{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.991 visninger | Oprettet:

Racisme {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Nu har jeg længe søgt efter part og låne hest.
Men hver gang nogen henvender sig til mig eller omvendt og jeg kommer derud, så er det som om folk ændre sig og ligesom trækker tilbuddet tilbage?

Har spekuleret meget om det kan være fordi jeg ser ud som jeg gør.

I nyhederne er blir vi jo bombarderet med flygtninge, invandre osv.

Tænker lidt om folk måske er blevet bange for at ha et anderledes udseende mennesker i stalden?

Er rigtigt ked af det nogen opfatter mig sådan, men er det virkelig sådan?
Har nogen oplevet racisme eller forskelbehandling i rideverdenen?

Jeg btw. adopteret fra Indien og er 18 år så har aldrig mine forældre med ude og se på evt. parter oel.


God regnvejrsdag derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racisme
  • #1   12. sep 2018 Det tror jeg ikke det bunder i. Jeg er i hvert fald aldrig stødt på, at folk bliver valgt fra grundet "anderledes udseende" smiley

  • #2   12. sep 2018 Nej okay, er altid venlig og høflig.
    snakker ikke grimt og alt det jeg sir jeg kan kan jeg også ridemæssigt. smiley
    Så har bare undret mig helt vildt.


  • #3   12. sep 2018 Man kan sikkert godt komme ud i sådan noget, men ærligt så er det noget pjat, selvfølgelig hvis man ikke snakker rent dansk og man er svær at forstå, så kan det være svært at kommunikere.
    Nu har du jo været ude hos mine heste, men da vores situation er lidt anderledes pt, som jeg også skrev til dig at vi bliver nød til at vente med part indtil at vi er hjemme igen fra USA, når vi lige er flyttet osv.

    Men jeg er ihvert fald ikke rigtig stødt på nogen som tænker sådan smiley


  • #4   12. sep 2018 Ja i var simpelthen så søde, men havde den mærkeligste oplevelse her den anden dag der fik mig til a tænke sådan.

    Jg forstår sagtens jeres situation.
    Havde bare en anden oplevelse


  • #5   12. sep 2018 Hos en anden her den anden dag hvor jeg virkelig følte mig meget anderledes.

    Dog ikke hos jer! Jeres heste havde det super!


  • #6   12. sep 2018 Jeg har ikke oplevet det smiley
    Hvor jeg er kommet har der været flere forskellige kulturer - tilmed parter der ikke har kunnet dansk. Så har alle bare snakket engelsk til dem - no problem.


  • #7   12. sep 2018 Jeg kan da ikke udelukke at en eller anden han have fravalgt dig på den baggrund, men helt ærligt tror jeg du skal søge forklaringen andre steder, for jeg har godt nok endnu til gode at opleve en part fravalgt pga udseende eller etnicitet.
    Ja, der tales meget om racisme, flygtninge osv og ikke altid i pæne vendinger, men man han altså hurtigt komme til at gøre livet svært og surt, hvis man begrunder alle sine nederlag i livet med hudfarve.
    Du vil i fremtiden formentligt også opleve at blive fravalgt af og til i forbindelse med jobsøgning dating og alt muligt andet. Og det vil højst sandsynligt ikke have noget at gøre med din hudfarve. Det er jo bare et livsvilkår for os alle sammen, at vi nogen gange bliver valgt fra.


  • #8   12. sep 2018 Nu er jeg selv Indier og adopteret! og oplever kun disse fordomme, i andre sammenhæng. smiley
    Jeg tænker meget omhandler nok folk har været ved at lade andre "ride" deres kæreste eje. Jeg har selv haft min udlånt 2 gange, og det har været utrolig hårdt og jeg har virket følt mig som en dårlig heste mor! smiley


  • #11   12. sep 2018 Jeg er personligt 100% ligeglad med hudfarve - medmindre jeg vil give tøj eller makeup som gave...

    Når man kommer ud til parter og deres ejere er nogle mennesker super afklarede med, hvad de søger i rytter, hvad deres hest kan, hvad faciliteter de giver
    - Mens andre tror, at det er rytters skyld at hesten fx ikke vil lave anspring til galop, ikke er trafiksikker(og glemmer de ikke har trænet det selv). Og afviser den rytter, som siger det højt.
    Og hvis det roder i stalden er det bare altid partens skyld.
    -En tredje gruppe laver opslag efter en part, fordi deres bekendte ved, at ejer ikke er klar til at give slip på deres baby. Og så kommer man ud, og er ikke god nok.

