{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.850 visninger | Oprettet:

Pris {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en heste som bliver 4 til april og vil gerne høre om i kan fortælle mig hvilket prisklasse den ligger i da jeg gerne vil sælge og ingen forstand har på dette.

Alder: 3 snart 4
Race: anden særlig race (pinto, dansk varmblod, fuldblod)
stg: sidst målt til 156
ingen stamtavle
køn: Vallak
Står stille på staldgang, under klipning, i solarie.
Han er i gang med at vende sig til at blive vasket over det hele, men står stille under vaskning af ben.

Dressur: han er begyndt selv at søge ned i alle 3 gangarter og går ca til biddet 80 % af en ridetime, han kan gå skridt, trav og galop, og kan temposkift i traven og dette er påbegyndt i galoppen, træning til chenkelvigninger er påbegyndt i skridt, travpiuette kan han også lidt, der er påbegyndt versader i skridt.

Spring: Er begyndt selv at søge frem til springende, viser god springtekning, løfter ben rigtig flot over spring, har sprunget 90 i løsspring og ca 60-70 m. rytter. Han har en god interesse for spring, nem og styre under springning, kan vende på en 25 øre dog skal det stadig trænes lidt da balancen ikke helt er på plads men den er der snart.

Han kan longeres men er dog stadig lidt en lømmel der prøver grænser i longe.

Han lytter rigtig godt til både stemme og ben og er altid opmærksom på rytter!
han kan gå alene på tur og også med andre selfølgelig.

Han er aldrig forsøgt at smide rytter af eller lavet nogle udnoder!

Har jeg glemt noget så skriv det endelig i en kommentar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris
  • #1   27. feb 2014 Fordælen hvor er den hest er trænet ALT for meget i forhold til dens alder! En 3-års -snart 4-års bør stadig trænes i at gå stabilt til bidet og kunne grundøvelserne/grundridningen. Den bør ikke ligge og ride schenkelvigninger, versader og travpiruetter eller spring 60-70 cm. med rytter for den sags skyld.

Vil mene prisen er på omkring 15.000 kr.

• #2   27. feb 2014 Det er svært når man ikke selv har set hesten med egne øjne - men jeg vil mene mellem 9-12.000 kr.

• #3   27. feb 2014 Mellem 10.000-15.000 kr*

• #4   27. feb 2014 vil mene omkring ca. 10.000,- 12.000,- men afhænger af udseendet+bygning+højde

med hensyn til træning: en tommelfingerregel 3 års hest rides 3 * 20 minutter i ugen (uden at vide hvor meget den trænes)

mvh Ponymor

• #5   27. feb 2014 OBS: justerer lige pris ned til 8.000 - 10.000 - efter at have kigget lidt i salgshestene -

• #6   27. feb 2014 Jeg er enig med sandra. Den er trænet ALT for meget. Jeg ville aldrig købe en hest der var trænet så meget i den alder, så giv den stakkels hest lov til at være ung.

Jeg ville ikke give mere end 8.000 max. Højden og træningen taler imod den.

• #7   27. feb 2014 15-25.000 ville jeg sige. Selvfølgelig, alt efter hvordan dens gangarter og bygning er.

• #8   27. feb 2014 Jeg ville faktisk også næsten mene at det trækker ned hvor meget den er trænet..
    8.000-10.000?

• #9   27. feb 2014 min ridelære har et stutteri og mener det er det jeg skal gøre, og da han har mest erfaring lytter jeg selfølgelig til det. og grunden til at han også har gang i så meget, er fordi det er simpelthen den mest lærenemme hest, og grundridning er stort set i orden, som sagt går den ned til bidet 80 % af ridetimen, og kan gå alle gangarter stabilt, men mangler dog stadig balance i de små volter. så når min ridelærer og jeg mener han er klar til mere er det, det vi gør. og det er jo heller ikke fordi jeg rider ham 1 time dagligt 7 dage om ugen. rider ham 30-40 min dagligt 4 dage (nogle gange 3 dage) om ugen hvor primært 15-20 min går på skridten og resten i trav og galop.
    Så vil bestemt ikke mene den er overtrænet på nogen måde. Men tak for jeres svar smiley

• #11   27. feb 2014 men hvis man så kigger på de ungheste på 4 år som er med til hingstekåring kan de jo stort set det samme som min hvis ikke mere, og måske synes i det er synd men som sagt det er smag og behag, og hvis den er så ødelagt er det jo godt det ikke er jeres hest smiley

• #12   27. feb 2014 Gæt på at der er Diablo, som du snakker om..
    Ud fra billeder, din beskrivelse af ham og hvordan det ser ud på market nu..
    Et sted meller 10.000 og 14.000 kr...

