{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Hvor langt har i til jeres hest? {{forumTopicSubject}}

Hej
Hvor langt har I til jeres hest (km og min)?

Har nemlig fundet et rigtig fint sted, men det ligger 20 min væk fra hvor jeg bor i bil, og nu tager det mig 7-9 min i bil at køre ud til ham.

Tænker bare om man bliver træt af at bruge så lang tid på transport smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt har i til jeres hest?
  • #1   1. feb 2020 Jeg har 8 km på cykel. Det tager 30 min. Det er lidt langt og jeg bruger en del tid og kræfter på transport - især i modvind smiley Nogle dage er det svært at tage mig sammen til.
    Men jeg har omfavnet turen og ser egentlig cyklingen som en bonus og en fin mulighed for at tænke lidt over livet eller høre en god podcast. Jeg er osse kommet i god form hæhæ.
    Så jeg vil egentlig tro, du vænner dig til det, især hvis stedet er mega godt - så har du jo gode grunde til at have lidt længere derud smiley


  • #2   1. feb 2020 Fra mine forældre Ca 150 meter.
    Men fra min lejlighed 20-25 min i bil ??


  • #3   1. feb 2020 Ane og Syrlingen
    har også tænkt på hvis jeg synes det er et godt sted, så tror jeg også jeg kan se gennem fingre med de 20 min. Men man skal nok også lige vende sig til at man ikke bare lige køre et smut ud til hesten så smiley


  • #4   1. feb 2020 Jeg har tidligere haft den opstaldet 25 min væk - hvor alle faciliter bare var i orden. Men nu har jeg flyttet ham tættere på(5 min) fordi jeg blev træt af, at køre så lang tid. En anden ting var økonomien i det smiley

  • #5   1. feb 2020 Jeg har 15-16 km til min hest og det tager 15-17 min med bil smiley

  • #7   1. feb 2020 2 km og 5 minutter i bil smiley Skal cykle derud når jeg har fået fikset min knæskade. Det er skønt efter at have boet i København og brugt min 30 minutter på at komme i stalden. Det er noget lettere at tage sig sammen nu, men på den anden side så har jeg været vant til at køre meget før så det ville jeg sagtens kunne igen. Jeg når ikke meget af mine lydbøger nu hvor jeg kører så kort smiley

  • #8   1. feb 2020 30 minutter i bil :).

  • #9   1. feb 2020 9 km (10 min i bil) smiley Drømmen er at få dem hjem på et tidspunkt.

  • #10   1. feb 2020 4min på gåben smiley har dem hjemme

  • #11   1. feb 2020 Jeg bor inde i København, så lige meget hvad, vil jeg have minimum 20 min i bil til min hest.
    Pt har jeg 30 min. Jeg vil dog ikke have lyst til at have mere end 40 min. Men der er også mange steder indenfor 30 min.
    Det vigtigste er, at min hest har det godt. Men jeg skal også have mulighed for at komme derud dagligt eller næsten dagligt.


  • #12   1. feb 2020 Der er nok ca 20 meter fra stuehus til hestestald.



  • #13   1. feb 2020 6 km da de står ved mine forældre ??
    har haft 900 m til min ridehest men da jeg forstuvet ryggen sidet år så kom han hjem til dem .


  • #14   1. feb 2020 6 min i bil 4,5 km, men er jeg på arbejde så har jeg 100m smiley

  • #15   1. feb 2020 Lige nu bor hesten og jeg på samme matrikel.

    Før havde jeg 7 km derud, på cykel var det 25 minutter og i bil 10 minutter. Det var helt fint.
    Sidste hest jeg red, havde jeg 15 km til, men det var fra syd til nordvest af Århus, så det var igennem en milliard lyskryds og meget trafik. Det var træls. Ud i myldretid var det gerne 35 minutter og 20 minutter hjem.
    Havde det været samme tur med færre lyskryds og biler, så havde det været noget sjovere. Det blev allerede meget sjovere, da jeg lærte at ramme en grøn bølge kl 22


  • #16   1. feb 2020 4 km, det tager ca 7-10 minutter i bil da jeg skal ud af byen smiley

  • #17   1. feb 2020 8 km smiley 10 min i bil..

  • #18   1. feb 2020 I følge google maps har jeg omkring 1t og 57min. i bil fra lejligheden pt. smiley Cirka 161km.
    Fra mine forældre har jeg cirka 35 minutter, cirka 38km.

    Jeg studerer i Århus til dagligt, og pt. står han ved en kollega i Thy, indtil jeg kom på plads i Århus, men arbejder på at han skal med nu her smiley
    Jeg kommer og besøger ham når jeg er hjemme ved mine forældre, og tiden mm. er til det smiley

    Tidligere har jeg stået et sted, hvor jeg kunne gå ned i stalden på 10 minutter, og et andet sted hvor det tog cirka 15 minutter i bil smiley Begge steder er jeg kommet hver dag.


