{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  longering med indspænding
  • #1   10. feb 2009 De skal være lige lange. Evt. hvis din hest er lidt ældre kan du spænde invendige lidt mere, da de hurtig stiver sig. Men jeg ville foretrække en passoa line? Eller køre den i liner? Det er så meget bedre for dem. For i en longe kan de smide ryg og bagpart, og så kan du ligeså godt lade hesten holde fri (:

• #2   10. feb 2009 tjah.. sltså det med at longere bruger jeg selv meget sjældetn, måske fordi jeg er lidt i tvivl om fordelen ved longering ?
    Men jeg ved at mange benytter det

• #3   10. feb 2009 Hvis jeg var dig, ville jeg lade helt værd med at bruge indspændingstøjler. De holder kun hestens hovede i en bestemt position og tillader ikke hesten at strække halsen optimalt ud af kroppen, som den skal, for at få ryggen op. Hvis du vil have en længere forklaring kan jeg sagtens give det..

Desuden syntes jeg at det er noget mærkeligt noget at spænde den ene tøjle kortere end den anden.. Det giver da absolut ingen anden effekt end at halsen bliver bøjet mere til den ene side end den anden, hvilket umuligt kan være godt.. Hesten skal jo i en volte heller ikke bare bøje i halsen - og det er det man lærer den..

• #4   10. feb 2009 De smider nu ikke ryg og bagpart hvis man lærer dem at gå rigtigt. Hvilket sagtens kan gøre uden div. grufulde hjælpetøjler.

• #5   10. feb 2009 Jeg bruger som regel elastik chambon hvis de absolut skal have noget på... har da også brugt pessoa systemet et par gange...

• #6   10. feb 2009 Zandra : Man skal hele tiden være efter dem, for at sikre sig at de bruger ryggen .

Anne: CHAMBON? Det er da det værste "hjælpemiddel" NOGENSINDE. De kan ikke andet end skyde skuldre.

• #7   10. feb 2009 Ej synes nu også chambon har været en hjælp.. Min skyder ikke skulder når det er.. Men bruger den heller ikke så tit... Bruger mest bomme, for at aktivere ryggen smiley

• #8   10. feb 2009 de skal være ligelange og så tag longetovet og sætte gennem bidringet og op til sadlen/longegjorden i en af ringene og så kan du selv bestemme hvornår den skal være bøjet til indvendige side ved et hive i longetovet og støtte med pisk i bagparten..

• #10   10. feb 2009 Det skal man da aldeles ikke hvis man har lært hesten at gøre det selv. Desuden for man ikke ryggen op ved at putte indspændingstøjler/hjælpetøjler på.. smiley

• #11   15. feb 2009 Begge tøjler lige lange for ligeudretningen skyld.
    Så har du mulighed for selv at bestemme bøjningen med longen.

Kommentér på:
longering med indspænding

Annonce