{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.193 visninger | Oprettet:

Dit yndlings indkøb og kedeligste indkøb hest :-) {{forumTopicSubject}}

Ja jeg skal have tiden til at gå smiley
Så fortæl mig hvad er det aller bedste du køber indenfor heste verdenen (foder tæller ikke) smiley
Og hvad er det kedeligste? smiley
Og hvad har du aldrig købt som du gerne vil have?

Jeg elsker at købe underlag og ridebukser smiley Det er nok underlag der får første pladsen da det ikke er til mig selv, så det føles bedre smiley smiley

Jeg hader at købe bid.. (lige meget prisklasse) Det er SÅ kedeligt og træls at bruge penge på.. Men nødvendigt jo smiley Ligeledes er gjord også et kedeligt køb..

Jeg har aldrig købt, men skal når jeg prioriterer det så skal jeg købe: Dressur gamacher både mørkeblå, kongeblå og hvide, fortøj med martingal (4horses). Rød stævne jakke til jagter og mørkeblå stævne jakke til andre stævner (spring primært)

Må jeg høre Jeres indkøbs glæder og "sorger" samt realistiske "drømme" smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dit yndlings indkøb og kedeligste indkøb hest :-)
  • #1   8. jun 2018 det bedste lige nu er nu de der Ridetights jeg solgte omgående mine alm. ridebukser.
    Det kedeligste er dækkner syns aldrig de passer ordentlig selv om jeg investere højt som lavt. smiley
    Jeg vil gerne have sådan en sag her https://www.horze.dk/tasker/horze-mobilbæltetaske/44361.html?color=BL
    VH Annette


  • #2   8. jun 2018 Jeg elsker at køber.. mit skab er fyldt op med grimer, som jeg købte sidste år, som min 1 års plag lige er begyndt at kunne passe x'D
    Udover det så elsker jeg at købe underlag.

    Lige pt er der ikke noget jeg hader at købe, men jeg tror at bid og gjorde vil være en sur tjans senere hen :'D

    Og lige nu har jeg ikke rigtig noget, jeg kan komme på, som jeg altid har ønsket at købe.. x'D


  • #3   8. jun 2018 jeg er generelt vild med at købe udstyr (det vidner mit sadelrum også om ??)
    det kedeligste for mig er nok tøj, for jeg hader virkelig at bruge en masse tid på at tage tøj af og på, plus at jeg tit er lige bredskuldret nok ??


  • #4   8. jun 2018 Dækkener.. Det er virkelig en sur tjans at finde lige det der passer perfekt.. Det er lidt det samme med sadlen.

    Jeg synes faktisk bid er ret interessante, fordi der er sååå mange forskellige og de udvikler sig hele tiden. Eller pandebånd. Men det er mest fordi det er så bling smiley

    mine fremtidige køb bliver en BOT hjelm, en lammefætter og en grime der bare sidder perfekt (hvilket jo nærmest er en opgave i sig selv) smiley


  • #5   8. jun 2018 Jeg EEEELSKER pandebånd og underlag og få det til at matche med farverne smiley Håber det er oki at jeg smider et billede ind af , vores sidste køb smiley

    Hvad jeg ''Hader'' at købe lige pt. må være godbidder , da min pony er lidt sær på det punkt.. Hun spiser dem med største fornøjelse den første dag, hvor den næste ,spytter hun dem ud som om de var giftige XD lidt spil af penge men så er det heldigt at de andre heste kan li' dem smiley


    profilbillede
  • #6   8. jun 2018 Jeg elsker at købe udstyr i farve kombinationer. Underlag, gamacher, bandager, you name it.
    Mit absolut ynglings er mit flame udstyr - jeg elsker elsker elsker at farvematche! Desværre så irriterer underlaget mig da det partout ikke vil ligge pænt. Men farven er SÅ flot til hende. Hutten kunne jeg ikke skaffe, så den har min mor lavet smiley

    Men jeg må indrømme at jeg godt tror det bordeaux røde udstyr jeg har liggende oppe på værelset nok overtager den plads.. Men det skal ikke bruges endnu! Jeg har aldrig prøvet det på hende, det skal først prøves lige inden at vi skal fotograferes. Der mangler så en hut, men min mor har sagt at hun nok skal lave en til mig, med sølvsnor og sten hvis det er hvad jeg vil ha smiley

