{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.627 visninger | Oprettet:

At gå i ridetøj på offentlige steder. {{forumTopicSubject}}

Jeg ved at en rideskole er et offentlig sted (ofte) så det er ikke der jeg mener.

Men hvad synes I om at man feks. går i butikken og handler i ridetøj?

Jeg selv kommer tit i butikken i ridetøj da jeg ofte ikke når hjem efter stald for at skifte. Så jeg går faktisk flere gange om ugen i ridetøj hele dagen. Dette gør mig intet da jeg føler mig bedst i mit tøj da det er en vigtig del af min identitet.
Havde jeg dog haft hesten hjemme ville jeg nok have skiftet oftere for at tage mere hensyn til andre.

Hvad med Jer?

OG HOLD DET I EN PÆN TONE ALLE SAMMEN smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At gå i ridetøj på offentlige steder.
  • #1   13. dec 2012 jeg synes også det er rigtigt rat at gå med ridetøj. men det er bare folk og sådan nogle fra min klasse ville synes det var underligt at jeg gik med ridetøj hver dag. men alligevel men føler sig godt tilpas fordi man kan lugte stalden hestene og alt det dejlige ved det hele på sin krop jeg tror det er derfor det høre med til det. for min far synes nemlig jeg lugter når jeg kommer hjem over fra rideskolen en af så jeg tror det er mest fordi det er de dejligste lugt man kender.

• #2   13. dec 2012 Nu går jeg ikke i ridetøj som sådan.. men bare tøj.. selvfølgelig ikke pænt tøj, men har sko til stalden.. det er det eneste jeg skifter..
    Man ser jo heller ikke auto mekanikeren der skifter!!

Jeg er ski lige glad med hvad andre tænker ang min tøj...
    Så jeg syntes det er fint.. så lange man selv er tilpas i det tøj man går i så pyt..

• #3   13. dec 2012 Jeg gør det indimellem, men er ikke glad for det smiley Gider ikke engang tage toget i ridetøj, så jeg har ridetøj osv. i stalden, og skifter hver gang jeg kommer derud og tager derfra smiley

Det er ikke udseendet der gør mig noget, men ganske enkelt det at jeg ikke har lyst til at rende rundt med mudder og hestelugt i Netto :o)

• #4   13. dec 2012 Jeg har ridetøj på hele dagen undtagen i skolen og når jeg har været i bad ca kl 20 smiley

• #5   13. dec 2012 Hestepiger er vist ikke de eneste, der ikke når at skifte tøj inden skal ud og handle. Jeg har da set fodboldspillere, tømrere, malere osv. være i deres hobby/arbejdstøj og stå feks. i Fakta smiley

Men ser jeg en hestepige, så har jeg lyst til at gå over og spørge hvor hun rider henne, hvilken hest og ridestil osv xD Jeg gør det ikke, men jeg blir så nysgerrig.

• #6   13. dec 2012 Jeg går ikke i dagligvare butikker i ridetøj, med mindre det er forholdsvis rent. Synes det er ret uhygiejnisk at rende rundt blandt madvare med mudder og hestelort over det hele smiley

• #7   13. dec 2012 Jeg elsker at have ridetøj på og stopper tit og handler på vej hjem fra hesten.. Ville selvfølgelig ikke gå i det på arbejde eller i skole, men i fritiden elsker jeg at rende rundt i ridetøjet.

• #8   13. dec 2012 Jeg har kun mit hestetøj på i stalden. Ikke fordi jeg ikke synes at det er ENORMT rart, og jeg kunne sagtens finde på at rende rundt i det herhjemme og i dagligvarebutikkerne hvis jeg måtte.
    Men det kan jeg ikke, da min far er enormt allergisk overfor heste. Jeg kan ikke engang køre hjem i mit ridetøj i hans bil, uden at han kan lugte det næste gang han bruger den smiley Så skal jeg sidde på tæpper, som kommer op og hænge udenfor når vi kommer hjem.
    Så jeg skifter også tøj i stalden, hele året rundt - hvilket er enormt koldt på denne her årstid! smiley

• #9   13. dec 2012 Fantatisk sagt Pia
    Men ser jeg en hestepige, så har jeg lyst til at gå over og spørge hvor hun rider henne, hvilken hest og ridestil osv xD Jeg gør det ikke, men jeg blir så nysgerrig.

