{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HEST SMIDER AF!
  • #1   25. nov 2012 Synes det er sejt af rytteren, at hun bare kæmper videre! smiley

Sådan skal det da være! men synes måske også at det er lidt synd for hesten, i nogle af klippene.

Men synes dog det ser reeet sygt ud i et af de første klip hvor hesten stejler og vælter bagover :o)

• #2   25. nov 2012 jeg havde ikke mere mod tilbage efter såen omgang...

• #3   25. nov 2012 hmm. Jeg synes flere gange det ligner rytteren selv provkere hesten. Den får flere gange en med pisken. Også den ene gang hun falder af. Da den stejler, hiver hun den selv op, og ud af balance. Undskyld mig, men jeg synes sq ikke det er sejt af rytteren. Og at ligge sådan en video ud. hmm. Men udover det. Fuck dyret kan bukke. smiley

• #4   25. nov 2012 Tror på et eller andet punkt hesten har ondt et eller andet sted??

• #5   25. nov 2012 Det er jo bare en ond cirkel? :p.. Hest smider af, pige kommer på, hest smider af.. smiley
    - Synes det er synd for begge parter.

Men hun har da vidst snart opnået de '100 gange' man skal falde af for at blive en god rytter som min tidligere ridelærer altid sagde, haha smiley

• #6   25. nov 2012 Psyko: Ja, jeg er ret enig med dig. Jeg er bare lidt bange for at sige noget, for man kan jo hurtig blive rakket ned og blive fortalt man ikke skal være bedre vidende.. :s

Men den virker i hvert fald meget stresset, og det kommer også bare ud af det blå?

• #8   25. nov 2012 Jeg turde ikke hoppe op på den igen efter de ture ...

Men er imponeret over hendes mod og udholdenhed ! smiley

• #9   25. nov 2012 Istosserne, nogen af gangene provokere hun det selv.. ved at give den et klap i røven med pisken..

• #10   25. nov 2012 På et tidspunkt efter hun falder af ser man at hun rammer den med pisken. Og det ligner ofte at hun selv fremprovokere det. Men svært at vurdere ud fra så korte klip.

• #11   25. nov 2012 Nu så jeg lige den anden.
    Men jeg ville eddermanme også være en irriteret og gnaven hest hvis de hæle hele tiden sad og puffede mig i siden.

• #12   25. nov 2012 sadlen er for lang.

den har garanteret ondt i ryggen, og siger bare fra hurtigere end så mange andre heste ville gøre .

thumps up til hesten.

• #13   25. nov 2012 Kan du give henvisning? Er lidt dårlig til at opfange det når det er så hurtige klip smiley

• #14   25. nov 2012 2. video, den er nu holdt op med at bruge lænden korrekt.

• #15   25. nov 2012 Nu kan se det ! i ridehallen provokere hun den til det, (kunne det ligne) ..

• #16   25. nov 2012 Ja, nu kan jeg godt se det..
    - Undskyld, men jeg bliver godt nok lidt grundig vred over hende så. Ej, hvor har jeg lyst til at forbyde hende at bruge pisk. Jeg ville gerne se hvad hun så ville gøre.

• #17   25. nov 2012 Jeg fokuserede bare først på at den bukkede og var helt forbavset over det, men har lagt mærke til det nu;/

• #18   25. nov 2012 Hendes udholdenhed og mod bør ihvertfald skænkes en tanke. Jeg må nok indrømme at med alderen synes de der vilde flyveture knap så tiltalende. Førhen var det en dfordring, idag er det et problem o_O

Jeg synes ikke umiddelbart hun fremprovokerer "anfaldene" - hun forsøger at drive den frem, og muligvis "væk" fra det der er i optakt. Jeg ville helt klart få sådan en hest undersøgt, men det siger klippene intet om, så bedrevidende vil jeg ikke figurere som. Jeg tænker dog at pigen skal være utrolig glad for at ponyen bare stiller sig når hun hænger udover sadlen, og ikke fortsætter med løb, buk eller stejl. Det kunne gå grueligt galt!

Kort sagt, så skal pigen alligevel have lidt ros for alle de ture, og de kampe hun uden tvivl har kæmpet.

• #19   25. nov 2012 Hahaha i Video 2 hvor dan går pænt, hmm hvor er pisken der, den hammer ihvertigfald ikke i røven på dyret. Ja, det er nok en fejl 45 ponyen bukker. men synes den ser utrolig stram ud i ryggen..

• #20   25. nov 2012 Jeg ville være en bekymret mor,

• #21   25. nov 2012 Efter min mening er hun selv uden om det... Hun kunne jo starte med at tage en sadel på og smide pisken...

men det er jo hendes ejet problem, jeg kan bare ikke se det sjove i at ride i damesadel, uden sadel osv. på sådan en hest...

• #22   25. nov 2012 En hest der bukker, stejler og smider af og så vælger hun at ride uden sadel på en åben(?) mark og i ''damesadel'' på ridebanen? Plus hun hopper op på den hvor det flere gange går galt.
    Måske hun burde tænke på om hesten skulle have ondt et sted eller to. Den siger ihvertfald fra. Måske hun burde lytte til den med hjernen frem for pisken.. -.-

• #23   25. nov 2012 Jeg ville ikke ride unden sadel, og smide pisken væk, jeg har selv oplevet det med en af mine han gjorde det samme dengang jeg fik ham! smiley så smed jeg pisken og nu er han noget af det sødeste, bare ikke hvis man har pisk med!! smiley
    Er der nogle der ved om hende der pigen på videoen har hg?? så man kunne se flere videoer _D

• #24   25. nov 2012 ..

