{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.516 visninger | Oprettet:

Er folk bange for travheste eller hvad??? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg så en annonce med en fin lille, skimmelbroget tinker-ting som var noget så charmerende. Og ejeren spurgte for sjov om hvad hun kunne få for den hvis hun besluttede sig for at sælge den. Folk skrev at hun ville kunne få ca. 12.000 for den. MEN så skrev ejer at den var halv travhest, dette kunne dog hverken ses på gangarter eller på sind. Men så skrev folk pludselig at den kun var 3-5000 værd fordi der var traver i.
Mit spørgsmål er så; hvorfor flygter folk, idet de høre ordet travhest?? Jeg har altid haft travhest hjemme og har trænet heste i en prof. travstald, og der har 1 gang været problemer, med en toårs der aldrig havde været i hænder. Hvorfor er folk så bange for den race???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er folk bange for travheste eller hvad???
  • #1   15. dec 2013 Det er de fordi de færreste travere kan begå sig på dressurbanerne..
    Og for at spare penge.. smiley


  • #3   15. dec 2013 Jeg synes travere er dejlige smiley Jeg har selv redet en lille traver hoppe, og hun er fantastisk til både spring, dressur og galop! Hun har endda deltaget i ponygalop hvor hun blev nr. 4 ud af 10! Så det er da ikke helt ringe! Travere kan også sagtens blive rigtig gode dressurheste. Den jeg red fik også placeringer i LC1. Jeg forstår det ikke.

  • #4   15. dec 2013 Hvis de troede at den var renracet, er det da klart at prisen falder når de finder ud af at den er blandet.
    Men jeg ville personligt ofte fravælge at se på noget med traver i, da jeg ikke orker de ekstra dressurmæssige udfordringer som gangarterne giver. IC har rigeligt benløft i forvejen. Kan kun forestille mig at traver vil forstærke dens dårlige egenskaber, frem for at udligne eller forbedre dem.


  • #5   15. dec 2013 Pernille: Det passer da ikke helt...jeg har da set mange travere der går dressur smiley
    De skal bare trænes lige som alle andre?? smiley


  • #7   15. dec 2013 Jeg vil sige at det kommer meget an på om hesten har været travhest og løbshest, så begår de sig måske ikke lige så godt som en traver der aldrig er blevet løbstrænet smiley

    Men jeg har selv en travhest der starter løb og jeg synes de er fantastiske heste! Men jeg tror det er meget op til folk holdninger smiley


  • #8   15. dec 2013 Det er klart, prisen falder, når der er tale om en blandingshest fremfor en renracet hest.
    Traverens gang gør den velegnet til travløb, men ikke til dressur smiley


  • #10   15. dec 2013 Vi red dressur på vores startende travheste for at løsne dem op og gøre dem smidige. Og de gik fint frem og ned gjorde hvad de fik besked på og lærte en masse. De sprang også super godt.!
    Min egen travhest Jet Power havde gået løb som ung og jeg red ham da både i spring og i dressur uden de store problemer...:)


  • #12   15. dec 2013 grunden til jeg holder mig fra travheste (og dette er overhovedet ikke for at genere nogen, det er jo forskelligt hvad man er til)

    for det første er det mest dem der har gået travløb jeg ikke syntes om. Mange af dem jeg har mødt har et meget høj fremadgear, og kræver rigtig meget ridearbejde for at kunne bruges til andet
    derudver har jeg også set mange travheste der har gået travløb som er slidt op i benene.
    også er jeg heller ikke så vild med bygningen og gangen ved travheste.

    men blandinger med travhest i, kan vel være ligeså god som alle andre blandinger smiley


  • #13   15. dec 2013 Synes bare det er forkert af folk at bedømme dem på hvad de har hørt og hvad de " ved "om racen. Ikke alle travere skal skæres over en kam...

  • #14   15. dec 2013 Uanset om man træner i vildskab til dressurstævne kommer vi ikke udenom, at travere er avlet til at trave igennem hundredevis af år og "kun" er eksperter til det.. smiley
    Disser ikke racen, har selv en... Men du kan ikke få en traver til at øge uden at dens karakteristiske bagbens aktion kommer til syne..
    De vil synke i bagenden og sprede skankerne når de kommer op i en vis fart.. smiley


  • #16   15. dec 2013 jeg syntes ikke man tager dem over en kam.. men racerne er jo avlet til noget forskelligt..

    mine islændere kan da også gå og bøje nakken, men dem avler man jo til at have høje løft i for, og derfor vil de heller ikke få ligeså høje point i dressur som en "dressurhest"

    en dansk varmblod går jo nok heller ikke lige ind og vinder et travløb smiley

    så syntes da ikke du skal tage det så negativt

    og prisen bliver jo nødt til at følge markedet


  • #17   15. dec 2013 Det er nok også bare fordi jeg synes at travheste er det mest fantastiske i hele verden... smiley

  • #18   15. dec 2013 Det at der er travhest i den kan sætte nogle begrænsninger for bruget af den.. Og en renracet hest vil altid koste mere end en blanding, sådan vil det jo altid være..