    Har du overvejet, at der er lige så mange tosser blandt hestefolk, som i resten af verden?
    Gad vide om "afvisning" har noget som helst med dig at gøre?

    Men hvis folk er dumme nok til at tro på, at lige præcis hudfarve betyder noget - jamen så er de da for dumme til at fortjene en ordentlig part?
    Dermed er du jo forpligtet til at gå videre, væk fra idioter.


  • #12   12. sep 2018 Jeg er rørende enig med Celina.

    Jeg tror så absolut at det er muligt at det indimellem har haft indflydelse. Om det så er bevidst eller ubevidst ved jeg ikke. Generelt tror jeg at lige så snart man ikke ligner majoriteten så kan folk finde på at bakke ud uden nødvendigvis at tænke over hvorfor de gør det.


  • #14   12. sep 2018 Ville jeg have et problem med en part med anden hudfarve end min egen? Nej.

    Jeg skal dog indrømme at jeg måske nok ville have et problem hvis der var en sprogbarriere. Jeg vil være 100% sikker på at min part forstår alt jeg siger og at jeg forstår ham/hende, så hvis denne ikke snakkede min. 90% dansk, så ville jeg godt kunne finde på at vælge fra. Jeg gør samme med læger, fordi jeg bl.a. har oplevet at gå et halvt år uden at vide at jeg havde to diskusprolaps, fordi min læge ikke snakkede rent dansk, og jeg vil ikke risikere fejlkommunikation når det gælder min hest.
    Men selve hudfarven og udseendet ville jeg aldrig vælge fra pga., da det absolut intet har at sige i forhold til et samarbejde mellem ejer og part, så hvis du havde boet i nærheden af mig og haft interesse i part på vores heste, havde du været mere end velkommen smiley

    Men jo, jeg ser desværre også en udbredt racisme i Danmark, men har endnu til gode at opleve det indenfor hesteverdenen.


  • #15   12. sep 2018 Jeg er så hvid som man kan blive, og jeg kan altså heller ikke få en part smiley

  • #16   13. sep 2018 Måske det har været rigtig det du har følt på det ene sted, eller måske det din tilgang til hesten eller måden du rider på der ikke har passet ejeren.. Men jeg har aldrig oplevet racisme i heste verden, dog mange gange i andre sammenhænge.. Danskere er som andre nævnte meget snæversynet på nogle områder.. smiley
    Men ikke opgiv søgningen, jeg havde ikke fravalgt pga hudfarve. smiley

    Mvh TT



  • #17   13. sep 2018 Som værende muslim og bære tørklæde i rideverdenen, kan jeg fortælle, at jeg til tider har følt mig "anderledes".
    Jeg oplever tit at folk stirre på mig. Jeg aner ikke hvad de tænker. For det meste vælger jeg at tro, at det er chokket over tørklædet, fremfor had eller afsky, der for dem til at se enten vredt eller irriteret på mig.
    Men vi kan ikke løbe fra at frygten for fremmedhed eksistere uanset om man befinder sig i hesteverdenen eller ej.

    Derimod vil jeg sige at jeg også har mødt mange venligtsindede, som derimod har udvist interesse og spurgt ind til, hvordan man fx bærer sig ad med ridehjelm.


    Jeg tror du kan støde på lidt hvert derude. Men det er værd at tage med, at der heldigvis også findes folk, som er fløjtende ligeglade med hvilken farve du har eller hvordan man er klædt. - så hold modet oppe! smiley


  • #18   13. sep 2018 Jeg må indrømme, at når jeg ser tørklæder på arbejdspladsen (hospital) eller I stalden tænker jeg "kan den ting, der er viklet om halsen stramme sig eller løsne sig, hvis en patient, der er konfus griber ud efter det som gør patienten tryg (personalet) eller hvis tørklædet hænger fast i noget under ridning?"
    Jeg er læge, men har arbejdet meget med plejearbejde som studerende, så jeg har både prøvet at blive grebet fat i - og set folk efter arbejdsuheld i fra forskellige brancher. Og spærrede luftveje giver massiv angst. Sikkerheden skal være tænkt ind i din beklædning!

    Der er en grund til at sygeplejerske uniformer har trykknapper (så går de op, hvis der bliver grebet og rykket i dig), og der er en grund til at man skal have egnet fodtøj på og hjelm, hvis man vil ride på min hest.

    Om du har my little pony, punk eller religiøse referencer på dit tøj er jeg pænt ligeglad med, så længe sikkerheden er i orden og du er rar at være sammen med!

