{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Hvordan longere man {{forumTopicSubject}}

Det kan godt være det kyder ret dumt, men hvordan longere man? jeg skal være passer for en hest hvor man gerne må longere hesten, men jeg ved ikke helt hvordan man gør. Jeg ved godt hvad det er, men kræver det nogen særlige evner eller noget særligt udstyr???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan longere man
  • #1   24. okt 2007 hmm.
    Man kan jo egentlig bare longere i grime.
    Det kræver at du kan få hesten til at gå i en volte om dig

• #2   24. okt 2007 Longering er mere end blot at få hesten til at gå i en ring rundt om sig, og efter min mening er longering i grime meningsløst.

Skal hesten longeres bør det have et formål, ellers kan man lige så godt ride en tur på den.

Når man longere hesten skal man stå således at man står vinkelret på både hoved og bagpart, så man ikke kommer foran hesten, og man er tilpas bag hesten.

• #3   24. okt 2007 bla bla bla.............................................................................

• #4   24. okt 2007 Flador.dk - MÆRKEDYR! - Daisy smiley - Bailey smiley

Meget modent smiley En anden gang så hav lidt forstand på det du taler om.

• #5   24. okt 2007 Anna J: Ejeren af den hest du skal blive passer for vil helt sikkert forklare dig/ lære dig at longere om du spør hende;)
    -TR

• #6   24. okt 2007 Der er mange forskellige måder at longere på og der er lige så mange foreskellige holdninger til hvordan det skal gøres.
    Spørg ejeren af hesten hvordan hun plejer at longere den, og bed hende evt. vise dig det første gang.
    Hvis ikke du har longeret før, skal du selvsagt nok ikke rode dig ud i at bruge indspændinger, pessoaline og hvad der ellers er af fancy ting og sager, men har du lyst til blot at longere i grime, så er det fint nok som start, så du kan få en smagsprøve på hvordan man gør.
    Alt det tekniske skal nok komme, og sålænge du ikke bruger fancy hjælpemidler, så skulle der ikke kunne ske nogen skade.

• #7   24. okt 2007 Camilse - Team Nussehoved .
    Hvorfor mener du, at longering uden torv er ligegyldig?
    smiley

• #8   24. okt 2007 Marie Louise F

Fordi man efter min mening ikke kan få hesten til at gå nogenlunde fornuftig holdning, og jeg menerman bør bruge longeringen til bl.a. at forbedre holdning og balancen hos hesten. Har man kun grimen på hesten er det ikke muligt.

• #9   24. okt 2007 Nogle longerer jo fordi de ikke gider ride. Som motion istedet for at ride ud.

• #10   24. okt 2007 Man kan sagtens få hesten til at gå i holdning og med en korrekt bæring når man longere i grime fx...

• #11   24. okt 2007 Jeg er ikke i stand til det selv.. men ved at man kan..
    og det vare ikke længe før jeg så små går igang med at lære det, så Wariant kan blive dejlig blød og parat i halsen til hun engang skal tilrides..

Men det kan man sagten arbejde på fra jorden af når man longere ..

• #12   24. okt 2007 og ja som skrevet tidligere er der mange måder at longere på.. men hvis ik hesten har prøvet det før ville jeg personligt selv starte med at longere i grime og ikke ret meget af gangen.. i starten handleer det om at få hesten til at forstå opgaven at gå i en bue om en .. Det var fx meget svært for min egen bølle... så første skridt var at få hende til at flytte vægten det rigtige vej, så måske en skridt, så to, så tre osv.. og til sidst var den der..

• #13   24. okt 2007 Og husk, longer ikke ret lang tid.
    Har ltid fået afvide, at 20 min. er godt nok, og 25. min er MAX. (;

• #14   24. okt 2007 Camilse - Team Nussehoved .: helt eni. det samme siger jeg.

• #16   24. okt 2007 stinejunge
    ' ikke er rutinerede (; Og det er mere dét vi snakker om (;Men der er ikke så meget formål i det, hvis hest og 'rytteri

• #17   25. okt 2007 Okay tak der var rigtig mange gode ting her smiley

• #19   26. okt 2007 Jeg er enig med Camilse.

Jer der er "imod" det Camilse skriver - læs lige igen hvad hun skriver... Hun skriver ikke noget om longering uden tov men om longering i grime.
    Og jeg er ganske enig med hende.

Longering bør efter min mening have et formål - fx at få hesten tilat søge frem og ned og runde sig på volten
    Longering for at "krudte af" og "motionere hesten" er i mine øjne meningsløs.

• #20   26. okt 2007 Linda - Er fuldstændig enig, men her er der tale om en 13 årig pige som ikke har longeret før og spørger hvordan det skal gøres, og jeg ser ingen grund til at begynde at forklare hende hvordan man får hesten til at arbejde i en longe fordi hun skal longere en passer-hest 1 gang eller 2.
    Det er noget der skal vises og den bedste løsning ville være at få ejeren til det. Indtil da ser jeg ingen skade i at hun longerer hesten med eller uden grime for at få et indtryk af hvad det dejer sig om ;o)

• #21   27. okt 2007 Tine-Pingvin M
    Vi kan kun være enige om at det ikke kan betale sig at begynde at forklare hende noget her - men derfor bær man efter min mening ikke opfordre hende til at longere i grimen uden at få vejledning. Hun bør i stedet blive henvist til hestens ejer som så kan sætte hende ind i hvordan hun ønsker at få hesten longeret.

Ved at jeg personligt ville blive skuffet over hvis jeg havde en part der på nettet fik at vide at hun bare kunne longere i grimen, da dette ikke er noget jeg normalt vil se på min hest.

• #22   27. okt 2007 Linda - Det er jo netop det folk foreslår ;o)

Kommentér på:
Hvordan longere man

Annonce