{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Gymnasium og 2 heste? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg er den heldige ejer af min skønne New Forest hoppe som jeg har tænkt mig at fortsætte med indenfor stævner med de store heste.
Jeg går til daglig på HTX (1 års)og jeg synes at jeg faktisk kan få det til at køre udmærket rundt med skole, lektier og hest.

Jeg har forelsket mig fuldstændig i en stor hest, der niveaumæssigt er noget længere i sin uddannelse end jeg er, hvor imod min NF hoppe og jeg lærer alting sammen. Jeg tænker derfor at den store kunne være en udmærket læremester og en jeg vil kunne fortsætte på når min NF hoppe ikke kan komme længere.
Økonomisk ville dette ikke være et problem og da jeg har plads til hest hjemme, skal jeg derfor heller ikke bruge tid til transport.

Min største "bekymring" er om det bliver for meget med to heste? Her i vinterperioden, vil der selvfølgelig blive hurtigt mørkt og er jeg nok nød til at ride dem hver, hver anden dag, men om sommeren har jeg både eftermiddag og aften til at ride, så jeg tænker det godt kan lade sig gøre?

Eller tænker jeg ikke dybt nok?
Jeg kunne virkelig godt tænke mig noget respons!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gymnasium og 2 heste?
  • #1   18. nov 2013 Følger lige med smiley

• #2   18. nov 2013 Jeg går på 3. år på STX og jeg har haft nogle hårde og stressende år, på trods af at jeg kun har en hest... Men det kan selvfølgelig godt være det er noget andet når du kan have dem hjemme smiley

• #3   18. nov 2013 Jeg har to heste selv, ganske vidst er den ene en shetlænder og den anden en pinto hoppeplag på 2½ år, så derfor rider jeg dem ikke, men træner med dem begge stort set hver dag, og så rider jeg en pony som jeg også passer hver dag smiley

Jeg kan godt få det til at hænge sammen, det er intet problem, selvfølgeligt er det ikke altid lige nemt, og det er da heller ikke altid alle tre bliver trænet, men jeg kan godt få det til at hænge sammen smiley

Jeg er 1. års STX smiley

• #4   18. nov 2013 Jeg går nu i 3g, med gode karakterer, og har haft 2-3 konkurrenceheste + diverse ekstra igennem hele min gymnasietid, så det kan sagtens lade sig gøre. Det kræver bare at man vil det og at man er villig til at give op på noget andet engang imellem. Mine heste har aldrig stået hjemme, det meste af tiden 35 km væk fra skole og hjem. smiley

• #5   18. nov 2013 jeg går på 3 år på STX, 1.g var ingen sag, 2.g var ærlig talt et helved og jeg ville for alt i verden aldrig nogensinde gøre det igen, at jeg så mistede min bedste ven var ikke ligefrem med til at fremme lysten for at gå i skole. Men i år syntes jeg atter det er til at overkomme smiley
    Men jo det vil jeg mene man godt kan, men man skal altså kunne priotere så! Min veninde har gennem hele skolen haft 2 heste, af og til står hun op kl. 4 for at ride inden hun skal i skole.
    Men jo det vil jeg mene man godt kan, dog syntes jeg også at transporten spiller en stor rolle. og om man har et arbejde ved siden af.

• #6   18. nov 2013 Du dør så meget i 2.g! Evt. se om du ikke kan få en part det ene år, for der dør du! Du har ligeså mange timer som i 1.g og ligeså mange afleveringer som i 3.g, i 2.g, så det er noget der trækker tænder ud.. I 3.g har du ikke så mange timer, men stadig ligeså mange afleveringer, så der er der mere tid til at lave dem. Tænk dig godt om, for det ville jo også være synd hvis du blev nødsaget til at sælge den igen smiley

• #7   18. nov 2013 A new beginning. Det kommer vist an på hvad linje man har? jeg har både færre timer og afleveringer i år smiley

