{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.109 visninger | Oprettet:

Ride uden ridehjelm {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Idag så jeg en dame ride på en hest omkring de 175-80 i ryggen, ude på en meget trafikkeret vej uden ridehjelm.

Hvorfor ride uden hjelm..?
Jeg ved godt at når man er dressur rytter plejer man ikke ride med hjelm pågrund af evt varmen, eller moden ved at ride uden. Men hvorfor risikere sit liv på den måde.
Hesten bestemmer selv og hvis den bliver bange over et eller andet, feks en hurtigt bil og den tænker ikke på dig når den springer til siden og kommer til at smide dig af.
Hvorfor sætte sit liv på spil på den måde hverdag.

Jeg har det på samme måde med springvesten og springning, men jeg syntes næsten at ridehjelmen er det værste.

Jeg ved godt at man selv bestemmer om man vil ride uden hjelm eller ej, og dette kan jeg ikke gøre noget ved jeg spørger hvorfor gør man det..=)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ride uden ridehjelm
  • #1   22. jul 2008 Det må man heller ikke.. I følge loven er det forbudt at ride i trafikken uden ridehjelm...

Jeg rider selv uden i dressur på min hest på 176-177..

• #2   22. jul 2008 der er mange svar.

• #3   22. jul 2008 Jeg rider uden hjelm når jeg rider dressur. Men der kommer heller ikke mange hurtige biler forbi inde i vores haller f.eks.
    Jeg er 7-9-13 ikke faldet af nogensinde uden ridehjelm, men det er så også pænt mange år siden jeg sidst er faldet af.
    Synes ikke andre skal blande sig i, om man rider uden ridehjelm, men man kan gøre det med måde.
    Da jeg var ridelærer havde jeg altid hjelm på i forbindelse med undervisning, og en pige nede ved os rider rundt i skoven uden sadel og trense uden hjelm, synes jeg da også er forkasteligt.

Og vesten smed jeg også for nogle år siden, den er simpelthen hæmmende, det er jo også derfor prof ikke har den på :O)
    Derfor rider jeg uden vest.

Rider uden hjelm fordi jeg får hovedpine af hjelm. ...og jeg har mange ridehjelme, men tror måske det har noget at gøre med der bliver trukket i de enorme mængder af hår jeg skal have under

• #5   22. jul 2008 Thit . . .
    Okay
    Kan godt følge dig i at man ikke skal blande sig, om folk har ridehjelm på eller ej.
    Det med springvesten kan jeg ikke helt føgle dig i , men det jo bare mig..=)

• #6   22. jul 2008 Puuhaaa...

Jeg har en grund, det er at der er nogle af ridehjelmenes remme som jeg ikke kan tåle, så er ved at finde en som jeg kan tåle smiley

Så ligenu rides der uden hjelm

• #7   22. jul 2008 Camilla C
    Den hæmmer bevægelsesfriheden. Der er også en grund til nok, at voksne ikke skal have den på.
    DESUDEN, nu er min bror anerkendt læge, og han siger den ikke beskytter så meget, som folk gør det til.

• #8   22. jul 2008
    Sanne Svendsen, SS-f*** ©
    Nu kender jeg godt det der med at man stoler meget på sin hest, og at man ikke er faldet af i mange år 7-9-13, for kender det godt selv for min egen fjordhest, men ville du ikke være ked af det, hvis du så en dag falder af og skaden så sker at du ikke havde hjelm på =)

• #9   22. jul 2008 Ja hvad skal man sige. Personligt har jeg altid hjelm på, men det er utrolig svært at sige til folk at de skal have hjelm på og man kan ikke tvinge dem, så jeg tror bare at man skal lukke øjenene for det, for man når at blive for irriteret hvis man skal gå og være irriteret over alle der rider uden hjelm, de tager den ikke på af den grund (desværre)

• #10   22. jul 2008 Jeg rider næsten altid med hjelm, selvfølgelig smutter den da! Men hvis en ridetur er planlagt, kommer hjelmen på. Rider ikke fremmede heste uden hjelm, springer ikke uden hjelm. Jorder ikke uden hjelm. For at skridte rundt på Flippa og måske evt. lidt dressurtrav jamen, kay så er det ikke altid den er på. Men på ALLE billeder har ejg billeder og mener også det er dumt når jeg ikke tager den på.

