{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.608 visninger | Oprettet:

Stjæle andres billeder? {{forumTopicSubject}}

Jah hvad er jeres mening om dette..

Jeg er virkelig sur.
Ikke så meget at hun har været så dum at tage billeder som ikke tilhører hende men at nå jeg skriver til hende det ikke er ok og hun skal slette mit billed skider hun på det og bruger det stadig og skriver først tilbage jamen hun fandt det på google så hun kan ikke se et problem i det.
Også inorere hun mig bare nu..

Der handler endelig bare om et billed af mit udstyr. Men det gør det jo ikke mindre forkert.. Slet ikke nå jeg oplyser hende om hun har taget mit billed uden og få lov og at hun bare skider på det..

Havde hun pænt spurt om lov til og låne det havde det ikke været et problem..

Men jah er bare arrig.. Har nu ventet snart et døgn på hjælpe administatorer vil reagere og bliver endelig bare mere og mere sur over hun bare få lov og bruge mit billed inden der sker noget.. Især fordi hun bare er så flabet.

Men sys i det ok og stjæle andres billeder.. ? selvom det måske bare er af udstyr så er det jo stadig ikke lovligt eller ok.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stjæle andres billeder?
  • #1   29. nov 2013 Der er selv en dame der har lagt billeder ind af mig. og vi er ikke gode venner mere og jeg er ikke intresseret i at støtte hendes stald. Hun vil ikke slette dem så jeg har kontaktet admin.

• #2   29. nov 2013 Hvad har hun brugt billedet til? har hun også noget at gøre med hesten?
    Spørger af interesse, hvilken frækhed at hu bruger dit billede uden tilladelse! smiley

• #3   29. nov 2013 Det ER tyveri og kan faktisk meldes til politiet hvis vedkommende har uploadet det, (ikke hvis der bare er linket).

• #4   29. nov 2013 Det er kun billeder af mit udstyr da det er noget jeg er ved og sælge også har hun brugt mit billed fordi at underlaget som blandt andet også er på billedet har hun også og jah sælger.. Også mener hun at hun har ret til og bruge mit billed

• #5   29. nov 2013 Hun har oploaded det og ved udemærket det er ulovligt.. Og har jeg også skrevet til hende det er ulovligt.. Men hun er åbentbart total ligeglad..

• #6   29. nov 2013 Camilla: Forstår godt du er træt af det!

• #7   29. nov 2013 At billeder ligger på google gør dem ikke offentligt tilgængelige. Det lærer man da også i skolen når man skal skrive store opgaver. Man skal stadig spørge ejeren af billederne (hvilket er fotografen hvis ikke andre har købt rettighederne) om lov inden man lægger det ud nogen steder på nettet eller bruger dem i eget materiale.

• #8   29. nov 2013 Jah det er nemlig lige det...! Men hun mener det heeeeelt ok for hun har jo googlet det så selvom jeg ejer billeder så det jo heeeelt ok hun taget og bruger billeder for det googlet..

Har aldrig hørt noget så dumt og det ikke fordi hun er 9 år gammel hun er 15-16 år og burde vide sådan noget eller i det mindste forstå det nå jeg forklarer det til hende

• #9   29. nov 2013 Jeg forstår godt du bliver træt af det..

Har selv måtte bøvle med op til flere personer der stjal billeder af mig og ikke liiiige havde lyst til at fjerne dem igen.. Nej, om jeg gider lægge billede til en "rollespils side" hvor man kan være "mig".

Hold bare ved og bliv ved med at "genere" hende..

• #10   29. nov 2013 Haha Melanie..
    Det kan jeg squ godt forstå.. Er da glad for det "kun" er mit udstyr og ikke mine heste eller mig selv.. Der var en engang som spurte om hun måtte bruge mine billeder til sådan en side noget..
    Nå folk spørger pænt så det bare noget andet.. Dog er jeg ikke interesseret i mine heste er i sådan noget så sagde pænt nej tak. Men havde det været mit udstyr eller andet havde jeg da givet lov. hvis folk havde spurt pænt

• #11   29. nov 2013 det er bare ikke i orden, hverken på den ene eller anden måde!
    Det er tyveri, ligemeget hvad billedet skal bruges til, og ikke i orden at hun er flabet overfor dig!
    Haar desværre selv prøvet det, hvor en skrev til mig at hun havde set mine billeder blive brugt på N-forn, dette kunne jeg desværre ikke gøre noget ved, men hold kæft hvor kan man blive sur! Grr!
    BØVS!

