{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
898 visninger | Oprettet:

Fremmed til at passe DIN hest? {{forumTopicSubject}}

Mine forældre overvejer at flytte til USA, da min far har fået jobtilbud derovre (vi har boet et par år derovre før, mens han har arbejdet derovre), mens min lillesøster (18 år), jeg (20 år) (og min kæreste) så ville få ansvaret for at passe gården (og fyret, shit! det går altid ud) og dyrene, intet problem der - jeg har også trailerkort, så kan sagtens køre os til ridning osv. Men vi ville ofte skulle på ferier og besøge mine forældre i USA, og så skal der jo findes en løsning, når vi ikke er hjemme til at passe dem. P.t. har vores nabo (der har køreheste selv) passet dem i korte ferier (f.eks. 1 uge i sommerferien), men vi kan jo ikke kræve, at han skal fodre, lukke ind/ud, muge osv. så ofte, som det vil blive. Hunden bliver at blive passet hjemme, hvor min fætter flytter ind og bor ved den - men igen det kan man jo ikke kræve, at han skal planlægge sin kalender efter hver gang.

Hvordan ville I have det med at "ansatte" en fremmed hestepige/dreng i nærheden til at passe dyrene (der er tale om 1 pony, 1 hest, 1 hund og 1 kat), mens I ikke selv er hjemme? Evt. med nøgle til huset for at passe hunden? Kan man det? Ville I turde lade vedkommende ride jeres hest (normalt er jeg imod at lade andre end mig selv og lillesøster ride vores heste)? Og hvad skulle man i givet fald betale vedkommende pr. dag/uge?
Hvordan ville I løse det, så I kune stole på en fremmed, mens I selv var væk? Evt. gøre det som en part, så vedkommende også rider og passer, mens vi selv er hjemme, så vi kan få en fornemmelse af personens omgang med dyrene, eller?
For personen skal jo selvfølgelig være over 18 år og kunne tage hele ansvaret for at skulle se efter dyrene, når vi ikke er der, samt tilkalde dyrlæge osv.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremmed til at passe DIN hest?
  • #1   20. okt 2010 Jeg ville ikke turde lade en fremmede gøre det, da personen kan mishandle dyr, og stjæle fra jeg, det ville nok være det klogeste at vælge nogen fra din familie der evt. har forstand på heste, og div. dyr og som du/i kan stole 100% på.

• #3   20. okt 2010 Jeg er fuldstændig enig - den del af vores familie, der har forstand på dyr og ikke er bange for heste, bor bare 1 times kørsel væk - så det er ikke holdbart.

Men vi har også tænkt os at høre naboen, om vi kan betale ham til det, selvfølgelig smiley Men vi skal bare lige have alle aspekter med - min far har heller ikke sagt ja endnu. Derfor dette indlæg, da vi skal have overvejet mulige løsninger, og om det praktisk kan lade sig gøre.

• #4   20. okt 2010 I kunne jo også sætte hestene i pension et sted imens i er ude og rejse.

(link fjernet)
    Fx Karmdal, der tilbyder Wellness ophold

• #5   20. okt 2010 Jeg kan godt forstår dig.
    Jeg har selv to heste hjemme og skal gerne tage flere gange om året til Tyskland for at besøge min familie.
    Jeg har søgt mig en part for mine hest, så at jeg kunne lære hende kende. Hun betaler ikke for parten, men skal passe hestene når jeg skal til Tyskland. Det gode er, at jeg kunne lære hende godt nok kende, før jeg gav ansvar for hestepassning til hende for første gang. Og det gik rigtigt godt.
    Desværre er hun længerværende syg nu, så at jeg ikke kan planlægge en besøg hos min familie.
    Jeg personligt tager mig svært med at finde én, som må passe mine heste. Jeg er meget pertentlig og ligger meget vægt på, at alle tinge kører ligesom jeg ønsker det.
    En anden mulighed ville være, at finde en ven eller en fra familien, som kan holde ferie hos dig mens du er på ferie i USA.

• #6   20. okt 2010 Har i evt plads og lyst til en ekstra opstalder?