Sådan har jeg det også.
    Altså jeg handler i mit ridetøj er fuldstædig ligeglad.
    Billedet er et af mine sæt ridetøj set bagfra.

profilbillede
  • #11   13. dec 2012 Hvis jeg har været hos hesten, og ikke har fået handlet, jamen så smutter jeg i byen og handler smiley Er lidt ligeglad med hvad folk synes... smiley Når jeg skal ud til min part (og hjem igen) skal jeg med bussen, og der er jeg sq ogs ligeglad smiley

• #12   13. dec 2012 tja, jeg gider ikke fise hjem og skifte smiley .. så mig ser man tit iført mudder fra top til tå med dertil hørende hunde og heste bom i alle tilgængelige lommer smiley

det må både fakta og netto leve med *GG*

• #13   13. dec 2012 Majken, det er så lidt fedt at have min mor med ude, for så får man nogle gange snakket med sådanne hestefolk i køen i fakta xD
    Så jeg dig, så ville jeg også have lyst til at spørge hvor du havde købt dit smukke tøj smiley

• #14   13. dec 2012 Jeg elsker selv at gå i mit ridetøj. Jeg kunne gøre det hele tiden. Jeg går ikke selv rundt i mit ridetøj andre steder. Jeg er engang imellem i rideudstyrsbutikker i mit ridetøj. Min mor er allergiker, så det udelukker at bruge det i andre sammenhænge. Jeg tænker derfor også meget på hvornår/hvor det er ok at gå i ridetøj. Og ærligt talt så synes jeg for diverse allergikeres skyld IKKE at man bør gå i tøjbutikker og på caféer/restauranter i ridetøj. Der har jeg ikke inkluderet rideudstyrsforretninger smiley

• #15   13. dec 2012 Jeg rider på en hest ca. 30 km fra hvor jeg bor, og jeg skal med tog og bus, både derhen og hjem. Jeg plejer at skifte fra skoletøj til ridetøj når jeg er i toget, og på vej hjem orker jeg aldrig at skifte tøj, så det bliver bare ridetøj på hele vejen hjem. (jeg skifter dog sko og jakke, da disse er ude ved hesten)
    Jeg er lidt ligeglad med hvad andre tænker, men jeg ville føle mig utilpas hvis jeg havde støvler på der var fyldt med mudder, og rendte rundt i netto.. Dels fordi jeg synes det er pinligt at der er så beskidt hvor man går, dels fordi jeg selv har arbejdet i dagligvareforretninger hvor rengøringen er tilpas nederen når der har været mudder over det hele.. smiley

• #16   13. dec 2012 LOU: Har du ridetøj på i skole??? Seriøst! Det er da vist det vildeste jeg har hørt...

Jeg handler af og til på vej hjem fra rideskolen og hvis det er ridetøj jeg har på, jamen så handler jeg i ridetøj.
    Har både ridetøj ude på rideskolen og derhjemme (har hesten på rideskolen og nogle ponyer derhjemme), så alt afhængigt af om jeg kører på rideskolen hjemmefra eller fra arbejdet så ja.. Men for det meste har jeg alm. tøj på.

• #17   13. dec 2012 Jeg har været i fields i fuld mondering..

