{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

ret til parten når den er opsagt {{forumTopicSubject}}

Hej

Håber i kan hjælpe mig lidt
jeg har d 8 august sagt min part op vi har ingen kontrakt
ejer vel så have jeg skal betale for både august og september
August er fair nok da vi var over den 1

men nu har jeg så fundet ud af at der er en anden der rider ham og det har hun gjort siden den sidste uge i Juli hvor jeg var på ferie ejeren har bare ikke fortalt mig noget

så er mit spørgsmål skal jeg så stadig betale ??

jeg syntes ikke det er rimeligt at jeg skal betale for en anden rider ham har ikke betalt for August endnu

hvad mener i

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ret til parten når den er opsagt
  • #1   22. aug 2013 rider du stadig selv på den? mvh Ponymor

• #3   22. aug 2013 så længe personen ikke rider på dine dage smiley

• #4   22. aug 2013 Du skal ikke betale for september.

• #5   22. aug 2013 Hvis du har opsagt parten kontrakt eller ej, skal du ikke betale mere af august end de dage du havde part på den, dvs for 8 dage i august.
    og hvor meget er det så, jo du tager beløbet du normalt betaler pr mdr, divedere det med 31 dage så ved du hvor du betaler pr dag, det gange du med 8, så ved du hvad du skal betale for august.

vel skal du ej betale for hele august og septemper, ejer forsøger bare at klemme penge ud af dig...trælst..:(

• #6   22. aug 2013 du skal betale hvis der er kontrakt der siger du har en måneds opsigelse fra den første.. hvis der er det, skal du også betale for september. så er det den næste første og en måned frem.
    men er der ikke kontrakt så ville jeg betale for august, det er jo dig selv der har opsagt, og det virker da til du er ret sent ude med betalingen.
    men uden kontrakt skal du ikke betale for september smiley

• #7   22. aug 2013 det lyder helt absurd at du skal betale for september? Jeg kan godt forstå du skal betale for august, da det er over den første, men du kan også gøre som stutteri skovfogedstedet foreslår og dividerer dagene.
    Du skal i hvert fald under ingen omstændigheder betale for september! I har ingen kontrakt det siger du skal betale det - altså skal du ikke!

• #8   22. aug 2013 jeg havde ham normalt hver dag men har ikke redet ham siden jeg var på ferie sidste uge i juli da han stod med gjordsår da jeg kom hjem

• #9   22. aug 2013 Ja jeg er sent ude denne gang da jeg ikke finder det rimeligt at hun har overtaget ham og har sagt til ejer jeg ikke finder det rimeligt og ville have en afklaring før jeg betaler for noget

• #10   22. aug 2013 Betal for de 8 dage i August og find dig en ny hyp at hygge dig med smiley

• #11   22. aug 2013 Hvis i ikke har skrevet kontrakt, så er det bare ærgeligt for ejer.
    Behold dine penge smiley

• #12   22. aug 2013 Øv, hvor er det ærgerligt når den slags skal ende på sådan en sur måde. smiley
    Min gamle part, som opsagde sin "part", (her er "part" så på den måde at hun aldrig har betalt noget som helst for den), kom alligevel til at savne hesten, så hun kommer stadig ind imellem og springer lidt, så det er da en rar måde at "stoppe" på..

Men ja, hvis i altid kun har afregnet i fulde måneder, må betaling for august være på sin plads, men da bestemt ikke september? Det kan jeg overhovedet ikke få øje på logikken i.. smiley

Håber i finder ud af det på en fornuftig måde..

• #13   22. aug 2013 Hvor surt Brita, men du skal i hvert fald ikke betale for september, men august synes jeg næsten er rimelig, men i og med at der ikke er nogen kontrakt ville jeg mene at det bare er de 8 dage i august du skal betale for. smiley

• #14   22. aug 2013 Hvis du skal betale for august, har du vel ret til at bruge den august ud.
    Hvis du ikke har lyst til at bruge den, har han vel lov til at lade en anden ride den.

Du skal selvfølgelig ikke betale for september, når der ikke er kontrakt på det. Men hvis du ikke har tænkt dig at ride den resten af august, er det vel heller ikke fair overfor hesten at den bare skal stå og lave ingenting, hvis der er en pige der gerne vil bruge tid på den og holde den i form.

• #16   22. aug 2013 Betal for august, også kan du vælge at bruge august ud sammen med den, eller lade vær. Men at betale for september? Der er ingen kontrakt, så det kan hun i bund og grund ikke tillade sig at sige smiley

Kommentér på:
ret til parten når den er opsagt

Annonce