{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvad træner i?
  • #1   17. jun 2018
    Bagpartsvendinger/skridtpiouette som vi endelig er ved at blive gode venner med.

    Holde energien i travers og versader. Så egentligt de samme ting som vi har trænet i lang tid, men jeg venter med at begynde på andet, til min underviser giver tegn til det smiley


  • #2   17. jun 2018 Jeg vil SÅ gerne at vi kan chancere som var det et galopanspring! Så vi kan komme ud og prøve kræfter med M smiley
    Indenfor springning har jeg ikke de store mål, er blot glad for de fremskridt vi laver hver gang smiley


  • #3   17. jun 2018 Vi er i gang med de basic skridt inde for akademisk ridekunst. Såsom versader og generelt bare at styrke overlinjen. smiley

  • #4   17. jun 2018 efter vellykket stævne er jeg nu klar på at ride noget mere i "sandkassen" til stævner smiley så der skal nok bare trænes lidt mere på at have ro på ham til stævner, ellers træner vi 2. changementer og piouetter i dressur smiley ellers træner vi bare ro på springbanen smiley

  • #5   17. jun 2018 Når vi træner, så træner vi det samme som dig smiley

  • #6   17. jun 2018 Vi træner på diverse dressurøvelser. Sunday har stået stille fra ridningen i en del tid inden jeg begyndte at omgås med hende i marts. Hun er endelig i god form i longering/ridningen, og pt står den på dressur (da hun hader spring). Vi træner bl.a. galopanspring, div. volter i alle størrelser og øvelser der styrker hendes balance. Derudover træner vi også noget bomtræning og miljøtræning som afveksling. Og ellers elsker vi at gå/ride ture smiley

  • #7   17. jun 2018 Åh, det er meget varierende. Tut har fået konstateret RAO (recurring airways obstruction - kan sammenlignes med astma), og derfor rider vi meget let pt.
    Jeg har også lige været syg, så det er primært frem og ned og tempovekslinger for tiden smiley
    Af mere samlende øvelser, træner vi versader og er begyndt på indlæring af traverser, hvilket ponyen synes er vildt svært! Styrken er kontragaloppen er super, så vi øver linjeføringer fra P-klasser (blandt andet slangegangene).

    Målet er dog nogle små LA-klasser i slutningen af året, hvilket virker ufatteligt realistisk - på trods af de svingende op-/nedture, der har været.
    Derudover er jeg kommet med på distrikt 12's ponytalentudviklingsprojekt med Søren Vallentin i dressur - så jeg er meget spændt på undervisningen og forløbet smiley

    Næste år er mit sidste ponyår, så resultaterne og succes-oplevelserne må også gerne snart kommer. Jeg satser dog på en distriktsdebut i starten af 2019. Jeg mangler dog pt. at finde mig en underviser, da min faste underviser stopper - men jeg har allerede et par i tankerne smiley


  • #9   17. jun 2018 fedt at høre hvad I alle sammen arbejder på! og jeres nærmeste mål!
    jeg glæder mig meget til jeg kan begynde at lege med noget af det i laver smiley

    og mega fedt at se flere akademikere herinde! smiley


  • #11   18. jun 2018 vi træner pt bagben galop til parade af midterlinjen
    changementer begge volter

    og når vi hygger os laver vi lidt passage og galop pirouder ( for sjov )

    mit mål i det her år er at starte MB2 på ham
    ( starter pt MB0 på ham )
    og håber virkelig om et par år eller længere at komme op at starte en MA1 på ham smiley

    vi springer også lidt der er mit mål LD ( da han ikke er springhest )
    også laver vi lidt hygge tricks show for sjov smiley


  • #12   18. jun 2018 dressur: der er jeg ved at lære at ride på en ny måde så ikke rigtigt mere end LC niveau indtil jeg har styr på mig
    Spring: der træner vi ikke rigtig højde der træner jeg bare på at beholde roligheden i hesten uden det går alt for langsomt
    det mest udfordrene er Turridning det bryder min hest sig ikke om alene så der tager vi små ture uden bid med en masse godbidder så hun lære det er ok igen for hun har kunne det før smiley nogen gange træner jeg også at vi skal blive dygtigere til at ride med cordeo smiley


  • #14   18. jun 2018 Vi træner frem mod DM i kørsel - så her trænes meget udholdenhed for vognen, lange ture kombineret med intervaltræning. Desuden køres diverse styrkende dressurøvelser - og så rides der løsgørende, smidiggørende dressur.

    Desuden springes der en smule og der rides også på ture ved stranden/i skoven, så hestene bevarer humøret og arbejdsglæden.


  • #15   18. jun 2018 stald phoenix- hun får ikke for hver 100 meter overhovedet men vi træner samme tur hver gang og de steder hun før har bakket ud får hun en godbid ved når hun går frem altså giver mig hvad jeg vil have af sig selv jeg sidder helt stille og nyder turen og giver kun pres når/hvis hun bakker og slipper når hun står eller går smiley hun får måske 5 godbidder på de 30 minutter men det holder hendes motivation til at prøve og undersøge at det ikke er den mindste smule farligt smiley

  • #16   18. jun 2018 Vi træner muskler op ved ridning i kuperet terræn, og med det samtidig en bedre tølt. Og “naturlige” slangegange, ved hjælp af mountain-bike stier, det er genialt, de snor sig helt vildt og mulen skal virkelig bruge ben og krop godt sammen, så det er genial træning til os smiley

    Og så træner jeg generelt at vi skal tage alt i stiv hov, så der ikke er noget at være bange for smiley

    Han blev tilredet sidste år i oktober/november og jeg købte ham i december og da han er min første islænder, så er det også mig der skal trænes.

    Må dog sige at han har ja-hatten på i den grad, trafik, cykler, hunde osv ingen problem, nye veje i skoven, ingen problem. Det værste vi har oplevet er køer og så to heste på en fold hvor der ikke plejer at være heste smiley

    Jeg kan allerede nu mærke hvor meget bedre hans tølt er, så nu er jeg begyndt at kunne korrigere, når han falder i pas eller trav, uden at skulle helt ned i skridt, så vi bygger godt på smiley


  • #17   19. jun 2018 Vi træner pt. trailerlæsning, stå stille på staldgangen og rolighed i både longen og traven. Men hun er også en meget opmærksom pony, som ikke er blevet redet særlig meget, så det afspejler vores træning en del smiley

  • #18   20. jun 2018 min 3 års er ved at blive gjort klar til landskuet i herning om 2 uger, så det er mest mønstring og trense vi øver ??
    og så har jeg lige fået ny ridehest her i foråret, som egentlig bare har gået som avlshoppe, og bare er tilredet, så der øver vi basisting og balance. en del smidighed, også er vi stille og roligt ved at skille gangarterne ad ?? det går nu virkelig godt


  • Sila M
    Sila M Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #19   25. jun 2018 Lige pt forsøger jeg at tilride en hest jeg lige har fået

Kommentér på:
Hvad træner i?

Annonce