• #8   18. nov 2013 A new beginning
    Man dør altså ikke nødvendigvis i 2.g, jeg klarede det fint med mine tre heste. smiley

• #9   18. nov 2013 Det glæder mig at høre at man godt kan få det til at hænge sammen! Tusind tak for jeres svar! smiley

• #10   18. nov 2013 tror sagtens du kan overskue det smiley
    hvis du da bare rider dem hver anden dag og evt få en part hvis det går helt galt smiley

• #11   18. nov 2013 Med afleveringer har jeg også talt eksamener + termin, så ved os går det ca. op smiley

Marie: Det er også fint, jeg ved bare at utrolig mange var ved at køre skoletrætte i 2.g, fordi det var så hårdt.. Nu går jeg også på HTX (ingen onde miner om STX!!) og det har vi bare flere elevtimer og timer generelt, så måske er det derfor presset var så stort.. smiley - Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvad du går på.. Jeg var i hvert fald ved at dø smiley
    Udover det kunne TS måske få dårlig samvittighed over enten at skulle vælge hest eller lektier fra smiley Og som du selv siger, du blev nødt til at vælge nogle ting fra! Ens gymnasietid er den fedeste, så der ville jeg ikke gå glip af noget, men det er jo bare mig smiley

• #13   18. nov 2013 - Men TS, nu har du ikke arbejde (så har jeg i hvert fald misset det) så det kan måske godt løbe rundt alligevel.. Så kan arbejdstiden måske gøre det op for nr. 2 hest smiley

• #14   18. nov 2013 Dem der siger 2.g er et helvede, lad være med at lytte til dem. Det havde vi også hørt. Ingen af dem jeg snakker med (vi går i 3.g HTX nu) synes det har været slemt. Har noget haft et slemt 2. år, så er det på grund af personlige problemer og kampe. 3.g tager mindst lige så meget livet af os, og 1.g var bare forvirrende. På HTX har vi flere elevtimer, og det kan mærkes. Men jeg har endnu ikke været over 36 lektioner i en uge. Hvis ikke jeg engagerede mig i ungeråd, min computer, og andet, så kunne jeg godt lige klare en hest mere. Det er hårdest i de uger hvor der både er møder, afleveringer og så lige en hest.
    Jeg tror faktisk at en i min parallelklasse rider 1-2 heste om dagen. Jeg er lidt usikker på præcist hvor mange, de har i hvert fald flere heste.

• #15   18. nov 2013 Hov det fik jeg ikke med, jeg arbejder hver anden weekend fra 7 - 13 smiley

• #16   18. nov 2013 Og der ligger man jo alligevel bare og sover smiley (sådan næsten da..)
    Du vil godt kunne, men det vil trække tænder ud, det skal du altså huske på smiley Evt. hvis 2.g bliver for hårdt, så søg en part, det er bedre at du giver den maks gas med lektier og afleveringer og får gode karaktere også deler hestene med en, end at du går ned med stress.. smiley

• #17   18. nov 2013 En jeg kender rider lige pt. 4 forskellige heste, underviser 2 timer om dagen et par gange i ugen og har et arbejde ved siden af. Hun går i 2.g og har stadig overskud til skolearbejde smiley

• #19   18. nov 2013 A New Beginning: Tusind tak for dine gode brugbare råd! det vil jeg huske:-)

Og også tusind tak til alle jer andre! Det er fedt at høre hvordan de forskellige mennesker får det til at hænge sammen på hver deres måde, det er altså ikke helt umuligt! smiley

• #20   18. nov 2013 Jeg går i 3.g på STX, og har i hele min gymnasietid haft 2 heste + redet naboens hest. Jeg arbejder i weekenderne, for det meste om aftenen/natten, men laver ellers ikke noget efter skoletid og går sjældent i byen. Jeg har ikke haft nogen problemer med at have heste samtidig med at gå på gymnasium, dog har der været perioder her i 3.g, hvor jeg ikke har haft tid til andet end at fodre og rense hove. Synes, 3.g er hårdere end 2.g, men det er vel forskelligt fra person til person smiley