• #13   27. feb 2014 Hvad er en travpiuette ????

• #14   27. feb 2014 det er diablo ja smiley

Det er en piuette som bare i trav

• #15   27. feb 2014 Man kunne nok ikke læse ironien i mit sprørgsmål.
    der er ikke noget der hedder en travpiuette ! det er fysisk umuligt for en hest.
    man kan lave en piaff piuette ( en øvelse der ikke eksistere, men man kan )
    Så er der en skidt piuette og gallop, ikke i trav.

• #16   27. feb 2014 nej måske mener du man ikke kan det, men jeg kan så sige så meget at det er heller ikke sådan en piuette hvor bagbenene kun følger med rundt men ikke rigtig flytter sig.
    hvis du skulle kunne forstå det skal jeg nok skære det ud i pap for dig og sige en sidelæns lille cirkelvolte i trav.....

• #17   27. feb 2014 og ja det er lidt svært at læse sig frem til ironi..

• #18   27. feb 2014 Tja det trækker jo sindsygt meget ned hesten er trænet alt for meget af sin alder.. Ikke engang DV berideren jeg arbejdet for forlangte andet af sine 3 snart 4 års end de kunne trave skridte og galopere og gå en volte. Og han red altså hingstene til deres kåringer for DV dengang.

Chokkende.

Og bare fordi en hest er lærernem betyder et ikke man skal misbruge det.. Selvom en hest er lærernem nå den er så ung vil du på et tidpunkt kunne komme ud fra den sige stop fordi den simpeltehn ikke kan have det hele i sit hoved...

• #19   27. feb 2014 Somsagt hvis du også læser længere oppe, at hvis det er så synd for den er det godt det hverken er din/jeres hest eller problem, jeg følger min ridelærer, og man kan også mærke på en hest om den er klar til noget mere eller ej, og jeg vil sige diablo er klar til mere. det synes du eller andre måske ikke. det er også okay, det er jeres holdning. og nu siger jeg det så, jeg spørger ikke om råd til ridning men til pris, så hvis i ikke kan komme med bare en pris synes jeg ærlig talt i skulle pakke jeres lort sammen til et andet forum.

• #20   27. feb 2014 bom bom...

• #21   27. feb 2014 Kommer an på om der følger udstyr med.. smiley

• #22   28. feb 2014 Piaffpirouette eksisterer. Den findes ikke i nogen programmer, men vises indimellem i GP Kür. Det er en hamrende svær øvelse, som kræver stor styrke, smidighed og lydighed fra hesten. Hvis TS's 4 års kan lave en piaffpirouette, så er der dælme nogen der har travlt! smiley Jeg er rystet! Ikke engang nogen af de allermest bindegale professionelle ville så meget som DRØMME om at bede en 4 års lave en piaffpirouette!

Et bud på en markedspris på hesten er 10-15.000. Jeg ville personligt ikke røre den med en ildtang med alt det den allerede er blevet budt i træningen...

• #23   28. feb 2014 stine jeg læser det ikke som ts øver puaff piuettd det var noget jeg brugt i min illustration ang at der ikke fandes en øvelse der hedder trav piuette smiley

en piaff piuette er min lusitanos "blær" øvelse til opvisninger og kür programmervsom han altid score top for ( og bla den øvelse der var med gil at han vandt hingstedagen sidste år) men den findes ikke i noget regulært drf program smiley

• #24   28. feb 2014 Næ, det er rigtigt, at den ikke findes i DRF programmer, men det gør levade eller terre a' terre heller ikke, men det er nu stadig dressurøvelser smiley

• #25   28. feb 2014 stine jeg tror du misforstår mig smiley

• #26   28. feb 2014 Nåååå, det var for at "fange" hende smiley

• #28   28. feb 2014 En hest er det værd som en køber vil gi
    Og det er forskelligt hvad vi købere leder efter

Du kan godt vente på køberen der er faldet pladask og vil gi 25.000
    Nogen vil godt betale for at den er redet de vil så måske ligge omkring 15.000
    Og så er der dem der synes det trækker ned at den er redet, (og måske for hårdt, det er en smagssag), de ligger mellem 5000-10000.

Så det er et spørgsmål om hvor hurtigt du vil ha den solgt. Husk at det koster dig penge at ha den stående hver måned ekstra.

Jeg ville sætte til 15000 og være villig til prisforhandling.

