så ville vi IKKE være glade for det. Han er agressiv over for hanhunde og går lige i flæsket på dem. Det kan man styre når man går tur ved ikke at hilse på han hunde, men hvis de kom ind i haven så er hunden godt nok selv uden om det.
    Der er indhegnet i gårdspladsen, men andre er der ikke for så er han løs når mine forældre ordner have.

Det er noget HELT andet når folk her i tråden beskriver at de ikke har noget imod at naboens hund kommer rendende. Situationen er slet ikke det samme - manden her har givet udtryk gentagende gange at han ikke vil have hunden i haven.
    Ergo syntes han ikke det er suuuuuper nuttet at den kommer løbende.
    Og det må familien respektere og tage ansvar for.

• #38   4. apr 2012
    Sød lille historie, men det har ikke noget og gøre med emnet her eller mine forældres hund.

For nej, han reagere ikke anderledes løs. Han går lige i flæsket på hanhunde. Han kan kun holde små han hunde ud, der ikke ved de er en han hund endnu.
    Han hunde på hans egen størrelse æder han levende hvis han får lov :o).

• #40   4. apr 2012
    Det vil ikke være at tage hævn, det vil være at gøre som loven tillader :o)

Ja, det er ejerens skyld - men i Balders tilfælde fattede ejerne intet af at de skulle holde hunden væk fra naboens grund, trods mange advarsler.
    En ansvarlig hundeejer der elsker sit dyr ville promte ændre indhegningen så dyret blev inde.

Derfor er de også i deres gode ret til at skyde naboens hund, hvis den bliver ved med at rende ind til dem. Ligesom han var ved deres.

Jo, jeg tænker på hunden. Jeg tænker på at en hund der bliver ved med at rende ud kan ende ud med at løbe ud foran en bil, den bil her gør at hunden bliver splattet ud på vejen og ligger og forbløder og dør langsomt, samt at en familie bliver kvæstet og måske dør.
    Tænker man på hunden, så holder man den inde eller ender kræets liv hvis man ikke kan tage ansvar for det.

Hunden kunne også ende med at møde en anden hund imens den er løs, en anden hund der går lige i flæsket på den fordi den opfatter hunden som en trussel.
    Hunden kunne sidde fast et sted og blive kvalt osv. osv. - så jo, jeg tænker på hunden, men det gør man åbenbart ikke når man efter 117 advarseler ikke holder kræet inden for.

• #42   5. apr 2012 Jeg prøver så lige IGEN... Hvordan kan man være sur over en hund der kommer rendende hele tiden, når hans egne gør det samme hele tiden!!!! Og han har enda 2 hunde....!!

Balders ejere har da trods alt lavet et hegn for at holde Balder inde, men at manden glemte at lukke lågen denne skæbnesvangre dag var jo frygteligt..

Men manden der skød Balder har jo så åbenbart ingen hegn oppe, eller også er han også bare god til at glemme at lukke lågen selv!!!!!

• #54   5. apr 2012 ha ha ja, og du kan jun slette et indlæg om dagen..

• #55   5. apr 2012 Det er denne artikel jeg bygger det med at hans egne hunde rendte ovre ved Balders ejere også på..

http://www.bt.dk/danmark/familie-i-sorg-naboen-skoed-vores-hund

Kommentér på:
Det der med at skyde hunde på egen grund??

Annonce