    Sjovt dette berømte emne omkring travheste så ofte kommer frem, det vil næsten ingen ende tage.. En travhest er avlet til travløb og det er der de er bedst, derfor tror jeg at folk hopper fra eller nedsætter prisen fordi det altså sætter nogle begrænsninger på feks. dressurbanen..



  • #19   15. dec 2013 Travere er fantastiske, uden tvivl.. Se bare min Delphi..
    Men som en pony på 1,10 ville være kikset i La springklasser, er travere kikset i de fleste dressur klasser over Lb.. smiley


  • #22   15. dec 2013 Jeg sprang 135 på min gamle traverdreng...Så ja de kan en masse smiley

  • #24   15. dec 2013 Det er nok bare mig der er helt ude i skoven smiley Synes bare jeg kender mange travheste der klare sig bedre en DV # nohate#
    Der er jo også DV der klare sig bedre end andre racer i de forskellige ting smiley


  • #25   15. dec 2013 Springning på travere er en anden sag, deres overudviklede bagpart har jo alle forudsætninger for at springe... Og springe højt..
    Der bliver de jo heller ikke bedømt på hvor smidig deres gang er.. smiley


  • #26   15. dec 2013 Nu har jeg selv en fantastisk travhest smiley Han har aldrig gået løb.. Når jeg læser emner som dette får jeg så lyst til at prøve at modbevise det med at travere ikke kan gå dressur.. Problemet er jo bare det at jeg ikke er dressur rytter da min interesse ikke ligger der.. Nok derfor jeg heller ingen skrupler havde med at købe en traver da de er nogle dejlige heste (har før haft flere halv/hel parter) Men kunne være sjovt alligevel at se hvor langt man kunne få ham på dressur banen smiley Måske jeg skulle få en dressur part på ham om nogle år.. smiley

  • #28   15. dec 2013 Nu har jeg redet travhest, en gammel stivbenet en af slagsen smiley
    den havde gået travløb i sine unge dage, men blev brugt som ridehest i resten af hans liv, dejlig dejlig hest! Var engang til stævne, hvor min veninde var skriver for dommeren, det første dommeren havde sagt til hende var 'hvad i alverden er det for en hest?' Vi red imod en anden hest, som konstant stoppede op og bakkede, i ALLE øvelser, den vandt over os smiley Men en traver der takter urent, med elendig galop og en pige på 13 år der havde redet i 2 er måske heller ikke så overvældende ,)

    Jeg ville selv aldrig købe en travhest, jeg vil gerne noget nu. Jeg vil gerne forbedre mig i dressuren og spring, det sker formentlig ikke med en traver i dressurren, en helt anden ting er, at jeg syntes de er alt for små smiley


  • #29   15. dec 2013 Team Tindur.: Ja din dreng er bare så fin! smiley
    Jeg vil også gerne modbevise det men er heller ikke selv dressur rytter da jeg synes det går aaaaalt for langsomt! xD
    Sabine: Der var heller ikke nogen der snakkede om LA. Jeg taler bare om travheste generelt...:)


  • #30   15. dec 2013 Tine: Det med at du synes at de er alt for små er måske fordi du er vant til Oldenborgere smiley

  • #34   15. dec 2013 Christina H
    aarh vant til oldenborger ligefrem smiley havde min egen og det var det, men er vant til lidt større heste. Har jo fået part på min gamle part igen, nøj den er lille! 263, var bange for den skulle knække sammen da jeg satte mig op smiley
    Men jeg er jo ikke nogen lille nips, så nytter det jo heller ikke noget, at ride rundt på 155 smiley