• #25   25. nov 2012 Nu får jeg nok høvl men det må jeg overleve.

Det der er dyremishandling af første klasse! Den pony har ondt i sin lænd.
    Prøv lige at se dens ører - de ligger helt fladt ned, den har så sindsygt ondt og hun fortsætter bare. FØJ.

• #26   25. nov 2012 Man har jo nok brug for noget forhistorie for at kunne danne sig en mening. I udgangspunktet synes jeg jo det er vigtigt at man lytter til hesten. Hvis hesten af uforklarlige årsager bukker, stejler eller på anden vis udviser unoder under ridning, så er det i næsten alle tilfælde fordi den har smerter.
    Man når det så er sagt, så er der jo her tale om en pony. Ponyer ejes ofte at yngre ryttere, som ikke har vidne og erfaring nok til at uddanne og undervise ponyen. Så der kan også sagtens være tale om tillært adfærd, og så er det jo netop en sådan vedholdenhed der skal til.

Så jeg må forholde mig neutral i denne sammenhæng smiley

• #27   25. nov 2012 Kan være den har ondt i ryggen af forkert sadel blev helt bange da den stejlet og dan faldt !!!! synd for hesten og pigen smiley

• #28   25. nov 2012 Det kan godt være den har ondt, det ved jeg ikke men det tror jeg ikke fordi prøv at se den i den anden video der er den jo fint tilfreds? Jeg tror bare det er sådan en slags hest der prøver sin rytter af en million gange og til sidst giver op fordi rytteren bliver ved. Kender selv en pige hvis hest gjorde det samme i næsten et år hvor hun røg af konstant, men hun gav ikke op og i dag er deres forhold super smiley
    Tror heller ikke pigen på nogen måde prøver at gøre det med vilje, men den stakkels pige ved jo ikke hvad hun skal gøre ponyen er jo umulig at sidde fast på.

• #31   25. nov 2012 Arrh, hun er sgu også selv ude om det mange af gangene..

• #32   25. nov 2012 Helt tydeligt at hesten ikke kan lide pisken... Fatter ikk den er blevet taget fra hende, det kunne jo gå galt det der.

• #33   25. nov 2012 Heste kan ikke prøve af eller lave fis, synes det er utroligt at folk bliver ved at holde fast i at de kan når det er bevist de ikke kan..
    Hvorfor den bukker og stejler er jo svært at sige ud fra en video, det kan være smerter elle ubehag, det kan være den er vildt stresset (fx over nyt sted) det kan være pigens ridning forvirre eller irritere den eller det kan være tillært adfærd..

• #34   25. nov 2012 undskyld, det kan godt være at jeg få "klø" for det her. men det er da lidt en møg-krikke det der...

• #36   25. nov 2012 Kristina: Hvorfor er den en møg krikke ? Den reagere enten på smerter/ubehag/stress/dårlig ridning eller den gør blot som den har lært..

• #37   25. nov 2012 jah tænker da også at det kan være den har ondt osv. men det kan jo ikke være pga sadlen da den også gør det når hun sidder uden sadel..
    jeg ved godt, at den kan ha smerter i ryggen som ikke er fra sadlen, men mon så ikke pigen skulle ha den undersøgt?

hvis det ikke er tilfældet, så er det da lidt en møgkrikke... bare min mening smiley

• #39   25. nov 2012 Jeg ser en forvirret hest som bliver brugt som legetøj. Det bryder jeg mig ikke om..

• #40   25. nov 2012 ohh jeg tænker bare stakkels hest - der er helt sikkert en årsag til at den vil slippe af med rytteren! Og rytteren er ikke modig men dumdristig..

• #41   25. nov 2012 For det første så ligger sadlen a h****** til, den er alt for lang og ligger alt for langt fremme. Derudover tror jeg ikke hesten kan li at der bliver redet uden sadel, den har sansynligvis ondt i ryggen grundet den dårlige sadel.
    Til sidst vil jeg sige at hun fremprovokere det ekstremt meget, og det er hende selv der hiver hesten bagover.

Alt i alt, stakkels pony.

• #42   25. nov 2012 Er jeg den eneste der har lagt mærke til, at hun har en pisk med hele tiden, og bruger den da ret så flittigt, når hesten ikke makker ret?

Specielt klippet ved omkring 1:08 siger vidst alt..

Har ikke ondt af hende, når hun lader på hovedet..

• #43   25. nov 2012 Det her er en pige med tålmodighed!
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eruaalw6vno#!

• #44   25. nov 2012 ~The bad, the terrible & the nightmare~

Hvis du læser alle kommentarerne, så vil du lægge mærke til, at nej, det er du ikke!

• #45   25. nov 2012 Og ja, hende med Casper er jeg mere "facineret" af. Men der får man så også hele historien!

