{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge budget/opsparing
  • #1   4. jul 2019 Alt hvad du overhovedet kan undvære! Og så er det rigtigt godt med en forsikring (y)

  • #2   4. jul 2019 Hmmm.. Altså jeg har et hestebudget, hvor jeg ligger 400 kr fra hver måned.. Det er kun til den faste omgang tænder til tre ponyer.. Derudover sparer min kæreste og jeg mange penge op, men det er en generel opsparing - syge dyr, vaskemaskine der går i stykker osv.. Så et præcis beløb har jeg ikke.. smiley

  • #3   4. jul 2019 Det ville være meget omstændeligt at have en konto opsparing til hest, en til julegaver og en til køb af næste bil, og....
    Hos os havner pengene samme sted.

    Spar det op du kan.
    Hold øje med, hvad du bruger penge på.
    Fx, hos os betaler vi alt med kort "på beløbet" og kan derfor hver eller hver tredje måned plotte hvert brugt beløb ind i et exel ark. Det kan virkelig afsløre sandheden om man bruger penge på matas, tøj eller Caffè latte...


  • #4   4. jul 2019
    Jeg ligger ikke noget til side hver måned. Jeg ligger det til side der bliver tilbage, er der ingen penge til overs - så er der ingen penge der bliver lagt til side.
    Så der er stor foreskel. Det kan være 0 kr og det kan være 3000 kr eller mere.

    Min opsparing er ret forskelligt - nogle gange er den ikke eksisterende, andre gange er den ret stor. Det kommer an på en masse ting. Lige for tiden forsvinder den sådan cirka hele tiden.


  • #5   4. jul 2019 Jeg lægger kun til side til vaccination og tænder. Resten er under min opsparing som dækker alt stort og/eller uforudset.
    I øvrigt har jeg grænser på hvor meget jeg vil bruge på dyrlæge før der står aflivning på dyrlægens kvittering. Det er konsekvensen af en lille økonomi og en hest som på papiret intet er værd.


  • #6   4. jul 2019 1000 tak for jeres svar smiley

    Mine heste er forsikret, og pt ligger jeg 500kr til side om måneden. Jeg lever på et meget stramt budget, og kan kun lige få det til at køre rundt, hvis jeg har styr på hvor mange penge jeg skal bruge på det forskellige om måneden.

    Grunden til jeg spørger er at jeg er lidt bange for om det er alt fot lidt jeg ligger til side.. Min ene hest var indlagt i december, og på da værende tidspunkt var han ikke forsikret, og det endte med at koste mig 20.000 kr... hvilket jeg ikke bare sådan lige har (mine forældre har været så søde at hjælpe mig med at betale regningen)
    Jeg ved godt at hesten er forsikret, så i bund og grund er det "kun tandraspning og vaccine jeg skal betale for", men der er jo også en selvrisiko på ca 2500 hvis nu han skulle gå hen og blive syg... og forsikringen dækker op til 30.000, så jeg føler alligevel at jeg skal have en opsparing, bare for at være på den sikre side... eller jeg bare overbekymret?


  • #7   4. jul 2019 Hvorfor ikke bare have en samlet opsparing? Og så bare sørge for at der altid er noget på den. Så har du til syg hest, skadet bil, hvis du sætter dig på dine briller, cola i computeren, telefon i toilettet, dødt køleskab, hvad der nu end kan ske.

  • #8   4. jul 2019 Jeg har en omfattende forsikring, og så lægger jeg det til side, som jeg har tilovers. smiley Nogle gange kommer der flere penge ind end andre.
    Jeg synes bestemt ikke, du er overforsigtig. Man kan jo aldrig vide, om hesten pludselig får en skade, der koster mere end de 30.000. smiley Better safe than sorry.


  • #9   4. jul 2019 Jeg ligger Ca 1500-2500 ind hver mdr. Alt afhængig af min løn smiley

  • #10   5. jul 2019 Jeg lægger ingenting til side smiley

  • #11   5. jul 2019 Jeg ligger fast 250kr til side hver måned, pr. hest. smiley Det er 500kr, til hestekontoen.

