{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.617 visninger | Oprettet:

Hvornår er det at man skal erkende det? (Kat) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Som nogle af jer jo ved så fik vi en kat for godt 3 uger siden. I går slap vi ham fri fra buret og han løb rundt og gjorde sig kendt inde i stalden (udenfor sit bur som vi også pillet ned, hans kattehus, bakke osv står der jo selvfølgelig stadig) så sagde vi god nat til ham efter at han fik lidt mad og hygge. Vi har altid givet ham vådfoder om morgenen så vi troede jo han ville være her til sin morgenmad.. Men nej.. Kan heller ikke høre ham når vi kalder..
Han er nok sikkert rundt og undersøge område.. smiley men hvornår skal vi evt. Indse at han er forsvundet hvis han løber? Han er nøjtraliseret..

Mvh TT

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår er det at man skal erkende det? (Kat)
  • #1   6. aug 2016 Jeg har kendt folk hvor deres katte har været væk i flere måneder, en enkelt hele 9 måneder (men formoder at hun var blevet skræmt og faret vild)

Jeg ville derfor mindst lade der gå et par måneder før jeg tænkte at det var ret sandsynligt at den ikke kom tilbage.

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
    #2   6. aug 2016 Vores blev væk i 3 dage, første gang han blev sluppet fri. Der var gråd og tænders gnidslen, og ærligt talt så troede jeg at han var væk, men han dukkede heldigvis op igen. Også en neutraliseret hankat.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   6. aug 2016 Det er normalt at katte er væk flere dage/uger..

men nu har den ikke engang været væk et døgn, så hvorfor allerede tænke at katten måske ikke kommer tilbage?

min ene kat har været væk i 5 uger, på trods af at den er ude/inde kat, kastreret og "normslt" ikke en kat der er væk mere end et par timer af gangen.

• #4   6. aug 2016 Bare for at være forberedt og lære lidt mere omkring normalen da jeg "ingen" forstand på katte har smiley også for at vide hvad jeg skal fortælle børnene jo smiley

Mvh TT

• #5   6. aug 2016 Efter tre uger kan du ikke regne med at han har knyttet sig til jeres område som hans territorium.

I kan krydse fingre i op til et halvt år.
    Jeg ville dog ikke lokke katte ud før 6-8 uger, hvis jeg vil være sikker på at beholde katten.
    Jeg tror at det er 4-6 uger en kat bruger på at anse et område som sit eget.

Jeg krydser fingre for jer.

Vh.

• #7   6. aug 2016 Hvor gammel er katten?

Jeg ville som minimum give ham et til to døgn.

Hvis han ikke kommer tilbage og I vælger at anskaffe en ny kat, kan jeg anbefale at I anskaffer jer en sele og viser katten udeområdet i snor. Tag katten med i haven og bind den til et træ (under opsyn selvføgelig) i en lang snor på gerne 10 m, så har katten en mulighed for at finde ud af hvordan omgivelserne ser ud inden den får lov til at strejfe frit rundt smiley

• #8   6. aug 2016 3 uger.

Men drys Kattegrus rundt omkring så han nemmere kan finde hjem

• #9   6. aug 2016 Katte er meget forskellige på det punkt. Vores har maks været væk i et døgn, så vi bliver som regel bekymret når hun ikke kommer hjem til morgen eller aften. Men for andre katte er det ganske normalt at forsvinde i nogen dage eller en uge og så komme igen.

• #10   6. aug 2016 Han er 2 1/2 år. Har været indekat før han kom til os.

Mvh TT

• #11   6. aug 2016 Pip - vi(mand og børn) har haft ham i sele(to dage efter ankomst) uden succes da han vrængte sig ud af selen og løb da han blev bange for hestene... Jeg var rasende da jeg havde sagt at det var ALT for tidligt men de valgte at ignorere mit råd... Så tror ikke det bliver en succes desværre..

Mvh TT

• #12   6. aug 2016 TT: Det er altid en god idé at vende katten til selen indendørs hvor der ikke sker noget ved at den slipper ud af den. Derud over kan det godt betale sig at give lidt flere penge for en ordenlig sele fremfor de der ''gnaver'' seler som er meget nemme for katten at komme ud af.

Vores var indekat i et år og var i den periode ude i haven og nærområdet i selen. Hun var bestemt heller ikke glad for den i starten, men efter lidt tilvænning gik det over.

• #14   6. aug 2016 Min underviser mistede sin hankat, der ikke var kastereret, i 4 år... Han er nu tilbage og kastereret...

• #15   6. aug 2016 Og min egen, der er 100% indekat og 10, er ude i snor hver gang vi er i sommerhus... Han elsker det og fanger mus og andre små dyr... Det var dog en trist fornøjelse da han tog en skovsnegl med ind til os.

• #16   6. aug 2016 Øv at i havde en dårlig oplevelse med at han kom ud af selen. Det er også lidt mere kompliceret med en ældre kat.