• #11   22. jul 2008 Naja S
    Jeg er ikke irriteret over det, jeg spørger bare hvorfor.
    Jeg ser så amnge der rider uden hjelm efterhånden..=)

• #12   22. jul 2008 Jeg rider da nogle gange uden hjelm, dog aldrig alene. Kan ikke se det forfærdelige i det.

Thit . . .
    Hvorfor må du ride uden hjelm, når du ikke synes hun må?

• #13   22. jul 2008 hjemme på banen rider jeg nu også uden hjelm, men på tur syntes jeg hatten SKAL på..

• #15   22. jul 2008 ¤Svindel&Humbuk¤ Nu med eneren Tasso .

Jeg siger ikke hun ikke må, men jeg synes man skal gøre det med måde. Jeg blander mig ikke eller siger noget til hende.

Jeg siger det skal gøres med omtanke. Risikoen er noget større for uheld uden sadel og uden trense i skoven, end med sadel og trense i en lukket hal. DET var hjvad jeg skrev, som sagt må hun selv om det og jeg kommenterer det ikke, men fordi det er tilladt at ride uden hjelm er det ikke forbudt at tage den på

• #16   22. jul 2008 Tja, synes det er uansvarligt at ride i trafikken, eller generelt bare på tur uden hjelm.

Jeg rider dog selv uden hjelm på Felix.
    Ham har kendt i 6år og er aldrig faldet af ham. Ved dog godt at det kan ske, men jeg plejer nu ikke lige sådan at vippe af xD
    Rider dog altid med hjelm på de andre heste i stalden, og på fremmede heste. På tur , spring , og ved ridning af unge heste , er både hjelmen og vesten på (:
    Synes hjelmen er ubehagelig at have på /;

<i> - Jette

• #17   22. jul 2008 Jeg rider næsten ALTID uden hjelm, tror det er blevet en dårlig vane...tager den dog på af og til hvis der er frost og jorden hård... det er tilladt at ride uden hjelm i trafikken når du er over 18 din hest skal bare have 4 reflekser på ( en på hver ben )

• #18   22. jul 2008 Førhen kunne jeg da godt finde på at ride rundt på zarrina uden ridehjelm men nu sker det kun når vi toffer op til folden og når jeg skridter af ..
    Og springvesten er efter min mening det væreste der nogen sinde er blevet op fundet jeg springer ALDRIG med spring vest , jeg gjorde det engang og det var tilfæligvis en af de FÅ gange jeg har faldet af en hest og det resulterede i atvesten hang fast i hesten da hesten styrtede, der skete ikke noget med mig eller heste men den mistede balancen og væltede efter springet ..

Med hensyn til at færdes på traffikerede veje uden ride hjelm giver jeg dig ret det er da noget af det dummeste at gøre men jeg blander mig ikke i andres sager men det skal lige gøres bemærket at det ovn i købet er ulovligt...

jeg forstår dig fuldt ud men alle har vel deres særheder med mig i blandt hehe

• #19   22. jul 2008 må indrømme at jeg rider uden....

da jeg lige fik min hest som var 3 år red jeg med hjelm de første 2 mdr under tilridning og så var det ca det smiley
    Man ved det er dumt men jeg indrømmer blankt at jeg ikke gidder smiley jeg syntes den gener, strammer og sidder åndsvagt og ja... - der er mange ting i vejen..

Men den dag ulykken er ude tilgiver man ikke sig selv for ikke at gidde at tage den på..
    Men dobbelmoralsk som jeg er forlanger jeg altid mine elever har den på?

• #21   22. jul 2008 min hest er 100 % stabil vi rider over motorveje hvor biler og lastbiler kan finde på at dytte ( hvilket pisser mig af min hyp er ligeglad men det kan jo være den hest og rytter der ikke har det på samme måde ) og med en bro ved siden af med s tog hun gider ikke engang at vifte med øret... hunde og motorcykler ja selv en kampvogn ( militær dyt ) er ikke noget at gå i panik over hun trasker bare afsted med løse tøjler

• #22   22. jul 2008 Altid med. Glemmer den aldrig og vil det heller aldrig. Jeg synes det er dumt at ride uden. Det kan godt være at man aldrig er faldet af, men det kan altså godt ske hvis man lige er uopmærksom et øjeblik.

• #25   22. jul 2008 som Sanne Svendsen, SS-f*** © siger altså der kan jo ske noget over alt sys i er lige lovlig hysteriske nu ..

• #26   22. jul 2008 Rider altid med. Majas ejer kræver det, og kanjeg godt forstå.
    Har set hvad en ridehjelm kan gøre.