    Jeg hader at købe gjord. Men det er nok lige så meget fordi at Hope er umulig! Jeg har 5 gjorde nu, og det er kun 2 jeg bruger.. Den ene uden lam til når hun ikke har gjordsår, og så den med lam til hvis det går galt. Den med lam er med imiteret lammeskind og så er den "hjemmelavet" så jeg vil helst undgå at bruge den smiley Men den virker fint.
    Bid er også røvsygt. Jeg har bid fra str 9,5 til str 13,5, og det er simpelthen noget der kan få mit pis i kog x.x Jeg satser på at Hope kan finde overens med sit todelte muffebid for jeg magter faktisk ikke mere xD Jeg vil gerne ha et læderbid, men det er pengene ikke liige til.

    Jeg skal ha ny trense og nyt pandebånd næste gang. Hopes trense fejler skam intet, jeg synes bare den er så.. "over det hele". smiley Jeg er træt af alle de remme og dimser. Specielt næseremmen. Den kan rende mig et vidst sted smiley Det er ellers en super trense og den er fint lavet. Jeg bryder mig bare - ikke længere - om udseendet på den. Jeg vil gerne have en enkel trense, og så skal jeg have købt et pandebånd der er over the top - jeg ved allerede hvem der skal lave den smiley


  • #7   8. jun 2018 Jeg elsker bare at købe ting.. Der er ikke noget der er kedeligt smiley

    Eller, min konto synes det er kedeligt..

    Jo, høposer var kedeligt.. Men det var mest fordi at Jasmin aka "Dr. Destruktiv" hev hele lortet i strimler efter 2 min. alenetid med sådan et.. Nu har hun en haybar i stedet... Som hun også har formået at hive ud af væggen i et "Jeg har ikke fået min vilje" anfald..

    Det er nogle gange svært at have pæne ting omkring det bæst smiley


  • #8   8. jun 2018 Jeg har nok en svaghed for grimer - dem kan man aldrig få for mange af, og slet ikke hvis der er små nuttede heste på eller en form for blød og lækker foring.
    Der ud over elsker jeg min westernsadel og at handle tilbehør til den.

    Det mest kedelige er at finde ridetøj til mig selv. Jeg har slet ikke tålmodighed til at gå i et prøverum, og hey - jeg rider jo alligevel altid i de cowboybukser der ligger øverst i stakken, så hvad skal jeg med "rigtige" ridebukser? smiley

    Det næste indkøb bliver nok nye strigler til min nye pony-hest smiley


  • #9   8. jun 2018 Jeg elsker mit læderbid! Det ser simpelthen så fedt ud, og så elsker jeg, at de ligger så stabilt.

    Lige pt. er jeg MEGET træt ag fluemasker, da det e umuligt, at finde en, som sidder ordentligt.

    Hope: Horze har fået læderbid til 300 kr. Mit er fra Merlot, men de skulle være lige så gode. Prisen er lidt mere overkommelig smiley


  • #10   8. jun 2018 Jeg elsker at købe ting der matcher smiley
    Om det er underlag, hut, pandebånd, fortøj eller whatever er næsten lige meget. I fødselsgave for en uges tid siden, fik jeg et helt (næsten) RBH sæt i grå af min mand; grime, tov, hut, underlag og bandager. Byttede dog bandagerne, da det var et dressursæt, og jeg sjældent har noget på Akandos ben i dressur.

    Jeg gider ikke rigtig købe tøj til mig selv, det bliver alligevel for hurtigt beskidt. Og sådan noget som fluemasker, fluespray, dækkener (ikke tæpper), og andre ting man er "nødt" til at købe, er jeg ikke fan af.. men måske mest fordi jeg har været på SU de sidste 5 år, og penge til sådan nogle ting bare er ekstra trælse så..

    Jeg har de sidste godt 10 år redet med en gammel gammel ikke lamen sikkerhedsvest, som vist nok er købt for ca 300,- den gang netto ind imellem havde rideudstyr. Så for en måned siden tog jeg mig så sammen og ofrede penge på en racesafe sikkerhedsvest af den ny model.. ikke billigt, men jeg elsker den!

