{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.974 visninger | Oprettet:

Ridning uden ridehus når der er sne??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hest glade mennesker! smiley
Hvad gør i mht jeres ridning, hvis i ingen ridehus har?
Har mine tre heste nede hos en bondemand, hvor der ingen ridehus er. Min hoppe er kun 3 og vil være ked af at tabe det vi har opnået ved at vi skal holde pause hen over vinteren. Og selvfølgelig os med min store hoppe på 14..
Vi har en lille jord fold/ride fold man kan ride på. Men der er SÅ meget sne. Syntes os sneen er for højt til at longere dem og glat for den sags skyld..
Så hvis i ikke har et ridehus, hvad gør i så med jeres ridning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridning uden ridehus når der er sne???
  • #2   12. dec 2012 Nu rider jeg stortset ikke pt, men sidste vinter red jeg bar masser af turer, og ellers red jeg løsgørende, i skridt og trav og droppede galoppen helt..

Det er skam muligt, og hesten har kun godt af at ride i sne smiley høj sne gør kun at de bruger kroppen mere smiley

• #3   12. dec 2012 Jeg rider en 4 års hvor der hverken er ridehus eller bane! I sommers kørte jeg hende til ridehus 8 kilometer væk, men i dette vejr tør jeg ikke. Fik mit kørekort i April, så erfaren kører er jeg ikke endnu. Og fik først min trailerkort i Oktober. Så hun holder lidt pause desværre. Men heller det , end der sker skader på bil, heste, trailere og mennesker.

• #5   12. dec 2012 Jeg rider på en mark, hvor bunden er rigtig god (Ride på den hver venter, har gjort det de sidste tre år) Men vi har heller ikke fået mega meget sne, men der er da lidt. Ellers så køre vi i ridehus smiley

• #6   12. dec 2012 jeg rider på en græs banene med ikke så meget, for der er desværre meget glat, men ellers rider jeg eller går ture med dem. men ja det ville helt sikkert ære bedre med ridehus, men ja.

• #7   12. dec 2012 Tak for jeres svar! Tror jeg dropper ridningen indtil vinteren er væk, som Marie siger, så syntes min 3 års nok godt om min ide. smiley

• #8   12. dec 2012 Du kan roligt sætte din plag (3 års) i vokse pause, det er meget normalt.
    Syndes også det er tidligt at ride den hverdag, man bør lade dem vokse færdig her vinteren over. Alle mine 3 års har voksepause fra oktober-marts.

Men ellers så skridter jeg en tur ud over markerne, det er intet problem smiley
    - Og ellers køre jeg i ridehal.

• #9   12. dec 2012 vi kan nemt bruge vores ridebane, da sneen kom før det hård frost så bunden er ikk rigtig froset smiley men ellers hygger vi bare ude på ridebanen og leger, for 2 år siden da vi havde rigtig meget sne skridtede vi stadig på ridebane trods der lå mellen 50-100cm sne pga fyning smiley men hestene syntes kun det var sjovt

• #10   12. dec 2012 Min han får sig en lille vinter ferie...
    Og det tror jeg nu ikk han klager over smiley

• #12   12. dec 2012 Vores ridebane er fyldt op med sne, Zambrano synes det er skønt at ride i, og det er også hårdt, så hesten får gode muller. Han har heldigvis ikke sko på, så sne er ingen forhindring :o)
    Vi skridter og traver på bane, og rider nogle ture :o)

• #13   12. dec 2012 Ellers kan man få sat snesåle i skoene og så mordax i smiley så smutter man ingen steder smiley

• #14   12. dec 2012 Der er også ridehal hvor jeg har min hest stående, men rider stadigvæk mange ture, selvom der ligger masser af sne, det synes vi er rigtig sjovt og dejligt smiley
    Min hest har ikke sko på, så har købt Equine Fusion boots til ham og de er fantastiske!!! Med mindre det er direkte is, så står han fast overalt med dem, også hvor heste med jernsko skøjter rundt! Der sætter sig heller ikke sne under dem og de sidder bare hvor de skal og gnaver overhovedet ikke. Så sent som i går tog vi en lang galop ud over en sneklædt mark med bootsene på, der var nok 20-30 cm sne, det var overhovedet intet problem og min hest elskede det. Jeg synes også det er dejligt at lave noget andet end ridehus hele vinteren! smiley
    Så måske kan det være en god fremtidig løsning, hvis du ikke har noget ridehus, men som andre også siger: når din hest kun er 3 år, så ville jeg også give den en vinterpause og så starte stille og roligt op til foråret. Held og lykke! smiley