• #19   13. dec 2012 Vi burde aftale en dato hvor vi alle render rundt i ganske vidst nyvasket ridetøj, bare for at se hvordan folk ville reagere på at alle fra HG gik i ridetøj ^^

• #20   13. dec 2012 Nullerdut - ja, eventuelt med et lille HG skilt, så man kunne kende hinanden =D

• #21   13. dec 2012 Skifter altid i stalden. Tager nemlig direkte i stalden efter skole. Men det kan ske at jeg en enkelt gang i weekenden tager ridetøjet på hjemmefra, hvis jeg ikke skal andet senere eller hvis jeg bliver kørt. Min mor er desuden allergisk overfor heste, så intet ridetøj i hjemmet smiley
    Men har intet imod at handle ind i ridetøj, så længe det ikke er helt beskidt, hvilket det sjældent er, for så bliver det vasket smiley

• #23   13. dec 2012 Jeg har også haft ridebukser og støvler på i skole, men nu er jeg også i gang med uddannelse som dyrepasser, og skulle i stalden med hestene hele dagen smiley

• #24   13. dec 2012 Sker ofte smiley Heldigvis ved Rema godt at vi er altså hestemennesker, og de fleste er mine venner, så de har sådan intet imod det og vi siger også lige til hvis vi lugter ekstra meget en dag at det er helt slemt smiley Synes det er helt fint - det eneste jeg synes er pinligt er når man RIGTIG lugter af hest, fordi jakken eller tøjet ikke lige er vasket i et lille stykke tid. Sker heldigvis sjældent. Synes det er værre når jeg kommer i rigtig slap af, nattøj med gummistøvler og rodet hår og rander under øjnene... LOL smiley

• #25   13. dec 2012 Kan sagtens tage med bus/tog og ud at handle i ridetøj uden det rør mig. Kan også sagtens have ridetøj på en hel dag der hjemme.

• #26   13. dec 2012 Det er faktisk et fantastisk spørgsmål! smiley

Jeg begyndte at ride fast for 4 år siden og lige indtil for ikke særlig lang tid siden, nægtede jeg simpelthen at gå rundt i mit ridetøj offentlige steder, selv ikke i den lille bitte brugs der ligger i den by jeg bor i, jeg syntes det var grusomt pinligt og jeg følte alle gik og lugtede til mig, men efterhånden er jeg blevet mere og mere ligeglad, nu kan jeg både gå ind i butikker, pizzaria'er og andre steder med ridetøj, dog ALTID med nyvaskede hænder, så der ikke er alt mulig klamt hestesnask på mine hænder smiley

• #27   13. dec 2012 Når jeg bliver hentet ude ved min hest, så skal jeg ofte med min mor ud at handle bagefter. Så jeg render hele tiden rundt i mit ridetøj i butikker smiley

• #28   13. dec 2012 Jeg går tit rundt i ridetøj.
    Når jeg lige har været ude og ride skifter jeg ikke men jeg går så i bad om aften hvor jeg skifter til nattøj smiley
    Jeg er tit med min mor ude og handle i ridertøj hvis jeg lige har været ude og ride.
    jeg er fuldstændig ligeglad hvad folk tænker smiley

• #30   13. dec 2012 Jeg ser på det som arbejdstøj smiley Ikke mere unormalt end når maleren render i rema 1000 efter job smiley Bonderøve klæder heller ikk om smiley

• #31   13. dec 2012 Ja det er nok mere mig der tænkte over det, men var vant til at bo i nordsjælland, hvor man ihvertfald ikke gik beskidt rundt offentligt, så det var nok det som stadig sad ved smiley Men efterhånden er jeg sku blevet ret så ligeglad smiley

• #32   13. dec 2012 Jeg får aldrig skiftet når jeg kommer hjem fra ridning. fx. vis vi skal ud og handle, jammen så bliver det ride tøjet.