    Men hvis du søger part på min hest, vil jeg spørge om jeg må rive i dit tørklæde. Går det ikke op, så vil du få besked på at ride uden. Fordi jeg elsker dig for meget til at se du kommer galt afsted, hvis uheldet er ude.
    Min reaktion er drevet af kærlighed til medmennesker.


  • #19   13. sep 2018 Dokto who:

    Har du nogensinde prøvet selv at binde et tørklæde om dit hovede og rive det af?
    - det kan nemt ryge af når folk hiver i det.
    Hvis du læser lidt rundt på nettet, så vil du opdage at vi muslimer oplever hatecrimes som fx at folk hiver vores beklædnings dele af midt i det offentlige.
    Så du bør slet ikke frygte hvorvidt tørklædet vil komme af.

    Jeg har selv arbejdet i sundhedsfeltet. Både på sygehus, psykiatrisk bosted, hjemmeplejen og plejehjem.
    Jeg ved hvad det vil sige at blive hivet i. Jeg ved også hvilke former for påklædning der er bedre i visse situationer end andre.
    Men det udgør ikke en fare eller hindring for hverken arbejdet eller ridningen.


  • #20   13. sep 2018 ISRH.
    Jeg kan virkelig ikke lide at have ting på hovedet.
    Jeg er korthåret, så jeg slipper for selv hårspænde... Jeg har "hat" på i tre situationer - hjelm når jeg rider, OP hætte hvis jeg skal forbi OP gangen og så kommer hætten måske op i stormvejr eller snestorm, når jeg fryser nok?
    Jeg har derfor aldrig haft tørklæde på, og kommer nok heller ikke til det.

    Jeg har aldrig revet i folk, kunne ikke drømme om det.
    Men når jeg taler med nye sygeplejersker eller nye læger, så skræmmer det mig, at der ikke tales om ved introduktion, at ting skal kunne give sig, falde af og ikke må kunne stramme.

    Men jeg er nysgerrig, og snakker med folk om alt muligt. Også om arbejdstøjdesign.
    Nogle griner og fortæller, at de har taget en andet opbinding af tørklædet, når de er på arbejde. At de bruger deres eget, fordi at de stoler på at eget kan falde af - men de stoler ikke på det, de får udleveret.
    Men andre ligner en, der er faldet ned fra månen, fordi de ikke tænker på, at halskæder skal kunne knække eller blive hjemme, tøj om halsen skal kunne falde af osv. Og der kan jeg finde på at foreslå folk i at gå hjem, få en ven til at rykke i tørklædet fra forskellige vinkler - og sikre sig, at det går op.

    Hvis du vil ride med tørklæde på på min hest, ville jeg da sætte pris på at du viser mig at tørklædet falder af.
    Jeg har prøvet at blive kvalt 2 gange ved fejlsynk. Kvælning er ikke rart. (En mor, der kan heimlich er godt!) Mine tanker om sikkerhed og frie luftveje afspejler, hvad jeg ikke vil se at andre prøver ved et uheld.

    Jeg kender dig ikke. Men jeg elsker dig nok til at jeg vil skåne dig for kvælningsrisiko.


  • #21   13. sep 2018 Jeg forstår din bekymring.
    Men som jeg også sagde tidligere.
    Så skal der ikke meget til før et tørklæde kan ryge af. Jeg slås nogen gange med vinden. Så som du nok kan høre, skal der ikke meget til. smiley


    Nu er jeg ikke på jagt efter en part, da jeg selv ejer hest og foruden ham rider en andens hest også. Hvis jeg var på jagt, måtte du da gerne få lov til at trække i det. smiley


  • #22   13. sep 2018 Jeg har også haft problemer med at finde part før i tiden og jeg er så bleg at jeg er gennemsigtig smiley Har dog endelig fundet det aller bedste sted og har været der i snart 3 år.

    Har aldrig hørt snak i stalde om at trække tilbud tilbage, fordi køber eller part har anden hudfarve eller bærer tørklæde/hijab.

    Derfor skal jeg dog ikke kunne sige at det ikke kan forekomme! Ved ihvertfald at det ikke ville ske ude hos os. Bare man er sød ved dyrene, behandler de andre folk i stalden pænt og har lyst til at indgå i det fællesskab, som der nu er i en lille stald smiley

    Jeg havde også været fuldstændig ligeglad med hudfarve/udseende, bare min hest og mit udstyr bliver passet på og de aftaler der laves bliver overholdt.