    Nyt "på-sigt-udstyr" må nok være en virkelig god lamme -eller trykfordelene pad.. måske... eller, nej, har faktisk ikke rigtig fundet på noget nyt.. så skulle det da lige være et BOT lændedækken eller tæppe, da Akando godt kan blive lidt stiv/småtgående i bagparten især om vinteren, når der er koldt. Købte et uld lændedækken i vinters, som hjalp en del faktisk, så tænker BOT må kunne gøre underværker smiley


  • #11   8. jun 2018 Jeg er ved at være godt træt af at købe sadler. Selvom man går efter dem Sadelmager anbefaler og får dem stoppet så ligger det stadig ikke helt perfekt og jeg føler der er er eller andet der ikke er helt som det skal være.. så er træt af at bruge penge på stopning og sadler.
    Lige da jeg havde fået hest gik jeg meget op i at finde ting der matchede i farver sammen, men så fandt jeg mine stirre leMieux underlag og nu rider jeg ikke med andet de er så dejlige smiley
    Ved ikke hvad mit næste køb bliver da jeg pt står med en hest der ikke kan rides, men jeg har altid synes free jump's stigbøjler i brun ville se rigtig godt ud til min springsadel hvis jeg lige havde de penge jeg ikke skulle bruge til andet smiley


  • #12   8. jun 2018 Mit kedeligste køb er dækkener.
    Min unge pony har eksem, så bruger mellem 3000 og 4000 kr årligt på eksemdækkener og har gjort siden hun var 1 år. Og så er hun er frossenpind og lider af dårlig mave hvis hun ikke har dækken på om vinteren, så der køber jeg også meget ind. Og oven i det er hun jo selvfølgelig ekspert i at ødelægge ting...
    Det sjoveste ved jeg faktisk ikke hvad er. Elsker underlag og gamacher, men er i mangel på penge i og med at jeg er på SU, så der går lang tid imellem at jeg køber andet end det nødvendige ind.


  • #14   8. jun 2018 Glemte at nævne mit drømme køb .. ups . .''

    Ville virkelig gerne ha' fat i en fin hestetrailer en dag smiley

    men skal jeg nævne inden for det realistiske lige nu, så må det være et pandebånd SD lige er kommet ud med. Det starter med at være lilla ude i siderne hvor resten af stene er ''hvide'' Jeg er kæmpe fan af farven lilla og Luna's lillae sæt ville være complete smiley


  • #15   8. jun 2018 Jeg kan se at jeg er temmelig anderledes end jer andre! smiley
    Jeg hader generelt at bruge penge, i sær hvis jeg har noget der udfylder det formål. F.eks. har jeg to underlag, behøver jeg ikke flere. Har jeg en grime og en reserve grime er det fint. Har jeg to ridebukser der er godt slidt, så kan de da også godt holde ½ år endnu.
    Sokker skal jeg nok til at bruge, da alle dem jeg har, er fyldt med huller.

    Mit næste køb, på noget jeg virkelig gerne vil have, er nok en ny/ekstra sadel. Men igen, det er mange penge, så det tager nok et par måneder før det overhovedet er realistisk. - Det er svært at sparre op til luksus ting, når man har hest og er på SU. Og på den anden side har jeg en sadel, som til dels opfylder mine behov.

    Men helt generelt vil jeg helst ikke bruge så mange penge på ting. Jeg vil hellere have undervisning end at have et nyt flot matchende sæt bandager og underlag.


  • #16   8. jun 2018 Elsker at købe trenser især med bling:) Samt grimer. Mit største ønske er dog en heste trailer men det må vente. Det kedeligste er hegn til foldendene og især det og Sætte det op. Hader det

  • #17   8. jun 2018 Sanne - Det med huller i sokkerne kender jeg ALT for godt smiley jeg er dog ej heller for god til at bruge penge på det.. Det er faktisk noget kedeligt at købe smiley

    Mvh TT


  • #18   8. jun 2018 Mit bedste køb, må helt klart være min OS trense, den rundsyede model, næsten 30 år havde jeg den. Den er nu erstattet af en SD rundsyet, som også gøre det ganske godt - og så til en helt anden pris.

