Fremmed til at passe DIN hest? {{forumTopicSubject}}
Mine forældre overvejer at flytte til USA, da min far har fået jobtilbud derovre (vi har boet et par år derovre før, mens han har arbejdet derovre), mens min lillesøster (18 år), jeg (20 år) (og min kæreste) så ville få ansvaret for at passe gården (og fyret, shit! det går altid ud) og dyrene, intet problem der - jeg har også trailerkort, så kan sagtens køre os til ridning osv. Men vi ville ofte skulle på ferier og besøge mine forældre i USA, og så skal der jo findes en løsning, når vi ikke er hjemme til at passe dem. P.t. har vores nabo (der har køreheste selv) passet dem i korte ferier (f.eks. 1 uge i sommerferien), men vi kan jo ikke kræve, at han skal fodre, lukke ind/ud, muge osv. så ofte, som det vil blive. Hunden bliver at blive passet hjemme, hvor min fætter flytter ind og bor ved den - men igen det kan man jo ikke kræve, at han skal planlægge sin kalender efter hver gang.
Hvordan ville I have det med at "ansatte" en fremmed hestepige/dreng i nærheden til at passe dyrene (der er tale om 1 pony, 1 hest, 1 hund og 1 kat), mens I ikke selv er hjemme? Evt. med nøgle til huset for at passe hunden? Kan man det? Ville I turde lade vedkommende ride jeres hest (normalt er jeg imod at lade andre end mig selv og lillesøster ride vores heste)? Og hvad skulle man i givet fald betale vedkommende pr. dag/uge?
Hvordan ville I løse det, så I kune stole på en fremmed, mens I selv var væk? Evt. gøre det som en part, så vedkommende også rider og passer, mens vi selv er hjemme, så vi kan få en fornemmelse af personens omgang med dyrene, eller?
For personen skal jo selvfølgelig være over 18 år og kunne tage hele ansvaret for at skulle se efter dyrene, når vi ikke er der, samt tilkalde dyrlæge osv.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
jun 2005
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 3 Emner: 43 Svar: 1.415
Men vi har også tænkt os at høre naboen, om vi kan betale ham til det, selvfølgelig
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.891
(link fjernet)
Fx Karmdal, der tilbyder Wellness ophold
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 369
Jeg har selv to heste hjemme og skal gerne tage flere gange om året til Tyskland for at besøge min familie.
Jeg har søgt mig en part for mine hest, så at jeg kunne lære hende kende. Hun betaler ikke for parten, men skal passe hestene når jeg skal til Tyskland. Det gode er, at jeg kunne lære hende godt nok kende, før jeg gav ansvar for hestepassning til hende for første gang. Og det gik rigtigt godt.
Desværre er hun længerværende syg nu, så at jeg ikke kan planlægge en besøg hos min familie.
Jeg personligt tager mig svært med at finde én, som må passe mine heste. Jeg er meget pertentlig og ligger meget vægt på, at alle tinge kører ligesom jeg ønsker det.
En anden mulighed ville være, at finde en ven eller en fra familien, som kan holde ferie hos dig mens du er på ferie i USA.
mar 2008
Følger: 1 Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 313
Jeg passede altid hus hund og heste for den dame jeg havde min hest stående ved når de var på ferie. Boede i deres hus imens for jeg ikke skulle køre for meget frem og tilbage. Der har aldrig været problemer og de kendte mig og stolede selvfølgelig på at jeg passede dyrene og deres ting ordentlig.
jun 2005
Den bidløse Dansker: Ja, det er jo lige det med en part
Ideen med hunden skulle være hos vedkommende er også en god ide.
Den skal i hvert fald lige vendes...
Ellers må jeg høre, om der er nogen af dem, man kender fra klubben, der kunne være interesseret - der er bare små 20 km hen, så det er jo lidt af en køretur...
dec 2006
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 6 Emner: 279 Svar: 2.059
også er der jo "kun" hestene, og når du ved hvordan han/hun reagere sammen med hestene, og om du føler du kan stole på personen...
JEg passede et sted for en jeg havde part ved, hun var væk i 14 dage, hvor jeg red hendes 2 heste, longerede og gik ture med hendes miniature, og sørgede ellers for de fik vitaminer og mineraler (de stod på sommergræs) og at der var vand i truget, plus give kattene mad...
jun 2005
AA: Det er nok lidt overkill
**Stald Lille T** .: Min fætter HAR passet hunden, når vi har været afsted - men problemet, er at vi ikke kan forvente, at han kan hver gang, så hunden er OGSÅ et problem
okt 2006
Følger: 165 Følgere: 266 Heste: 1 Emner: 1.006 Svar: 3.891
jun 2005
Deschain: Det vil helt klart også være førstevalg - og vi har selvfølgelig nogle vi kan spørge, som vi vil gøre - men hvis de ikke har mulighed for det hver gang. + vi har ikke så mange, der er trygge ved de store dyr
AA : Rideskolen har ikke opstaldningspladser - der er ingen privatheste, og vil helst have de bliver hjemme i vante omgivelser, så det hele ikke bliver vendt på hovedet
Men tror da godt man kan ansætte en sød en til blot at passe dem (muge, fodre, ind/ud, skifte dækner osv.), når det slet ikke hænger sammen?
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.220
Ville som du selv skriver heller ikke flytte dem, nu de er vant til at stå "hjemme" - men det kunne da nemt være 1 eller 2 piger der har lyst til at passe hestene, + måske får nogle lommepenge for det
jun 2005
Det er netop også det jeg tænker
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Fremmed til at passe DIN hest?