{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Rosa & Mulerne
Rosa & Mulerne
Tilmeldt:
22. nov 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Kan du leve uden heste? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg vil lige høre om jeg er den eneste der ikke kan leve uden heste i min hverdag. Jeg har prøvet flere gange, pga. for eks. skole eller private årsager, men jeg får det så dårligt Jeg kan slet slet ikke fungere. Jeg tænkte om jeg er den eneste der har det sådan, i større eller mindre grad? smiley

Mvh Rosa


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan du leve uden heste?
  • #1   29. jan 2019 Jeg er netop blevet ponyejer igen efter 4 år uden heste. Syntes egentlig ikke, jeg havde manglet det, men da jeg først gik rundt i stalden igen, så jo... så havde jeg virkelig manglet det smiley

  • #2   29. jan 2019 Det har jeg faktisk ikke prøvet, jeg har redet siden jeg var omkring 10 år og til i dag hvor jeg runder de 55 år lige om lidt.
    Og haft egen hest siden jeg var 19 år.....

    Jeg har været uden hest i 3 -4uger, hvor jeg IKKE skulle have ny hest, det mente min mand så at jeg skulle... Hvorfor mon??

    Jeg har meget svært ved at se et liv for mig uden hest. Og hvad skulle jeg dog bruge alle de penge til?? smiley smiley smiley


  • #3   29. jan 2019 Jeg venter bare på søster tager min hest med sig.
    Jeg har slet ikke interessen for hest længere. smiley

    Jeg fik rideangst for nogle år siden og selvom jeg har forsøgt at bearbejde det, så kommer det bare retur hver gang, så det har taget rideglæden væk. Så lavede vi en masse fra jorden, men jeg har brug for at være meget social i de ting jeg laver så jeg kom hurtigt til at kede mig alene i stalden hvilket jeg var for det meste.

    Nu går min pony bare og venter på søster tager hende med når hun flytter på gård. - Heldigvis nyder hun pensionist-livet smiley


  • #4   29. jan 2019 Selvfølgelig kan jeg leve uden heste, men det bliver et andet liv, og sikkert mere kedeligt smiley

    Et sted at bo, tøj på kroppen og mad i munden - det er basale behov. Heste er, ligesom så meget andet, blot krydderi på tilværelsen, og det endda af den mere luksuøse slags.


  • #5   29. jan 2019 Altså jeg ville nok ikke dø, hvis jeg ikke havde mine fjollere, så ja, jeg kunne godt leve uden.

    Men det ville da være et fattigt liv, jeg knus elsker mine fjollere, og ville meget nødigt undvære dem. De giver mig bare så meget glæde hver dag.


  • #6   29. jan 2019 Je kan slet slet slet ikke undværes heste!
    Mistede min basse i sept. '17 og i jan '18 lånte jeg en hest, som blev solgt i maj, igen i nov. fik jeg part på en hest og det vil jeg have ind til jeg selv får hest igen.
    derud over, ser jeg min venindes heste ca. en gang om ugen ??

    Kan ikke leve uden!


  • #7   29. jan 2019 Jeg kan ikke undvære dem smiley Selv hvis jeg ikke kunne ride, som jeg i forvejen ikke gør sådan vildt ofte, ville jeg stadig have dem for hyggens skyld.

  • #9   29. jan 2019 Jeg vil ikke kunne leve uden mine heste ;).
    Har jeg ikke redet bare en enkel dag, har jeg langt flere smerter ind normalt.
    Og så elsker ? jeg bare at kunne gå ud og krasse og kysse dem ??


  • #10   29. jan 2019 Jeg tror godt jeg kan.. Men jeg har ikke lyst.. smiley Jeg havde en "oplagt mulighed" for det, da jeg mistede min hest i november '17.. Jeg kunne have solgt shetteren og så slut med heste.. Men jeg tænkte aldrig tanken.. Selvfølgelig skulle jeg beholde ham og nu har jeg tre.. smiley Men jeg har også "hest" på en anden måde end de fleste.. Jeg har dem som kæledyr og ikke som sportsgren.. smiley

  • #11   29. jan 2019 Jeg kan godt leve uden hest - men det er da sjovere med.

    Men, jeg er vokset op på en gård, og fraset et par år på kollegiet har jeg altid haft egne dyr.
    Bare lidt.
    Et par katte, nu hund.

    Jeg holder meget af at dele tilværelsen med de firbenede.
    Jeg ser flere gode ting, når jeg ser verden gennem deres øjne.
    En gåtur alene er slet, slet ikke det samme som med en hund eller kat, hvis kropssprog fremhæver de spændende ting i omgivelserne.
    Jeg sover langt bedre med en kat på mit bryst og hunden under sengen.
    Hesten er en fantastisk makker, der som bivirkning giver mig en god grund til at bevæge mig, hænge ud med venner og lærer mig om mig selv og styrker min kropsfornemmelse. Så med hest er jeg mere cool, afslappet og langt mere hårdfør mentalt.
    Men overleve uden? Sagtens, men hvorfor?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   29. jan 2019 Sagtens.