• #29   28. feb 2014 Den 3 års jeg tilred i sommers, kunne kun have rytter på da jeg fik den hjem. Da den skulle hjem og vokse kunne den skridte med lange tøjler, med energi. Den kunne traves på langsiderne og lave store bløde volter, og så kunne den galopere på langsiderne. Da den var klar og selv ville, lavede vi store bløde volter i galop...
    Din er meget trænet, og tror ikke på at den kan have det i hovedet.

Min pris ville være 10-15.000 og være villig til forhandling.

• #30   28. feb 2014 TS: Det kan godt være at hesten er lærenem og klar på det i hovedet, men hestens krop er slet ikke klar. Du ender med at ødelægge din hest, men du virker ligeglad. Hvor kan jeg blive ked af det over ryttere som dig.

• #31   2. mar 2014 Jeg tror virkelig i allesammen overreagere på det jeg skriver.
    for det første, når jeg mener travpiuetter, mener jeg at vi traver ind mod mindten og laver en sidelæns cirkel volte, ikke noget hvor det kræves alt verdens fra ham og min ridelære synes som sagt at det er godt for ham.
    med versaderne er vi kunne begyndt at øve os i at bare få drejet kroppen lidt op af langsiderne, det er jo ikke fordi jeg forlanger han skal gøre det fuldstændig perfekt i første omgang!
    og hvad schenkel vigningerne angår gør vi det somsagt kun i skridt hvilket jeg ikke ser nogen former for problemer i. han hverken overtrænes eller slides hurtigt.
    jeg ved ikke hvor meget erfaring i har med tilridning og er også pænt ligeglad, men alle har hver deres metoder og som sagt, kan jeg mærke at diablo er klar til noget mere, og at han går og keder sig hvis han bare skal gå langside og volter i alle gangarter.
    og nej jeg er ikke ligeglad med min hest sandra fogtmann. Jeg elsker min hest over alt på jorden og vil den kun det bedste, det forstår du måske ikke helt når du hverken har set mig håndtere eller ride den. jeg kunne forstå du sagde det hvis jeg gennemtæskede min hest men det gør jeg ikke!
    MEn til gengæld ærger jeg mig også over at der er mennesker som dig i denne verden, som kun ser 1 ting som det rigtige, og ikke kan åbne sig op for andre muligheder. og så synes jeg du skal lade hver med at tørre dig før du skider. smiley

• #32   3. mar 2014 Prøv lige at have et pænt sprog, tak - ellers sender jeg en udstemme. Igen, det har ikke noget som helst at gøre med at jeg ikke kan se det rigtige i flere metoder end en, det er noget værre vrøvl. Det har noget at gøre med, at man pga. hestens krop ikke render og laver de øvelser i en alder af knap 4 år. Så kan du sige hvad du vil.

• #33   3. mar 2014 Desuden synes jeg da mere at det er dig der ikke virker åben for det andre siger og mener vi andre er forkert på den. Du lukker jo helt af for folk der prøver at hjælpe dig og udelukkende skriver med de bedste intentioner. Det er pudsigt at der ikke er bare én her der er enig med dig, hvis det er så i orden som du selv mener det er.

• #36   3. mar 2014 det er altså heller ikke sådan at jeg træner de svære øvelser hver dag. det er maks 1 gang om ugen, ellers træner jeg primært kun at han skal søge ned i skridt trav og galop, så som sagt tror jeg folk virkelig har overreageret på det jeg skriver.
    Men vil dog sige at jo jeg kan mærke på ham om han er klar på mere

• #37   3. mar 2014 Eller også har du bare ikke udtrykt dig korrekt.

• #38   3. mar 2014 eller også har du/i bare misforstået det jeg har skrevet. som sagt har jeg ikke skrevet noget om hvor ofte jeg gør de forskellige ting oppe i min beskrivelse = jeg ikke har udtryk mig forkert. men folk bare har tolket det som om det kun er det jeg øver smiley

• #39   3. mar 2014 Kan ikke forstå alle er SÅ foragede over at en 4års kan sin grundridning?! Hvis ikke hesten skal lære simple ting som at vente, stoppe, gå frem for lette hjælpere og flytte sig en smule for schenklen, hvad skal den så?

Det er da dejligt afstressende ridning for hesten at den ved hvad den skal når rytteren er i sadlen!

• #40   3. mar 2014 Sofie: Der er vist noget du har fået forkert fat i her. Der er ingen her der er forargede over at hesten kan sin grundridning.