  • #23   13. sep 2018 Doktor - om der tales om det afhænger nok af, hvor man arbejder. Jeg er i psykiatrien, og der er meget fokus på det. Ved introduktion informeres om forholdsregler for alt fra smykker til tørklæder og vil man bære sin alarm om halsen, så SKAL det ske i en af de udleverede "snore" som har brudsteder, så de ikke kan bruges til at kvæle med osv.

    Ang. Tørklæder, så udleverer sygehusene jo sådan nogen sammen med resten af uniformen til de der har behov - man bør vel kunne antage, at det de udleverer er sikkerhedsmæssigt forsvarligt.

    Nå, men selvom jeg for så vidt er enig i, at racisme eksisterer, og at det skulle være underligt, hvis det ikke også findes i hesteverdenen, så var min pointe tidligere at livet bliver hårdt, hvis afslag altid tolkes ud fra udgangspunktet hudfarve. Selvom racisme findes, så vil det i langt de fleste tilfælde ikke være årsagen, når man fravælges. Husk på at vi alle sammen fravælges til nogen jobs, dages, parter osv og det uanset og vi er blegfede danskere eller mørkhudede, med tørklæde eller...


  • #24   13. sep 2018 ISRH og Michelle.

    Jeg er glad for, at du vil vise mig, at tørklæde kan falde af. Det modsatte er min frygt.

    Det, jeg har fået at vide af tørklædebrugere, er at de udleverede tørklæder er designet til at se pæne / neutrale ud - de er faktisk direkte designet til at blive viklet om halsen og så fæstnet.
    Set i lyset af, at jeg ved hvordan det er at blive kvalt, synes jeg at det er skræmmende.
    - Jeg arbejder på en helt almindelig afdeling. Dvs mange er delirøse, har faldtendens mv. Jeg mistænker at sygehus tøjdesignere ikke er helt opmærksomme nok på det - men nu er vi på vej ud på et sidespor.
    Der er langt fra mine drømme om hospitalbeklædning til "hvordan skaffer jeg en part".


  • #25   13. sep 2018 Ville aldrig afvise en blot pga udseende (vægt er noget helt andet).
    Jeg har en i Roskilde der søger part, du kan bare skrive en pb hvis ikke det er for langt væk smiley


  • #26   14. sep 2018 Jeg kan godt forstå at du tænker som du gør, for når jeg kigger på hesteverdenen i den rimeligt store del jeg færdes i, så er der ikke mange med en anden hudfarve i hesteverdenen. Jeg kan derfor godt forstå at du kan ledes hen på de tanker. Men som mange andre, så har jeg aldrig oplevet racisme i hesteverdenen, men jeg har oplevet en masse hesteejere, som har meget specifikke krav til deres kommende parter, som de måske ikke altid har fået formuleret i deres annonce. Jeg har derudover set en voksen dame have en mulig part ude at prøve hendes hest, som fravalgte parten, fordi parten syntes for godt om hesten og hun blev jaloux o.0 Så mist ikke modet, der skal nok være en et sted smiley

  • #27   14. sep 2018 Nu tjekkede jeg lige din profil for at se om der var en partannonce og hvad den sagde om det var noget der der kunne betyde noget for dine muligheder for at finde en part. Det var der ikke, men nu kan jeg til gengæld huske dig. Du har haft skrevet en del svar og oprettet et par emner, som virkelig ikke var særligt flatterende for dig, hvis jeg som hesteejer var faldet over din profil, når jeg undersøgte en mulig part, så ville jeg have fravalgt dig pga dem.

  • #28   17. sep 2018 Jeg bruger alle jerers svar i en gymnasie opgave smiley
    dejligt med feedback!


  • #29   17. sep 2018 Det er på ingen måde ok at oprette et emne under falske forudsætninger for at bruge svarene i en opgave. Det er rigtig dårlig stil smiley

  • #30   17. sep 2018 Dingle:

    Ja jeg har nogle emner herinde oprettet, men mange af dem er jo fordi at jeg har været uvidende.

    Er godt klar over at de måske ikke er så tiltalende men jeg kan bare heller ik se hvorfor jeg ikke skulle oprette dem?

    Fordi har aldrig oplevet at nogen ligefrem skulle søge sig frem til resultater og viden om mig.. Sender altid billeder og video af tidl heste og ponyer så ejer kan se jeg kan stå inde for det jeg sir. smiley


  • #31   17. sep 2018 Det en oplevelse jeg har haft, og har valgt at skrive om det i en opgave. Omkring racisme og den sport jeg elsker og lever for.