• #33   13. dec 2012 Altså da jeg var yngre (teenager) der brød jeg mig ikke om at gå rundt ude i mit ridetøj da jeg boede i en ghetto og det var tabu at ride.
    Idag gør jeg det ofte, da jeg tager tog og bus hen til min hest og nogle gange handler jeg da også i det.
    Men har nu altid skifte bukser og parfume med da jeg tænker på andre man sidder med i tog og bus måske ikke synes det er rart med en dunst af hest smiley

• #35   13. dec 2012 jeg vader altid rundt i mit ridetøj, både når jeg handler, og henter børn da det foregår på vejen hjem fra hesten smiley det har jeg intet problem med smiley

• #36   13. dec 2012 Det sker jeg handler ind imellem i mit hestetøj, når det er små ting jeg skal hente. Men har det bedst med at køre hjem og skifte inden, og vaske mine hænder.. Det er ikke specielt hygiejnisk at rende rundt omkring madvarene med hestetøj på.. smiley Vi er trods alt stadig en bakterie bumbe.. smiley

• #37   13. dec 2012 haha smiley den diskussion har mig og min mor tit, fordi jeg lugter af hest. men jaa, jeg går sgu i butikker og handler i ridetøj, hvis det passer mig. jeg gider ikke tage hjem for at skifte tøj smiley

vores lokale brugs kender mig nærmest xD for enten lugter jeg lidt af hest ellers er det søndag morgen kl 9 (hvor jeg bare hopper i et par flotte slap af bukser og en enorm t-shirt) for at hente morgenbrød xD

• #38   13. dec 2012 nu er det sådan at jeg arbejder på 2 rideklubber, og derudover har heste jeg skal ordne herhjemme (både stald og ridemæssig) og hvis jeg lige skal med nogle veninder er det også meget tit ud til deres heste smiley har også nogle stutterier jeg er ude og besøge nogle gange, så jeg orker tit ikke at skifte når jeg skal ud og handle smiley

jeg syntes faktisk det er helt rart når man engang imellem skal noget hvor det ikke handler om hest, og derfor kan få nogeet andet tøj på haha smiley

• #39   13. dec 2012 Jeg har mit ridetøj på konstant lige for tiden:p Går på efterskole hvor jeg har min hest med:p
    fx. en dag som i dag hvor jeg lagde ud med hestelinje, en matematik time også senere i aften ned til hestene igen har jeg overhovedet ikke haft mit ridetøj af xb

• #40   13. dec 2012 Hvis det er blevet vådt, tager jeg det af for min egen skyld xD Ellers har jeg ikke noget imod at gå rundt i byen i det, men min mor synes, det er komplet uacceptabelt ... jeg er ENDELIG fået mig et par nye jodhpurs, og det er så lækre, at jeg bare ikke har lyst til at tage dem af ... bare følelsen er frihed ved læggen og det, at de ikke strammer om bagdelen, hver gang man bøjer sig ned ... FRIHED! Og jeg har det også sådan, at hver gang jeg ser nogen i ridetøj eller for den sags skyld rider forbi nogen i skoven, har jeg lyst til at spørge, hvor de rider henne, hvor tit, hvilken hest de har, hvordan de rider og sådan ... elsker at møde nye (heste)mennesker, men det ville da virke lidt mærkeligt at gå hen til en fremmed og spørge om alt det x)

• #41   13. dec 2012 nu læste jeg ikke dem alle, så bare lige en skrive at automekanikere ikke skiftede -.... mmm så er det ikke en af mine mekanikere man er rendt ind i, vi har 18-20 mekanikere og 90 % af den skifter tøj på jobbet. nok også fordi vi har en vaskeservice for dem,

Uanset går jeg i hvad jeg vil , hvor jeg vil det ...

• #42   13. dec 2012 Har ridetøjet hjemme, så når jeg skal ud til hesten, tager jeg det på hjemmefra og derfor har jeg det også på, hvis jeg evt. skal ud og handle bagefter. Støvlerne står dog der ude, så dem har jeg ikke på (:
    Har overværet en samtale mellem en dame og en ung pige i et supermarked engang. Damen brød sig ikke om, at hun havde ridetøj på, da der så ville lugte grimt af hest og det var ulækkert blandt madvare. Men i køen, lige foran damen (pigen stod bagved), stod en håndværker i overalls. Tror han var mekaniker. Han havde i hvert fald sorte hænder og sorte pletter på tøjet. Ham sagde hun intet til.
    Men det synes jeg da kan være mindst lige så ulækkert?! Synes det noget pjat! Man skal lade være med at være så sippet! (:

• #44   13. dec 2012 Ja, kan jeg godt finde på.

