{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.264 visninger | Oprettet:

Når en mandag bliver lidt anderledes end de andre :( {{forumTopicSubject}}

Mandag morgen startede ligesom alle de andre. Træt, men ud af sengen. Pakke taske, få morgenmad, få gjort sig lidt i stand og så i bilen og ud til hestene. Jeg kommer derud og råber godmorgen da jeg går ind af den første dør, ligesom jeg plejer. Kommer op og ser lyset er tændt, men nå ja. Jeg havde nok bare glemt at slukke det aftenen forinden. Kommer ind, Tatoo står og kigger på mig og kan se igennem en lille åben stribe i lågen at Tulle ligger lidt. Går derhen og åbner boksen og siger ''Lille tulle, er du slet ikke stået op endnu mus''. Men ingen reaktion.. Tænker åh nej hun er dårlig, vi skal have ringet til dyrlægen. Indtil jeg rigtigt åbner øjnene og det går op for mig, at Tulle har rejst sig op for sidste gang.. Tulle er død. Jeg går helt i panik og hvordan jeg har gjort det, det ved jeg ikke, men jeg fik i hvert fald ringet efter begge mine forældre. Min elskede guldpony.. smiley selvom Tulle var 23/24 år, så var det ikke at mærke på hende. Så sent som i søndags, var hun på hendes første tur i år, når nu det var så fint. Mig der gik fra jorden og en veninde på ryggen. Og afsted det gik. Julelys i øjnene på pony og afsted afsted afsted! Vi skridtede bare, det er trods alt længe siden hun lige havde været igang. En tur ned til spejderhytten og op ved søen, hvor der rigtigt var komité, 4 piger der gerne ville nusse hende og det fik de selvfølgelig lov til. På vej hjem kunne det ikke gå hurtigt nok og der var jeg glad for at jeg havde sikkerhedssko på, for hun havde godt nok lige glemt at mor stod på jorden, for naboens heste løb og vrinskede og lige bagved rendte Tatoo og vrinskede. Så den gode gamle ponymus havde godt krudt på og var i fantastisk humør. Vi kom hjem og fik udstyret af og hun fik lige et hurtigt skyl ved sadlen. Og ud på fold i de 19 grader og hygge sig. Hun var ikke så gul da hun kom ind *griner*. Og ind til aften og spise og hygge. Og så godnat. Der var ingenting. En glad og veltilfreds pony smiley kl 5, mandag morgen var min bror lige over og kigge for det larmede lidt men der var ikke noget, tror tøserne sys det var lidt træls at få forstyrret deres skønhedssøvn. Blot 6 timer efter var historien en anden. Det er ufatteligt. Jeg forstår det ikke. Tænk at det kan gå så stærkt. Tulle var en glad, frisk pony og livsglad til det sidste. Derfor er det altid så vigtigt for mig, ligesom det er med mennesker, at få sagt ordentligt farvel inden jeg tager nogen steder, for inden man ser sig om, er det for sent. Jeg nåede at have hende i 1,5 år. Vi nåede slet ikke alt det vi gerne ville. Det er alt for tidligt. Jeg priser mig lykkelig for, at hun havde julelys i øjnene og var på tur dagen før, for det er det hun elskede allermest. Det føles tomt og man kan ikke lade være med at tænke på, om hun har lidt og om der er noget, man har gjort forkert, der er skyld i det. Selvom jeg godt ved inderst inde, at det er der ikke. Tulle var en éner. Der findes mange ponyer, men for mig var hun den bedste, hun var en fantastisk pony. Det roligste, blide og mest godhjertede stykke hest jeg nogensinde har mødt og hun har og vil altid have en særlig plads i mit hjerte og hos de, der ellers har lært hende at kende. Hun var en frygtløs pony man kunne gøre alt med og som stolede på sit menneske og var der når man havde brug for det. Selvom jeg har fået aflivet en hest før, så føles det her som at få revet hjertet ud, for det andet var min beslutning og jeg ved, at det skete på det helt rigtige tidspunkt og på en rigtig måde. Men det her.. Jeg glemmer det aldrig. Og jeg glemmer aldrig, aldrig min fantastiske pony. Tak for alt ponymus </3.


Kommentarer på:  Når en mandag bliver lidt anderledes end de andre :(
  • #1   9. apr 2019 Det gør mig ondt at høre!
    Men som regel når de går bort, så lider de ikke, det er som at lyset bliver slukket og det er for mig, den bedste måde de kan komme her fra!
    R.I.P Tulle


  • #2   9. apr 2019 Den dag, jeg selv skal herfra, håber jeg da at jeg har det så godt lige til det sidste, at jeg kan lave det jeg elsker mest den sidste dag på jord.
    Og så gå i seng, sove godt under min elskede dyne og åbne øjnene i den næste verden - eller hvad der nu sker.

    Jeg tror ikke, at den havde ondt. Julelys i øjnene er julelys i øjnene!
    Den ide skal du slå ud af hovedet.
    Men, alder er en risikofaktor for blodpropper i både hjerne og hjerte.

    Jeg kondolere


  • #3   9. apr 2019 Det er jeg ked af at høre, det gør bare så helt uforståelig ondt, når man mister en hest. - også selvom det varmer, at hun havde det godt, lige til det sidste - så ændre det bare ikke på hvor ondt det gør at miste.

