{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
686 visninger | Oprettet:

Løber igennem mit signal og bider/napper? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HesteGalleri!
Jeg giver jer lige en lille problemstilling som jeg håber jeg kan få hjælp med!

Det er sådan at jeg har den skønneste lille shetlandspony på 6 år. Han kan ikke andet end det basale og napper meget til tider.
Problemstillingen er at når vi går tur og han så bliver lidt oppe at køre hvis han ser en ko, en hest eller hvis vi traver et lille stykke, så bryder han tit direkte igennem stop signalet i træktovet. Jeg slipper selvfølgelig presset når han går pænt, men tit så drejer han blot hovedet og bider mig i lårene eller i hænderne. Hvis jeg bliver ved med at ligge pres i træktovet når han har vendt hovedet så drejer han bare rundt så han står foran mig og så er vi jo lige vidt.

På ridebanen er der ingenting, stopsignalet sidder rigtig godt! Det mere når han kommer op at kører og pulsen kommer lidt op på tur, fx hvis vi traver et par meter, eller hvis han ser et andet dyr, at han begynder at blive døv overfor mig.

Har I nogle gode råd? Tak på forhånd!

- I må gerne spørge ind hvis I undrer jer over noget, jeg kunne bare rigtig godt tænke mig at løse mit problem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løber igennem mit signal og bider/napper?
  • #1   23. dec 2013 Følger lige med! smiley

Har han balance nok så han ikke bare løber asted i traven for balancen har ihvetfald hjulpet Osie en del

• #2   23. dec 2013 Problemet opstår når han kommer op at køre. smiley Han traver fint, der er intet der.

• #4   23. dec 2013 Jeg vil rigtig gerne hjælpe - du må sige til hvad du vil have lidt undervisning. Da det altid er nemmere end at forklare det overskrift:)

• #6   23. dec 2013 Camilla - En hest kan ikke være fræk :). Det har de ikke hjerne nok til, de kan ikke tænke så langt.

• #7   23. dec 2013 Hesten er jo som du selv siger, nysgerrig og oppe at køre over den pågældende situation. Som en anden siger, så kan du tage fat i den og begynde at bakke den når den vil trave, så den finder ud af, at det er dig der bestemmer tempoet.

Men bide, det skal den bare ikke. Havde det været min hest, så havde så i den grad for en over mulen og fået afvide, at hun godt kunne stoppe nu. Der går grænsen.

• #8   23. dec 2013 Sig nej! Meget bestemt evt. Med armfagter, for der går grænsen smiley

• #10   23. dec 2013 Havde det samme med min unghest, når han var under ridning, når han hidsede sig op reagerede han ikke på stopsignalet. Men nu er der ingen problemer og måden jeg løste det på var at være meget konsekvent... Når jeg var ude at trække en tur med ham, altså bare i grime, så stoppede jeg ham og bakkede ham nogle gange, det var ikke nødvendigvis kun når han hidsede sig op, det var også bare for at tjekke om han var opmærksom på mig, i stedet for alt muligt andet og det gjorde at han efter noget tid, stort set hele tiden var opmærksom på mig og det gjorde at han også begyndte at hører efter selvom han havde hidset sig op og nu er der ikke nogle problemer.
    Så mit råd er at du stopper og bakker hesten nogle gange når du er ude at gå med ham også selv han ikke hidser sig op, for det kan nemlig gøre meget smiley

• #11   23. dec 2013 Mange tak!

Problemet med ham er at han jo aldrig har været trænet 'intensivt' så derfor skal han først til at lære nu hvor grænserne går. Jeg vil ikke slå og råbe af ham eller te mig tosset, for jeg ender kun ud med at han bliver endnu mere usikker. Han gør det jo nemlig kun fordi han tror det er det rigtige at gøre, og istedet for at blive højlydt og ''vred'' så vil jeg hellere bevarer det kølige overblik og enten ignorerer at han bider/napper eller skubbe hans hoved 'på plads' igen så han ser ligeud igen.

Jeg vil helt klart prøve at stoppe og bakke ham! Mange tak for rådene! smiley

Kommentér på:
Løber igennem mit signal og bider/napper?

Annonce