{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad lærer de egentlig på beriderudd?
  • #1   5. feb 2020 Nu kender jeg ejer af den hest der blev pisket,og kender derfor også hele episoden,og de skulle have haft en noget højere straf,er selv ved at tilride min hest,og dette foregår uden hjælp fra andre,og i et tempo,hvor min hest kan følge med,og han har bare ja hatten på

  • #4   5. feb 2020 Det irriterer mig at det åbenbart ikke er hestekyndige mennesker som skal sidde og vurdere om det er mishandling eller ej af en hest. Piskeslag i 4 min (!!!) er voldsom mishandling af en hest i mine øjne, og hvis det er tilgangen de to kvinder har til heste, synes jeg de skulle have frataget rettighederne med det samme, til nogensinde at arbejde med dem igen. Øv hvor er det trist at læse.

  • #5   5. feb 2020 Som jeg læser det, så er det ejerens mor, til den hest som er blevet pisket, som har filmet det. Tænk at tæske en andens hest, mens vedkommende ser på det, så har man da ingen skam i livet.


    Men på den anden side, så er det ligesom oppe i tiden, at man ikke må sige nogle som er ”dygtigere” end en selv imod. Det ses ret tydeligt i de tråde, hvor er en som kommer med et ”pip” om, at denne prof-redet-hest, går bag lod, bækkenet er kippet bag ud, og ryggen er hul mv på en video. Så er det hurtig nogle, som angriber person personligt, fordi vedkommende ikke selv er en landskendt prof rytter. (som om det vil ændre på at den prof-redet-heste går med hul ryg)

    Men godt der er faldet dom, ligesom det måske vil får andre ”dygtige” hestefolk til at overveje sine handlinger, da man risikere at blive filmet og blive dømt. Sådan en dom er ikke ligefrem en stjerne at have på sin straffe attest, hvis man ønsker arbejde i hesteverden. – og måske får ændret den kultur, at det er ok at sige de ”dygtige” rytter i mod og stille spørgsmål.


  • #6   5. feb 2020 Godt der faldet en dom.

    MEN hvordan kan man sidde og filme i 4 MINUTTER uden at gøre noget??? Det er mig helt og andelses uforståeligt - stakkels hest.


  • #7   5. feb 2020 Karin du har en pointe - men hvad nu hvis dette var normalen for disse piger at tæske hesten, og moderen ville vise hvor slemt det var. - og hun vurderede at ved at filme og politi anmelde det, så ville det betyde at det stoppede for flere heste, end bare hendes egen. - og havde hun ikke filmet, så var dette tæskeri jo bare forsat. - den er svær.

    Selvom jeg var flippet total ud, hvis det var min hest det var gået ud over.


  • #8   5. feb 2020 Dorthe : Hvis dette var normalen, så tænker jeg at der ville være mere end en optagelse...

    Selvfølgelig kan man godt optage det, for at dokumentere hvad der foregår, og det er i min verden helt fint. MEN ikke at forsøge at stoppe det, er ikke i orden.

    Nu ved vi ikke hvorfor at det blev optaget i første omgang, og det gør det jo lidt svært at sidde her bag skærmen og dømme. Det skulle måske bruges over for den ansvarlige berider, for at vise hvad der foregår.

    Og som dig Dorthe, så var jeg også flejnet helt ud, over den behandling af min hest, og jeg havde helt sikkert ikke nøjes med at optage...


  • #9   6. feb 2020 Jeg synes at det er alt for milde straffe de har fået, der burde være gjort et eksempel ud af det, med fratagelse af retten til at arbejde med dyr, hvis ikke for altid, så en årrække, det kan trods alt være at de ville lære af det så...

    Samtidig studser jeg også over hvordan de kan slå fast at der IKKE er tale om direkte dyremishandling, ingen dyr bør slåes og slet ikke så mange gange, over så lang tid, så hårdt! Jeg er med på at et rap kan være nødvendig for markering, hvis ikke hesten har reageret på mildere beskeder, men her snakker vi vel ét klap, med et vip i håndleddet, ikke slag fra store armbevægelser!
    Anyway, godt de i det mindste bliver straffet, selvom det er alt for mildt!


  • #10   7. feb 2020 Rimeligt voldsomt og det burde ikke være sket. De brude vide bedre, og det tænker jeg de inderst inde også godt ved! Tænker også at deres læremester måtte have vidst hvad der har foregået... læremesteren er ansvarlig for sine elever og skal lære/guide dem og være indeover ridning og tilridning...
    jeg synes også deres straf er alt for lav, men tilgengæld har de ødelagt meget for sig selv. Deres eget navn betyder meget som beriderelev og nu har de ikke ligefrem det bedste ry.


  • #11   7. feb 2020 Louise, problemet er jo lidt at man ikke ved hvem de er, så man kan jo reelt sende heste i ridning ved dem uden at vide hvem de er....

  • #12   7. feb 2020 Jeg er sikker på at der er en del derude der ved hvem de er..

  • #13   8. feb 2020 Uha... Jeg får lidt ondt i maven over at de bare kan fortsætte deres berideruddannelse, efter den behandling..

    Det giver mig tanken om at de synes det er helt legitim behandling af hesten og der er langt fra at få kvajet sig, som vi alle kan komme til og så tæske løs på hesten i 4 minutter..

    Mht. at mor filmer episoden, kan det jo, som andre siger, være for at have beviser at gå videre med og at hun derfor ikke siger noget..

    Jeg har en enkelt gang set en rytter piske sin hest, så der kom mærker efter slag.. Og der skal smæk på pisken, for at lave striber, så den har ikke bare fået lidt klaps med kæppen.


  • #15   11. feb 2020 Nu er det jo ikke på berider uddannelsen, at de lære at piske en hest. Synes din overskrift er lidt uheldig.

    Det er på ingen måde i orden. Jeg har ikke læst artikler eller domme, men jeg håber at DRF vil gå ind og reagere på det, så de fremadrettet ikke enten ikke får lov at forsætte uddannelse, eller får påtale/bøde/rødt kort eller hvad det nu end kunne være.


  • #16   11. feb 2020 Er helt enig Julie.
    Nu er jeg selv beriderelev. Det er bestemt ikke det man lærer, heldigvis er der også mange berider og beriderelever der godt kan finde ud af at behandle dyrene ordenligt. Jeg synes bestemt de skulle have haft hårdere straf, de ved jo helt sikkert godt at det ikke er sådan man skal træne hestene.. de har gjordt det bevidst og godt vidst at det er forkert ingen tvivl om det.


Kommentér på:
Hvad lærer de egentlig på beriderudd?

Annonce