{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.472 visninger | Oprettet:

Hest løber i galop {{forumTopicSubject}}

Halløj HGére.

Min hest er under genoptræning og har måtte galoppere siden sidste søndag. Den dag var hun super god og rolig og nem at stoppe, dog har de efterfølgende dage, onsdag, fredag og i dag været et helvede på hende.

Hun løber afsted i galoppen og jeg kan lige få hende stoppet ind mod en volte. Lige dette kan jeg acceptere, for hun kan stoppes.

Dog er det når hun er FÆRDIG med det og jeg vil have hende i traven fra skridt, så giver jeg IKKE længere signaler til galop - men hun sætter i galop og farer af sted og nu ikke længere til at stoppe, for hun ved godt at der ikke var nogen som helst signal til galop.

Jeg ved hun normalt er en med en masse krudt i røven og vi plejer også i vores almen træning at krudte af i galoppen først - for så er hun rolig i alt andet, men hvad pokker skal jeg lige gøre?

Når vi galopperer for anden gang til slut er hun så rolig igen.

Det er bare det første galop der er et helvede.

Jeg kan jo hellere ikke blive kæmpe sur på hende - hun har trods alt ikke galopperet i knap 4 måneder, så hun er helt klart fyldt med en masse krudt i numsen, men alligevel kunne jeg godt tænke mig nogle gode øvelser til at få hende til at sætte en stopper for det...

Ellers har jeg bare tænkt mig at jeg må skridte et godt stykke tid efter galoppen i starten, så hun er helt rolig efter galoppen, eller at jeg bare må dreje hende ind på volte hele tiden, indtil hun har fattet hun ikke må galoppere når hun ikke har fået signal til det. Dog ikke så meget for det, da jeg ikke må lave andet end store volter i galop, og det hjælper jo ikke smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest løber i galop
  • #1   2. mar 2013 Min tidligere Hannoveraner hoppe måtte igennem en genoptræning i skridt i 2 mnd. Da dette var overstået så begyndte travertræningen og hun var som en tikkende bombe. Jeg valgte til sidst at lade hende løbe af da hun tog biddet til sidst og det kunne blive en farlig vane hvis hun forstod at hun kunne det. Find en stor mark. Og lad hende løbe og løbe og løbe til hun selv sætter farten ned og er klar til at lytte igen... Sørg for at holde fast:-) og for at du kan dreje hende. Men du skal bruge en STOR mark. Min tidligere hoppe ville have vundet derby hvis vi deltog den dag. Hun løb fire runder i fuld galopp på en kæmpe mark. Alt jeg kunne gøre var at styre hende i store cirkler og holde mig fast...(Ikke fedt i en spring sadel..) Men efter det var hun rigtig glad og tingerne var som normalt:-)

• #2   2. mar 2013 Først - wow en smuk hoppe hun er :O) hun er virkelig smuk, skøn farve. Du tror ikke det kan være fordi dine schenkler ligger ind til hende, og dette synes hun enten er ubehageligt, eller hun misforstår signalet (som et pres) og ligger over i galop. Når du så skal stoppe hende, spænder du måske i benene uden at vide af det, så hun bare bliver ved og ved - måske hurtigere og hurtigere ? jeg har nemlig selv prøvet lidt alla det samme, hvor jeg bare ikke kunne forstår at det skulle være så svært at stoppe ponyen .. Men hvor der så var en der sagde jeg skulle prøve at slippe helt med benene og bare lige give et par pres med knæene - KUN knæene ! Det hjalp så meget smiley

• #3   2. mar 2013 Hvad med lidt longe træning inden ridning:) Undskyld hvis du har skrevet det, men fik ikke helt læst det hele, kun skimmet teksten, sorry!

• #4   2. mar 2013 Læg (staves) hende dyb, ind og lav nogle halve parader smiley Og så husk at næsten altid være en modsætning, hvis hun ikke vil galop, jamen så skal hun galoppere, og så kør hende træt, hvis du må i din genoptræning, så galoper ca. 2-3 min, og hvis intet af det virker så helt ned i skridt eller en parade smiley
    Det var min mening håber du kan bruge det til noget smiley

• #5   3. mar 2013 Spring den første galop over og gå direkte videre til den hvor hun er styrbar:-D
    Ej,joke

Overgange så hun ik ved hvor langt i ska galopere.

Kommentér på:
Hest løber i galop

Annonce