• #41   4. mar 2014 Det er da helt ok, at en 4 års kan hyp, pruh, drej og flyttes lidt for schenklen, men når TS skriver, at hendes 4 års laver travpirouetter, så spærrer jeg altså øjnene op! smiley Nu har TS så lavet det om til "sidelæns cirkelvolte" (hvad så end det er)...

• #42   4. mar 2014 Jeg forstod bare den trav pirouette som en volte hvor bagparten flyttes ind i volten. Altså lidt travers agtig. Og ikke at man skal ride travers på 4årsne men synes det er fint at kunne flytte lidt med både for og bagpart. Som TS skriver er det jo heller ikke noget hun ligger og gør meget i.

• #43   6. mar 2014 Personligt, ikke mere end 5000.

Om 6-7 år er hesten fuldstændig slidt op, vis ridningen fortsætter på den måde, som du træner den på nu. Det er jo helt vanvittigt..

Min islænder blev ''redet'' da han lige var fyldt 3. 2 gange om ugen, 15 minutter skridt, 3 minutter tølt/trav sammenlagt. Nu bliver han så ikke redet før til sommer, da han skal nyde sine 'teenage' dage og få lov til at vokse. Han fylder 4 til foråret.

• #44   12. mar 2014 Tak sofie fordi du forstår mig.
    og nej jeg gør ikke meget i de "cirkelvolter i trav" og grunden til jeg ændrede det til det, var for at andre kunne forstå hvad jeg mente da, de åbenbart ikke kunne tænke sig til det. og som jeg har skrevet flere gange har min ridelærer som er uddannet berider, har sit eget stutteri, og har rimelig god forstand på tingene (ellers vil skolen sikkert ikke hyre ham...) sagt at det er super fint arbejde. så derfor forstår jeg ikke alle jeres problemer. alles meninger og holdninger er altid godt at få at vide, men når folk bliver ved med at køre i det (med det mener jeg de samme personer) bliver jeg sur, når det eneste jeg rent faktisk spørg om bare er prisen. men det forstår folk åbenbart heller ikke. hvis jeg ville have jeres mening spurgte jeg efter den...

• #45   12. mar 2014 Din dygtige ridelærer kan sikkert hjælpe dig m at prissætte den smiley

• #46   12. mar 2014 Det kan han sikkert, men ville gerne høre andres mening end kun en smiley

• #47   12. mar 2014 Vi andre har ik set den, ik prøvet den, ik fulgt den

Det kan være at den så blir prissat højere, men udfra det du skriver ca 15.000 og så skal du påregne afslag i prisen

• #50   13. mar 2014 Arhhh... I min verden sker der ikke noget ved at gøre den ryttervant og trave rundt og lave ro og stabilitet hos en unghest. Slet ik som denne hest ser ud i sin profil.

Men så sammenkrøllet som den er i det uheldige billede du lagde ind i en anden tråd, der skal ingen heste være.

Det her er en unghestesamling i min verden :

profilbillede
  • #51   13. mar 2014 Lige et spørgsmål til de mange kloge hoveder i denne debat.

"Hvordan kan I sætte pris på en hest, som:
    1. I ikke kender
    2. Ikke har set "live"
    3. Ukendt afstamning
    4. Ikke har arbejdet med

????????

I min verden kan det kun blive en gang useriøs gætteri...

Og lad mig bare lige forklare hvorfor.
    Vi får bla. "problem heste" i træning, som hvis den blev beskrevet på samme måde, som her ville blive vurderet til aflivning eller 5-10000.
    Det er så heste, som jeg ville skønne til over 50000 og nogle til meget mere, efter første træning. Så hvis vi får heste i træning, der kan svinge over 1000% på en træning, hvad kan denne her så?

• #52   13. mar 2014 Konen insisterer jo på en uvildig prissætning, og det får hun her

Når ridelærer ik er nok, og hun ik selv har en ide, så blir prissætningen et skud fra hoften - og du har ret i at det er svært/umuligt når vi ik har set hesten IRL

• #53   13. mar 2014 Du skriver på hans profil at han skulle have voksepause til Februar. Så er han vel kun redet fast den sidste måneds tid? Er det så ikke ret meget man beder ham lave under rytter? smiley

• #54   14. mar 2014 TS: Bare fordi man er uddannet berider, har eget stutteri mm. er man ikke nødvendigvis dygtig og ved alt.

• #55   14. mar 2014 Sandra, det er heller ikke det jeg påstår (at man ved alt) men vil påstå at han har mere forstand på hvad min hest skal kunne og ikke kunne og hvad der er godt og arbejde videre med, ellers somsagt ville skolen nok ikke have valgt ham.

