{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.115 visninger | Oprettet:

Klam mad.. {{forumTopicSubject}}

Hej igen smiley
Ja jeg har ferie, og keder mig lidt.. smiley
Hvad for noget mad kan I ikke fordrage? smiley

Jeg kan ikke lide at spise mad med ben.(hverken fisk eller kød) Ej heller Lever. Ikke mad med meget fedt. Jeg kan godt lide rullepølse, men kun hvis den er fedtfattig. Ikke majs, oliven og tørrede frugter og grøntsager. (undtagelse er bananchips)

Så hvad kan I ikke fordrage? smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klam mad..
  • #1   5. aug 2018 Kan ik fordrage stegt lever, porre suppe, tatar, fåremave (haggis eller hvordan det staves), porre tærte, hestekød, rå æg, kærnemælk, risalamande, jaka bov, forloren skildpadde lige hvad jeg kan komme på lige her og nu smiley kan nok komme på mere her senere men skal lige spise pandekager smiley

  • #2   5. aug 2018 Rå tomater og grøn peberfrugt i alle afskygninger. Fy føj!
    Men det er så også det eneste.

    Edit: jeg så lige der blev nævnt suppe ovenover mig. Fik mig til at tænke på at løgsuppe skal tilføjes til min liste. Har lyst til at kaste op ved lugten og smagen. Elsker ellers rå løg i salater og stegte/tilberedte i retter.


  • #4   5. aug 2018 Lever- spejepølse- Havregrød rør jeg ikke..
    Masser af ting jeg ikke kan tåle , jeg har et tarmsystem som ikke kan "li" ret meget.
    VH Annette


  • #5   5. aug 2018 Mad med sennep, mad med løg og det eneste surt syltede jeg spiser er rødbeder. Kan ikke lide asier, agurker mm når det er surt syltet.

    Og røde pølser giver mig kvalme.
    Muslinger har jeg også et lidt anstrengt forhold til.
    Risengrød går jeg også langt udenom indtil der bliver tilsat vanilje og flødeskum smiley

    Ellers er jeg ret alt spisende. Lever og hjerter, samt nyre er blandt yndlingsretterne.


  • #6   5. aug 2018 Jeg har det svært med gryderetter, hvor man ikke kan skelne præcis hvad man spiser. Og køb med brusk, sener osv.

    (Over)moden frugt og tomater er også noget jeg går pænt udenom.

    Og så spiser jeg ikke kogte kartofler. Kan simpelthen ikke klare konsistensen.



  • #7   5. aug 2018 Kan ikke fordrage flødeskum! det er alt for tykt!
    Kan heller ikke lide risalamande eller risengrød, af samme grund.
    Undgår også helst grøn peber og syltede agurker


  • #8   5. aug 2018 Jeg går nok under kategorien ''Alt ædene'' Jeg HADER spagethi med kødsovs, blir faktisk dårlig af at bare smage på det og så Skimmel ost : /

  • #9   5. aug 2018 Har endnu aldrig fået noget jeg ikke kunne spise - men vil meget gerne undvære stegt lever og budding.

  • #10   5. aug 2018 Jeg er virklig mad glad smiley
    Det eneste jeg ikke kan lide er stegt lever og rosenkål .


  • #11   5. aug 2018 Hader røde pølser, og ben/pillemad/spis med fingrene(kylling med ben, fisk med ben, spareribs, osv) kan godt lide køddet, men rør eller finder jeg et ben, så er jeg færdig.

  • #12   5. aug 2018 Jeg er virkelig kræsen, desværre.
    Af grøntsager kan jeg kun lide:Tomat, agurk, gulerødder og ærter - intet andet.
    Jeg kan lide smagen af løg, peberfrugt og champignon men hader konsistensen.
    Indmad spiser jeg ikke, og ost kun hvis den er smeltet.
    Det er ret irriterende, men får simpelthen kvalme hvis jeg spiser f eks iceberg-salat får jeg fysisk opkastningsfornemmelser, og tvinger jeg mig selv kaster jeg op.
    Jeg smager hver gang, men det har ikke ændret sig siden jeg var barn smiley


