{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Salg af hest og ærlighed ang race.... {{forumTopicSubject}}

Fik bare en tanke her da jeg så en salgs annonce.
Nu er jo jeg den heldige ejer af en dejlig traver dreng som ALDRIG skal sælges....Så dette er bare en fiktiv historie..
Lad os sige at jeg skal sælge min dejlige dreng..Men jeg ved at man får mindre for en traver en hvad man får for en hest af en "ukendt race/blanding". Og fordi min traver ikke er registreret hos DTC har jeg derfor grønt hestepas. Så jeg kan faktisk vælge at ikke fortælle at han er traver og få mere penge for ham...For jeg har jo grønt hestepas....Så da er han jo i følge Landcenteret "ukendt afstamning" smiley Vil I så mene det er totalt forkert af mig da jeg jo "KUN" har grønt hestepas??:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salg af hest og ærlighed ang race....
  • #2   22. maj 2013 Sad faktisk lige og tænkte over om det ikke skete ret tit smiley Men synes bestemt det er forkert

• #3   22. maj 2013 Tjah, du ved jo i praksis ikke om han kunne være en blanding når hans pas er grønt og han ikke har det registeret nogen steder. Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være uærligt, for traveren er jo som sådan ikke mindre værd end en andens særlig race smiley

Min kunne jo også godt være en mindre kendt race - men der er ikke nogle papirer, derfor er han en anden særlig nullerkugle smiley

• #4   22. maj 2013 Jeg tror jeg ville føle mig totalt røvrandt hvis jeg var køber. Jeg har selv lige solgt min hoppe og jeg anede ikke hvilket kryds hun var. Dog var jeg næsten 100 på der var noget traver i hende og dette valgte jeg og fortælle dem der var intra. Jeg fortalte dem at jeg ikke anede hvad der var i hende men jeg var næsten sikker på der var noget traver. Tror det er vigtigt og være ærlig overfor køber da det i sidste ende kan komme til og bide sig selv i røven ved og ikke fortælle hvad man ved. Man ville jo heller ikke selv bryde sig om at blive snydt vel smiley

• #5   22. maj 2013 Jeg synes det er forkert, ja, men som køber kunne jeg nu alligevel ikke lade være med at spørge ind til afstamning smiley
    - Vi solgte for et års tid siden en lille DV-hoppe med grønt pas. Afstamningen var kendt, men hingsten er ikke registreret i DV, derfor den grønne farve. Men vores hoppe mistede jo i princippet lidt af sin værdi, idet hun i princippet har ukendt afstamning. Synes måske det er lidt noget fis smiley

• Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 144
    #6   22. maj 2013 Det kommer jo an på, hvad du har samvittighed til..... Rent moralsk synes jeg, det er MEGET forkert. Tænk hvis nogen gjorde det samme mod dig.

• #7   22. maj 2013 Men ja, moralsk er der forket. Men hvis man kun kigger på papirene lyver du faktisk ikke hvis afstamningen er ukendt smiley

• #8   22. maj 2013 Årsagen til min tanke var fordi jeg opdaget en hest her inde der var til salg der var sadt som ukendt race men lignet meget en traver:-) Nu ved jeg jo med 100% sikkerhed at min er ren afstamning og det er jeg stolt af:-) Og ville aldrig tie om det....:-) Lea - synes også det er noget fis især da hele min hest afstamning blev sendt ind til landcenteret men fordi DTC ikke er en del af landcenteret fik jeg grønt hestepas:-)

• #9   22. maj 2013 Når jeg sælger heste, prøver jeg ALTID at være så ærlig som muligt - ønsker ikke, nogle skal føle sig snydt! Min holdning er, at man sagtens kan markedsføres en travhest positivt, med alle dens gode værdier, og evt. præstationer taler jo for sig selv... Jeg tror på, at prisniveau afspejler sig i den konkrete hest travhest eller ej, så ingen grund til at holde oplysninger tilbage. En køber kan jo se, hvad han/hun får...
    Dog tror jeg, du har ret i, det er en anelse sværere end for alle andre racer/blandinger, og jeg synes, det er modigt og dejligt, du bringer en interessant problemstilling op:0)

• #10   22. maj 2013 det er forkert ja.
    nu har jeg selv haft travere, og syntes de er ret lette at genkende.
    men hvis jeg havde købt en hest, for, lad os sige 10.000 og den så viser sig at være traver... ja så ville jeg dælme blive godt skuffet!

• #12   22. maj 2013 Mange blev også overraket af at min var Traver på udseende. Team Lucky Beach her inde har også blevet taget for at være andet end traver:-)

• #13   22. maj 2013 Han er rigtig fin:0)

• #14   22. maj 2013 Tak for det:-) Jeg er også rigtig stolt af ham" til trods for at han er Traver". Jeg ville gerne have en traver der ikke havde gået løb da jeg synes de er nogle fantastiske heste:-)

• #15   22. maj 2013 jeg syntes nemt man kan se han er traver smiley
    men jeg er også selv helt fjollet med travheste! har aldrig haft så skøn og nem en hest, som min gamle traver smiley

• #16   22. maj 2013 Man kan nemt se det på billederne af hans gange. Men siden af DV hestene kunne ikke engang en gammel krage se at han var Traver og ikke DV;-) Det blev så avlerne ikke ret glade for:-)

• #17   22. maj 2013 hehe!!
    han er dælme fin smiley han bliver sikkert en skøn ridehest!