    Jeg kan sagtens skabe mig et sjovt, skønt, glædeligt liv uden en hest.. Der er mange ting som er vigtigere for mig


  • #13   29. jan 2019 Heste vil jeg nødigt undvære da de altid har været en del af mit liv,
    Og når jeg tænker på alle de gode/sjove timer jeg har haft lige fra jeg var pony rytter og til nu håber jeg der bliver mange skønne heste timer for mig inu.
    Er også så heldig at jeg har reden stævner sammen med mine børn sikken en dejlig tid vi havde med de skønne heste.
    Og ride ud en tur og havde en af mine tre børn med er bare så skønt.


  • MN Horses
    MN Horses Tilmeldt:
    jan 2015

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 75
    #14   29. jan 2019 Nope, det kan jeg absolut ikke. Hvis jeg fx af en eller anden årsag ikke har redet i 3 dage ryger jeg i dyb depression. Hele min verden er mine heste, fra jeg står op til jeg går i seng. Og det er med alt hvad det indebærer, træning, pasning, staldarbejde og de får massage og fys hver dag også. Så selvom jeg ikke er på ryggen af dem, er jeg alligevel altid i gang med et eller andet hesterelateret.

  • #15   29. jan 2019 Nej det er aldrig prøvet
    Vh Annette


  • #16   29. jan 2019 Hmm. Jeg har ikke prøvet det. Lige nu tror jeg faktisk, at jeg godt ville kunne. Eller.. Jeg er glad ved tanken om at jeg bare kan gå ud i stalden, men jeg har ærligt ingen overskud pt til andet end kun at strø og fodre dem. Forhåbentlig kommer min lyst og overskud tilbage.

  • #17   29. jan 2019 bare det at jeg ikke har redet i et par uger pga. frost har gjort mig enormt stresset og ked af det. selvom de står 20 m væk... elsker mine heste men det at jeg ikke har muligheden for at ride er dybt frustrerende smiley
    glæder mig ikke til den dag hvor pengene ik lige er der til det mere smiley


  • #18   29. jan 2019 Sagtens.
    Havde jeg nu ikke fået Hope af mine forældre som 16 årig, så havde jeg ikke haft hest nu. Og jeg havde nok ikke fået det, før jeg ville være flyttet hjemmefra tidligst.
    Hope bliver også den eneste jeg tager med mig, når jeg flytter. Lotte bliver lånt ud til min niece der bliver 2 - og min søster -, så kan hun gå og hygge sig dér. Der vil hun vække mere glæde smiley
    Hope vækker en enorm glæde hos mig, så hun skal med mig. Men leve uden heste? Ja, det kan jeg godt.

    Jeg kan godt leve uden heste, men jeg kan ikke leve uden dyr indendørs. Derfor er det f.eks. allerede besluttet at jeg skal købe hund når det passer ind i mit budget, fordi at et hus for mig er tomt uden dyr.


  • #20   29. jan 2019 Det har jeg sådan set været nødt til de sidste 3 år, så det gør jeg så smiley

  • Ida  L
    Ida L Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 5 Emner: 12 Svar: 60
    #21   29. jan 2019 Nogle gange ville jeg ønske at have mere tid i hverdagen (blandt andet socialt liv), da der er meget kørsel for mig, og nogle gange har det gået fint 1 uge uden hest, men når jeg så ser min pony igen og ham giver mig en velkomst ude på folden kan jeg simpelhen ikke give slip.

    Nogle har hest som "et materiale" til at kunne ride, men for mig er hesten mere en ven, eller samarbejdspartner, man skal respektere lige så meget som den respektere en.


  • #22   29. jan 2019 nope!

    Hestene er mit liv, og mine soulmates. og så er de grunden til at jeg ikke sidder i en kørestol. smiley har ikke selv hest, men har gået på rideskole, og bor nu på et bosted med heste. smiley


  • #23   29. jan 2019 Jeg er grundet en alvorlig skade i min ankel nødt til at skære kraftigt ned i mit "forbrug af hest". Det var skide hårdt og i starten syntes det umuligt, men jeg har lært at have et godt forhold til det.

    Lige nu er jeg ved at få hestene lidt ind i mit liv igen, men jeg kommer aldrig - grundet kroniske smerter - til at have dem tilbage på samme niveau som før.


  • #25   30. jan 2019 Ikke uden at få en depression.. Mine heste er mit liv. Jo jeg har børnene, men de kan ikke give mig det mine heste kan og gør. Og om nogle år flytter børnene hjemmefra, og så skal jeg jo have nogle at tage mig af smiley jeg har gået i terapi ifb med mit arbejde. Og her kom der frem, betydningen hestene har for mig, så min terapeut har sagt at det er utroligt vigtigt at jeg sørger for at gøre alt for have mine drenge. Og for mange år siden, efter jeg mistede min elskede hest, så holdt jeg en pause da jeg ikke fandt kemien med de heste jeg fik smidt i hovedet. Jeg kom til læge med nogle problemer (mavesmerter) hvor hun beordret mig at starte med at ride igen smiley så jeg har både læge og terapeut sine ordre på at have hestene i mit liv smiley det er en livsstil, og jeg har meget socialt samvær omkring hestene som jeg nødig vil undvære smiley også vil jeg gå ned uden mine dejlige drenge!