    Ingen falske forudsætninger her?

    forstår ikke helt hva du mener? Uddyb gerne


  • #32   17. sep 2018 Nikoline det har ikke noget med selve emnerne at gøre, men din måde at svare og diskutere på i dem.

  • #33   17. sep 2018 Nikoline.
    Kig på, hvad du skriver og tænk logisk, lidt somom du kom udefra og observerede.

    Du skriver, at du ikke har oplevet, at folk har søgt på dig?
    Hm.
    Men hvis du søger en part, skal du forvente, at folk slår din profil op, for at danne sig et indtryk af dig. Kan de lide den person, du viser frem i dine oplæg, så skriver de til dig. Ellers lader de bare være med at kontakte dig.

    Fx, du har en tråd, du engang oprettede om fede ryttere. Du erklærer på et debatform, at hvis folk er uenige, så skal de bare lade være med at skrive svar på din tråd. - En ting er, at du undres over ryttervægt (det er ærlig snak), men at du ikke vil høre om den side af sagen, der taler dig imod antyder et lukket sind, der ikke er åben for at se på nye sider af verden.
    Din måde at spørge på, former de svar du kan få - men også den måde, folk ser dig på.


    I denne tråd skriver du, somom du undrer dig over, om der er sammenhæng imellem etnisk baggrund og din mulighed for at få part. Folk skriver svar, baseret på, at du skal tænke over part VS etnicitet. Og giver almene råd ang at få part.
    Hvordan folk formulerer sig, afhænger af, hvad der skrives til.
    Derfor er det lidt ufint, hvis du med fuldt overlæg holder Det Sande Formål skjult. For folk havde nok svaret lidt anderledes, formuleret sig måske med passende teoretiske referencer mv.
    Det er ufint ikke at være ærlig med dit motiv. Hvis folk bruger 5-35 minutter af deres tid, fordi de vil hjælpe en Trådstarter videre med svar på et spørgsmål, og du ved at spørge under falske forudsætninger fratager dem muligheden for at svare godt på det spørgsmål, du i virkeligheden havde - så gør du nar af deres tid.
    Og det gør da folk irriterede.


  • #34   17. sep 2018 Jeg synes kun det er rimeligt at oplyse folk om hvad deres svar skal bruges til. Fair at det er dine oplevelser, men så skriv i emnet; dette er mine oplevelser, hvad er Jeres holdning/input? Btw., jeg ønsker at bruge svarene i en opgave efterfølgende

  • #35   17. sep 2018 Altså det først idag jeg har valgt a bruge svarene til et debat indlæg.


    Vil bruge svarene på den måde at jeg læser dem og danner mig et
    Overblik også skriver mine egne ord, jeg Har overhovedet ikke skænket det en tanke lige a skrive herinde.

    Så det har slet ikke været for a være uærlig.

    Tværtimod.

    Folk må hjertens gerne stalke mig.

    Men hvem jeg er i privat person kommer vel ikke dem
    Ved tænker jeg.
    Hva jeg ligger op tænker og sir?
    Derfor ka jeg jo stadig passe og ride en hest som var det min egen.
    Ang. Det oplæg med fede ryttere lavede mim veninde og jeg det for sjov for a få en reaktion ud af folk.
    Også den med vegetarene.
    Har bare ik lige fået ryddet ud i de gamle emner endnu.
    Selvom jeg burde.

    Men generelt har jeg også meget relevante emner oprettet som ingen a jer kan klantre mig for.

    Altså havde bare en oplevelse der fik mig til a tænke på om eet var mit udseende der spillede en rolle.

    De andre parter jeg har prøvet passede bare ik til mig.
    Niveau mæssigt syntes jeg selv.


  • #36   17. sep 2018 Dit problem er bare, at det du siger former, hvordan folk ser dig.

    Hvis jeg søgte part, ville jeg søge en der var ansvarlig / moden, med masser af sund fornuft / god at tale med, havde selvindsigt i egne styrker og svagheder, og kunne sin grundridning + basal håndtering af heste.

    Jeg er jævnt ligeglad med påklædning, tatovering, osv - bare sund fornuft inkl basal sikkerhed er tænkt med.
    Men, at lave oplæg for at provokere "for sjov skyld" opfatter jeg som umoden humor, derfor vil du på den baggrund blive valgt fra. Fordi tanker og handlinger følges ad, så jeg er forberedt på umoden adfærd fra din side. Og så skal du ikke tæt på min hest.

