{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

Avle på blandinger {{forumTopicSubject}}

Hej! :o)

Lige for tiden er der ret mange emner herinde om at avle på blandinger. Jeg kender godt de flestes meninger om det - "hvis man ikke vil avle rent, så bør man hellere købe drømmeblandingshesten, i stedet for at avle flere, der ender som "kastebolde""

Men nu spørger jeg lige alligevel, for jeg har faktisk gået og tænkt på noget...
Har ikke tænkt mig at sende min hoppe til hingst liiiiiige nu, men jeg har ligesom så mange andre også en drøm om, at min hoppe skal have et føl en dag, som jeg gerne vil beholde. Hun er ikke så gammel endnu, og jeg er studerende og har ikke tid pt., men en dag...... smiley

Det er bare sådan, at min hoppe er 3/4 islænder og 1/4 ukendt. Hun har grønt pas. Hun kan tølte og har også en form for pas, men ikke sikkert den er ren. Hun ligner 100% en islænder, synes jeg. Hun er desuden af farven blue roan, hvilket jeg også synes er lidt spændende... :o)

Hvis det var jer; Ville I have gjort det en dag, altså avlet på hende? Ville selvfølgelig sætte en islænderhingst på hende..

Og så lige noget andet også... ikke at jeg vil avle efter farve, men kunne være spændende at høre, hvad I ville vælge for en farve på hingsten, hvis man gerne ville have nogle andre eller mere specielle farver på afkommet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avle på blandinger
  • #1   23. apr 2014 Personligt ville jeg smide en flergænger på hende.
    Enten en god islænderhingst, eller f.eks. paso purano, hvis du ønsker noget der er større og mere ædelt end en islænder. Selvom den ikke er ren kunne det da være fedt med en solid flergænger. smiley