  • #13   5. aug 2018 fisk, mælk og salat kan jeg ikke lide

    python er jeg heller ikke glad for ellers kan jeg lide stort Set alt kød smiley


  • #14   5. aug 2018 Jeg kan ikke lide tomat, banan, pære, alle former for melon, avocado, selleri osv.
    Måske det er nemmest bare at sige hvad jeg kan lide smiley
    Frugt: Æbler, Grønne Vindruer (UDEN sten!) og Jordbær.
    Grøntsager: Iceberg salat, Rucola, Broccoli og Rød peber.
    Jeg kan lide næsten alt kød, dog ikke Karbonader, og er ikke så vild med røde pølser og hot-wings.
    Jeg bliver kaldt mærkelig af dem som kender mig hehe smiley


  • #15   5. aug 2018 Helt klart lever - og Lam/får - men ellers spiser jeg alt andet

  • #17   5. aug 2018 Min mave er lidt sart pga sygdom, men ellers kan jeg fint lide det meste smiley
    Dog bryder jeg mig ikke om champignon, blåskimmelost og nogle enkelte typer fisk som fx sild. Smager dog på sidstnævnte hvert år til påske, men nej, de smagsløg har ikke ændret sig endnu smiley
    Og ved godt det ikke er mad, men husk/loppefrøskaller kommer simpelthen op igen, hvis jeg prøver at synke. Det kan jeg bare ikke med! Og er ellers ikke sart, plejer at spise alt jeg kan tåle, selvom det ikke nødvendigvis lige falder i min smag smiley
    Nå jo, vandmelon essens bryder jeg mig bestemt ikke om, og får kvalme og hovedpine af det, hvis jeg fx tygger tyggegummi med sådan smag smiley


  • #18   5. aug 2018 Nåja.. All indmad, røde pølser, medister, syltede ting (sylteagurk og rødbede er ok) rosenkål. Alle oste hader jeg (foruden Mozarella, Cheddar og Havarti/smagløse lugtfrie oste) og bryder mig ikke om kokos og flødeskum.

    Mvh TT


  • #19   5. aug 2018 Dette kan jeg ikke lide.. og nu gør jeg det kort.
    Bacon, (Kan spises ved få undtagelser.)
    Grøntsager fra frost, kan ikke fordrage smag og konsistens når det er tilberedt efter frost, (Med undtagelse af Grønnebønner.)
    Majs, Asier og Oliven
    Chokolade, (kan spises ved få sjældne undtagelser.)
    Marcipan.
    Nødder på/i kage
    Kokos på/i kage
    Pølser, Især medister. (Ostepølse kan spises, men kun en enkelt, derefter er det klamt.)
    Fedtkant på kød.
    Risengrød og Risalamande
    Fiskefilet købt forpaneret, (Det skal være frisk og selv paneret hvis jeg skal kunne lide det)
    Sennep, (Findes 1 undtagelse hvor det er brugt i en ret.)
    Chili

    Er ikke meget for gammeldags danske retter, som spaghetti kødsovs, stægt flæsk, bøf med løg osv. (kan spise det hvis det serveres.)

    Elsker dette mad
    Fisk og skaldyr, (apselut farvorit)
    Alt slags grøntsager, (Udover de nævnte ovenover.) (Må også indrømme jeg mest spiser grønt, både rå og tilberedt)
    Hvidløg, (bare det bedste)
    Koteletter i sennepsovs.
    Tarteletter.
    Vandmelon og grønne æbler.
    Cheese cake
    af chips kan jeg kun lide Salt og Vinegar fra Taffel.

    Det er hvad jeg kan huske lige nu. smiley (Blev lidt langt alligevel.) smiley


  • #21   5. aug 2018 Ja jeg synes bestemt ikke ost ser lækkert ud.. Dengang jeg stod i lære som tjener på en gourmet restaurant i Oslo. Så var lærlingene oste ansvarlig. Så jeg kunne alt om de 20 oste på ostevognen og serveret dette hver aften.. Jeg har dog ikke, på trods af at jeg var den dygtigste til disse oste, smagt på en eneste en.. Jeg vidste hvordan de smagte ud fra manualen.. Men ikke fand.. om jeg skulle have noget af de i min mund... smiley

    Mvh TT


  • #22   5. aug 2018
    Det er næsten lettere og skrive en liste med hvad jeg godt kan li' - jeg er ret kræsen smiley


  • #24   5. aug 2018 Ej, hvad er der galt med jer? Sådanne oste er da det bedste - jo stærkere og jo mere mug, jo bedre smiley et helt bjerg af parmesanost på pasta og mugost i salater, ja tak!