  • #35   15. dec 2013 Personligt vil jeg rigtig gerne have en travhest.. Og ja som RIDEHEST :). Nu rider jeg også distance og til det er en travhest altså et fint valg, da de er avlet til de discipliner de skal mestre i distance :). Men som alm. Ridehest ville jeg ikke ønske mig en traver.. Nok mest fordi jeg har redet en travhest på efterskolen, som jeg ikke lige klikkede med på banerne :). Men jeg mener sagtens en traver kan trænes til hvad man nu vil bruge den til.. Selvfølgelig er den avlet til trav og det må man jo acceptere smiley

    Tror som de andre siger at det er fordi det er en blanding smiley


  • #36   15. dec 2013 Tine: 263 var da en ordentlig hest...:O smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #37   15. dec 2013 Sen ting er hvad en tinker er værd, en anden er hvad en tinker/travheste blanding er værd, stort set ingen heste med travhest er noget værd på markedet - jo hvis de udelukkende skal bruges til travløb og har vundet en masse penge.

    Jeg ville aldrig i livet købe en travhest som ridehest - jo til distance eller skovture, men aldrig som dressur eller springemne.

    Hvorfor?

    Jo fordi en travhest aldrig vil kunne have bare den mindste chance for at komme op i niveau uanset hvor meget du træner den fra føl.

    Jo en travhest er da fint nok hvis du vil tulre rundt i en lb, måske start la, men så heller ikke mere.

    Sådan er det bare, hvis man vil noget med sin ridning må man finde en hest der er bygget og avlet til netop den disciplin man vælger.


  • #38   15. dec 2013 Puha jeg havde en halv traver.... De er sku tosset smiley ret hidsige og skal rides og behandles på en heeeeeeelt speciel måde for overhovedet at have en chance til ridestævner. Min bette pony var så ret heldig den gik La springning g vandt og hun gik 110 i tærrenet. Men det er ikke nemt at træne sådan nogen heste fordi de er så pokkers hidsige og de er virkelig svære at have med at gøre i sær i dressuren fordi det svært for dem at vende sig fra forparten til bagparten og rent faktisk galopere den vej fra. Det arbejdede jeg meget med og jeg brugte virkelig meget tid på dressur og gymnastik arbejdet på hende - men jeg vil våge at påstå at meget få travheste har en chance - halve travere har en chance hvis de bliver redet korrekt og man tager hensyn til deres handicap - for det er et kæmpe handicap! smiley

  • #40   15. dec 2013 Stine - Hold da op sikke en uvidende kommentar. Jeg har redet og håndteret mange Travheste igennem tiden og har mødt en der var lidt speciel! Han var en 4 årig Hingst der havde været mishandlet. Ellers har de alle været nogle dejlige godmodige heste alle som en... smiley

  • #42   15. dec 2013 Min første hest var en trav hingst .. Han blev købt som beset og først prøvet da jeg fik ham hjem ( pga is ) .. Aldrig har jeg fortrudt mit køb !! En fanatisk dreng med en fed personlighed super temperament udstråling og jordens mest kærlige hest !!
    Han kunne med alle og viste kun han var hingst når det var damer tilstede og man lige skulle vise hvor lækker man var .. Men aldrig på noget tidspunkt var han ustyrlig !! Dressur hest blev han aldrig men den mest fantatiske tur hest som bare var 100 % trafiksikker
    Så Stine .. Ik alle travere er tosset i hovedet !!


  • #44   15. dec 2013 En gang travhest, altid travhest! smiley smiley

  • #45   15. dec 2013 Her min søster's traver Kenny. (Hun ejer ham ikke, men det er hende der står for pasning og træning)

    Han er startet til og med La1 og 100 til 110 meter til stævner.
    Men nogen kæmpe stjerne bliver han aldrig og det ved hun også godt!
    Derfor er hun meget i tvivl om hun vil købe ham, da hun vil mere i især dressuren.
    Han har krævet helt enormt arbejde og det har taget lang tid at få ham dertil hvor de er nu.
    De har også oplevet at blive sendt ud fra stævnepladserne pga, dommeren ikke kunne lide hestens gangarter og mente den var halt.
    Derfor har hun nu en lægeerklæring med til stævner, der siger hesten gerne må anvendes som ridehest.
    Men han er da en helt vildt sød hest!
    Ejer købte vidst ham for 10-15000 kr, det vil min søster aldrig give for ham.
    Jeg vil aldrig selv have en traver, da jeg vil dressuren rigtig meget smiley


    profilbillede
  • #46   15. dec 2013 Håber han kan gå bedre end på billedet da han går bag lod.. Men en rigtig smuk hest smiley