• #46   25. nov 2012 Ballonfisken: præcis! jeg synes ikke der er noget at råbe hurra for ved hende den anden.. tværtimod så har jeg super ondt af hendes hest

• #47   25. nov 2012 Den video omkring Casper, det er tolmodighed og mod fra rytterens side. Da hesten er "dum" sidder hun bare helt stille og bruger hverken pisk eller anden form for straf, hun rider bare videre.

• #48   25. nov 2012 Lige præcis. Desuden forsøger hun at ignorere det, og giver bare hesten tøjle når den går i baglås (de gange hun når det)

• #49   25. nov 2012 red selv sådan et dyr engeng.. red den i to år hvor det første 1 1.5 år bukkede den hele tiden mig af.. men det sidste halve år var det det rigtige eventyr.. Hesten kom nå jeg kalde og jeg kunne ride i grime.
    Havde slevfølgelig dyrlæge til hesten for at sikre at den ikke havde ondt. Dyrlægen mente at den bare var uopdragen da hesten ellers var sund og rask.
    Måske kan du finde en prof træner som kan hjælpe dig med den, hvis du stadig ville ride den smiley

• #51   25. nov 2012 Har kun en ting at sige det den første video, Få så undersøgt den stakkels pony og giv pigen noget ordenligt undervisning. Det hun laver den ene af gangene på marken efter hun er faldet af, med at tæve ponyen med pisken burde forbydes smiley

• #52   25. nov 2012 Nu efter at have kigget den igennem 117 gange. Så der da den kaster sig bagover, der provokerer hun den selv op. Hun hiver op i tøjlerne og hælene sidder i siden og uden at vide det så synes hun jo sikkert at det er 'vildt sejt når hesten stejler'. Det dumme pigebarn glemmer så at slippe tøjlerne når hesten først er oppe og så hiver hun den med sig ned. Hun har godt af det, just saying.

Btw. thumbs up til hesten ved 0:23.
    - Den bukker og pigen hiver hårdt i højre tøjle. Hesten tænker: 'Skal rive mig i munden? Pft! Jeg kan da sagtens gøre det bedre!' slam! så kommer der et ordentligt bukkespring.. Sorry men kan ikke lade være med at grine lidt af det, så kan hun lære det! smiley

• #53   25. nov 2012 HG er simpelthen fuldt med eksperter!! Hold da op - jeg ville elske at se mange af jer, som er så utrolig fordømmende sidde på en hest med disse tendenser. Derefter ville jeg komme med alle de gode råd, som I (oh almægtige) eksperter selv kommer med.

Signe; det er BEVIST at heste ikke udtænker en decideret plan, men nogle heste er ekstremt sensitive, og deres personlighed er lige så forskellige som menneskers. Dertil kan deres sensitive gemyt udvikle sig til hurtig indlæring - at slippe for arbejde kan hurtigt indlæres ved - måske - et tilfældigt buk. Disse indlæringer om du vil, er det som mange kalder narestreger, og det som du igen kalder for misforstået indsigt i hestens intellekt og fysiologi.

Det er bestemt ikke utænkeligt at ponyen har ondt, og forsøger at slippe for en smerte, men til de, som ytrer at "unoder, buk, løb og stejl" altid er tegn på smerter, må altså lige trække vejret to gange, og sluge deres ord igen. Heste er ikke imponerende kloge dyr, men der skal ikke megen tilfældig (forkert) stimuli til, før de får indlært visse "unoder".

Synes der er en utrolig hård tone over for pigen. At nogle synes "hun har godt af at lande på hovedet" etc, får godtnok meget lidt sympati frem for jer, som brugere. Hvis I en dag kommer slemt til skade i arbejdet med en hest, ligger I selv op til, at I ingen medlidenhed eller omsorg skal modtage - det er jo "formentlig jer selv, som på den ene eller anden måde har fremprovokeret noget i hesten". Usympatisk forekommer det mig - i dén grad!

• #54   25. nov 2012 Hvis jeg en dag skulle finde på at gøre noget så åndssvagt mod en hest, ja så vil jeg ved gud ikke have sympati, medlidenhed eller omsorg.

• #55   25. nov 2012 Enig med The bad, the terrible & the nightmare..

• #56   25. nov 2012 Louise: Jeg har så faktisk en "problemhest" som har lært at ved at stejle, hoppe, flygte osv får den sin vijle og bliver sat i stald igen.
    Så jeg ved udemærket hvordan unoder ser ud, og ud fra videoen ligner det bestemt ikke bare unoder. Nej det ligner en hest der siger fra over for pigens brug sf pisk og som bestemt ikke kan li at blive redet uden sadel.

