Nostalgi - den første ridetime....husker i den? {{forumTopicSubject}}
Hej!
I dag skal jeg have en lille 5-årig pige med i stalden, så hun kan få lov at hilse på alle ponyerne og få en lille trækketur....hun har i månedsvis plaget sin mor om at få lov til at gå til "hest", som hun kalder det - moderen er bange for heste og har ingen anelse om, hvor pigens ønske stammer fra. De bor midt i byen og har ingen dyr....
Men jeg glæder mig til at give hende den oplevelse, og det fik mig til at tænke tilbage på min egen barndom, hvor jeg også plagede en skrækslagen mor om at gå til ridning på den lokale rideskole...og jeg husker så tydeligt, da jeg endelig fik lov - min første tur blev en trækketur på en lille, sortbroget islænder ved navn Letfiddi - og jeg var på én gang skrækslagen og pavestolt!
Det er en dag, jeg aldrig vil glemme, selvom det efterhånden er adskillige år siden
Kan i huske jeres første ridetime?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Overhovedet ikke. Desværre har jeg en max elendig hukommelse, så jeg husker ikke særligt godt, spørg mig ikke hvad der er foregået for to uger siden eller om minder fra da jeg var yngre.
jan 2012
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 1.935
Jeg startede på Molly, en ældre dame på 134, hun var noget at det sødeste, en lille brun sag med stjerne i panden og en lille sok på højre bagben.
Jeg fik både skridtet og travet helt selv og ja, heste har været hele mit liv siden
feb 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 37 Svar: 294
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Kan stadig huske følelsen af at sidde deroppe og blive trukket rundt. Det var ret underligt jeg var så bange, for jeg havde prøvet at ride et par gange før hvor jeg var verdensmand.
jun 2008
Følger: 80 Følgere: 79 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.335
Jeg stoppede, og plagede så om at starte igen, og der var ''mine'' vante heste desværre solgt og aflivet. Det sjoveste ved det hele var så, at der hvor jeg havde hest, kom en dag den her sorte traver ved navn Grethe, og pludselig havde jeg fundet min gamle højtelskede skolehest igen
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
min første "rigtige" ridetime var på Nustrup rideklub. mig og min søster havde plaget min mor i alt for lang tid og min mor sagde endelig ja. hun havde før hjulpet til hos vores nabo med deres heste, men det gjorde ikke hendes skræk mindre (tværtimod, de havde hingst og han var ikke opdraget) nå men vi kommer hen på rideskolen og træder ind. jeg er sindsyg genert og prøver bare lidt at glemme det ved at klappe ponyerne - en masse piger er igang med hestene og Fie og mig stod der midt i stalden og lignede et par tumper. ridelæreren kom hen og præsenterede sig og forklarede hvem vi skulle ride og hjalp os med at sadle op de 2 ponyer op (som iøvrigt hed Lonnie og snehvide) da vi er færdige trækker vi ind i hallen og klodset som jeg nu er, vælter jeg. heldigvis er min pony ligeglad.
men vi kommer ind i hallen og op på ponyerne og rider rundt. da vi skulle galloppere stikker mit ponydyr af og jeg ryger af, så de andre måtte stå på midten og vente på at ponyen var indfanget. jeg kommer op igen og rider bare rundt i skridt.
min søster gjorde det til überhed. hun havde også redet egen hest til undervisning før
det var min første ridetime. jeg har self redet inden på både min pl families ponyer og vores naboers ponyer
sep 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.049
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 676
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 142 Heste: 25 Emner: 154 Svar: 1.570
Før den ridetime havde jeg da fået adskillige trækketure i skoven i flere år, men aldrig selv fået lov at sadle op og af.... Den gang var galop den eneste gangart der "virkede" for trav på en lille shetlænder når man er mellem 4 og 6 år gammel, det hopper altså gevaldigt!
apr 2008
Følger: 131 Følgere: 128 Heste: 5 Emner: 623 Svar: 4.637
Min karriere startede rigtig godt :D!
mar 2012
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 85 Svar: 769
Da jeg genoptog min ridning som voksen, var det som at komme hjem igen efter en alt for lang rejse
okt 2009
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 116
feb 2012
Følger: 57 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 55 Svar: 676
Nostalgi - den første ridetime....husker i den?