Men nu er det jo blevet på mode at gå i bukser der ligner ridebukser, m. fuldskind.
    For slet ikke at nævne de mode støvler som minder om staldstøvler, og dressur støvler.

-Så nej har ingen problem med det. Og jeg er sikker på alm. mennesker ikke kan se forskel på de der mode bukser, og ridebukser :).

profilbillede
  • #45   13. dec 2012 Lige et billed af de moderne støvler, som nu i mine øjne ligner et par ganske almindelige stald støvler :P.

profilbillede
  • #46   13. dec 2012 Min mor ser på ridetøj som noget dårligt hvis man kan sige det sådan... Jeg mener jo at hvis noget normalt tøj bliver til hestetøj, så bliver det opgraderet, og ikke nedgraderet. Jeg gik gerne i ridetøj i skole og til fester og herhjemme osv, meeeeeen da jeg har en rigtig nederen klasse ville jeg sikkert blive drillet med det, og ja - nok også det samme til fester. Og herhjemme ja - min mor går amok hvis jeg tager ridetøj op fra kælderen, så det bliver mest ude ved hestene, men jeg går gerne i byen eller bare i rema, fakta eller føtex i ridetøj, og bliver også sådan helt "aaaaaarrrrrrrrrrrhhhhhhhhhhhhhhhhhh - en ridepiiiiiige" hvis jeg ser en i ridetøj, og ville ønske at de også kunne se at jeg også red, selvom jeg havde hverdagstøj på.
    Og foruden med de der støvler... overvejede virkelig meget at tage mine jodhpurs på i skole en dag, da de meget vel kunne ligne de der meget moderne sko/støvler som flere fra min klasse går i...

• #47   13. dec 2012 ´Bigutte.
    Gør det.
    Ingen vil alligevel bemærke, at det i virkeligheden er staldstøvler :P.

• #48   13. dec 2012 Ja, overvejer det sandelig også, jeg ved bar ikke helt lige hvad min mutti vil sige, og desuden, så tror jeg at ridepigerne fra min klasse vil lægge mærke til det, og så er der jo det der lille "z" på siden, fordi de er fra Horze...

• #49   13. dec 2012 Jeg går tit rundt i ridetøj, uanset hvor jeg er - dog ikke i skole.
    Det er nok noget af det tøj jeg føler mig bedst tilpas i, og ja. så er det bare en del af mig.
    og så lige det der med at handle, jeg sidder ved kassen i kiwi minipris (i stilling, kig gerne forbi) og der kommer ofte folk gående i ridetøj, jeg synes sådan set bare at det er hyggeligt, at de ikke allesammen går i det samme tøj. Derimod kan vise hvem de er smiley

• #50   13. dec 2012 Jeg eeeelsker mit ridetøj og ville sagtens kunne gå i det hele dagen, hver dag smiley
    Har det dog ikke lige på i skole eller i praktikken. Hjemmepleje og ridetøj hænger ikke skide godt sammen smiley
    Har absolut ikke noget problem med at handle i hverken rema, føtex eller H&M.
    Det er det tøj jeg føler mig aller bedst ttilpads i. Og så har jeg altid en håndfuld godbidder i samtlige lommer. Især min jakke. Der er ikke ën dag den ikke er fuld af godbider både på arbejde, i skole og når jeg handler smiley

• #51   13. dec 2012 Dejlig at høre det ikke bare er mig der løber rundt i det og at I synes det er hyggelig.:-) Og ja det er mode med både jordphurs støvler og ridestøvler. Jeg nævnte for en i min klasse der rider at jeg tænkte at købe mig nogle ridestøvler og bruge som almindelige støvler da jeg har problemer med at finde støvler der passer mig da mine lægger er store. Og vupti så begyndte hun at gå rundt i ridestøvler til alm tøj. Jeg nåede ikke engang at købe mig de støvler jeg ønsket smiley Men jeg personlig synes ikke man skal løbe rundt i det (ridetøj/støvler) medmindre man rider. Synes det bliver som om vi skulle løbe rundt i håndtværkerbukser. For mig handler det om at være autentisk smiley