Der udover er jeg enig i at det er barnligt at sige "Hun fortjener at slå hovedet" for nej det gør hun ikke, det stakkels pigebarn ved ikke bedre, hun fortjener en underviser og nogen forældre som kan fortælle hende hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

• #57   25. nov 2012 Louise: Jeg har. Blakken smed mig af og bukkede som en sindsyg. Hun sparkede ud efter mig og alle andre og kunne knap håndteres fra jorden. Hun var dog ikke lige så slem som den her hest men stadig væk.. Jeg skiftede til et blidere bid, begyndte at ride på hestens præmiser og skiftede til bomløs sadel (nu bareback) og har en helt anden hest smiley
    Den dag jeg klager over at hesten har gjort dit og dat ved mig skal du være velkommen til at være bagklog som os andre smiley Men husk lige at få det på film (som her) så du kan se hvad jeg faktisk gjorde smiley

Men ja, en hest kan sagtens ved et uheld lære at den bare skal give et buk og så bliver presset fjernet = ros. Det har du ret i smiley

• #58   25. nov 2012 Team Grafik : det er muligt - og som jeg har skrevet flere gange, så er det ikke utænkeligt at hesten har smerter, men det ved vi faktisk ikke med sikkerhed. Jeg har selv en 3½ som pt har pause. De sidste gange han blev redet, sparkede, bukkede, stejlede og hvinede han med ørerne klinet ned af halsen - jeg blev utryg, og ALLE signaler og alarmklokker gik igang. Han har altid været ekstrem sensitiv med alt. Jeg har selvfølgelig fået ham tjekket vd dyrlæge og massør, som intet fandt. Hans sensitive sind gav hurtigt udtryk for at nok var nok (mentalt), og han har da helt sikkert fanget min utryghed. Et signal var klart - og det var at jeg skulle AF. Der er da helt sikkert mange af de her HG-eksperter som kan finde 100 fejl ved min ridning (ingen rider så fejlfrit som HG eksperterne), og som helt sikkert ville forklare hans ekstreme adfærd med diverse vice ord. Man kan aldrig give en endelig forklaring på en video uden kontekst - det tror jeg mange glemmer.

Det er ikke kun barnligt, men også utrolig usympatisk. Hestefolket er sku det klogeste folk på denne jord.

• #59   25. nov 2012 The Bad : Tror du, at du er så fejlfri at ingen vil kunne finde fejl ved din ridning som kunne være faktor til indlæring af noget forkert ved en sensitiv hest? Tro mig, når du kommer til skade, så vil du både have - og få, omsorg af dine mennesker omkring dig. Det er noget, der kendetegner mennesket smiley

• #60   25. nov 2012 Louise: jeg helt enig.

• #61   25. nov 2012 Ork nej, jeg er skam ikke fejlfri, og mindes ikke, at jeg har skrevet "haha, jeg er bedre end jer, jeg er fejlfri"?

Men jeg vil sgu da ikke have medlidenhed, hvis jeg behandler en hest på sådan en måde. Og tro mig, jeg ville ikke få det af mennesker omkring mig smiley

Er tit kommet tilskade med hest, fordi jeg har gjort noget forkert, men jeg har aldrig - som hun gør i videoen -pisket ponyen, og bare fortsat hele tiden. Man burde jo nok kunne regne ud, at der er noget galt, når ponyen ter sig på den måde.

• #62   25. nov 2012 Sarah : du giver her en forklaring på din hest, problemerne og en løsning. Ergo er din historie uden film og ikke taget ud af kontekst. Hvis du nu var blevet film med den omtalte uhåndterlige hest, så ville du også få på puklen af alle "eksperterne" herinde.

Bagklog? Bagklogskab er en ting. Bedrevidenhed noget helt andet.

• #63   25. nov 2012 The Bad - måske jeg fejlfortolker når du skriver at du aldrig ville give din hest forkerte signaler som kunne resultere i kraftig respons fra en sensitiv hest så..

Iøvrigt - jeg tror nok du skal få omsorg, omend ikke af det plejepersonale som skal passe dig under din indlæggelse. Og lur mig, om ikke du tager imod smiley

• #64   25. nov 2012 Helt seriøst - hvor har jeg skrevet det? For jeg kan da ikke se det stå nogle steder :)?

Og ja, ville da nok få det af plejepersonale, men sådanne mennesker ser også rødt, med det samme det er hesterelaterede skader. Der er forskel på at ville have det, og blive "påtvunget" - plejepersonale skal jo tage sig af indlagte.

Selv hvis en morder bliver indlagt, skal de tage sig af ham, så kan de jo synes hvad de vil, men de skal tage sig af ham.

• #65   25. nov 2012 hmm, kan et ikke være ligemeget?

Kan vi ikke bare komme til en konklusion der hedder at: Hesten har måske ondt, måske ikke. Pigen er ikke alt for smart, måske gør hun det rigtige, måske ikke? Det er utroligt svært at se helheden i det, når det kun er så små klip, MEN vi er nok alle enige i at hun burde tage en sadel på, og få hesten tjekket? smiley :-) (og smide pisken)

• #66   25. nov 2012 Louise: Nej, jeg har det ikke på film. Jeg har billeder, vil du se? smiley
    Og ja, jeg ville helt sikkert få høvl herinde smiley Fordi at jeg har fået at vide at min hest var fræk og hun så har fået en i røven.. Det der var galt var en sadel der ikke lå ordentligt og en uerfaren tøs der fik stukket en unghest i hånden som hun nu (og stadig) står helt alene med. Som sagt er det ikke noget jeg er stolt over, ingen er fejlfri og ingen vil nogensinde blive det. smiley

• #67   25. nov 2012 The Bad; Nej, det er faktisk ikke rigtigt. Plejepersonalet skal ikke udvise ubetinget omsorg, men stigmatisering er ikke noget, der udøves. Man er sørme aldrig påtvunget omsorg.