    Jeg føler med dig.


  • #4   9. apr 2019 Trøstekrammer herfra - det er altid en stor sorg at miste et dyr man holder af smiley

    Men hvor har hun haft det godt hos dig - julelys i øjnene dagen før, så kan man ikke ønske mere for et højtelsket dyr, som tydeligvis har været holdt af og har været glad til det sidste.

    Mvh Charlotte


  • #5   9. apr 2019 Det gør mig ondt at høre. Aldrig rart at miste en god ven. Og sikke en forskrækkelse, det må have været for dig.

    Men sikke en værdig død set ud fra Tulles perspektiv. Det må være det ultimative; at hygge sig den sidste tid, og sove stille ind i fred og ro, trygge og velkendte omgivelser. smiley


  • #6   9. apr 2019 Tusind tak for jeres søde beskeder alle sammen. Jeg aner ikke hvad der er sket, teorien er hjertestop, bristet hovedpulsåre eller hjerneblødning. Kan dog se at hun har fået smadret hendes vandbalje og fået nogle skrammer på benene, det får mig til at tænke på, at hun måske har lidt. Men jeg ved det jo ikke smiley uanset hvad, så kan jeg ikke gøre noget ved det nu og det gør mig så glad, at vi hyggede os dagen før. Og jeg er så stolt af hendes alder og den livsglæde hun altid havde smiley

  • #7   9. apr 2019 Trøstekrammer herfra - det var desværre ikke lang tid i fik sammen. Men hun har været en glad fornøjelig pony til det sidste.
    Ved godt man ikke må sige sådan, men jeg håber når min engang skal herfra, så håber jeg hun også sover ind ligesom din.
    Men én ting er sikkert, skyldfølelse skal du på ingen måde have, hun er taget trygt afsted herfra og tilbragt det sidste af sit liv veltilpas i dine hænder smiley


  • #8   9. apr 2019 Puha smiley det gør mig ondt at høre. Men ufattelig glad for at du nåede at give hende en fantastisk sidste dag! Det gør det hele nemmere at bære. Hun har det godt nu også, og er dig evig taknemmelig for den kærlighed du viste hende smiley
    Rigtig mange trøste krammere. Og tak for de vise ord. Du har fuldstændig ret. Vi skal altid huske at tage os tid til at nusse og sige godnat og farvel til de vi holder af.

    Mvh TT


  • #9   9. apr 2019 Jeg håber mine går bort på samme måde smiley

  • #11   9. apr 2019 Er sikker på hun kom glad herfra smiley

    Tænk ikke over om hun led, men tænk på jeres gode tur sammen smiley


  • #12   9. apr 2019 Kondolerer. Det er altid trist at miste et dejligt dyr.

    Hun behøver ikke at have været bevidst om de skrammer der er opstået, da der tit kommer lidt nervereflekser efter dødens indtræden. Så glæd dig over de gode minder du har og husk på at dyr accepterer døden når det er tid, og ikke tænker over hvad der videre sker. Det er ikke alle heste som er så heldige at have det så godt til det sidste smiley


  • #13   9. apr 2019 Det gør mig virkelig ondt ??
    Puha en forskrækkelse at komme ind og se.
    Men ingen tvivl om hun har haft et fantastisk liv ved dig og var glad til det sidste ??


  • Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Emner: 39 Svar: 182
    #14   9. apr 2019 RIP Tulle, men når det nu skal være, så er det bare en rigtig god måde det er foregået på.

    Højst sandsynligt har det "bare" været reflekser, så Tulle har ikke mærket noget.

    Jeg har oplevet det før med både hest og kat at de fik en reaktion bagefter, det er ubehageligt at overvære, men heldigvis mærker dyret ikke noget.


  • #15   9. apr 2019 stort trøstekram herfra smiley

    RIP lille Tulle smiley


  • #16   12. apr 2019 Du skal på ingen måde have skyldfølelse! Det kan ske for helt raske heste, at de får blodprop eller hjertestop.

    Jeg har oplevet det før på mit gamle arbejde. Jeg kom på arbejde om morgenen og fik afvide at Romeo desværre var gået bort i løbet af natten.
    Han var en skøn, glad og sund hest, som ejeren havde haft i omkring 15 år. Tro mig, de passer virkelig godt på deres heste! De er alle sammen glade, sunde og trygge!
    Så Ja, det kan desværre ske for alle dyr..

    Du har passet godt på din hest, og det lyder til at hun var en glad hest som holdte af dig!
    Tænk på hvor heldig hun har været. Et godt liv med en skøn ejer! Det er vel det absolut bedste vi kan gøre for vores elskede dyr.

    Hvis hun var 23-24 år, så har hun sikkert også nået at opleve en masse sjove ting smiley
    Og at sove stille ind efter en rigtig dejlig oplevelse, er vel den bedste måde at komme herfra på.

    Desværre er det selvfølgelig stadig ufattelig hårdt at miste, ligegyldig hvordan man ser på det, så jeg er ked af at det skete for dig.

    En dag kommer du til at tænke tilbage på jeres tid sammen med glæde, frem for sorg, og jeg håber den dag kommer snart!


  • #17   12. apr 2019 Tusind mange tak for jeres søde beskeder, det gør mig varm om hjertet smiley

Kommentér på:
Når en mandag bliver lidt anderledes end de andre :(

Annonce