  • #47   15. dec 2013 Mathilde: Gud hvor er han lækker!!!! smiley smiley

  • #48   15. dec 2013 Team Tindur: Hvad er det nu " bag lod " betyder? Glemmer det altid, det er så belastende! smiley smiley

  • #49   15. dec 2013 At næsen er bag den lodrette streg. Når man rider i holdning skal ørene have det højeste punkt og næsen altid være forrest smiley

  • #50   15. dec 2013 Nåår ja smiley

  • #51   17. dec 2013 Har selv en halv traver derhjemme, og ohmmm han er et naturligt dressur talent smiley Intet problem der. Min ride lære har ligeledelse en ægte travhest, som har vundet rigtig mange millitraystævner på større plan, uden problemer. Så travheste kan sagtens rettes til og blive en fin dressur og springhest. Problemet er nok bare at det tager en del tid at få dem lært det. Men som hest er de ligeså dejlige som alle andre heste racer. Ser intet problem.

  • #52   17. dec 2013 Christina, hahahah jeg mente selvfølgelig at den er 163 smiley

  • #53   17. dec 2013 Tine: Haha! Ved det godt, men jeg tænkte lige ; " what?! smiley " da jeg så det smiley

  • #54   18. dec 2013 Oki haha ja folk er mærkelig smiley for travheste er skønne

  • #55   18. dec 2013 jeg ELSKER travheste.

    men jeg tror at problemet er at mange ikke har prøvet en traver.

    Men sjovt nok så skriver folk at traver er avlet til løb. Men man syntes ikke det samme hvis det drejer sig om en hund. Joo en stor tyk muskelhund er da bare sådan en sød familiehund (?). Til trods for at de er avlet til at være kamphunde.
    Lidt sjovt at man så kun kan mene at en traver kun er til løb

    jeg har selv købt oldenborg, men vil da gerne have en traver.


  • #57   18. dec 2013 *Isheste*: Kunne ikke være mere enig! Min to års ( 3 til 1. januar ) skal også køres til før jeg rider hende, så har hun jo lært basis signalerne fra bid og tøjlestøtte smiley Og så kan man køre små ture på vejen eller blive trukket i kælk om vinteren! smiley

  • #61   21. dec 2013 Stine - Jeg elsker min travhest over alt på jorden smiley Men det er et faktum at travere ikke er ligeså gode dressurheste som de der er avlet til formålet.. Der findes dog nogle få travere der godt kan gå en fantastisk dressur men der er en naturlig grund til at man ikke ser travere på dressurbanen i OL. smiley

  • #63   21. dec 2013 Hahaha...

    Hvis folk vidste, hvor mange fine dressur og spring heste, der er blevet født af en travhest, så tror jeg de ville bliver overraskede.

    Rigtig mange store avlere, bruger travhopper, som surrogat hopper. På den måde, kan man blive ved med at have en god hoppe i sporten, selvom hun avler.
    Ægget bliver taget ud, befrugtet og sat op i en travhoppe.

    Der er delte meninger om, hvorvidt afkommene får noget af surrogat hoppens bevægelse. Men faktum er, at de vil kigge på, hvordan deres '"mor" bevæger sig, de har et instinkt, der fortæller, at hvad mor gør, er det rigtige. Så selvom de arver noget fra deres biologiske mor, vil de også arve lidt fra surrogat moderen.

    Det er meget alment brugt blandt de større avlere, og jeg kan nævne de første 5 avlere på stående fod, der bruger det.


  • #64   21. dec 2013
    Har intet imod travheste, jeg har bare til dags dato kun set en enkelt ud af en del der kunne galopere en ren tre takt i en samlet galop. Og det tæller ned, hvis hesten ikke gør det til et stævne.

    Og de der bliver ved med at påstå modsat, må få lettet rumpetten og få taget noget video. Så ville jeg klappe i mine små hænder :o)

    Ellers; så kan man bruge dem til hvad man vil, ligesom alle andre racer så har de styrker og svagheder på forskellige punkter og i forskellige discipliner.


  • #67   22. dec 2013 Og så er der bare dem der ser realistisk på deres hestevalg, og hvad de gerne vil opnå med deres ridning.. Mange, mange gange kan dette ikke opnåes med en travhest. Travhestene er ikke dyre heste uden for travbanen. travhestene bliver solgt som hyggeheste, og det er det de efter min mening også burde sælges som og ikke som sports heste, som SKAL være ligeså gode som de racer, som er avlet til dressur og spring..