Majas ejer kom riddende med en veninde på en vej med deres heste, meget rolige begge to med hovene plantet solidt på jorden. Men da der så kom en lastbil blev hendes venindes hest bange og hoppede over i ejerens hest og veninden faldt af. For at undgå at træde på veninden hoppede ejerens hest til siden og hun faldt selv af.

Det resulterede i et piskesmel.
    Ridehjelmen var flækket lige igennem.
    Havde hun ikke haft den på havde hun brækket nakken og var død på stedet.

DERFOR rider jeg med ridehjelm. For ligemeget hvor rolig Maja er, kan noget uventet altid ske - hellere få et piskesmel end dø pga. dumdristighed (:

• #28   22. jul 2008 Jeg syntes ikke at man er et dårlige eller et dumt menneske hvis man rider uden hjelm. Spørger bare hvorfor og hvis man har en god grund så det helt okay, vil jeg ikke blande mig i. Jeg gør det bare ikke, og springvesten holder jeg også meget af selvom jeg hader den, da man bliver så stiv i sine bevægelser, men kender nogle der er blevet reddet af springvesten..=)

Ang det at havde ridehjelm på når man srigler og henter fra fold og sådan, det har jeg faktisk tit, men det mere en vane fra da man var lille rideskole rytter.

• #29   22. jul 2008 I følge loven skal du ikke ride med ridehjelm på bane/ridehus når du er over 18.

Jeg er 31 og ride ALTID med hjelm. Andet er for dumt. Man skylder sin familie at passe på sig selv.

Vh.

Maria

• #30   22. jul 2008 Det er ikke en lov. Det er en regl, hvis man rider steder der er under DRF.

• #31   22. jul 2008 er lige fyldt 18 og har endelig fået tilladelse til at smide hjelmen.. og hold da op hvor er det bare en lettelse..

Da jeg red med hjelm fik jeg altid hovedpine og svimmelheds-anfald.. hadede bare den hjelm.. så nu er den kommet af smiley

men må sige at når jeg skal i skoven også selvom det er en skridttur og når jeg skal ride heste til så ride jeg altid med hjelm.. og vil ride med hjelm på en unghest til den er blevet redet i ½ års tid..

• #32   23. jul 2008 jeg rider uden, og vil ikke tage den på igen.. de hjelme er bare det væreste jeg ved.. men har den dog på til springning og ungheste-ridning.. men jeg har den heller ikke på når jeg rider tur..

og ærlig talt når folk begynder med det der med at det er så dumt og det ene og det andet giver det mig mindre lyst til at tage den på igen...

• #33   23. jul 2008 Altså jeg rider selv med ridehjelm når jeg rider rigtigt men kan da godt skridte en hest på fold hvis jeg kender den uden hjelm smiley
    Vesten har jeg kun på når jeg springer og det er kun påmin part jeg gør det ikke når jeg rider på heste nede påmin bugger og springer ..
    Grunden er at jegikke gider slæbe den frem og tilbage og jeg føler mig tryg nok ved ikke at ride med vest på min bygger. Tvært imod føler jeg mig ikke sikker ved at ride uden vest på med part da hun er hidsig over spring smiley
    At ride uden hjelm synes jeg er fint hvis folk vil det, da jeg godt kan forstå folk hvis de føler sig sikre nok med hesten.. Men jeg synes det dumt at folk som er ridelærer når de rider med deres hold i skoven hvis de så ikke har ridehjelm på fordi det giver dårligt intryk på eleverne, da de får at vide at de skal ride med ridehjelm..
    Nu hørerman også om et tilfælde hvor en pige sprang på en hest hvor hun havde både hjelmog vest og alligevel døde hun..

• #34   23. jul 2008 Kunne ikke drømme om ikke have ridehjelm på når jeg rider... Og når jeg springer har jeg også altid vest på. Hvorfor risikerer livet

• #35   24. jul 2008 Er en hjelm ikke pænere end et kraniebrud hvis uheldet skulle være ude... ?
    Det er folks egen beslutning... men det er ikke kun dem det går ud over hvis uheldet er ude også pårørende osv...
    Jeg rider ALTID med hjelm...

• #36   25. jul 2008 Det med vesten forstår jeg ikke i mener man skal det kan være lige så farligt som det kan redde

• #37   25. jul 2008 ??!

Kommentér på:
Ride uden ridehjelm

Annonce