{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Nostalgi - den første ridetime....husker i den? {{forumTopicSubject}}

Hej!
I dag skal jeg have en lille 5-årig pige med i stalden, så hun kan få lov at hilse på alle ponyerne og få en lille trækketur....hun har i månedsvis plaget sin mor om at få lov til at gå til "hest", som hun kalder det - moderen er bange for heste og har ingen anelse om, hvor pigens ønske stammer fra. De bor midt i byen og har ingen dyr....
Men jeg glæder mig til at give hende den oplevelse, og det fik mig til at tænke tilbage på min egen barndom, hvor jeg også plagede en skrækslagen mor om at gå til ridning på den lokale rideskole...og jeg husker så tydeligt, da jeg endelig fik lov - min første tur blev en trækketur på en lille, sortbroget islænder ved navn Letfiddi - og jeg var på én gang skrækslagen og pavestolt! smiley Det er en dag, jeg aldrig vil glemme, selvom det efterhånden er adskillige år siden smiley
Kan i huske jeres første ridetime?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nostalgi - den første ridetime....husker i den?
  • #1   17. apr 2013
    Overhovedet ikke. Desværre har jeg en max elendig hukommelse, så jeg husker ikke særligt godt, spørg mig ikke hvad der er foregået for to uger siden eller om minder fra da jeg var yngre.

• #2   17. apr 2013 JA! smiley Jeg var 6 år gammel og havde plaget min mor siden jeg var 3 år gammel om at få lov at ride, min mor var (og er stadig lidt) bange for heste. Men så var der markedsdag og de lokale rideskole havde deres ponyer med ude og gå ponyridning hvor man kunne få en tur. Jeg fik lov at prøve og til alt held var det selve rideskolens ridelærer der trak mig, jeg fik fortalt hvor brændende jeg ønskede mig at lære at ride, og han tog fat i min mor forklarede hvordan og hvorledes. Ugen efter startede jeg på mit første ponyhold.

Jeg startede på Molly, en ældre dame på 134, hun var noget at det sødeste, en lille brun sag med stjerne i panden og en lille sok på højre bagben.
    Jeg fik både skridtet og travet helt selv og ja, heste har været hele mit liv siden smiley smiley

• #4   17. apr 2013 Ikke min første ridetime, men jeg husker at jeg elskede det når vi kørte til op til min faster og hendes islandske heste. Hun plejede at sætte mig foran sig og så galloperede vi bare derud af, nu jeg tænker efter lærte hun mig faktisk ret mig, inden jeg selv startede til ridning da jeg blev 5! smiley Det var dejligt at være en lille pige med en drøm om heste, men min mor har altid støttet mig i det også fordi hun selv er bidt af en gal hest! smiley

• #6   17. apr 2013 Ja det kan jeg faktisk. Jeg var 4 år og så rædselsslagen, at jeg tissede i bukserne hahahahaha. Hesten hed vidst Pinocchio og var sort.
    Kan stadig huske følelsen af at sidde deroppe og blive trukket rundt. Det var ret underligt jeg var så bange, for jeg havde prøvet at ride et par gange før hvor jeg var verdensmand. smiley

• #7   17. apr 2013 Desværre ikke.. Jeg var kun 4, og kan ikke huske at jeg har plaget, spurgt eller andet. Men jeg er næsten sikker på at interessen stammer fra min far og farfar, da de altid har haft hest, og farfar havde også da jeg var lille, så jeg må have det i blodet fra dem. Jeg kan kun huske at jeg gik til ridning, og altid red på tre store sorte heste, en af dem med blis, og en med stjerne, ved navn Stjerne, Grethe og Lonny.
    Jeg stoppede, og plagede så om at starte igen, og der var ''mine'' vante heste desværre solgt og aflivet. Det sjoveste ved det hele var så, at der hvor jeg havde hest, kom en dag den her sorte traver ved navn Grethe, og pludselig havde jeg fundet min gamle højtelskede skolehest igen smiley