    Mvh TT


  • #26   30. jan 2019 Jeg kunne nok godt overleve, men jeg har forsøgt, og har også levet i en periode uden hest pga. skole, og jeg kan ikke undvære dem i forhold til min hverdag, og hvordan jeg har det mentalt. De giver ro i mit hoved, og jeg bliver sådan helt mærkelig, og ekstra følsom/hysterisk hvis ikke jeg har hest, eller render rundt i nærheden af en hest i et stykke tid.

  • #27   30. jan 2019 Jeg kunne måske. Men det kommer nok ikke til at ske, før om mange år. Jeg har 2 hopper jeg har haft i 8 år hver og når den ældste skal til de evige græsmarker, skal den yngste opstaldes et sted med andre heste.

  • #28   31. jan 2019 Blev jeg spurgt om det for 1,5 år siden havde jeg sagt at nej, det kunne jeg så absolut ikke - jeg ville sagtens LEVE men jeg ville være trist, frustreret og irriteret.

    Solgte min hest i september - ikke fordi jeg ikke havde LYST til hest mere, for det havde jeg, og den hest gav mig så meget glæde i en rigtig svær tid. Men fordi jeg hverken havde tid og økonomi til det. Jeg havde to jobs for at få råd til at holde hest, og de jobs tog al min tid fra at kunne være i stalden, for samtidig var jeg altså fuldtidsstuderende ved siden af, og det hele kunne bare ikke gå op.

    Jeg savner da stadig at have hest og tage ud og ride - men helt ærligt? Så føler jeg mig også "fri", fordi jeg nu lige pludselig kan tage væk på weekend eller blive hjemme en aften hvis jeg har lyst til det, uden at få dårlig samvittighed over at jeg har et dyr der står i en stald og regner med mig smiley
    På et tidspunkt kommer jeg igang med ridningen igen. Men det kommer ikke til at ske, før jeg får mulighed for at købe min egen igen, for det er bare ikke det samme at ride andres heste.


  • #29   31. jan 2019 Ja det kan jeg sagtens smiley

  • #30   31. jan 2019 Det troede jeg faktisk ikke at jeg kunne, men da jeg så bosatte mig i Tyrkiet i januar 2018, så har jeg undværet hest siden.
    Har ikk manglet det synderligt, for har haft travlt med så meget andet, samt vi har to små hunde.
    Men nu vender jeg næsen hjem mod Danmark, da vi ska ha en søn her til maj og så har vi besluttet at låne en hoppe for så at lægge mit drømmeføl i hende, som ska være min fremtidige ridehest.

    Det er jeg lidt spændt på smiley

    Men ja, vil sagtens kunne leve uden, har bare valgt ikke at gøre det smiley


  • #31   31. jan 2019 Tjaaaeeh. jeg elsker omgangen med heste og en tur i stalden giver mig det bedste pusterum samt ro i mit ellers tankefyldte hoved smiley Når jeg studerer er det et must at jeg har hesten i min hverdag, ellers bliver jeg indebrændt og humøret falder. Jeg vil aldrig kunne undvære hestene helt men jeg kan godt skære ned for mit "forbrug". nu har jeg ikke redet fast i et halvt år og savner det lidt men især kan jeg mærke at jeg døjer meget mere med ryggen når jeg ikke rider, jeg har købt en unghest så der går lige noget tid for jeg rigtigt kan komme igang med ham. men heldigvis kan jeg låne mig frem indtil smiley så heste er både vigtig for mig fysisk og psykisk smiley

  • #32   31. jan 2019 Ja, sagtens.. Jeg har ikke lyst til at undvære dem..

    Eller, lige nu hænger alt der hedder hest mig langt ud af halsen, men det håber jeg da bliver bedre indenfor nogle måneder..


  • #33   1. feb 2019 Selvfølgelig kan jeg leve uden hest sådan rent fysisk.
    Men jeg er ikke sjov at være sammen med og min krop begynder efter kort tid at skrige efter ridning, der bare gør noget for min krop som anden "træning" ikke gør.

    Hvis jeg var nødt til at opgive hestene, ville vi være nødt til at flytte, for jeg vil ikke kunne trives her på gården, hvor alt er indrettet til heste, hvis stalden var tom.



  • #34   1. feb 2019 Jo, det skulle da være mærkeligt andet. Men det ville være trist uden trods alle bekymringerne, forringet økonomi, sure pligter og en hel del dårlig nattesøvn den ene halvdel af året smiley

  • #35   3. feb 2019 Jeg har aldrig prøvet og mangle en hest, ment på den måde jeg har hest, men af nogle årsager måtter jeg sætte min hest i ridning, det gøre jo at mit savn til ridning plus savnet med hesten er stort, så jeg er i den opfattelse af at savnet til heste er stort for jeg kan ikke være i mig selv hvis jeg ikke har hesten som motivere mig og som er i mig er rigtigt stort og det er lige meget hvad jeg høre fra højre og venstre så skal dette med hestelivet ikke stoppe mig

Kommentér på:
Kan du leve uden heste?

Annonce