  • #12   5. jul 2019 Min hest er dyrlægeforsikret med omkring 500 kr. i selvrisiko og derudover en dækningsgrad på 80%. Jeg ligger derfor ikke et fast beløb til side til dyrlæge, men har en "Katla-konto", hvor der altid står minimum et par tusinde, just in case.

  • #13   5. jul 2019 Jeg har ikke en opsparing til dyrlære, der går ofte flere år i mellem jeg har dyrlæge, ud over årlig vac og tandtjek. Så når det sker, tager jeg pengene fra min alm opsparing, og da det er sjælden at vores konto er under 50.000 kr i plus. så er en dyrlæge regning ikke et problem. Jeg er indbegrebet at nordjysk sparsommelighed, denne evne er ret god at have, når hverken jeg eller min mand er højt lønnet.

  • #14   5. jul 2019 Nu er jeg som flere andre herinde i gruppen “fyrre, f... og fornuftig” smiley
    Det vil sige, at jeg sammen med manden har en konto til uforudsete udgifter - ny opvaskemaskine, kloak stopper til søndag, fyret skal skiftes, bil går i stykker ect.
    Her hører mine hesteudgifter ikke under, da jeg pt er den med den største indtægt, og således også har min egen opsparingskonto til tøj og heste, tant og fjas.

    Skulle jeg tænke et minimumsbeløb til en akut skade, så ville det være 5000 kr - her kan du komme “rimelig langt” på et vagtopkald på fx en sårskade, vindkolik ect.
    Jeg er så også helt med på at det måske kan gå et par tusind over, men så er det nemmere at kigge på manden og “låne”, hvis man selv ligger et stort indskud selv.

    Ingen af mine heste er forsikret - og jeg er nok også rimelig hård med fx operationer,så bliver det aflivning.
    Til gengæld har jeg fordelen ved at have hestene hjemme, at fx langvarig genoptræning eller sygefold er fint for mig. Og ved at have flere rideheste, så kan jeg også leve med at en skal stå stille i 6-9 måneder - så her bliver ikke brugt uanede mængder penge på IRAP, PRP og andet “gejl” for at hesten måske kan genoptrænes 3 måneder før end ellers ved bare at give den tid.

    Mvh Charlotte


  • #15   5. jul 2019 Jeg ligger ikke noget til side. Min hest er også forsikret, hvilket kun er et plus at have.

  • Anne
    Anne Tilmeldt:
    okt 2016

    Følger: 2 Svar: 2
    #16   6. jul 2019 Ikke noget, jeg betaler dyrlæge af min løn. Hun har en sygeforsikring, der dækker omkring 60.000 kr om året og en selvrisiko på 1400 samt 10 % variabel. Så jeg er ikke så økonomisk udsat mht dyrelægeregninger.

  • #18   7. jul 2019 Jeg kommer til at have en hestekonto til dyrlæge, forsikring og smed, hvor dyrlæge kommer til at udgøre 500 kr pr. måned og så har jeg en generel opsparing der bliver sat 1400 fast ind på og så evt. resterende penge fra madbudgettet, som kan svinge fra 100-700 kr.. Den opsparing er til alle slags uforudsete regninger, bil osv. Den kan der også trækkes på mht. hest..

    Lige nu er der kun den ene opsparing, da jeg er i gang med at spare op til at købe hest, men når hesten kommer, så kommer der en ekstra konto.


  • #19   7. jul 2019 Jeg har lige købt ny hest, så har ikke helt planlagt, hvor meget jeg skal lægge til side, måske 500 om mdr? Pt har jeg tæt på ingen indtægt (kun en kort periode) men har en opsparing hvis det skulle gå galt og så har jeg forsikret ham for liv og syge med 1200 i selvrisiko og 20 pct af regningen. Dog er det jo ikke alt de dækker, hvis de fx mener en skade er opstået før tegning eller hvis der er nogle forbehold (har et enkelt lille forbehold i min), og så dækker de kun op til 30.000 årligt.
    Jeg ved, at jeg ikke er så “kold” at jeg ville kunne aflive med mindre dyrlægen siger at det er nødvendigt ift loven eller at han bliver så syg, at det er det bedste for ham.


Kommentér på:
Dyrlæge budget/opsparing

Annonce