Jeg citerer: "Hvis jeg en dag skulle finde på at gøre noget så åndssvagt mod en hest, ja så vil jeg ved gud ikke have sympati, medlidenhed eller omsorg." Måske du faktisk selv påvirker en hest "lige så åndssvagt" (vil nogen mene)...

Clara : jo - ud af kontekst - ingen belæg for kloge ord.

Konklusionen fra min side er summasummaram ; at folk er lidt vel hårdt dømmende og usympatiske - samt uden kontekst = ingen belæg.

• #68   25. nov 2012 Sarah - med fare for at lyde ubehøvlet, så egentlig ikke smiley Det er superflot at du har erkendt dine fejl, og forstår at alles råd ikke er lige gode. Løsningen er sjældent at give hesten "en i røven". Det er en stor ting, at kunne spørge folk til råds - noget, som mange ville lære af. Ingen er, som du siger, fejlfri smiley

Nå, diskussionen er trættende og uden større formål.. Tak for kamp smiley

• #69   25. nov 2012 hvad er summasummaram? Det har jeg nu alligevel aldrig hørt før?

og ja det er de også, det er utroligt svært at se sammenhængen i videoen, fordi det er så korte klip.. Det kan jo være hesten går super godt i 30 min, men lige pludselig så får den lige et flip... Det er jo ikke til at vide! smiley

• #70   25. nov 2012 Louise: Tænkte jeg nok, og nej du er ikke ubehøvlet. Regner ikke med at nogle sidder og tænker ''Yes! Nu skal jeg se noget dårlig ridning!'' smiley

• #71   25. nov 2012 smiley Haha, det tror jeg nu nok mange herinde er på jagt efter smiley

Clara : tilføjede lige et a fremfor u (stavefejl): summasummarum = summernes sum = afsluttende og konkluderende smiley

• #72   25. nov 2012 Nu har jeg også selv en "problemhest". Hun stopper nogle gange helt umotiveret op og stejler. Hvis jeg stikker hende en med pisken, sparker ril hende eller lignende, så bliver hun ved. Hvis jeg derimod ignorerer det og rider mig ud af problemerne, så glemmer hun at "være dum" smiley Så jo, mener godt jeg kan udtale mig smiley

• #73   25. nov 2012 Louise: Godt ord igen.. Det er heller ikke så sjovt at se en hest der går roligt og ordentligt smiley

• #74   25. nov 2012 Tror aldrig jeg har hørt det før!! smiley Men nu ved jeg det, jeg bliver klogere hele tiden!! smiley hæhæ
    (men er der ikke sådan et børneprogram der hedder det?) smiley

• #75   25. nov 2012 Louise K: Undskyld, men når du kan sidde og rette på alle os andre. Så kommer du til at lyde utrolig arrogant og bedrevidende. Just saying.

• #76   25. nov 2012 hmm... Hver gang folk kommer med forskellige holdninger i et indlæg (hvilket naturligvis er uundgåeligt, da vi er forskellige allesammen) er der altid (hypotetisk) én der lige skal smide "tror du selv du er ekspert måske" - kortet!

Jeg er af den overbevisning at vi allesammen har en masse - nogle mere, andre mindre - erfaring med heste, og at vi alle brænder for hestens ve og vel - det viser sig bare på forskellige måder ! Når der smides en tråd ud svarer folk, giver deres mening ud fra egne erfaringer, holdninger osv.. Og hvad er der egentlig i vejen med det?? Jeg må være godt dum - jeg troede netop de her tråde var til for at dele ud af egne erfaringer og lære af andres!??

Fuck janteloven - når man mener man har et godt budskab som andre kan bruge til noget, så skal man da dele ud af gaverne! Jeg VED jeg er dygtig til det med heste, ligesom rigtig mange andre mennesker også er det - uden at være toprytter osv. Lad os nu hjælpe hinanden til at blive klogere.. man vælger jo selv hvad man kan bruge smiley

Når det så er sagt skal vi naturligvis ikke ønske at andre mennesker slår sig osv. eller komme med tilsvininger.. det handler om bolden, ikke personen!

• #77   25. nov 2012 Louise: Problemet ved at kalde indlært adfærd for frækhed, prøven af osv er at man flytter ansvaret og skylden over på hesten og mange mener at hesten så skal straffes, når det i virkeligheden handler om at omgrænse adfæren

• #78   25. nov 2012 Jeg kender den pony og den er sådan der! Smider alt og alle af!

- dermed ikke sagt det er iorden at slå den!

Men den har ikke ondt, da den var i Danmark var den på præcis samme måde, om man sad stille på den eller sparkede den fremad. Men rart at se hun har fået lidt styr på ham smiley !

• #79   25. nov 2012 Hahahaha det er bøffen! Han var os en kost da han var i dk! Og han er blevet tjekket for alt! smiley
    Som i også kan se, da han vælter bagover bliver han liggende og æder.. Han er bare en fræk ko smiley

• #80   26. nov 2012 Amanda: Da heste ikke kan være frække er det jo ligesom ikke en mulighed, det handler sandsynligvis om dårlig ridning eller indlært adfærd (eller sandsynligvis en kombinationen)

• #81   26. nov 2012 Signe. En hest kan sku godt være fræk og syntes at det er sjovt at lave ballade.. Du skal ikke fortælle mig at f.eks en rideskole pony ikke er fræk når den smider ungen af...