• #56   14. mar 2014 US mustang: Jeg giver dig 100 % ret i det du skriver med at det kan være besværligt at give en pris når man ikke har set hesten.
    Men som marie louise skriver vil jeg gerne høre hvad folk herinde siger hvilken pris han er i.
    Men rigtig mange tak for dit svar US mustang smiley

• #57   14. mar 2014 TS:
    ''Men vil påstå at han har mere forstand på hvad min hest skal kunne og ikke kunne og hvad der er godt og arbejde videre med'' - hvis han som berider har givet dig lov til at ligge og lave det du laver, når din hest er så ny i sin uddannelse og slet ikke går korrekt, så er man i mine øjne ikke egnet som træner. Så sætter mig sig ikke en dyt ind i hesten anatomi og hvad der er korrekt at gøre. Sådan en skulle aldrig i nærheden af mine heste, det er i hvert fald sikkert.

''Ellers ville skolen nok ikke have valgt ham.'' - rideskoler/skoler tænker ikke altid særlig meget over om træneren bruger korrekte træningsmetoder - jeg har i hvert fald aldrig mødt nogle der gjorde - de tænker som regel kun på, at der er penge i at have en berider ansat.

• #58   14. mar 2014 TS:

Hvis man ser på det billede du har lagt ud her i tråden af din hest under ridning, så synes jeg ærlig talt at det er spild af både dine penge og din tid, at have den træner som du har. For din hest er LANGT fra korrektgående og langt fra klar til det du ligger og laver og så er det sådan set ligegyldigt hvor meget du gør i det.

En hest skal ikke gå bag lod, du lukker af for hele det bærende system og forhindrer hesten i at bruge sig selv korrekt.

http://www.hestegalleri.dk/forum/Traaening/1019608-traening_af_unghest_

• #59   15. mar 2014 nu er det jo sådan at jeg går på en skole, hvor vi kun lære om hestens anatomi, og hvordan det er korrekt at ride, hvordan hestens er opbygget, hvad der er godt og ikke godt for hesten. så hvis skolen ikke har tænkt over det med hvor god ridelæren er, så er der jo ikke nogen mening i at give os rideundervisning for opstaldnings pengene. og vil sige at mange storryttere bruger ham, har fx en på skolen hvis mor er en af dks førende dressur ryttere, og datteren jeg går på skole med siger at vore ridelære er super dygtig hvilket hun jo også må vide noget om.
    men når du ikke har set vores arbejde irl eller ridelærens arbejde irl, så synes jeg ikke du kan tillade dig og blande dig i hvad der er korrekt og ikke korrekt, ved ikke hvor mange gange jeg skal skrive det før du fatter det sandra men jeg spørger om PRIS ikke om hvordan man hest rides korrekt.... desudensynes jeg det er ved at være på tide du læser igennem hvad jeg skriver, når at de billeder der ligger på min tråd er meget uheldige og jeg helst selv ser han kommer frem og ned.......

• #60   15. mar 2014 TS: Jamen, jeg vil da meget gerne vide hvem det er du snakker om.

Hvad er det du mener jeg ikke fatter? For jeg er helt med her. Jeg ved udmærket godt, at du spørger om hvad folk ville give for din hest hvortil jeg og mange andre, forklarer at når hesten kan mere end den burde trækker det meget ned i pris og forsøger at forklare dig det. Er det ikke relevant for dit emne, eller er det bare mig?

Og nej, jeg har ikke læst det andet emne igennem, så derfor kan jeg ikke vide, at du også selv synes han skal søge frem og ned. Beklager meget. Men det er et frit forum hvor alle må skrive. Når du ligger en tråd op hvor en hest der knap nok kan sin grundridning korrekt, ligger og laver påbegyndende sidebevægelser, så kan du ikke andet end forvente at folk reagere negativt på det.

• #61   15. mar 2014 Men jeg synes vi skal stoppe den her, for vores begges skyld. Det jeg har sagt, har på intet tidspunkt været for at genere dig, men for at hjælpe dig fordi jeg efterhånden har set en del heste der i en alder af 10 år (+/-) var fuldstændig ødelagte, fordi der blev krævet for meget af den fra start af og det ønsker jeg ikke skal ske for andre. Så undskyld hvis du følte dig trådt på, det har aldrig været min hensigt. Min hensigt var blot at hjælpe. (:

Kommentér på:
Pris

Annonce