    Så, tænk over hvordan du taler


  • #37   17. sep 2018 Nikoline - men uanset om du er sød ved hesten, så gider jeg ikke have en rendende i stalden, i mit hjem o.l. (vi har heste hjemme), som jeg virkeligt ikke kan udstå som person. Så hvis din adfærd online giver det indtryk, at du ikke er en person jeg gider bruge tid sammen med, så får du heller ikke part på min hest.
    Det samme gælder faktisk ved jobsøgning - arbejdsgivere nu om stunder, kan faktisk godt finde på lige at lave en søgning på FB o.l. når de modtager en ansøgning. Så du kan lige så godt vænne dig til, at din adfærd online kan have betydning for dine muligheder både privat og erhvervsmæssigt i fremtiden.

    At opføre sig som troll (og det er jo det man gør, hvis man laver "fake-emner" blot for at pisse folk af) er sjældent en god taktik, hvis man gerne vil have folk til ar få et godt indtryk af en...

    Jeg ved selvfølgelig ikke, om nogen af hesteejerne faktisk har googlet dig eller søgt herinde e.l. Men det er altså værd at have i baghovedet, at selvom man sidder trygt og godt bag skærmen, så har ens adfærd konsekvener, også online.


  • #38   18. sep 2018 Mine heste er guld værd for mig og jeg har ansvaret for dem. Jeg har før oplevet at se parter der alligevel galopperede på vejen, selvom ejeren havde regler for at det måtte man ikke, Jeg har set parter låne deres partheste ud til veninder, set dem ride flere timer på en billig part som skulle trænes langsomt op efter skade osv osv. Jeg kan love dig for at jeg stalker folk, før de får ansvaret for mine heste, for jeg vil sikre mig at de er modne, pålidelige, overholder regler osv. Mit indtryk, fra hvordan du reagerer i nogle af dinbe indlæg, giver mig et indtryk af at hvis jeg sætter nogle regtler, så skal de enten diskuteres i en evighed, eller også så gør du som det passer dig uanset reglerne, pga din måde at svare på i nogle af dem. I dag er det ikke svært at finde folk på nettet, det kræver ikke specielt meget.

  • #40   18. sep 2018 Jah så er jeg ked af i har den opfattelse af mig, jeg er bestemt ikke umoden.

    Jeg have part på den de samme heste i 3 år-
    Ejer havde 3 som hun ikke brugte.

    Og har som 15årig stået med ansvaret for 3 store DV'er. Så helt umoden er jeg jo ikke.

    Havde Heller aldrig tænkt mig a skifte mine små babyer ud med andre. Men grundet en flytning for 2 år siden blev jeg nødt til det.

    Hvis du kigger på emnerne er de fra 2014 er jeg rimelig sikker på, så tænk på man kan være blevet ældre.

    Faktisk er jeg super træt af at prøve at finde en part, fordi hesteejere i storkøbenhavn er en del anderledes end dem på sydsjælland.


  • #41   18. sep 2018 Og er helt sikker på t du dingle, har en meget forkert opfattelse af mig.

    Har altid fået ro og lært at passe hestene til ug. smiley


  • #42   18. sep 2018 Men Nikoline - vi ved kun det om dig, som din opførsel med ord viser.
    Og tja, gamle indlæg gør dig ikke ære.

    Hvis din skrivemåde fremover viser venlig nysgerrighed, lærevillighed, dannelse osv så forventer vi, at der er en person bagved, der har udviklet sig - og det vil gøre dig mere ære.


  • #43   18. sep 2018 Har ændret min skrivemåde meget, men et indlæg fra 2014 og et fra 2018 siger vel meget omkring at man kan være belvet ældre.

    Hvorfor er det jeg skal pakke mine meninger ind? når det er det samme jeg gerne vil sige kan jeg ikke se.

    Og det sjovt får aldrig rigtigt ordentlige svar i mine indlæg, det ender altid med at være personligt, og jeg skal sidde og forsvare mig.

    Hvorfor kan jeg ikke have en mening om noget og ha lov at skrive den offentligt ud, UDEN at i herinde ALTID skal kommentere på mig som person.


    Det fremgår tydeligt i teksten at jeg ønsker konstruktive svar og ikke en heksejagt på hvilket mennenske jeg er.





  • #44   18. sep 2018 Nikoline - en mening kan man sagtens have, men det er forskellige måder at udtrykke den på.
    Jeg har ikke gider bladre alle dine tidligere tråde igennem, jeg konstaterer bare, at det er en god idé altid at huske på, at det man skriver online også kan have konsekvenser for ens liv offline.