    Mit næst bedste køb, må helt klart være min equisoft gjord, som jeg købte til min gamle hest, da hun led af gjodtvang - hun blev en helt anden hest, da vi fik den gjord.
    Ham jeg har nu er også glad for den gjord, for når han får en anden på, så er han tydeligevis ikke tilfreds.

    Det kedeligeste ved jeg faktisk ikke rigtigt hvad er, jeg køber jo ikke ting som ikke har et formål.

    Mit næste køb må helt bestemt være et Lemieux underlag i oliven smiley , min mand mener dog at jeg har underlag nok, men hvad ved han om det???

    Den helt store drøm, må være en lille hestelastbil smiley smiley smiley


  • #19   8. jun 2018 Jeg elsker at købe middelalder udstyr ligegyldigt hvad det er smiley

    kedelige køb er nok strigler og showshine og sådan noget almindelig noget smiley


  • #20   8. jun 2018 Karin J du passer dit udstyr godt 30 år er vandvittig flot smiley
    VH Annette


  • #21   8. jun 2018 Hmmmmm

    Jeg elsker at købe alt hvad der kan bruges til mine heste/ponyer -

    Hvad jeg hader at købe er faktisk foder - for jeg skal ofte skifte foder da hestene her får trætte i det - eller de taber de sig -

    Hvad jeg mangler at købe er bid - jeg ved ikke hvad str hun skal have og kan ikke finde ud af at måle det - så her er det bidløs ridning

    Hvad jeg drømmer om at købe - er en splinter ny spansk sadel som tilpasses min IC smiley


  • #22   8. jun 2018 Mit bedste køb inde for hesteverden må uden tvivl være mine heste.

    Derudover er jeg ret glad for min dressursaddel og western underlag.

    Jeg køber så sjælden udstyr, så der er ikke noget som er kedeligt. ( der er ikke hvert år jeg køber udstyr, bortset fra hansker og strømper)

    Jeg kunne godt tænke mit et nyt western underlag, når jeg på et tidspunkt kommer i nærheden af en western butik. Det gamle kan godt holde et par sæsoner endnu, vævningen er kun løs i den del som ikke ligger under sadlen. Så behovet er ikke akut endnu.


  • #23   8. jun 2018 Sanne: tror vores udstyrspakke er ret ens: jeg har også kun lige hvad jeg skal bruge. Og køber ikke nyt før det gamle ikke, som i overhovedet ikke kan, mere.

    Men ja, hvor bliver ridestrømper da hurtig hullede. Jeg er efterhånden ret god til at stoppe strømper. Derved kan strømperne holde ca dobbelt så lang tid.


  • #24   8. jun 2018 Jeg klipper bare foden af, også bruger jeg almindelige strømper og trækker ridestrømpen(nu leggins) over, også ser det ud som om man har ridestrømper på smiley smiley

    Mvh TT


  • #25   8. jun 2018 Uhh, hesteshopping er en meget farlig ting for mig smiley Jeg eeelsker at købe underlag og grimer, selvom jeg faktisk ikke mangler smiley Jeg har efterhånden også flere underlag end jeg burde - men hey, ikke gå ned på udstyr som min far siger (dog om sig selv, da han bruger en del tid og penge på udstyr til hans racercykler). Og ellers kan jeg også vældig godt lide pandebånd og hutter, som matcher mine underlag og generelt selve sættet smiley
    Det kedeligste for mig, er at købe udstyr til mig selv. Alt fra handsker, ridestrømper m.m. Står også pt at skulle have nye ridestøvler, da mine nuværende er godt og grundig slidt op. Men hold op, hvor jeg ikke lige orker det smiley Heldigvis passer jeg ekstremt godt på mine ting, og det er derfor sjældent jeg køber hesteting efterhånden, da jeg har alt hvad jeg skal bruge. Jeg mangler dog lige et lændedækken, men det må vel bare købes når behovet opstår. Der kan vidst snart heller ikke være mere på mit værelse - familie og bekendte kalder det staldskabet, da jeg kun lige har et par få møbler, og resten af værelset er fyldt med hesteudstyr - endda i orden og det hele smiley


  • #26   8. jun 2018 Jeg eeeeelsker at købe trenser, sadler og underlag. Kan bruge evigheder på at kigge på dem, føle på dem, og søge nettet igennem efter den HELT rigtige. Tilgengæld er jeg ikke så meget for at betale pengene for sadlerne smiley
    Synes at det er røv sygt at købe ridetøj til mig selv. Øv. Vil da hellere pynte på hesten smiley


  • #27   8. jun 2018 Jeg elsker at købe trenser og bandager.. smiley

    Det jeg hader allermest at købe er nok ridetøj.. Synes aldrig jeg kan passe modellerne i det jeg godt kan lide..