• #18   22. maj 2013 Ja og Forhåbentligvis kommer vi ud på nogen dejlige Jagter om nogle år:-) Han er en fantastisk dreng:-)

• #19   22. maj 2013 Jeg er næsten 100% sikker på, at der nok skal være nogen der holder det skjult.. Alle ved at en travhest´s værdi, ikke er god når det er en traver eller evt traverblanding, når de skal sælges som rideheste. Og ja der er nogen der hopper i med begge ben og køber hesten til den pris sælger forlanger for den. Jeg synes ikke man kan være bekendt at snyde på den måde også selvom hesten evt skulle have grøntpas. Det vil jo stadig være en travhest og der følger jo nogle "problemer" med, når man køber sådan hest. Hvertfald hvis det er en dressurhest man søger. Men kunne godt forstille mig, at en evt førstegangskøber, nemt kunne hoppe i sådan en "fælde" smiley

• #20   22. maj 2013 syntes nu han ligner meget godt en traver og ja de kan os godt være rigtig flotte heste. smiley ex billedet ligner den en traver ?? syntes det er en mærkelig ting at sige den ligner ikke en traver.... er de da grimme ?? men tilbage til emnet jeg ville sige det for hestens skyld så ny ejer ikk forventer at den er noget den ikk er

profilbillede
  • #21   22. maj 2013 Drømme hesten - Hvis det var henvendt til mig så synes jeg travere er nogle meget smukke heste. Ville jo heller ikke købe en hest jeg syntes var grim:-) Men mange er så travlt optaget med at traveren er sådan og sådan og sådan så derfor synes jeg det er sjovt når hestefolk ikke kan se forskell på de to racer side om side når de bare står:-) Og nej..synes hesten på billede kunne ligne andet end en traver:-)

• #22   23. maj 2013 Kom i tanke om engang for mange år siden, hvor jeg var med en veninde ude for at kigge på hest til hende. Hesten vi skulle se, var eftersigende en oldenborgerkrydsning på 165. Da vi kommer derud står der en lille brun hest på MAX 155. Skidt pyt, tænker vi, det ville alligevel ikke blive for småt til veninden, så vi kunne lige så godt se den under rytter. Hesten bliver sadlet op og en ung pige går i gang med at ride. Da hun sætter den i trav, er det SÅ tydeligt at den er traver! Jeg beder hende om at vise den i galop og den har kæmpe problemer med galoppen! Jeg spørger ejeren om han er sikker på det der med at den er oldenborgerkrydsning.... Jooo, det var han da rimelig sikker på. Den bevæger sig altså som en traver, siger jeg til ham. Nå jo, det kunne da godt være, at der var noget traver i den.... Manen blæser tilfældigt om på den anden side af halsen og BAM, der er det fineste frysemærke! smiley Jeg kommer til at smågrine en smule og siger til sælger, at han vist er indehaver af en travhest... Neeej, det mente han ikke, for den lignede lidt en oldenborger, han engang havde haft. Måtte så fortælle ham, at travere er frysemærkede, så hesten kunne altså ikke være andet end traver. Den tygger han lige lidt på, og spørger så, om vi er interesserede i at købe den. Annoncen sagde oldenborgerkrydsning på 165, LB-niveau i dressur. Hesten var traver, max 155 og rendte med knolden i vejret i alle 3 gangarter (eller snarere 2 gangarter, for den kunne dårligt galopere). Gad vide om han regnede med at vi var stæreblinde.... smiley Vi takkede pænt nej og kørte hjem igen....

• #23   23. maj 2013 Altså jeg kender en som har en traver banding du er ikk i tvivl om det nå den traver og galopere og dens bygning ejer har købt den som fuldblods balding og flipper ud hvis du fortæller hende den er traver blanding hvis ikk ren traver.. de har jo betalt mere for den end man ville normalt for sådan en blanding.
    mange sælger ders trav blandinger som bare blandinger sys bestemt ikk det ok

• #24   23. maj 2013 Hvis det var mig, ville jeg da gerne have det oplyst.
    Min er en blanding, men er ret sikker på hun hverken er traver eller halvt smiley og det er jeg glad for!

• #25   23. maj 2013 Nej men alikevel er det jo forkert....
    Men hvad hvis hesten faktisk formår at gå den dressur man gerne ville og går godt når man prøver den...Ville I så afslå købet hvis I bagefter fik at vide det var en traver???

• #26   23. maj 2013 På den ene side, hvis man er hundred på den er traver eller traverblanding så er det da kun på sin plads at man som køber bliver informeret, før man drager ud for at se hesten, men det synes jeg egentlig det er lige meget hvilken race man er hundred på hesten er blandet af. På den anden side forstår jeg også godt hvis man står med en hest som man virkelig ikke aner hvad der ligger i, men har en lille bitte mistanke om muligvis indeholder traver at man bare sælger den som blanding, og kan man som køber ikke selv se der er noget i den, synes jeg egentlig heller ikke man kan blive fornærmet over at andre mener at se det i hesten, har man kunne lide hesten da den blev købt, ændrer det sig vel ikke bare fordi andre mener den indeholder traver. Vil man være sikker på hvad man er indehaver af, så må man holde sig til heste med papirer smiley

• #27   23. maj 2013 Nej det ville jeg ikke.
    Hvis hesten, var det jeg ledte efter, så ville jeg tage den.

Kommentér på:
Salg af hest og ærlighed ang race....

Annonce