Jeg passede altid hus hund og heste for den dame jeg havde min hest stående ved når de var på ferie. Boede i deres hus imens for jeg ikke skulle køre for meget frem og tilbage. Der har aldrig været problemer og de kendte mig og stolede selvfølgelig på at jeg passede dyrene og deres ting ordentlig.

• #7   20. okt 2010 Det indlæg var lige skrevet til Sandra smiley

Den bidløse Dansker: Ja, det er jo lige det med en part smiley Der er bare liiiige det, at vi allerede er både mig og min søster til at ride de 2, så det er egentlig ikke et problem i hverdagen.. Og så har vi ikke så gode ridefacilliteter hjemme hos os selv - vi plejer at køre dem ind på rideskolen i trailer og ellers har vi en græsmark at ride på (dog med masser af turmuligheder), men der er faktisk en rideskole med hal ca. 2 km væk, som man sagtens kunne ride til, hvis man ville...
    Ideen med hunden skulle være hos vedkommende er også en god ide.
    Den skal i hvert fald lige vendes...

Ellers må jeg høre, om der er nogen af dem, man kender fra klubben, der kunne være interesseret - der er bare små 20 km hen, så det er jo lidt af en køretur...

• #8   20. okt 2010 jeg ville finde en part smiley en som kunne komme en gang i ugen lærer stedet, hestene, hunden og katten a kende, og som i også ville lærer og kende... du skrive din fætter kommer til a passe hunden, så passer han vel også katten??

også er der jo "kun" hestene, og når du ved hvordan han/hun reagere sammen med hestene, og om du føler du kan stole på personen...

JEg passede et sted for en jeg havde part ved, hun var væk i 14 dage, hvor jeg red hendes 2 heste, longerede og gik ture med hendes miniature, og sørgede ellers for de fik vitaminer og mineraler (de stod på sommergræs) og at der var vand i truget, plus give kattene mad...

• #10   20. okt 2010 Tak for de mange gode forslag smiley

AA: Det er nok lidt overkill smiley Hestene skal helst blive hjemme i trygge omgivelser...

**Stald Lille T** .: Min fætter HAR passet hunden, når vi har været afsted - men problemet, er at vi ikke kan forvente, at han kan hver gang, så hunden er OGSÅ et problem smiley

• #11   20. okt 2010 Ellers kunne de måske opstaldes på den rideskole du omtaler, mens i er på ferie? smiley

• #15   20. okt 2010 De står opstaldet ved vores meget søde nabo, så jeg kan ikke lige udleje en boks mere smiley Men vi satser stærkt på, at han vil passe dem, som han plejer - men han har familie i Sverie, så ofte er han heller ikke hjemme (vi passer ofte hans heste + hund), så der skal være en alternativ løsning også.

Deschain: Det vil helt klart også være førstevalg - og vi har selvfølgelig nogle vi kan spørge, som vi vil gøre - men hvis de ikke har mulighed for det hver gang. + vi har ikke så mange, der er trygge ved de store dyr smiley

AA : Rideskolen har ikke opstaldningspladser - der er ingen privatheste, og vil helst have de bliver hjemme i vante omgivelser, så det hele ikke bliver vendt på hovedet smiley

Men tror da godt man kan ansætte en sød en til blot at passe dem (muge, fodre, ind/ud, skifte dækner osv.), når det slet ikke hænger sammen?

• #16   20. okt 2010 jeg ville nok osse have en længere prøve periode med 1 eller 2 personer som evt kunne egne sig - se hvordan de falder i hak inden i tager afsted..

Ville som du selv skriver heller ikke flytte dem, nu de er vant til at stå "hjemme" - men det kunne da nemt være 1 eller 2 piger der har lyst til at passe hestene, + måske får nogle lommepenge for det

• #17   20. okt 2010 Meldgaard $

Det er netop også det jeg tænker smiley Det ville da være den fedeste måde at tjene lidt ekstra penge på smiley

• #18   20. okt 2010 Jeg ville enten få en part (som så red 1-2 dage om ugen normalt) så både i og dyrene kender personen.. eller en opstalder som mod gratis plads ville gøre det..

Kommentér på:
Fremmed til at passe DIN hest?

Annonce