  • #68   22. dec 2013 Min traver LB fik 7 i galop smiley så må godt være stolt.
    153 cm, sprunget 155 med rytter, 160 cm løs, vundet 2x LC dressur ud af 4 med over 60%, 67 i den ene. Vundet 110 cm baner + redet fejlfri på c-plan.
    Er stolt af ham, men han skal heller ikke springe mere,.er nu dressurmusse men har ikke planer om høje forventninger pga. jeg springer stævner på min hollænder. U er han pt en hyggenusse, men skal ride dressurstæver i det nye år, vi tager som det kommer. Men ja, jeg skal ikke have en traver mere efter ham pga jeg har opnået det jeg kan med en traver mere end forventet. Har utallige 1.pladser på ham, højdespringsmestre + mest vindende ryttere mm. Stolt smiley


    profilbillede
  • #69   22. dec 2013 Jeg vil ikke sige at der ikke er noget i vejen med en traver...
    De er avlet til at trave foran en sulky eller løbe monté med en let rytter. På banen er travere det samme værd som en hvilken som helst anden sportshest.
    MEN en traver har meget ofte nogle problemer som følge af den måde de er avlet eller trænet på og det er ikke sikkert de bliver fantastiske rideheste, men der er selvfølgelig undtagelser. Travere er gode heste at ride på, men kræver mere tålmodighed end andre racer, hvis de har gået løb.
    En traver blanding er en underlig blanding synes jeg... Specielt hvis blandingen er avlet til at være ridehest? Hvad i alverden er meningen med at blande traver ind i en tinker..? Sådan noget forstår jeg ikke og det er da klart at folk ikke vil give så meget for en hest af denne underlige blanding (skrevet bevidst provokerende).

    Til slut vil jeg lige pointere at min mor fik en traver for 3-4 år siden og nu er den endelig en rimelig ridehest selvom galoppen stadig volder lidt besvær på banen. En udmærket skovturshest til 2000 kr. men arbejdet med ham har krævet meget stor tålmodighed.


  • #70   22. dec 2013 Jeg ved godt det ikke er en DV. Men som folk selv skriver kan man altså sagtens få en god ridehest ud af det! Prøv bare at se Jeanett Kielers smiley
    Min hest fik jeg for en 50 krone seddel og det er fordi man ikke må give dyr gratis væk. Men han var den bedste spring hest jeg har siddet på til dato. smiley


  • #71   22. dec 2013 Jeg synes travere er søde og alt det der smiley
    Men de er avlet til løb og ikke til baneridning.
    Du ville nok heller aldrig købe en DV, hvis du ville frem i travsporten. Sådan er det bare og det er da herligt, der findes heste til det hele smiley


  • #72   22. dec 2013 Nej, en DV ville ikke være god til trav smiley
    En travhest ville ikke være god til galopløb og en galophest ville ikke være god til islænder ridning smiley
    Så jeg må nok bare indse at jeg har taget fejl smiley
    Vil dog alligevel prøve at bevise det modsatte når jeg køber mig en traver om 2-3 år smiley


  • #73   22. dec 2013 Christina - Den som intet våger intet vinder smiley

  • #74   22. dec 2013 Det lyder som en god plan! smiley
    Og de kan da sagtens komme et godt stykke med den rette træning bestemt, men man skal nok bare ikke satse på landsstævnerne osv smiley


  • #75   22. dec 2013 Jeg bliver heller aldrig dygtig nok til landsstævner smiley Men LA ville da være helt i orden! smiley Jeg vil gerne se folks ansigter når jeg kommer ridende på vej hen til en LA6 på min travhest! xD

  • #76   22. dec 2013 Ved ikke, om jeg kan finde et link til det. Men flere af top hestene herhjemme i springsporten avler føl, på trods af en aktiv sportskarriere. Det er billigere for avlerne, at købe kasserede travheste, end det er at købe anden avlshoppe fra DV.

    En stor avler fra sønderjylland gør det. Søstrene Lund har en hest, der har leveret æg til en surrogat hoppe.

    Nu er det jo ikke sikkert at alle, der bruger surrogat hopper, bruger travheste, men rigtig mange gør.

    Og som skrevet, så er der delte meninger om, hvorvidt afkommet "arver" noget fra surrogat hoppen. Men det er et faktum at afkommet ser på, hvordan "mor" gør tingene blandt andet, hvordan hun bevæger sig.


