{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tager hesten skade, hvis man rider to
  • #1   14. mar 2013 Det kommer vel an på, hvor store rytterne er smiley Men jeg synes kun man skal skridte.. smiley

  • #3   14. mar 2013 Jeg ville tro det (uden at vide det) at det kommer meget an på hesten og rytterne...:)

  • #4   14. mar 2013 Altså jeg har redet 2 på min pony i skridt trav og galop, hun har ikke taget skade af det :). Det var så også da jeg vejede lidt mindre xD. Ville ikke gøre det nu :). Kun hvis det var min lille kusine, så kunne hun godt få en lille tur sammen med mig.

    For mig handler det om ponyens bygning (Kraftig, spinkel osv) og rytternes vægt og højde :).


  • #5   14. mar 2013 du skal så vidt muligt ALTID har din vægt på bagparten! bagbenene kan fjedre, det kan forbenene ikke.. smiley
    har du aldrig hørt at du skal ha dine skuldre i baglommen? læn dig tilbage, få numsen under dig? smiley


  • #7   14. mar 2013 Jeg vil også helt klart mene, at det kommer an på både hest og ryttere... her tænker jeg størrelse, bygning, vægt og ikke mindst rytternes rideegenskaber.

  • #8   14. mar 2013 Hvis du ser voltige hestene, de går jo med flere ryttere på ryggen i alle 3 gangarter smiley
    Men hvis hesten er meget sensibel og har en lidt svag ryg ville jeg ikke anbefale det, men selvfølgelig handler det også om de 2 rytteres vægt.
    På min gamle hoppe har jeg tit skridtet 2 med mine veninder, både på tur og på bane og der her ikke været nogle problemer smiley smiley


  • #9   14. mar 2013 Min nu afdøde stjerne har været brugt som handikap i 2 år før jeg købte hende og der har de redet 2 mand rigtig tit ig det resulterede i slidgigt i ryggen og en aflivning, så vil sige at de kun tager skade af det på længere sigt:)

  • #10   14. mar 2013 Min veninde og jeg red 2 på en god robust fjorhest sidste sommer, og hun virkede ikke til at have ubehag ved det.
    Vi skritede kun i 15 min eller sådan noget;-)


  • #11   14. mar 2013 Nej hesten tager ikke skade hvis man tænker sig om når man gør det.. selvfølgelig kan en lille pony ikke holde til 2 store voksen rytter men kan jo godt holde til 2 børn og en støre pony/ hest alt efter hestens og menneskernes krops bygning.. Jeg har redet 2 på min pony på 137 mange gange.. min pony på 115 har redet med 2 børn..

    smiley


  • #12   14. mar 2013 det er mig og min veninde, hun er ikke særlig stor af kropsbygning, og vejer bestemt ikke meget smiley
    Det er på min pony Safir, en 147 cm høj connemare, jeg vil nok kategorisere ham til "medium" kropsbygning, ikke kompakt, men bestemt heller ikke spinkel! smiley


  • #13   14. mar 2013 Så længe man ikke sidder to på hesten hver eneste dag, så ser jeg ikke noget galt i det. - og så synes jeg kun man skal gøre det i skridt.

    Og så skal man også huske der er kæmpe forskel på en spinkel araber og en kraftig jyde smiley Og så må man samlet ikke veje for meget (20% "reglen")


  • #14   14. mar 2013 Jeg sidder nogen gange 2 på min pony, dog kun i skridt, da jeg synes det er meget hyggeligt en gang i mellem, han tager ikke skade af det, han synes det er rigtig sjovt smiley

  • #15   14. mar 2013 det var også sådan noget jeg tænkte på
    jeg har aldrig redet to på ham før, og det skulle også kun være en "engangs" ting smiley


  • #16   14. mar 2013 Det kommer jo an på hvor meget begge ryttere vejer, men da det jo ikke er noget man gør dagligt, tager hesten ingen skade af det smiley

  • #18   14. mar 2013 "Hesten kan ikke fjedre i forbenene....." Sikke da noget vrøvl!!

    Hvis hestens bygning og rytteres vægt og evne til at følge hesten stemme roverens, ser jeg intet galt i at være to i langsomt tempo eller kortere tid i højere tempo. I handicapriningen bruger vi fx jydske heste til "bagrytter", altså, hvor man sidder en hadicappet forrest på hesten og en terapeut bagved den handicappede. Det foregår 99% af tiden i skridt men varigeheden kan jo nemt være 30 minutter.


  • Celine J
    Celine J Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #19   14. mar 2013 Det kan du sagtens gøre en gang imellem. Men det er ikke rigtigt at der skal være mest vægt på bagparten.

  • #20   14. mar 2013 Har i aldrig set cowboyfilm hvor de lige hiver en op bagpå? Hvis hestene døda af det ville de nok ikke gøre det smiley Selvfølgelig skal su ikk gøre det hver dag men en enkelt gang i ny og næ tager den altså ikke skade af bare i ikk overdriver smiley
    Og nej vægten skal ikke være på bagparten du kan selv være en fjeder xD


  • #21   14. mar 2013 Hvis bagrytteren sidder på hestens lænd, placeret oven på nyrerne så vil jeg mene at det gør temmeligt ondt. Jeg ville aldrig lade noget tynge min hests ryg bag bagerste ribben.

  • #22   14. mar 2013 Jeg red engang to på en jydeblanding sammen med en veninde. Vi skridtede det meste af tiden, og traver kun en gang meget kort, og det var ved en fejl. For hun blev bange for et eller andet.
    Jeg har ikke noget imod, at man rider to på en hest. Så længe hesten er kraftigt bygget og ikke en spinkel prinsessepony. Og rytterne heller ikke er for tunge ^^'


  • #23   14. mar 2013 Det vil jeg ikke mene der sker noget ved. Altså hvis rytterne og hesten passer nogenlunde sammen.
    Ser fora HVER DAG med "kan hesten tåle banan", "Kan hesten tåle kartofler" osv. Det er sgu lidt skørt. Har aldrig hørt om heste, som er døde af det... Men man ved jo aldrig.


  • #25   14. mar 2013 * StyrbaekHorses *

    Ha ha ha "I'll save you m'a!" bang død hest! åååårh skod reddings aktion!

    Så er det også slut med at drømme om prinsen på den hvide hest.. Medmindre han er en splejs på 40kg smiley he he...


Kommentér på:
tager hesten skade, hvis man rider to

Annonce