• #82   26. nov 2012 Som gamle ejer siger 'den pony syntes det var fantastisk sjovt at bukke og stejle rundt og havde gjort til sin hobby at gøre små børn bange' !!

• #85   26. nov 2012 Det er meget muligt at ponyen har gjort det til en hobby - det er fordi den har lært at den kan gøre det. Hvis man første gang den stejlede havde bedt den lade være, og løst problemet med det samme, så havde den ikke gjort det nu. Det er klart hesten bliver ved hvis den har lært at det betyder frihed.

I bund og grund, så skyldes stort set alle hestes problemer dårlig vejledning og opdragelse fra menneskets side!

• #87   26. nov 2012 Ballonfisken præcis ponyen er blevet fræk med tiden smiley

• #88   26. nov 2012
    Så er fræk nok ikke det rette ord, det er en tillært adfærd, noget hesten har lært.
    Altså har den ikke bevist gjort det for at være fræk, men det er et menneske der ubevist har lært hesten det, har belønnet hesten for det.

Men ikke hesten selv der har udtænkt en plan om det, som de ej heller kan.

• #89   26. nov 2012 Krikken man kan godt sige fræk, da den jo synes det er sjovt.. Kender ponyen og han er en bøf..

• #90   26. nov 2012 Hvis nummer to er dagen efter, så vidner det jo også bare om rytterfejl (:

Og jeg synes faktisk det er en spændende diskussion!

• #91   26. nov 2012 Amanda: uanset hvor meget du bander så nej, heste kan ikke være frække, ej hellere rideskoleponyer, heste har simpelthen ikke den del af hjernen, de kan ikke planlægge og udspekulere (og heller ikke have som hobby at smide rytteren af.) så det er ikke et spørgsmål om hvad man tror eller mener, det er bevist og kan måles og vejes..
    Lyder som om den stakkels pony igen og igen har været udsat for ryttere uden den store indsigt i hestes adfærd og endnu værre undervisere og bare er blevet stemplet som fræk og straffet for adfærd der er rytterens skyld uanset om det er stress eller tillært adfærd smiley

• #92   26. nov 2012 Årh så slap dog af Signe! Man bliver sgu træt i hovedet, vi har fattet at du har læst et sted at heste/ponyer ikke kan være frække!

Derfor er den stadig fræk at gøre sådan hver gang en rytter sætter sig op!

• #93   26. nov 2012 Signe.. Det sjovt at du er så "klog" jeg kender ponyen... Og alt er prøvet, så hvis du ikke ville kalde den fræk, så er den bare meget klog smiley hvis hest altså kan være det.. Synd han ikke er i dk mere, så kunne du jo lige komme at ride ham "rigtig" smiley

• #94   26. nov 2012 At man kan få sig selv til at slå sin hest med pisken efter man er blevet smidt af. Det var dog en mærkelig ting at gøre.
    Den hest har ondt. Og det er tydeligt. Der er jo noget helt helt helt galt....

• #95   26. nov 2012 Det at i kender ponyen er for mig ikke en gyldig grund for at kalde den fræk. Den er "fræk" på grund af opdragelsen. Rideskoleponyer er også frække på grund af opdragelsen (eller mangel på samme) Det er lige som mennesker. Vi slår ikke vores børn hvid vi har lært at der er andre måder at løse problemer på, men hvis vi er blevet slået hele vores barndom, så er det sådan vi løser problemer. Opdragelse og tillært adfærd (: Jeg tror i bund og grund det er det det hele handler om.

• #96   26. nov 2012 Julie D nej ponyen har ikke ondt..

Den pony er ikke blevet slået mens jeg har kendt den.. Så den der holder ikke smiley

• #97   26. nov 2012 Heste kan ikke være frække, de kan tillære en uønsket adfærd. F.x. En hest begynder af ukendt grund at bukke og f

• #98   26. nov 2012 **og får smidt sin rytter af. Istedet for at sætte sig op på hesten igen, så sætter rytteren hesten på stald hvor den får foder.
    Dagen efter bukker den så sin rytter af igen, og resultatet bliver det samme - i boks og får foder. Når hesten har prøvet dette et par gange har den lært at smide sin rytter af er lig belønning (tilbage i boksen og foder) og den vil derved blive ved med at forsøge at smide sin rytter af.

• #99   26. nov 2012 Sorry to say it, men jeg ville nødigt være hest hos dig hvis du mener en hest er fræk, hver gang den prøver at fortælle dig noget gør ondt smiley

• #100   26. nov 2012 Årh så slap dog af Signe! Man bliver sgu træt i hovedet, vi har fattet at du har læst et sted at heste/ponyer ikke kan være frække!

• #101   26. nov 2012 SARAH. Jeg tror der er noget du ikke forstår, dennpony har ikke ondt, men er blevet tjekket!! Og nej sarah vil heller ikke have dig som hest..
    Og jer andre i har ret i at det er noget den har fundet ud af at den kan gøre og få sin rytter af på den måde.. Ergo er det da skide smart tænkt af den smiley så lidt fræk må man vil kalde den..