    Mit bedste køb den sidste tid var mine ariat-støvler


  • #28   9. jun 2018 Det kedeligste må være dækkener, ridestrømper (går altid i stykker), foldklokker, grimer (køber bare billige markgrimer) - ting der er nødvendige og man tit skal købe mange gange fordi de går i stykker, eller man skal have andre udgaver eller lignende.

    Jeg elsker at købe ridetights/ridebukser, sko/støvler, jakker, gamascher osv smiley

    Mit næste ønskekøb er en hit air sikkerhedsvest, glæder mig virkelig til at få den smiley


  • #29   9. jun 2018 Jeg elsker at købe underlag og gamacher (kan ikke vælge mellem de to)
    Og jeg hader at købe sygedomsudstyr (kølegamacher, flex gamacher osv) fordi det betyder at min hest står skadet (igen) smiley


  • #30   9. jun 2018 Jeg elsker at købe udstyr! Min største svaghed er nok hovedtøjer. Jeg har på kun to år købt 3 trenser til min unghest (som ikke engang har været særlig meget i ridning), og da vi for nylig er skiftet til bidløs, har jeg allerede formået at købe to forskellige kapsuner og har planer om en cavemore når tiden er smiley
    Mit bedste "køb" (gave) har indtil videre nok været min ride on pad fra Barefoot, med fåreuldssæde.

    Jeg drømmer om en lækker springsadel, som jeg forhåbentligt for anskaffet mig inden sommeren er omme.
    Jeg synes ikke der er noget heste shopping der er direkte træls - måske plejeprodukter smiley


  • #31   9. jun 2018 Jeg elsker (!!!!) at shoppe, specielt når det gælder hesteudstyr!
    Jeg har dog ikke så mange penge, så det er sjældent jeg køber noget.
    Det sidste jeg har købt er et brunt catago sæt - hut og underlag. Det var meningen jeg kun skulle have købt hutten, da den rent faktisk var nødvendigt, men underlaget var bare såå flot og så havde jeg jo også et sæt der passer sammen! smiley
    Jeg fortryder det nu, hvor jeg selv må leve meget småt denne måned men ak, jeg har ingen selvkontrol smiley
    Jeg er derimod rigtig dårlig når det kommer til rideudstyr til mig selv - min ridehjelm er MEGET gammel, er lidt for lille så den giver mig også hovedpine og en ordenlig rød streg i panden hver gang jeg har redet, mine ridestøvler består af et par 4 år gamle staldstøvler, som mildest sagt er ved at falde fuldstændig fra hinanden. smiley
    Jeg ser meget frem til at få et job, så jeg har råd til at skifte det ud smiley


  • #32   10. jun 2018 Jeg elsker at købe grimer... På trods af min hest stort set aldrig har grime på smiley Kun når vi sadler op smiley

    Det kedeligste må være træktove og dækkener smiley

    Noget som jeg aldrig har købt, men gerne vil have: En micklem trense! Men hver gang jeg er ved at overveje at købe, kommer jeg til at tænke på at jeg gerne vil have en SD trense også, haha smiley


  • #33   14. jun 2018 Jeg tror ikke jeg har en bestemt genstand jeg synes er federe at købe end andre, men jeg kan generelt godt lide at købe ting af kvalitet.. Jeg køber sjældent noget nyt så når jeg gør, vil jeg gerne have det er pænt, sidder godt og holder i mange år smiley

    Det er til gengæld 2 ting jeg hader at købe.. ridebukser og ridestøvler. Jeg synes det er så svært at finde nogen der opfylder mine krav


Kommentér på:
Dit yndlings indkøb og kedeligste indkøb hest :-)

Annonce