• #12   29. nov 2013 Selvom det "bare" er et billede af noget udstyr, er det stadig ikke fedt at folk bøffer dem og ikke engang gider at spørge om lov :b

Men ja, jeg var noget overrasket over pludselig at hedde "Katalysta" og være en "sur arrogant natklubejer" i hendes lille verden :b

• #13   29. nov 2013 Hahahha Melanie..

Men nej sys bestemt heller ikke det ok selvom det bare er et udstyr billed.. Bliver bare møg irreteret fordi hun bare "få" lov til og blive ved med og bruge det.. Håber virkelig bare snart jeg få response fra nogle hjælpe administratorer

• #14   29. nov 2013 Ligemeget om hun har taget det fra HG el. Google er det ikke ok

Og det er faktisk ulovligt at kopiere billeder fra Google ! smiley

• #15   29. nov 2013 Hvor står det at det er ulovlig at kopiere billeder fra Google? Vil bare vide det for da jeg skrev opgaver i skole måtte vi gerne bruge Google billeder så længe vi linket til billedet...
    Mvh TT

• #16   29. nov 2013 Google ejer jo altså ikke billederne, bare fordi de laver en form for opslagsværk så man kan finde billederne.

Og så er der nok pænt meget forskel på at bruge billeder til en opgave, som ikke bliver publiceret, og så til at smide folks billeder op som sine egne.
    Men IMHO hvis man skal have sin opgave liggende online, så gud og hvermand kan komme til den - ja så skal man sgu have tilladelse til at bruge billederne.

• #17   29. nov 2013 Team Tindur: https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=129901

At google finder billederne, flytter intet ved ophavsretten.

• #18   29. nov 2013 det overhoved ikke okay.. Jeg ville blive rasende, og anmelde pigebarnet..

• #19   29. nov 2013 Jeg har indtil nu anmeldt 4 der har taget billeder fra mig
    Da jeg på ingen måde syntes det er iorden
    2 af dem fik en bøde og derefter fjernet de billederne
    Og de 2 andre var det nok jeg anmeldte dem og politiet kontakte den
    :0)

• #20   29. nov 2013 Hvis hun påstår at billederne er hendes, er det ulovligt. Hvis ikke, er det ikke ulovligt og du kan intet gøre, da billederne ligger på nettet! smiley

• #21   29. nov 2013 Øv hvor træls smiley Har selv oplevet at få stjålet billeder , det var så nogle af mine tegninger. Nej det er slet ikke iorden, folk skal bare lære at holde fingrene væk uanset hvad slags billeder det er smiley

• #22   29. nov 2013 Jeg plejer ikk at fare i flint over det... Men hvis du har sagt det ikke er ok, skal hun slette det... o ja Hjælpeadmin er ikke altid lige hurtig... me de er det jo frivilligt... skriver de når j brokker mig over at andre sælger "for en venne eller ven..."
    Så fortsæ med at kommentere at det er dit billdeog det bør fjernes...! det er nemlig ikek atspamme en anonce (ifølgehjælpeadmin) - beklagr alle slåfejl, men mit internet hopper, så den springer afogtil bogstavetrg mellemrumover... :((

• #24   29. nov 2013 Så længe du kan bevise du selv ejer billedet så kan du anmelde ham eller hende
    Men kun hvis du selv har kontaktet personon og gjort opmærksom på han/hun ikke har ret til at bauge billedet :0)

Jeg oplever selv tit at folk tager billeder jeg har taget af deres hest på eksempel Roskilde Dyrskue
    Og folk tror de gerne må da det er af deres heste :0)

De fleste betaler eller sletter billederne når jeg gør dem opmærksom på det rr det samme som tyveri :0)
    Men der er så nogle få der ikke lytter og dem må jeg jo så anmelde

Min mobil har lidt sit eget liv så der kan forekomme stavefejl smiley

• #25   29. nov 2013 Alle billeder på google, og de fleste andre steder på nettet, er beskyttet under copyright. Så selvom hun ikke påstår at have taget dem, er det STADIG et brud på copyright loven, medmindre man self får lov.

Synes det er grotesk, at folk mener, at så snart det ligger på nettet, så må alle bruge det. Sådan er det jo ikke reelt set.

• #26   29. nov 2013 Line Sophie
    Der tager du fejl, ALLE billeder, også dem der ligger på nettet uden vandmærker på, er beskyttet af copyright loven, brud på denne lov kan ved en anmeldelse give en bøde på 1000-25000,-
    Jeg har en veninde der i retten blev tildelt 25000,- fra en person der havde stjålet nogle af hendes billeder.