    Det er ikke sikkert dine gamle tråde har nogen betydning for din søgning af part. Men når du henvender dig på en hest vil hesteejer jo vurdere ud fra alt info hun har om dig. Det korte af det lange er, at jeg tvivler på, at hudfarve har spillet en afgørende rolle, men det er selvfølgelig nemmere at have noget at give skylden. Det bliver bare svært i livet, hvis man giver noget skylden, som man ikke kan ændre (særligt når nu der faktisk ikke er nogen indikationer på at det ER hudfarve der har skylden).


  • #45   18. sep 2018 Man kan sige meget, næsten alt, uden at pakke sine holdninger væk.
    Alt afhængig af, hvordan man siger det. Fordi måden du leverer på, afgør hvordan det modtages.

    Man kan fx lukke folks kommentarer høfligt ned med "hm. Jeg lytter og tror, at jeg forstår hvad I siger. Men - tilbage til emnet!"
    - Dem, der skriver til dig i god mening, føler sig hørt, bliver glade. Dem, der kunne være sure kan ikke røre dig, hvis du giver svar i stil med "jeg prøver at høre og forstå". Og du bringer elegant emnet, tilbage til emnet. Hvis du siger er lille kompliment, så lapper folk det i sig. Husk, ord er et fint redskab.


    - citat :Og det sjovt får aldrig rigtigt ordentlige svar i mine indlæg, det ender altid med at være personligt, og jeg skal sidde og forsvare mig. - Der hopper du i defensiven og holder fokus fast på dig selv. Derfor handler næste svar om dig, ikke om emnet.

    Ser du?
    - Hvis du siger ja, og påstår at jeg lyder som en velmenende, glad, gammel nørd, så bliver jeg glad, føler mig hørt og glemmer alt om det sidespor. Og så vil jeg venligst følge dit blik, når du peger imod det originale emne.
    *En glad nørd sidder og smiler fåget *





  • #46   18. sep 2018 Nikoline, jeg vil give de andre ret i, at alt man skriver online og som er offentligt tilgængeligt er fair game for partejer, så der søges part. Det er ikke noget jeg selv har tænkt over at gøre, men er muligvis noget jeg godt kunne finde på i fremtiden. For som sagt, så ER det ens hest der er tale om. Vi har en unghoppe der godt kan være svær at håndtere for en nybegynder, og at søge ny parts historik kan måske hjælpe mig med at finde ud af om vedkommende virker til at have viden og erfaring nok til at kunne begå sig både føl, åringe samt ungheste med nykker.

    Med dét sagt vil jeg så også give dig ret. Man BLIVER ældre, og jeg ville ikke kigge på indlæg skrevet af en dengang 14 årig, når jeg står med en 18 årig der ønsker part på mine heste (hvilket er snakken i dit tilfælde). Det vil for mig absolut ingen relevans have. Hvis vi derimod snakkede 4 års forskel fra 26-30 år, så ville det måske have større relevans, da udviklingen i dette spring ikke er helt så drastisk.


  • #47   18. sep 2018 Husker jeg helt forkert, hvis det var dig der oprettede et emne om Fie og Pony for et par uger siden?
    Jeg kan da afsløre at jeg var "en af Fies små følgere", som du vidst kaldte mig, og dermed den der sladrede til hendes plejemor. Emnet var på ingen måde i orden, og hvis jeg som hesteejer der søgte part, havde set dig oprette det emne, så var du smidt ud til højre med det samme. Den måde at tale om andre på, den tiltaler mig ikke ligefrem.


  • #48   18. sep 2018 Jeg kan så sige at de svar jeg tænker på alle er lavet i år 2018...

    Det jeg siger er hverken for at hakke på dig eller andet, men at gøre dig opmærksom på, hvad faktisk kan være en faktor for dit problem med at få part, særligt da vi alle skriver at vi ikke oplever racisme i hesteverdenen.

    Personligt ville jeg også være betænkelig med hvad du kunne finde på at lægge op herinde omkring mit hestehold... ikke fordi jeg har noget at skjule, men grundet hvad og hvordan du har skrevet før. Der er jo ingen der vil svines til bag deres ryg.