• #16   12. dec 2012 jeg rider også i sneen. vi rider en masse ture i skridt og trav. og på banen. man kan sagtens ride i sne, man skal jo bare tage det stille og roligt

• #17   12. dec 2012 Du kan evt. bruge Mordax. Det gør at hestene står bedre fast, og derfor ikke skøjter rundt smiley

• #18   12. dec 2012 Vi kører i en ridehal. Ellers har vi ialt 40 minutter i skridt til ridehal, men tør ikke pt. da han er totalt kulret da han er på boksro, og så er det så skide glat smiley

• #19   12. dec 2012 Vær ikke ked af, at din 3-års for pause. Det har alle 3-års brug for, så det kommer kun til at vise sig fra den positive side på længere sigt.
    Vi har heller ikke ridehus og min går endda med sko, så der er nul ture eller rideture til os lige pt. Vi kører i hal så tit det kan lade sig gøre, så det må bare være lidt kedeligere her hen over vinteren, og så krydser vi fingre for, at sneen snart er væk :o)

• #20   12. dec 2012 Altså vores 2 dressurheste holder "sommerferie" nu da de ikke har ferie om sommeren smiley

• #21   12. dec 2012 Prioritere du ikke det du selv vil højere end hvad hesten vil og der er sikrest her? smiley

'Min hoppe er kun 3 og vil være ked af at tabe det vi har opnået ved at vi skal holde pause hen over vinteren.'

• #22   13. dec 2012 Jeg ridder en masse ture, men jeg spiller også fodbold med ham og hygger.

• #23   13. dec 2012 Istosserne: jeg prioritere skal min hest højere end du tror, kan jeg høre. Min 3 års har overhovedet ikke haft det hårdt mens jeg har haft hende.
    Jeg har måske, højt skudt redet hende tre-fire gange om ugen. I tyve minutter,
    Mest skridt - ingen galop. Rider ikke højt plan på hende og går stille frem.

• Catrine R
    Catrine R Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #24   13. dec 2012 Du kan altid smøre hovene med et tykt lag olie, så sneen ikke rigtig hænger fast.. Så kan du jo ride små ture i sneen. Så vænner dig 3 års plag sig også til at ride i det;-)

• #25   13. dec 2012 Altså jeg rider nu alligevel. Synes ikke der er galt. Ikke hos os i hvert fald. Vi har en stor udendørs bane, som selvfølgelig er fyldt med sne nu, den har en god bund og vi bruger den ca en dag om ugen nu (min hest blev redet 6 dage om ugen før sneen og longeret en) og 3-4a dage om ugen rider vi i skoven/tur. Kender mine ruter, så ved hvor vi skal passe på og hvor vi kan ride. Rider alle tre gangarter, men passer naturligvis mere på. Mærker også efter om hesten er med eller lidt modvillig. Han kan bedre mærke end jeg om det er godt for ham og må indrømme at han NYDER at komme ud og lave noget. En højre oppe skriver at hesten bruger sig selv mere i den høje sne. Det mærker jeg tydeligt. Hans trav er så stor og rummelig at jeg næsten ikke kan følge med når vi rider i høj sne. Derfor variere jeg også det lidt, så det ikke bliver for meget. Men til foråret, så har vi helt sikkert vundet noget på de mange ture vi rider, sådan rent ridemæssigt;-) lyt til din hests signaler og din egen sunde fornuft;-)

• #26   13. dec 2012 JEg ville udnytte at man nok kun, kan skridte i det vejr, og træne en masse skridt, og ride ture. DEt har mig og min pony gjort de sidste par måneder smiley

Kommentér på:
Ridning uden ridehus når der er sne???

Annonce