At google finder billedet, gør det ikke til public domain, google er blot et opslagsværk, der finder ting hvor bestemte ord er brugt, man henter heller ikke et billede fra google, man henter det fra den side google har fundet det på.

• #27   29. nov 2013 Det kommer meget an på hvilken side man lægger billedet ud på. F.eks. på Facebook mister du copyright loven (:

• #28   29. nov 2013 Man midster ikke retten til sine billeder nå man sætte dem på facebook.. så hvidt jeg ved så giver man bare facebook tilladelse til og bruge billederne.. MEN det gør ikke andre må tage dem,,

Og hun har INGEN ret til og tage mine billeder.. Så længe jeg ikke har afsagt mig rettighederne til det så er det KUN mig som må bruge dem...

Mange tror fejlagtigt at man må dette men må man ikke.. Du kan godt finde billeder på google og bruge hvis det til en opgave som ikke er online.

• #29   29. nov 2013 Jeg var godt nok også blevet noget utilfreds, for ikke at sige sur.

Noget helt andet: Én nævner at man ikke må finde billeder på nettet og bruge i ens skoleopgave uden tilladelse. Det har jeg altså lært at man gerne må. Jeg har lært at man gerne må bruge billeder fra nettet i ens opgave, så længe den ikke skal offentliggøres, men kun er internt på skolen. Lige så snart opgaven skal gøres tilgængelig for offentligheden, så skal der tilladelse til.

• #31   29. nov 2013 Har prøvet og skrive til hele 2 HA men igen har reageret selvom de har været online flere gang og det et døgn siden nu så må vist bare væbne mig med tålmodighed...

• #32   29. nov 2013 Hønen - hvis det er mig du hentyder til, så er det sådan det jeg skriver.. hvis du altså læser mit indlæg.

• #33   29. nov 2013 MegaPixel: Jeg havde overset at du også havde kommenteret det, jeg så bare at der var nogen der mente at det ikke var i orden smiley

• #34   30. nov 2013 Hader når folk stjæler billeder, både mine, men osse andres hvor der er tydelig copyright.
    Uanset hvad, forsvinder rettighederne ikke.
    Du ka sælge den, eller afgiv den (fordi man lægger sine billeder et skod sted)

Selv om det bare er udstyr, er det en principsag, hvor andre ik bare ska tro de ka hapse til højre og venstre - nogen vil kalde det små sko.
    Men hun må ta sine egne billeder, ligesom næsten alle andre gør.
    Men nogle fotografer lever af, at sælge deres billeder.
    Så ved, send et girokort (selv om det nok er lidt svært her:)

Ser tit billeder fra Ridehesten og hestebilleder-Bornholm (det er ik fordi de er så dyre her)
    Og ka ik lade være med, at kommentere det ved oprettelse.

• #35   30. nov 2013 Nej jeg tror også jeg skal til og lave tydelig copyright Right på mine billeder. Jeg tager nemlig også billeder til forskellige ting. Kåringer og shows. End til vidre gives de gratis ud HVIS man spørger om lov først. Og må de bruges på nettet bliver mit navn skrevet ved men tror jeg skal til og skrive på billeder nu.

• #36   30. nov 2013 Man mister IKKE copyright og ophavsretten på sine billeder selv om de ligger på Facebook, jeg har været ude og tage nogle salgs billeder for en bekendt, og da så den der havde købt hesten skulle sælge den, så brugte hun MINE billeder...

Så selvom billederne er taget til en anden så har du stadig copyright på dem, med mindre andet er aftalt, og du mister IKKE din ophavret "bare" fordi billederne er på Facebook, Google osv.

Men gå evt. Ind og læs om ophavsretten da du faktisk kan tage hende i retten hvis ikke hun vil slette det, det var jeg meget tæt på med ovenstående person...:)

• #37   30. nov 2013 Jah jeg ved det godt.. Men tænker hvis jeg smider du ved copyright på billed kan det da være andre gider holde sig lidt fra dem.. man kunne da håbe..

• #38   30. nov 2013 .... ihvertfald kan man tydeligere se hvem/hvor der stjæles fra, hvis man laver vandmærke på.

• #39   30. nov 2013 Jeg havde vandmærke på mine billeder, men hun tog dem alligevel...:)

• #40   30. nov 2013 vandmærke forhindrer så heller ikke altid tyvterier, men omvendt er det noget nemmere at bevise, fordi beviset allerede er plastret over billedet... og sekundært kan ALLE se at man har nolet billedet.

