Hest løber i galop {{forumTopicSubject}}
Halløj HGére.
Min hest er under genoptræning og har måtte galoppere siden sidste søndag. Den dag var hun super god og rolig og nem at stoppe, dog har de efterfølgende dage, onsdag, fredag og i dag været et helvede på hende.
Hun løber afsted i galoppen og jeg kan lige få hende stoppet ind mod en volte. Lige dette kan jeg acceptere, for hun kan stoppes.
Dog er det når hun er FÆRDIG med det og jeg vil have hende i traven fra skridt, så giver jeg IKKE længere signaler til galop - men hun sætter i galop og farer af sted og nu ikke længere til at stoppe, for hun ved godt at der ikke var nogen som helst signal til galop.
Jeg ved hun normalt er en med en masse krudt i røven og vi plejer også i vores almen træning at krudte af i galoppen først - for så er hun rolig i alt andet, men hvad pokker skal jeg lige gøre?
Når vi galopperer for anden gang til slut er hun så rolig igen.
Det er bare det første galop der er et helvede.
Jeg kan jo hellere ikke blive kæmpe sur på hende - hun har trods alt ikke galopperet i knap 4 måneder, så hun er helt klart fyldt med en masse krudt i numsen, men alligevel kunne jeg godt tænke mig nogle gode øvelser til at få hende til at sætte en stopper for det...
Ellers har jeg bare tænkt mig at jeg må skridte et godt stykke tid efter galoppen i starten, så hun er helt rolig efter galoppen, eller at jeg bare må dreje hende ind på volte hele tiden, indtil hun har fattet hun ikke må galoppere når hun ikke har fået signal til det. Dog ikke så meget for det, da jeg ikke må lave andet end store volter i galop, og det hjælper jo ikke
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
dec 2010
Følger: 124 Følgere: 94 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 64
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 36 Emner: 65 Svar: 1.043
maj 2011
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 34
Det var min mening håber du kan bruge det til noget
okt 2006
Følger: 10 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 111 Svar: 1.745
Ej,joke
Overgange så hun ik ved hvor langt i ska galopere.
Hest løber i galop