  • #19   1. feb 2020 Jeg er midt i flytning fra Jylland til Sjælland.

    Før stod han 3 km væk.
    Jeg kunne gå langs ådalen, hvis jeg havde hunden med.
    Eller køre i bil på et par minutter.

    Nu kommer han til at stå på et ridecenter, som er 5 minutter fra motorvejen.
    Jeg skal pendle 50 min til mit nye job, så det er vel ok.
    Han kommer til at stå på et western center 20 km væk.

    I løbet af foråret skal der laves folde.
    Og så kommer jeg til at have et par shetlændere hjemme, lige udenfor huset.
    Og måske lidt kødkvæg.
    Og så går det nok slag i slag derfra.
    Så sigt kommer Aslan nok hjem. Det er da planen.


  • #20   1. feb 2020 Det tager ca. en times tid, plus 10 min i bil fra stoppestedet (jeg bliver hentet der, da jeg ellers ikke kunne have part på hende.) hen til min part.

    Det er ca. 24 km. i mellem min lejlighed og stalden. smiley

    Jeg er som sådan ikke træt af det, jeg glæder mig dog til det bliver varmere så jeg kan cykle. Det vil nok tage lidt over en times tid.


  • #21   1. feb 2020 Mange tak for svar smiley

  • #22   1. feb 2020 11 km og 25-30 min på knallert. Jeg kan ikke flytte min hest (pga headshaking der er forbedret med 99% efter han er flyttet tilbage) så jeg har accepteret at det tager lidt længere tid med transport

  • #23   1. feb 2020 Jeg har 40km
    31 min i bil


  • #25   1. feb 2020
    Lige nu 10 minutter i bil.

    Jeg vil max 30 min i bil og vil helst placere det sådan, at det passer med og være et sted jeg alligevel skal forbi/i nærheden af på vej på arbejde.


  • #26   1. feb 2020 2 min alle mine heste står her hjemme smiley

  • #27   1. feb 2020 Jeg har 3 km og max 5 min i bil. Før havde jeg hestene hjemme, men 120 km fra min kæreste. Så nu er jeg flyttet sammen med kæresten og har hestene et dejligt sted. Ville gerne ha dem hjemme, men det kan ikke lade sig gøre i en have på 500 kvadratmeter. smiley

  • #28   1. feb 2020 Jeg plejede at have mine derhjemme, så det tog 5
    sekunder fra huset til stalden smiley Nu står de i følge krak 1 time og 3 minutter væk (72,5 km) så det er en forskel, men jeg fortryder ikke et split sekund smiley


  • #29   1. feb 2020 Mille
    Hold da op, det godt nok også langt væk. Hvor mange gange om dagen er du så ude ved din hest? smiley


  • #30   1. feb 2020 Jeg kan se mine fra køkkenvinduet, så ca et halvt minut smiley

    Har tidligere haft hest i Århus, og selvom der ikke var langt, så tog det 20-30 min afhængig af trafikken. Det var ikke noget problem, bare en vane.



  • #31   1. feb 2020 Sara A. Jeg er hos dem minimum 5 dage i ugen. Selvom det måske lyder af meget, så kan man gøre meget med planlægning + når jeg kører meget i forvejen, så er en time frem og tilbage ikke så slemt smiley

  • #32   1. feb 2020 Mille
    Tænker også planlægning kan gøre det noget nemmere. Vi har kun en bil i min familie, så der skal en del planlægning til for at vi kan få det til at hænge sammen, hvis han skal stå derude smiley


  • #33   1. feb 2020 Præcis planlægning betyder alt, specielt når man er flere om en bil smiley Jeg har så godt nok egen bil, da jeg er selvstændig hestemassør og derfor køre i hele landet. Men hvis ikke jeg havde det ville det også være noget mere bøvlet.

  • #34   2. feb 2020 6.3 km har jeg nu.
    For 2 dage siden havde jeg 3 km.
    Har før haft 20 km, det fungerede ikke for mig til sidst.
    Men måske osse fordi der aldrig var nogen, så var tit alene i kulde og mørke.



  • #35   2. feb 2020 Jeg har små 10 km hver vej, og det tager mig alt mellem 15-30 min i bil. An på hvornår på døgnet jeg kører derud. Jeg kører derud direkte efter arbejde.

    Jeg har valgt at sige at det er okay at der er "langt" til hesten nu hvor jeg ikke engang har 3 km på arbejde.