    Og jo ballonfisken... det var hende... det var også hende der havde det emne om rideangst hvor at hun mente at så skulle folk bare lade være med at ride, samt at det var et modefænomen


  • #49   18. sep 2018 Jep, husker det godt. Det havde også afholdt mig fra at give hende part smiley

  • #50   18. sep 2018 Ballonfisken: Har længe ventet lidt på det blev nævnt.
    Ville altså heller ikke gerne have en ind i stalden der hænger andre ud på internettet smiley

    Beklager Nikoline, men tvivler på det er din hudfarve der gør du ikke kan finde part. Tror du skal til at overveje dine formuleringer, og ellers så hold dig langt væk fra debatter. Du bliver sikkert misforstået (tror bestemt du er en sød og dygtig pige, der desværre bare har udtrykt dig uheldigt). Kan se du er bange for at du skal pakke din holdning ind, og ja du har ytringsfrihed. Du må i princippet gå hen til en stor rocker og sige "hvad så dejklump, fin knallert", men derefter må du jo så tage konsekvensen af hvis han giver dig en knytnæve i ansigtet.... Nogle gange må man overveje om det er konsekvenserne værd at ytre sig, og om ens holdning er til gavn for nogen. Sådan som med Fie og pony. Hendes følgere er ligeglade med om du syntes Fie gør noget forkert, det omvender ikke dem at læse din holdning i et forumemne hvor du ikke skriver særligt pænt om deres idol. Det giver dig kun en masse hate.
    De som er enige med dig skal nok selv unfollowe, de behøver ikke dit indlæg for at blive motiveret til det smiley

    Mit indlæg her hjælper måske heller ikke dig eller nogen andre. Men vil give dig det råd, at jeg syntes du skal slette dit forum så du ikke får flere kommentarer og folk ikke kan se det længere. Så skal du starte på en frisk og forsætte din søgning efter en part. God søgning smiley


  • #52   19. sep 2018 Jeg har slettet det emne med fie og pony.

    Jeg slettede det i forgårs eller sådan noget, men ku stadig selv se men a jeg søgte på det kom det ikke frem, tænker det er slettet nu. Det nok bare hestegalleri der været langsom eller internettet for den sags skyld.

    Ballonfisken.
    Jeg havde tror ærligt ikke jeg havde ønsket mig a være i din stald, hvis jeg vidste du ikke kunne lide mig fra starten af, og det mærker man jo hurtigt på folk.

    Tror bare jeg holder mig fra at oprette forumener freomover.
    jeg har en opfattelse af at i alle sammen er begyndt at kommentere at jeg er grov fra starten af fra tidl emner.

    Men hva med hende der lvede emnet om fie og pony hvor de havde lagt et føl ned? der fik de sgu også meget tiltalte.

    og der blev både lagt link ind til videoen og alt muligt.
    Det er vel også at hænge folk ud offentligt.

    Hvis btw læser mine sidste kommentarer i
    "rideangst pjat eller hyster" skriver jegg også til sidst undskyld OG at jeg nok skulle have formuleret mig anderledes.
    Dog skrev jeg overskiften udfra en fra min tidl stald der ved et staldmøde åbenlyst sprugte om det samme.



  • #53   19. sep 2018 Når nu vi skriver om at gå personligt..

    Er det her vel også at gå lidt for personligt..

    De skriver hun burde søge hjælp? er det ik lidt for groft? ift. det jeg har skrevet.


    https://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1367078-opdatering_i_hestesagenstraffesagen


  • #54   19. sep 2018 #53.

    Rent læringsteoretisk, så er det meget svært at fokusere på målet ved at se på hvad man skal undgå.
    Det er meget nemmere at få succes med at gøre det rigtige, ved at se på det der skal kopieres, når andre gør det godt. Eller ved at se på, hvad man selv gjorde godt og som skal gentages.

    - Vi kan alle falde i fælden med at skælde ud, slå hinanden i hovedet, eller være bagkloge. Eller være provokerende for at få en reaktion - men kun opnå en modreaktion.

    Se hellere fx på Charlotte M.
    Du kan også finde mange, gamle indlæg på hestenettet.dk under brugernavnet Morgan.

    Hun har en klar holdning, når hun går til tasterne.
    Men det er altid super velformuleret, så hendes pointer accepteres altid.
    - Charlotte er et fint eksempel på, at man sagtens kan have egne holdninger, stå ved dem - og formulere sig så det man siger modtages.


  • #55   19. sep 2018 Igen blev det til en heksejagt af mig.
    Men enig med dig #53

    Spurgte om folk havde oplevet racisme i hesteverdenen og ender med a få alt muligt andet ligegyldig at vide.

    Ja undskyld men sletter emnet.
    Haf fået svar det jeg ville vide.
    Vil ikke klamtres for mere nu.


Kommentér på:
Racisme

Annonce