• #21   18. nov 2013 Jeg går i 3. g på HTX og har valgt heste fra i min gymnasium tid fordi jeg har været nødsaget til at arbejde. jeg føler klart 3. g er det værste fordi der er større og vigtigere og flere store afleveringer, samt en del timer. Jeg ved bare jeg ikke ville kunne klare det, fordi hvis du ikke har klæbehjerne skal du arbejde for det smiley

• #22   18. nov 2013 Det er muligt, hvis du ønsker det! Det handler om prioriteringer, og hvilke ting du mener er vigtigere end andre smiley

Jeg har klaret gymnasiet med fire heste smiley

• #23   18. nov 2013 Jeg går på sidste år i gym og jeg har 3 heste og 1 part.
    1 part jeg er ved at tilride og senere skal starte stævner på, en mere jeg er ved at tilride til min lillebror, en jeg er ved at tilkøre og så min gamle fjolle på 30.
    - Det kan være stressende i perioder, men det handler bare om at prioritere.
    Jeg rider 4 gange om ugen på den jeg er ved at tilride og senere skal starte stævner på. Så træner jeg 1-2 gange om ugen med den til min lillebror, det er et familie projekt så det er ok jeg ikke kommer mere. Ham jeg er ved at tilkøre træner jeg også 1-2 gange om ugen. Men alt i alt besøger jeg den ene 4 gange om ugen (part) og træner den. Og så besøger jeg de andre mindst 3 gange om ugen også.
    Jeg har så valgt at 100% fokusere på min skole og mine heste og intet andet.
    Jeg har tilsidesat alle de "sjove ting" på gymnasiet såsom fester o.l. (dette interessere mig heller ikke).
    Jeg har én fast dag om ugen hvor det ikke hedder heste, og den dag går til min roommate (bor på kostskole).
    - Men jeg synes egentlig at det fungere fint, hvis det er dét du vil, så kan det sagtens lade sig gøre. smiley

• #24   18. nov 2013 Så har jeg foresten også et arbejde(kun nogle dage om måneden), cykler 20km om dagen og arbejder frivillig hver anden uge.:-) (og hiver stadig 12 taller hjem.)

• #25   18. nov 2013 Og hvis du stresser af sammen med hestene og det ikke bliver en "pligt" så synes jeg du skal gøre det. Jeg kobler fuldstændig af når jeg er sammen med mine heste, og det er vigtigt at kunne stresse af - specielt i 2g og 3g.:-)

• #26   18. nov 2013 Jeg tror godt du ville kunne klare det, MEN det kræver jo selvfølgelig, at du sætter nogle andre ting til side. Såsom venner, fester og andet sjov. smiley

• #27   18. nov 2013 Jeg går på htx på 2. År og må ærligt inddrømme jeg ville gå ned med 2 heste der skulle trænes hver dag.. Puha jeg føler mig slagtet for tiden.. Men har hørt det bliver bedre efter jul og sådan... Time mæssigt var 1. År værst men lektie afleveringer og smadret på 2. År synes jeg indtil nu smiley

- ps STX og htx kan ikke sammenlignes husk der smiley vi har mange flere timer end STX har både elevtimer og skoletimer...

• #28   18. nov 2013 Vil dog også lige nævne at det er VIDT forskelligt.. Nogen kigger på en opgave og får 12... Andre har evnb til aldrig at slappe af og bare kører på..
    Jeg er personligt sådan en der kommer hjem spiser går i stalden kommer ind ved 19-20 tiden spiser går i bad og lige laver lektier til dagen efter også går jeg i seng.. Bruger ikke meget tid på skolen i hverdagene for kan ikke overskue det.. Er kørt pænt i kælderen for tiden smiley nu hjælper en hjernerystelse selvfølgelig ikke på evnen til at sove lidt og arbejde meget smiley

Kommentér på:
Gymnasium og 2 heste?

Annonce