Jeg håber for jer at han kommer hjem igen smiley

• #18   6. aug 2016 Vi har ingen mulighed for at holde ham inde da stalden er åben. Så det at sætte selen på ham og lade ham gå med den er umuligt.. Og smutter han med den på, kan det gå meget galt da han hurtigt kan hænge fast et sted... Jeg har altid ladet ham komme til mig og han har været en stor kælepot.. smiley

Mvh TT

• #20   6. aug 2016 Nej det tog vi ned efter at han blev sluppet løs... Men vi må så bare håbe han kommer hjem.. smiley

Mvh TT

• #21   6. aug 2016 Han kommer sikkert tilbage når han er sulten nok. Lige nu er verden stor og spændende, og der er masser af ting der skal undersøges smiley

• #22   6. aug 2016 I vores stald fik vi en tidligere indekat. Den kunne slet ikke overskue at være udekat/staldkat. På trods af flere måneders tilvænning, blev den ved med at søge mod bebygget områder for at komme ind et sted. Når den endelig var i stalden var den tydeligt frustreret. Den kaldte og fungerede slet ikke med det. Staldejer fik nok af det og jeg endte med at tage den med hjem. Her kom der fuldkommen ro over katten - den stak aldrig af eller viste samme frustration som i stalden. Y

Det er altså ikke alle katte der fungere som staldkatte smiley

• #23   6. aug 2016 Han har overhovedet ikke vist problemer eller frustrationer ved at bo i stalden, og han har heller ikke søgt huset (som er meget godt pga hunden) smiley så tror han kan leve hos os hvis han finder ud af at hestene ikke er en trussel smiley han trivdes ikke hvor han kom fra, så der er håb smiley

Mvh TT

• #24   6. aug 2016 De vi fik vores 2 var de lukket inde i 1 lille uge og så satsede vi på de blev hjemme og det har de gjort. Men som andre har skrevet drys lidt Kattegrus ud.

• #25   6. aug 2016
    Det er forskelligt om katte kommer tilbage eller ej.

Når vores ikke dukker op efter 1-2 dage, så er det med sikkerhed fordi de ligger og er kørt ned. Nogle finder vi ved vejen, andre gør vi ikke - måske de har fundet bedre hjem, men de er højest sandsynligt kørt ned.

• #26   7. aug 2016 Walter er kommet hjem smiley smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #27   7. aug 2016 Hvor godt smiley

• #28   7. aug 2016 Lige en kommentar til selen.. det kan sagtens trænes.. og du kan jo træne katten med klikker som du kan med hunden. I har prøvet det én gang - giv det tid og tilvænning og så kan det sagtens blive en succes smiley Det handler (som med alle andre dyr) om at tage det i kattens tempo.
    Uanset hvad er det en god idé at have mulighed for et lukket areal til katten i tilfælde af at den bliver syg, skal holdes i ro/overvåges e.l. Den kan få et sår, skulle have medicin osv og så er du altså på spanden hvis den bare kan slentre ud og forværre det mens den er væk i flere døgn. Jeg forstår godt behovet for en staldkat men det må man lige tage ansvar for smiley

• #29   7. aug 2016 især hankatte strejfer meget. tag det som det kommer. de r ofte væk. Men finder tilbage hvis de er sultne nok. en tidligere veninde "mistede" en hankat, da han foretrak Filet Mignon hos en rar dame i området fremfor deres kattemad....

• #30   8. aug 2016 Funke - hvis det går så galt så har vi et kæmpe hundebur den kan være i..Men den skal være fri medmindre den bliver syg/skadet e.l. smiley

Mvh TT

• #32   13. aug 2016 Nr.1 havde han skulle været indenfor havde han blevet spist medmindre han kom sig væk, og havde så aldrig kommet tilbage.
    Nr.2. Han kommer hjem hver morgen og når vi kalder med madskålen. Ligger og sover halve dagen og ønsker en masse kæleri. Så jeg er temmelig sikker på at han bliver smiley han nyder sit nye liv som staldkat smiley

Mvh TT

• #33   13. aug 2016 Hvis et dyr, hund, kat eller andet ikke er tryg ved sit bur, så bruger man det ganske enkelt ikke ordenligt. Et bur skal ikke være afstraffelse og forbindes med noget negativt.
    Vores nu udekat har sit tidligere bur til at stå ude, og her ligger den langt det meste af dagen - lågen er naturligvis åben nu hvor den er udekat. Men jeg tror nu ikke at den frivilligt ville benytte buret hvis den havde haft det dårligt med det.

• #34   13. aug 2016 Smut - hvad havde det med emnet eller div indlægat gøre? smiley

Mvh TT

• #35   13. aug 2016 det var henvendt lidt til det som stald z skrev om at katten nok ikke ville vende tilbage når den havde været i bur, fordi jeg læser det som at der bliver sat lighedstegn mellem bur og utryghed.

• #36   13. aug 2016 Okay smiley så er jeg med smiley det er jeg enig i smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Hvornår er det at man skal erkende det? (Kat)

Annonce