• #52   13. dec 2012 Så til alle ikke ryttere - Find jeres egen stil og lad os ryttere være os selv og få beholde vores stil i fred smiley

• #53   13. dec 2012 Jeg er så enig Tindur!
    Vi er godt klar over, at vi ridepiger er smækre lækre.
    Men lad nu os om vores ridebukser, og sko.
    Så kan vi bedre kende hinanden *griner*...

• #54   13. dec 2012 Yes - det er sådan det skal siges Team Tindur og -*it's magic*- !

• #55   13. dec 2012 Thi hi smiley Ja, det ville være mega flaut hvis vi som mange her skriver tog modet til os og begyndte at spørge folk i ridetøj hvorhen og hvad de rider osv. Og det så viste sig at det bare var en "almindelig" person. Jeg ville nok personlig først blive flau og så bagefter rigtig vred fordi personen gjorde mig til grin smiley

• #56   13. dec 2012 har også en del gange haft f.eks ridebukser på skole (folkeskole bl.a.) hvis jeg skulle til undervisning ret efter..

• #61   14. dec 2012 Lykkeli - Hvordan ved du at folk li har muget ud og er beskidte på fingrene? smiley

• #62   14. dec 2012 vil helst skifte her om vinteren, går ikke ret meget offentligt med mine store vinterstøvler og regnbukser. men har jeg kun ridebukser, ridestøvler og min heste jakke har jeg intet imod det, dog går jeg ikke med det indenfor i huset.

• #63   14. dec 2012 Jeg går af og til i ridetøj over det hele.. i hvert fald altid når jeg bare tager hjem efter stalden, så gider jeg aldrig skifte. Og har også gerne ridetøj på ud at handle, af og til i skolen, osv. Det har jeg altid gjort, klassekammeraterne vænner sig til det smiley

• #67   14. dec 2012 Ville gerne gå i ridetøj det meste af tiden, har mine heste hos min far så der har jeg ofte ridetøj på når jeg kommer ind fra stalden, det bryder min far sig dog ikke om. smiley
    Elsker at gå rundt i mine ridebukser, samtidigt med at de sidder ordentligt er de behagelige.
    Min mor er allergisk så har det aldrig hos hende.
    Men ja, det med at gå i ridetøj offentligt har jeg da overvejet, altså rene ridebukser, jophurs eller ridestøvler, nogen fra min klasse der ikke rider har jophurs lignende støvler.
    Har faktisk engang haft min kingslandsvinterjakke på i skole, den var dog renvasket smiley
    Min far fortalte om at han så et par støvler til 8000 kr. i kbh der ligner mine dressurstøvler, så overvejer det da støvlerne gerne må gåes lidt mere til. smiley
    Derudover handler vi nogen gang ind efter undervisning med hestetrailer på parkeringspladsen, det skaber lidt opmærksomhed.
    Oftes positiv, en lille pige blev glad for at få lov til at klappe min hest i traileren

• #68   14. dec 2012 Kan gå ned i føtex iført ride tøj. Er da ligeglad med hvad folk tænker (-:

• #69   15. dec 2012 Da jeg red meget havde jeg også altid ridetøj på og jeg tvivler på der findes mange offentlige steder jeg ikke har været, lige fra butikker til kroer/diskoteker stor centere bryllupper konfimationer lægen hospitaler tandlæge og sikkert en masse andre steder også smiley
    det tager jeg ikke så tungt, dog sygehusvæsnet osv var ikke lige frivilligt hehe
    og hvis folk ikke kan tåle hest jamen så må de jo ladevær med at stå lige op af mig, det gør jeg selv med folk som har en parafume på som jeg ikke kan tåle, jeg har dog altid rene finger og har sådan en rensevæske med i tasken hehe

