{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
430 visninger | Oprettet:

Første gang med hackamore {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Har længe tænkt på at begynde at ride bidløs, og efter længere overvejelse besluttede jeg mig for at købe et hackamore næsebånd, hvilket jeg var ude at prøve idag i et kvarter el. lign.
Dette var dog ikke en udpræget succes xD
Jeg tænkte at vi kunne starte med at prøve at stoppe fra skridt-stop og fra trav-skridt, og så lidt slalom.
Men det viste sig at min hest reagere værre på mine ben en jeg egentlig havde antaget.

SÅ, er der nogen som har noget knaldgodt ERFARING (OBS; jeg ønsker ikke tilfældige meninger eller ideer om hvad der kunne være godt, hvis du aldrig har prøvet det før!)
Glæder mig til at tage imod en masse gode guldkorn! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gang med hackamore
  • #1   30. jun 2010 nu skal du jo tænke på at en hackamore er et meget skarpt bid..

• #2   30. jun 2010 Ja det er utrolig overraskende hvor "lidt" ens hest faktisk reagere på ens ben når man skifter til hackamore smiley ..

Men det eneste jeg kan sige er bare øve øve øve :)!!
    Det er jo trods alt også nyt for hesten ..

• #3   30. jun 2010 er også lige begyndt at ride lidt med hackamore, efter 17 år som "bid rytter" og min hest på 15 har altid kun være redet med bid.
    Der gik lige lidt tid før hun fattede hav det var det gik ud på, men syntes det er en rigtig go ide at starte stille og roligt ud med lidt parader osv. Personligt bruger jeg meget stemmen, her i starten, indtil vi begge bliver lidt mere tryg ved det smiley

• #4   30. jun 2010 Janni
    øhh hvad? smiley

• #5   30. jun 2010 Brug din stemme samtidigt.

F.eks så lærer vi vores heste fra starten af hvad stå, skridt trav og galop betyder.

• #6   30. jun 2010 ja det er det sjovt nok..
    selvom det ikke går igennem munden på hesten, er det en del hårde end et normalt bridon bid.

det er klart at den derfor reagere mere følsomt overfor rytteren signaler.

• #8   30. jun 2010 det sjovt som de reagere foskæligt. min lystrede rigtig fint efter 5min. men han skal også rides i benene.

Jeg vil sige øvelse og halv parader. bruger selv halvparader utrolig meget, da det er meget nyt for mig og for min hest.
    og som der er sagt brug din stemme. Håber i finder ud af det, jeg er mega glad for det, for kan ikke bruge tøjlen til ret meget, man er mere tvunget til at ride med ben og sæde.

• #9   30. jun 2010 Man skal passe meget på med hackamore, da det er utroligt skarpt "bid" for hesten. Hvis man er meget hård i hånden, vil jeg klart anbefale en side-pull i stedet. :o)
    Men tilbage til at din hest ikke lytter så godt på benene, så kræver det træning da den lige skal lære at det er dine ben, dit sæde og stemmen du skal ride med nu smiley Rider selv med hackamore tit på min frieser, og hun er super god til det smiley Hun reagere så godt på ben og sæde. :o)

Men held og lykke fremover med at ride bidløst smiley

• #10   30. jun 2010 Jeg kender én der havde problemer med hackamore, fordi hun ikke kendte til den type hovedtøj. Det er meget skarpt, og hesten teede sig fuldstændig tosset og løb rigtig meget, fordi det var for klaustrofobisk for den. Selvom hun ikke brugte tøjlerne mere end hun normalt gør, er presset jo helt anderledes og ganske kraftigt selv med et let tag, og hesten panikkede simpelthen. Hun fik efterhånden mere succes med det, men endte med at gå tilbage til biddet, og overvejer nu en sidepull.

• #11   30. jun 2010 Når jeg har brugt det har jeg redet med rimelig løse tøjler, da det er meget skarpt. Bare tøjlens vægt kan tydeligt mærkes for hesten. Derudover skal du ride med vægt og ben, ikke tøljer !

Kommentér på:
Første gang med hackamore

Annonce