  • #26   5. aug 2018 Ja jeg kan ikke lide parmesanost.. Smager som bræk smiley

    Mvh TT


  • #27   5. aug 2018 jeg kan ikke lide ketchup..

  • #28   5. aug 2018 jeg kan lide det meste hvis det er tilberedt ordenligt ??

    men jeg er ikke glad for peberfrugt, løg, tomater og pølser, men det er ikke fordi det er ulækkert, jeg kan bare ikke lide smagen ??

    nogle jeg nok ville have svært ved er sådan noget som levende insekter, eller hvis der er øjenæbler i nogle retter, men det hører jo ikke så meget til danmark

    jeg kan godt lide indmad (især lever og hjerter i flødesovs) elsker fisk og skaldyr, salat, frugt og grønsager, ha generelt er jeg ikke kræsen smiley

    noget jeg fik rigtig meget som barn var grisehaler, og jeg syntes det smagte rigtig godt, men der er ingen jeg kender der har lyst til at spise det ??



  • #29   5. aug 2018 Jeg kan også rigtig godt lide oste, kan lide de fleste, dog er der enkle jeg ikke bryder mig om, kan ikke huske navnene på dem. smiley

  • #30   5. aug 2018 Rebecca Grisehaler syndes jeg er mærkeligt og spise, ved ikke hvorfor, kender også kogen der spiser det, enda også grise tæer. XD
    Har dog ikke smagt nogen af tingene så kan ikke sige om jeg kan lide det. smiley
    Har altid lært at har man ikke smagt det kan man ikke sige om man kan lide det. smiley


  • #32   6. aug 2018 Jeg er chokeret smiley
    Kan ikke lide ting som Bacon (det er jo et grundstof) og chokolade smiley smiley
    Jeg elsker de to ting, og kun fordi jeg er standhaftig at jeg ikke spiser det hver dag og vejer 150kg smiley

    Mvh TT


  • #33   6. aug 2018 avocado
    banan
    kartoffelmos
    kogte kartofler
    Rosiner





  • #34   6. aug 2018 Sarah - Jeg fornemmer det har noget med konsistensen at gøre!?? smiley

    Mvh TT


  • #35   6. aug 2018 Kød.

  • #36   6. aug 2018 animalier generelt.

  • #37   6. aug 2018 Sandra - Ja havde det ikke været fordi jeg elsker pølser og bacon, så kunne jeg også sagtens have været vegetarianer smiley
    Der er rigtig meget lækkert at få uden kød smiley

    Mvh TT


  • #38   6. aug 2018 Jeg kan ikke tåle risengrød og ris á la mande - ligger simpelthen syg flere dage efter.

    Der udover kan jeg ikke klare konsistensen på havregrød og lignende.

    Bryder mig heller ikke om hjerte og lever (men sovsen de bliver lavet i smager fantastisk).

    Jeg er heller ikke ret vild med hare, men spiser det da hvis det bliver serveret.


  • #39   6. aug 2018 Tja måske det kommer. Jeg elsker da også visse kød ting men jeg elsker dyrene højere, så må man vælge med sig selv hvad man har samvittighed til :):)

  • #41   6. aug 2018 TT jeg har aldrig tænkt på det som konsistensen, mere bare smagen, men det giver da god mening når du siger det smiley

    Ligesom Sandra, spiser jeg heller ikke kød - Jeg synes egentlig det smager fint (udover duften af bacon.. jeg begriber ikke hvordan i kan synes det dufter godt), men jeg kan og vil ikke støtte industrien bag.


  • #42   7. aug 2018 Asparges, grøn peberfrugt, forloren hare/skilpadde (u name it) og rødt kød..

  • #43   8. aug 2018 Jeg spiser og drikker i reglen alt, hvad man serverer for mig - men jeg vil meget, meget gerne undgå skimmelost/stærkt lugtende oste, kød med sener/fedt/i gele (fx sylte), kaffe (dog er kage eller is med kaffesmag helt ok) og bladselleri.