• #102   26. nov 2012 Årh så slap dog af Signe! Man bliver sgu træt i hovedet, vi har fattet at du har læst et sted at heste/ponyer ikke kan være frække!

• #103   26. nov 2012 Jeg er ellers 99% sikker på at hun sidder og irerterre hesten, når hun trykker til den med hælen og når hun trykker den i krydset: kan ses præcis 1:09. Hvem ville kunne lave sådan et helt bånd, præcis samme sted hver dag? og hvem ville optage det lige når det skete. Jeg er sikker på at der ikke er ret mange tamme heste der ville kunne finde på det.
    2. Hesten kan have gjordsår og når hun så trykker til hesten (med hælen som er ukorrekt) siger hesten bare fra..... Ingen tamme heste er så ondskabsfulde

• #104   26. nov 2012 Hold kæft en ireeterende hest men sej rytter, den hest burde have noget respekt!!!!

• #105   26. nov 2012 Øhhh..... den hest bliver pisket?
    Se klippet igen

• #106   26. nov 2012 Stina: Dit indlæg bliver ikke korrekt af at du poster det igen og igen smiley nu har jeg tilfældigvis valgt at sætte mig rigtig meget ind i hestes adfærd og mentale evner, så nej ikke bare noget jeg har læst et sted.. Det er efterhånden (heldigvis) almen viden, du kan jo bare se hvor mange andre der skriver det samme..
    Og nej en hest er ikke fræk (men du ved måske ikke hvad fræk reelt betyder) uanset hvor tit den smider sin rytter af, det handler altid om rytterfejl (kan sagtens være en tidligere rytter) ubehag (fysisk eller psykisk) eller smerter..
    Det svare til at din mor eller lære fortæller dig hvad du skal på kinesisk og så kalder dig fræk når du ikke ved hvad du skal og derfor ikke gør det rigtige..

Amanda: Jeg ved godt det er tabu at mene man ved noget og at nogle straks skal vifte med janteloven, men Sorry det kan jeg ikke tage mig af, faktisk så er jeg temmelig klog og lige det her emne omkring hestes adfærd og hvad de kan og ikke kan er noget jeg har sat mig ind i (og så er der andre ting jeg intet eller næsten intet aner om, men de ting gør jeg mig heller ikke klog på).. At du kender ponyen er irrelevant, det ændre ikke dens hjerne eller evner.. Den kan sagtens være klog/hurtig (har selv haft sådan en pony) og derfor rigtig hurtig lære den forkerte adfærd, er hesten lærenem skal man ikke lave en fejl mange gange før man har skabt en dårlig vane..
    Hvad skulle det hjælpe at jeg red den ? (jeg ville så aldrig sætte mig op på en pony med de problemer og slet ikke da jeg er gravid) hesten ville jo ikke opføre sig anderledes bare fordi jeg ved at den ikke er fræk.. Hvis det er indlært adfærd så tager det tid at ændre..

Helene: Hvad skulle hesten bruge respekt til ? Den opføre sig jo bare som den har lært er bedst..

• #107   26. nov 2012 SÅ LÆS DOG HVAD JEG SKRIVER!!! Den pony er ikke blevet redet med pisk/sporer eller andet da den var DANMARK!!!

Og DD luk røven..

• #108   26. nov 2012 DD når det var til dig gør det mig ikke noget smiley heks

• #109   26. nov 2012 Måske du selv burde?? Du laver ikke andet end at svine og rette på folk herinde... Er jo ikke den første der syntes du er en bedrevidende meget "klog" person

• #110   26. nov 2012 Nu bliver der skrevet at den ikke bliver redet med pist??

Øhhh.. på selve videoen ser man det jo?

• #111   26. nov 2012 Om DD er bedrevidende nogle gange eller ej er da ved gud lige meget i denne diskussion. Pointen er at hun skriver i et ordenligt sprog og forstår at argumentere for det hun siger, hvor dit sprog er knap så... Velovervejet!

• #112   26. nov 2012 Klog nej det kan vi blive enige om ikke det andet..

Trådstarter ponyen er ikke blevet redet med pisk da jeg kendte den... Læs hvad jeg har skrevet længere oppe smiley

• #113   26. nov 2012 Amanda: Skriv venligst med et pænere sprog.

• #114   26. nov 2012 Jeg har læst det:)

den blev ikke redet med pisk i DK..
    Vil det sige at den der video er optaget i et andet land?

• #115   26. nov 2012 DD det skønt ik smiley

• #116   26. nov 2012 DD det skønt ik smiley

• #117   26. nov 2012 Ja han er solgt til sverige smiley

• #118   26. nov 2012 Okay.. Er han her på HG? smiley

• #119   26. nov 2012 Nej desværre smiley

• #120   26. nov 2012 Amanda: Det er irrelevant om hesten tidligere er redet med eller uden pisk, rytteren på videoen gør kun problemet værre ved at slå hesten..
    Og så hjælper det aldrig på ens argumentation når man ikke kan holde en ordentlig tone..