• #41   30. nov 2013 Jeg opdagede engang, at visitdanmark havde snuppet en bunke af mine billeder endna uden at redigere i dem så de passede ordenligt til deres website. Da jeg kontaktede dem, blev de hurtigt fjernet de fleste af dem.
    Måske man også her har troet det var lovligt at hugge fra google. Selvom et stort firma som dem burde vide bedre.
    Men fordi det er nemt og alle andre gør det, så tror man det ikke er ulovligt. Det er så heller ikke altid det er ulovligt. Der gælder jo forskellige regler fra land til land og nogle af dem er også gratis.

• #42   30. nov 2013 tror det var DR der engang nolede nogen billeder fra en af brugerne herinde - det slap de så heller ikke godt fra.

Hvis man ikke ønsker at overtræde nogen regler, så må man opsøge billeder som fotografen lægger ud til mere eller mindre fri afbenyttelse. At finde en hjemmeside med gratis billeder er en ringe ide, for oftest har ejeren af den hjemmeside selv høstet billeder fra google uden tilladelse fra fotografen.

Et begreb alle burde lære om er Creative Commons. Her kan man finde ret mange nice ting, både billeder, tekst osv, som ejerene lægger ud. Noget må kun bruges til non-profit, men det vil stå i betingelserne.

Ellers må man hive pengepungen op og købe rettigheder til et billede hos fx shutterstock eller istockphoto

• #43   2. dec 2013 Men man kan så nu konstarer at Hjælpe administratorer ikke er noget værd. Det nu 4 dage siden jeg skrev til dem og selvom de har været på flere gange har de ikke engang gide åbne mit brev jeg har sendt til dem. og sendte endda til en anden da den første ikke svare men heller ingen gad åbne dette..

Ikke særlig praktisk. tsk tsk.. Så meget for en hjælp... !!

• #44   2. dec 2013 Når du skriver til hende hun skal slette det, skal hun slette det:-) Men når tingene er fundet på google, er det godt nok træls, for der må man desværre godt tage billeder:/

• Malene J
    Malene J Tilmeldt:
    dec 2006

Følger: 2 Emner: 11 Svar: 182
    #45   2. dec 2013 ~ Min engel - putte høne<3 ~, det er desværre ikke sandt det sidste.. Google er en søge maskine der samle ting fra andre sider.. De har derfor ikke ophavsret på andet ind selv navnet google, men hjælper bare forbrugeren frem til det de søger.

Man skal derfor ind på hver side man feks finder billeder og skrive til personen om man må låne billederne eller købe dem. Det er har aldrig været tilladt at kupirer/ stjæle/låne noget tekst eller billeder. i opgaver skal man jo også altid lave kildehenvisninger osv både til bøger og nettet smiley

Ts Håber du snart får et svar, som er hjælpende fra HA´ erne :).

• #46   2. dec 2013 NEJ man må IKKE tage billeder på google.. Google er en søge maskine som ikke har rettighederne til billederne de vister også hvor billederne høre til.. DET ER IKKE LOVLIGT og tage billeder fra google.

• #47   2. dec 2013 Har skrevet til support nu og de vente super hurtigt tilbage med svar har slettet annoncen og givet bruger en advarsel så det var bare super..

• #48   2. dec 2013 Kender det. Der er mange der har oprettet fake DD profiler, taget mine billeder og brugt til FB profil billeder osv osv.

• #49   2. dec 2013 Google ejer ikke nogen af billederne der kommer frem i søgeresultatet. Google er bl.a. en søgemaskine. Alt den gør er at søge på billeder fra cyberspace. Derfor er det stadig dig der har retten til billedet, og hendes argument duer ikke.

• #51   2. dec 2013 Jah det var godt nok nooooget trist jeg ikke fik response fra HA men dejligt suport svarede så hurtigt og reagerede hurtigt på det.. Tror ikke der gik en time fra jeg kontaktede dem til det var ordndet.. så lækkert

• #52   3. dec 2013 Har også prøvet det.. sindssygt irriterende! Jeg havde taget nogle billeder og lagt dem på mit galleri - og så vupti var de kopiret over på et anden galleri af samme hest smiley Især irriterende fordi jeg ikke lige frem var gode venner med personen i forvejen... Er heldigvis stoppet!

Kommentér på:
Stjæle andres billeder?

Annonce