    Indtil jeg var 24, ville jeg ikke spise nogen form for ost, medmindre det var smeltet, fetaost eller smøreost, men jeg har lært mig selv at spise flere forskellige typer ost ved at smage på en masse forskelligt i løbet af de sidste 10 år smiley Kan dog stadig få kvalme af at tænke på et restaurantbesøg som teenager, hvor de havde en stor skål med noget, der lignede frugtsalat på dessertbordet. Jeg tog en ordentlig skefuld i munden - og da gik det op for mig, at det var hjemmelavet skimmelost. Jeg har aldrig i mit liv spyttet mad ud på tallerkenen på en restaurant hverken før eller siden - men den mundfuld skulle UD, og det kunne kun gå for langsomt smiley Puuuuh...

    Har også lært mig selv at spise muslinger, sild, oliven, kapers og sennep. Altsammen ting jeg ikke rørte som barn og ung. Nu synes jeg, at det smager lækkert smiley I det hele taget giver jeg alt mindst 5 chancer - vil helst kunne spise alt, hvad nogen kunne finde på at servere for mig.


  • #44   9. aug 2018 Jeg kan ikke fordrage ost og fisk, dog med undtagelse af fiskefilet smiley
    Så er der småting som dip, mayonnaise, løg, hvid chokolade, samt tomater og peberfrugt når det er blevet stegt og soltørret eller hvad man nu gør ved det.
    Der er nok flere ting jeg ikke kan lide, men dette er de ting jeg lige kommer i tanke om her og nu smiley


  • #46   9. aug 2018 Nana hele kød og animali industrien er klam - om så det er konventionelt eller økologisk.

  • #47   9. aug 2018 Nana - Rigtig sjovt du skriver det, for jeg sad tidligere i dag, og tænkte på at den overskrift egentlig ikke var okay.. Og her hjemme må man heller ikke sige at mad er klamt, man må gerne sige at man ikke bryder sig om det.. Men klamt er "forbudt"
    Også går jeg selv og skriver en overskrift som dette smiley smiley
    Jeg sad samtidig og tænkte på de der var mindre heldige og som ikke altid havde noget at spise.. Og om de syntes noget var ulækkert, men bare spiste det, eller om deres sans ikke er ligeså kritisk pga sult.. Så alt smagte okay..
    Men jeg vil gerne frabede mig at vi sidder her og dømmer hinanden! Jeg har valgt at spise kød, I har ikke. Jeg puncher ikke Jer pga jeres valg, så hvorfor skal I punche os fordi vi vælger at spise kød..?

    Mvh TT


  • #48   9. aug 2018 Jeg er egentlig ikke så kræsen... Der er ting jeg ikke kan lide, men godt kan spise, hvis jeg ikke kan gå udenom.

    Jeg bryder mig ikke om rosiner, men kan godt spise dem, hvis jeg SKAL.
    Syltede ting er jeg heller ikke til.. Sild spiser jeg kun stegt. Kan godt spise syltede agurker, hvis jeg skal, men vælger fra, hvis det er muligt...

    Havregrød er jeg ikke vild med, fordi jeg synes det ligner opkast. Jeg bryder mig ikke om risalamande og risengrød, men kan godt spise alle 3 ting, hvis jeg skal. Rosenkål kan jeg også godt spise, hvis jeg skal, men går helst udenom.

    Stegt lever og oliven nægter jeg at spise. Det kan jeg virkelig ikke lide.
    Stærk ost kan jeg ikke lide lugten af og spiser det ikke. Alene af den grund. Med undtagelse af parmesan og cheddar. Det spiser jeg med glæde!

    Edit: Østers er snot agtigt og snegle er som at tygge i en ballon.. Nej tak til det, også smiley Det er så konsistensen og ikke smagen.


  • #49   10. aug 2018 Jeg må også byde ind her med at jeg heller ikke mener jeg er kræsen.. kan godt spise det meste af hvad jeg har skrevet hvis det er tilberedt ordenligt eller hvis jeg skal, and på hvilken der er tale om. smiley

    Det eneste man slet ikke får mig til at spise er marsipan, kokos og nødder i/på kage, Oliven fedtkant på kød. smiley

    Jeg spiser kød og grønt, men spiser mest grønt. smiley


  • #50   4. sep 2018 Af kød spiser jeg kun kylling og hest
    Kan lide alle grønsager udover tomat
    Kan spise alt frugt udover banan
    Vil ikke have hverken kartofler, pasta eller ris.

    Er virkelig kræsen xD


Kommentér på:
Klam mad..

Annonce