• #8   17. apr 2013 sagtens smiley

min første "rigtige" ridetime var på Nustrup rideklub. mig og min søster havde plaget min mor i alt for lang tid og min mor sagde endelig ja. hun havde før hjulpet til hos vores nabo med deres heste, men det gjorde ikke hendes skræk mindre (tværtimod, de havde hingst og han var ikke opdraget) nå men vi kommer hen på rideskolen og træder ind. jeg er sindsyg genert og prøver bare lidt at glemme det ved at klappe ponyerne - en masse piger er igang med hestene og Fie og mig stod der midt i stalden og lignede et par tumper. ridelæreren kom hen og præsenterede sig og forklarede hvem vi skulle ride og hjalp os med at sadle op de 2 ponyer op (som iøvrigt hed Lonnie og snehvide) da vi er færdige trækker vi ind i hallen og klodset som jeg nu er, vælter jeg. heldigvis er min pony ligeglad.

men vi kommer ind i hallen og op på ponyerne og rider rundt. da vi skulle galloppere stikker mit ponydyr af og jeg ryger af, så de andre måtte stå på midten og vente på at ponyen var indfanget. jeg kommer op igen og rider bare rundt i skridt.

min søster gjorde det til überhed. hun havde også redet egen hest til undervisning før smiley

det var min første ridetime. jeg har self redet inden på både min pl families ponyer og vores naboers ponyer smiley

• #9   17. apr 2013 Jeg kan huske at jeg fra første gang jeg sad på en pony sådan et træksted ville jeg bare gå til ridning. Jeg har vel været ca 3 år. Men mine forældre har ingen forstand på heste, så jeg måtte også pænt vente til jeg blev knap 9 år smiley Jeg kan ikke rigtig huske første ridetime, men jeg kan godt huske at jeg blev sat op på en STOR hest på ca 165 cm, der bare var det sødeste smiley Totalt uretfærdigt fik min lillesøster så lov til at gå til "babyridenig" ½ timeshold fra hun var 3 år, men hun holdt en pause på ca. 4 år til hun også var 9 år, og så holdt hun op da hun kom i gymnasiet, så jeg har ikke tabt noget ved at vente smiley

• #10   17. apr 2013 Jeg husker min aller første ridetime.. Blev sat på en traver.. som jeg ikke vidste hvad var, og fik afvide jeg bare skulle sparke. Jeg har ikke været ret gammel, og jeg sparkede bare, og så kan jeg ellers love jer for at jeg fik ridetur.. Utroligt jeg ikke røg af egentligt.. XD

• #11   17. apr 2013 Min første reelle ridetime fik jeg lov at overtage en pony der allerede var sadlet op, og selve timen gik ok med lidt skridt og trav... Panikken kom da jeg var kommet af hesten og blev bedt om at sætte den ind og sadle af... Jeg havde da absolut ingen anelse om hvordan man fik udstyret af og en grime på i stedet! Jeg fik så heldigvis hjælp af en rar gammel mand der altid tøffede rundt i stalden...
    Før den ridetime havde jeg da fået adskillige trækketure i skoven i flere år, men aldrig selv fået lov at sadle op og af.... Den gang var galop den eneste gangart der "virkede" for trav på en lille shetlænder når man er mellem 4 og 6 år gammel, det hopper altså gevaldigt!

• #14   17. apr 2013 Min første gang var da jeg var 2½ år og så red mig om min bror 2 på en hvid pony, Daisy. Og så røg jeg af og min bror landede ovenpå mig.
    Min karriere startede rigtig godt :D!

• #15   17. apr 2013 Tak for jeres historier - det er meget hyggeligt at tænke tilbage på, hvordan det hele startede, ikke? smiley Ved ikke, hvad det er, der trækker hos de af os, der bare VIL ride, selvom ingen i familien er hestemennesker. Men én gang hestepige, altid hestepige smiley
    Da jeg genoptog min ridning som voksen, var det som at komme hjem igen efter en alt for lang rejse smiley

• #16   17. apr 2013 Min første ridetime forgik på den lille plettede pony Lotte. Kan huske jeg blev mega mobset fordi jeg ikke fik lov til at trave uden at blive trukket XD

• #17   17. apr 2013 Lige mine ord Christina A

Kommentér på:
Nostalgi - den første ridetime....husker i den?

Annonce