• #70   16. dec 2012 Jeg handler også ofte ind i ridetøj, og har da også været nede i gågaden i den by jeg bor i, og på pizzaria og hente mad og sådan smiley jeg elsker mit ridetøj, det fantastisk og man føler sig altid selvsikker i det, for det er jo bare 'uniformen' smiley Og så får man en god røv i ridebukser smiley haha xD

• #71   19. dec 2012 Hvis jeg skal i stalden eller kommer fra stalden går jeg ofte i staldtøj/ridebukser offentlige steder smiley
    Er rigtig ligeglad med hvad folk tænker, det er jo en del af mig :-))

• #72   19. dec 2012 Skal jeg være ærlig har jeg handlet ind i ridetøj før.. Det kommer dog an på hvor jeg handler.. Hvis det er i fakta er jeg ligeglad, men skal jeg ind i gågaden bryder jeg mig ikke om det! Synes faktisk at folk gloer som om de ikke ved det er ridetøj ligemeget om det er netto eller gågade man handler i.. Synes bare ikke man kan komme ind i gågaden med stalddtøvler og beskidte negle

• #73   22. dec 2012 Kan sagtens tage mit ridetøj på ud og spise med min kæreste. - Vi er begge ligeglade. Og kan sagtens gå ind i butikker med det smiley

• #75   24. dec 2012 går ikke i andet om sommeren da jeg har heste hjemme og skifter ikke hvis jeg skal noget har oss mødt op i skole i det da jeg skulle på arbejde bag efter smiley

• #76   24. dec 2012 Jeg er ligeglad. Jeg gør det tit smiley

• #77   24. dec 2012 Jeg handler ofte ind på vej hjem fra hesten, tager bussen i ridetøj og har også været ude og shoppe i ridetøj. Jeg er lidt ligeglad med hvad jeg har på smiley

• #78   25. dec 2012 Jeg handler både i dagligvarebutikker og alle andre steder, iført mit ridetøj.
    Må indrømme at jeg er rimelig kold i måsen, overfor hvad andre tænker. smiley
    Men da jeg altid havde storkebens ridebukser på, istedet for de jodphurs ridebukser jeg har nu - der følte jeg mig knap så godt tilpas.
    Og så tror jeg egentlig folk kigger mere pga. sammensætningen af ridebukser og uldjakke (er aka rookie), end pga. man har ridetøj på. smiley

• #79   25. dec 2012 Det mest behagelige tøj jeg har, er mit ridetøj. Man føler sig helt fri! smiley
    Jeg går altid ud og handler med min mor med ridetøj på. Har endda været i Bilka og i selve centerdelen med ridetøj på smiley
    Og for at det ikke skal være løgn, så har jeg min mor med ved siden, også i ridetøj smiley
    Går gerne i det heeeeeele dagen hvis jeg kunne smiley

• #80   25. dec 2012 Har faktisk gået rundt på karrebæksminde strand og lige i de små butikker omkring i ridetøj smiley folk kiggede da noget smiley
    Men jeg er lidt ligeglad smiley når fodbold drengene må rende i skole, og alle andre steder med deres tøj på, må jeg vel også smiley

• #81   25. dec 2012 Nu synes jeg så, at der er rimelig stor forskel på at gå iført hestetøj i netto eller lign. Og så sætte sig ind på en restaurant og spise med andre mennesker iført det. Meget stor forskel endda.

Nummer to kunne jeg aldrig finde på - det er sgu lidt pinligt at gøre synes jeg. Tror ikke folk gider sidde og lugte til hest imens man er ude og spise smiley

• #82   25. dec 2012 Det er altså heller ikke unormalt at både mine forældre, lillesøster og jeg går i rema og handler i ridetøj. Folk kigger lidt når hele familien står i kø i ridetøj, men det må de jo om.
    Hvis en mekaniker eller håndværker kan gå alle steder hen i arbejdstøj, kan vi da også (;

• #83   25. dec 2012 jeg vader stort set altid rundt i ridetøj. det må folk leve med smiley
    har også været i byen (på druk) en enkel gang i ridetøj..