• #121   26. nov 2012 Hvor har jeg skrevet hesten har ondt, Amanda?
    Desuden, lad være med at drille DD! Hun har faktisk en hel fangruppe bag sig! Hvor er din? smiley

• #122   26. nov 2012 DD: Nemlig smiley Hvad skal man ellers bruge en fangruppe til smiley

• #123   26. nov 2012 Jeg behøver ingen "fangruppe" kun hvis man tjener penge på lortet..
    Og det gør man nok ik herinde..

• #124   26. nov 2012 Jeg behøver ingen "fangruppe" kun hvis man tjener penge på lortet..
    Og det gør man nok ik herinde..

• #125   26. nov 2012 Man ved at en person er løbet tør for ordenlige argumenter, når der bliver smidt med grimme ord og tilsvininger.

Jeg har i øvrigt heller aldrig set DD svine nogen til herinde.

• #126   26. nov 2012 Amanda: Der er jeg ikke helt enig. (Sender lige DD en tanke-1kr) Nu tjener hun på lortet smiley

• #127   26. nov 2012 Siden hvornår har "en" tanke givet penge?
    Men kan i ha en god aften sammen, :)nu vil jeg se tv og hygge mig.

• #128   26. nov 2012 Du ødelægger det hele Amanda smiley Men hvad, det er tanken der tæller, ikk? smiley

• #129   26. nov 2012 Uanset hvad i andre siger, så er det ret sejt af hende at sætte sig op igen og igen smiley

Uanset hvilken grund man bliver smidt af, er det ubehageligt smiley

Om jeg så er enig eller uenig i hendes ridemetode er så noget helt andet (:

• #130   27. nov 2012 Nogle mennesker er bare ikke så kloge at ville lytte, tænke, argumentere, lære nyt, lære andre nyt og være positive - det er heldigvis de menneskers egen bøf, og træls for dem selv smiley Os der gerne vil diskutere frem og tilbage, forsøge at løse misforståelser osv. uden at blive uvenner og sige grimme ting - vi bliver klogere på nogle ting, andre ting sorterer vi fra! Så alle jer der er søde, rare og kloge mennesker - lad være med at bruge jeres energi på én der ikke fortjener det! smiley Brug jeres energi på noget som I får noget ud af - at diskutere med en sådan person skaber kun negative vibes..

• #132   30. nov 2012 Den der hest har lært, at rytteren falder af og hesten får en pause, når den buller. Længere er den ikke. smiley

• #133   30. nov 2012 Den kan selvfølgelig også have ondt et sted... Den virker bare tet "målrettet" - altså op med rytteren, bukke bukke, af med rytteren. smiley

• #134   30. nov 2012 I mit første indlæg skulle der selvf stå bukker. smiley

• #135   29. dec 2012 Syntes hun er ret provokerende overfor hesten, og den eneste jeg har ondt af er ponyen. Er det bare mig, eller er hun ikke hurtig til at gribbe til brug af pisken? Hun river og flår i ponyen, og vil samtidig have den frem, og det kan kun ende galt. Det er sådan JEG ser på det. Og som andre siger, så kan det jo også være den har ''lært'' at den får en smule fred når rytteren bliver smidt af.

• #136   1. jan 2013 Stakkels heste! De er vist ikke særlig gode venner smiley

• #137   4. jan 2013 Tror mest det er rytterens skyld og måske har hesten ondt et sted

• #138   14. jan 2013 Kan ikke rigtig se hvorfor hun så rider uden sadel... men sejt af hende at blive på - måske lidt syndt for hesten;)

• #139   18. jan 2013 Kan fortælle at da ponyen stod i Danmark var ligesådan, den blev hverken reddet med pisk eller sporer.. Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke at den har smerter og det er det der forudsager hans "baladekunstner"
    Men hans gamle part har virkelig forsøgt at få godt styr på ham, og det var mest når han skulle lære nye ting og bukkede, så det kan vel også være en slags form for forvirring? (angrib ikke,, er ikke så klog igen)
    Men det er dog blevet værre ihvertfald hvad man ser på videoen..

• #140   18. jan 2013 victoria: Jo hesten kan sagtens bukke hvis den ikke forstår hvad den skal eller stresser over noget nyt, men normalt er det kun hvis man presser på med det nye frem for at lære den det roligt

• #141   13. mar 2013 Det kunne jo være at den havde ryg smerter eller noget der irreterede eller gjode den stresset

• #142   17. mar 2013 Hæhæ... Ligner min dreng i skoven:P Nogle heste... dem fatter man bare ikke<3

• #144   18. mar 2013 Man siger jo at 99,99% af gangene en hest smider en rytter af, er rytterens egen skyld.

-Helt ærligt, så kan jeg personligt altid se hvorfor mine smider mig af. Nu sker det så heldigvis utrolig sjældent (sidst det skete, var da jeg tilred Svala).

• #145   18. mar 2013 -Og dengang var det mig der forvirrede hende, ved "pludselig" at sætte mig op på hende. smiley

• #146   18. mar 2013 Mit ponydyr bukkede også meget med mig til at starte med fandt så ud af det var pisken han ikke kunne lide, efter den var lagt væk har han ikke bukkede siden.

• #147   7. apr 2013 Det er flot at hun bliver ved med at sætte sig op, og ikke mister modet, men hun piskede hesten hver gang hun var faldet af, nærmest, og det har jeg ingen respekt for!

Kommentér på:
HEST SMIDER AF!

Annonce