  • #78   23. dec 2013 Jeg har ingen steder skrevet at afkommet kommer til at gå som en travhest. smiley

    Som skrevet er der delte meninger omkring, hvor meget afkommet lærer fra rugehoppen.
    Man ved, at afkommene lærer meget fra deres mor ang. sindet. Men hvorvidt de også bliver præget af gangen er endnu uvist. Nogle mener, at de også bliver præget på gangen, mens andre mener det modsatte.
    -Jeg tror, at de vil blive præget en lille smule, men at genetikken er stærkere, end det tillærte i den her sammenhæng. Derfor ser vi stadig godtgående DV afkom, der er folet af en travhoppe..

    Men som skrevet, så er meningerne delte.

    Men faktum er stadig, at metoden er meget brugt herhjemme.


  • #79   23. dec 2013 Jeg synes da at det er en fed idé det med rugehoppen. Så kan den biologiske mor jo stadig vinde præmier og komme til en masse stævner istedet for at holde pause i 11 måneder som drægtig og 7 måneder som mor...:) Genialt smiley

  • #80   23. dec 2013 Det er derfor man bruge surrogat hopper. smiley

    Arbejdede for nogle år siden som hestepasser i en stald, hvor 2 hopper kom ind i ridning fra en stor avler i sønderjylland. Begge hopper var helsøstre fra samme år.
    Den ene brun, den anden rød. Født med under en uges mellemrum.
    De var biologiske afkom af DV heste, men født af travhopper.


  • #81   23. dec 2013 Smart smiley

  • #83   25. dec 2013 Nej det er de ikke hvis de bliver redet ordentligt! smiley

  • Neel
    Neel Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 13 Følgere: 13 Svar: 20
    #84   1. jan 2014 jeg har intet imod travere jeg kender
    2 der har travere
    syntes da der er noget chamerende over dem:)


  • #85   1. jan 2014 Jeg ville aldrig købe en traver. Man er "gift" med den til den dør eller man forære den væk. Der findes ikke mange der vil give penge for en traver. Der er en grund til at den ikke starter løb, enten pga alder, eller pga den ikke er hurtig nok, eller ikke er egnet. Når de ikke vinder mange penge er de intet værd. Der findes også mange billige DVer. Mange tror at bare der står DV i passet så er hesten en formue værd. Dette er ikke tilfællet. Der er dem der avler med hovedet under armen og dem der avler med en hensigt på hvad hesten skal bruges til og hvad den skal kunne. Og dem der avler med en hensigt kommer også ud for at afkommet ikke falder godt nok ud til at kunne bruges til det der var planlagt. Der er også 1000vis af Shettere og de foræres også væk. Så det er tilfællet inden for alle racer. Traver som DV og alle andre racer

  • #86   1. jan 2014 Jeg har aldrig selv redet en travhest, men jeg kiggede på dba og fandt den mest fantastiske Traver, men da jeg viste den til min mor, sagde hun at man ikke skulle købe en Traver pga. dens gang. Ved ikke om det er sandt, men vil først beslutte hvad jeg syntes om Travere når jeg har redet et par stykker.

  • #87   1. jan 2014 Sunshine - Hold da op sikke en generalisering.. Min traver har en top traverstamtavle men er aldrig blevet brugt til løb (købte han som 7 mnd) fordi far ikke var godkendt avlshingst..Han var en upser...Ikke des mindre ville han nok have gjort det ret stort på banen... smiley Og man skulle da gerne være gift med sin hest.. De er levende individer der knytter sig til sin ejer og er ikke en brug og kast genstand!
    Caroline - Udfordringen med travere (de der har startet løb) er at de ikke har en arbejdsgalop.. De har skridt, trav, hurtig trav, endnu hurtigere trav og så galop hvor det går der ud af.. De har svært ved at slappe af og samle sig, og at indarbejde en arbejdsgalop i disse løbstravere er et meget krævende arbejde der tager tid. Men har man en der aldrig har gået løb så har den samme chance til at blive en god ridehest (ikke dressur på højt niveau) og kan sagtens komme langt i spring + at der er nogle der kan gå LA dressur. Middelsvære klasser i dressur skal man ikke regne med at se en traver. Dog undtagelser fra regelen smiley


  • #88   1. jan 2014 Min traver er en skat og hun ved hvordan man viser sig frem smiley
    http://www.hestegalleri.dk/galleri/storbilledevisning/268346-koldblodstraver_bergtilda_tilde_min_tilde_mus__soulmate_3#/0


  • #89   2. jan 2014 Tatjana - Du har en utrolig smuk hest smiley

Kommentér på:
Er folk bange for travheste eller hvad???

Annonce