• #84   25. dec 2012 Jeg skifter ALTID ude ved min hest, kunne ikke drømme om at ha det på andre steder. Selvom jeg har skiftet tøj tager jeg ikke ud og handler bagefter, hvis jeg lugter af hest, det bryder jeg mig ikke om.

• #85   26. dec 2012 Jeg har da før haft ridejakke, ridebukser og ridestøvler på i skole samt brugt ridehjelm som cykelhjelm.
    De andre kigger lidt men jeg er ligeglad.

Jeg syntes det er ok så længe vi ikke lige ruller os i møddingen inden

• #86   26. dec 2012 Og har tit taget bussen i ridetøj, handlet ind, været til fødselsdag, har vadet rundt i Ålborg storcenter med møgbeskidte ridestøvler og ridejakke, har før været med min far ude at spise iført ridetøj, taget tog iført ridetøj, vadet rundt i Føtex i Randers med min kusine i ført ridetøj.
    Måtte jeg bestemme havde jeg det på 24/7

• #87   28. dec 2012 Hvis jeg har været til ridning/på vej derud med hestetrailer kan mig og min mor godt finde på at stoppe ved Fakta eller SuperBest med ridetøj på (ja rideheldragt for den sags skyld). Men tøjbutikker, storcentre eller bare lidt større butikker såsom A-Z/BILKA osv. ville jeg aldrig gå med ridetøj. Og slet ikke i skole da! Dog ligner mine jodphurs da de modestøvler, men modestøvlerne er ikke dækket med hestelort/møg og "lugter" heller ikke, derfor bruger jeg dem ikke i skole osv.

• #88   28. dec 2012 Kunne heller aldrig finde på at tage ud at spise, til fest/fødselsdag, i byen, til koncert osv. iført ridetøj.

• #89   31. mar 2013 Ærlig talt så går jeg da gerne offentligt med mit ridetøj. Er folk allergiske, jamen så er det bare ærgeligt? Jeg kan jo ikke rende rundt, og tage hensyn til deres hesteallergi, når de ikke tager hensyn til min parfume allergi. Jeg syntes heller ikke, at jeg kan kræve, at folk ikke må have parfume på, bare fordi jeg ikke kan tåle det. Og det er sgu det samme den anden vej smiley

• Sofus
    Sofus Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 3 Svar: 3
    #90   29. sep 2019 Jeg er mand og rider et par gange om ugen. Jeg rider i jodphurs ridebukser og cowboystøvler. Sporerne er også på støvlerne. Nogle gange er cowboyhatten også med. Jeg tager ikke klunset af bare fordi jeg skal i fakta eller skal med toget evt. Det er behagelig påklædning for mig og ofte kigger Folk lige en ekstra gang men det genere altså ikke mig. Som der bliver nævnt i tråden, er det vel ikke værre end håndværkere eller andre i arbejdstøj.

• #91   29. sep 2019 Folk må næsten gå i hvad de vil personligt. Men ville godtnok rynke lidt på næsen hvis der kom en ud i fuld ridemundering og det bare "stank" af hest fra personen af. MEN ikke fordi det lige var hende, eller det var hest. Ville rynke lige så på næsen hvis det var en renovationsarbejder der kom ind i beskidt arbejdstøj og lugtede af l*rt, eller en fra Dansk Retur System der lugtede langt væk af gammel øl og sodavand etc.

Bare fordi man kan, betyder ikke at man skal. Man må godt vise lidt hensyn til sine omgivelser.

• Sofus
    Sofus Tilmeldt:
    dec 2011

Følger: 3 Svar: 3
    #92   30. sep 2019 Helt enig

Kommentér på:
At gå i ridetøj på offentlige steder.

Annonce