  • #36   2. feb 2020 Er det et sted, der opfylder hest og ejers behov, så man nyder at komme der, så er 20+ km ikke “meget”
    Er det et sted”af nød” hvor måske kun hestens behov opfyldes, eller kun en del af det man ønsker opfyldes, så kan selv 2 km betyde man ikke kommer så tit man vil,

    Havde vi hestene i den by vi er flyttet til (ved ikke om de steder jeg har set heste overhovedet opstalder) ville jeg ikke komme til at ride så meget tror jeg, hvorimod vi gerne kørte 15 min før vi flyttede, trods jeg pga medicin længe ikke har kunnet køre, så manden skulle.

    Heldigvis er vi flyttet tættere på, men jeg ville ikke bytte stedet ud med mindre afstand, fordi vi er så tæt på 100% tilfredshed, som jeg tror vi kommer her hvor vi bor.

    Så afstanden, til en hvis grænse, og “lysten til at overkomme denne” tror jeg også hænger sammen med om man trives på stedet. Sådan har jeg det hvertfald personligt smiley


  • #37   2. feb 2020 Karen H
    Det er virkelig et sted som opfylder hestens krav, der er længere foldtid og mega smuk natur. Og der er heller ikke særlig mange opstaldere så det eneste der er træls ved det er at jeg ikke kan komme til stævner, og så det med at man ikke bare lige køre ud til sine hest. smiley


  • #38   2. feb 2020 Det lyder lækkert - er dine stævnebehov så store at du bliver træt af det?

    Jeg håber du finder ud af hvad er bedst for jer begge smiley


  • #39   2. feb 2020 Karen H
    Gad bare godt at starte stævne engang i mellem. For han står lige nu på en rideskole hvor der bliver holdt stævner, og kan kun starte stævner der, da vores bil ikke kan trække. Men skal ud og se stedet i dag, så det kan da godt være jeg kan se gennem fingre med det. smiley


  • #40   2. feb 2020 Kan du ikke ride til stævner hvis der er en klub i nærheden? Jeg har haft redet 3-5 km til stævne.

  • #41   2. feb 2020 Krikken
    Der er desværre ikke noget der ligger i nærheden smiley


  • #42   2. feb 2020 Sara A
    Er der ikke nogen på samme rideskole du kan ta til stævne med, der selv har bil? Så kunne i deles om udgifterne? smiley


  • #43   2. feb 2020 Min står opstaldet 40km, fra hvor jeg selv bor. Det tager 1-1.5time pr vej.
    Jeg læser til veterinærsygeplejerske og er derfor på skole i Kolding, op til 20uger om året. Så har prioriteret at have hende stående et sted, hvor hun er på fuldpas i en lækker løsdrift og jeg ved hun trives rigtig godt.
    Så selv om jeg nogen uger, kun kan komme ud til hende i weekenden, så ved jeg hun bliver passet og plejet i hovedet og r#v smiley


  • #44   4. feb 2020 Begge heste jeg træner pt har jeg ca 1,5 km til (to forskellige steder). Det ene sted kan jeg køre ud til på mit el løbehjul på ca 3-5 min (asfalt) det andet sted tager ca 10 min (grus) smiley

  • #45   4. feb 2020 har 15 km ud til min, i bil heldigvis smiley har før taget 9 km på en flad cykel smiley

  • #46   4. feb 2020 Det højeste jeg har haft er en times transport, nu har jeg min ridehest 5 km væk, og min pony står 90 km væk (dog arbejder jeg i samme by som ponyen står så er der nede dagligt) smiley

  • #47   4. feb 2020 10 km fra mit arbejde og hvor jeg boede tidligere..
    Nu står hun 49 km væk, er dog i overvejelse om, om hun skal tættere på hvis det "rigtige" dukker op smiley


  • N
    N Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #49   5. feb 2020 Jeg har 16, næsten 7km ud til min dreng. Det tager omkring 20-25 min i bil. Jeg er absolut ikke træt at køreturen, jeg bruger den til at slippe alt det stress en lang dag kan give, og så er jeg klar til at være der 100%.
    Jeg har prioriteret opstaldningsstedet frem for kort transport


  • #50   6. feb 2020 4 km fra lejligheden - og 5 min i bil smiley

  • #51   6. feb 2020 Jeg har omkring 6,5 km og det tager mig Ca. 20 min at cykle, det synes jeg ikke er slemt overhovedet, er ofte derude både morgen og aften. Har før haft ham stående henholdsvis 2,5 og 1,5 time væk med det offentlige og det var lige i overkanten.

  • Randi B
    Randi B Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #52   7. feb 2020 Jeg har 24 km (20 min i bil) ud til min hest.. det er dog midtvejs mellem mit hjem og arbejde, så jeg kører lige forbi hver dag.. og ved at jeg har fuldpas, så er jeg ikke afhængig af at skal derud hver dag.. jeg har kørt sådanne nu i 1.5 år:) jeg valgte stedet pga de skønneste forhold samt prisen trods jeg kun har 5 min til byens rideskole

Kommentér på:
Hvor langt har i til jeres hest?

Annonce