{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

"Jeg skal aldrig" {{forumTopicSubject}}

Hvem kender ikke til, at sige den sætning " jeg skal aldrig" som man princippet står fast ved, til at man åbenbart tager et nyt standpunkt, fordi man ik kunne lade vær alligevel smiley kender i ikke det?
Man har måske en dårlig erfaring, oplevelse eller bare et standpunkt som gør at man står ved det og så måske ik alligevel i den sidste ende smiley som måske kan være meget godt at man skifter mening smiley
Hvad har du sagt at du aldrig skulle, men så alligevel har gjort det og du faktisk er glad for at du har gjorde det?

Jeg kan da tale for mig selv, som jeg kan huske at jeg både har sagt til mig og selv andre bla.:

Jeg skulle aldrig:
-ha en Islænder smiley ja goddaw do.
- købe En rød bil smiley hmm ja, det fik jeg så alligevel og kan nu med tiden lide visse farver røde biler...
- ha Børn smiley (har ik egen børn, men har en blind autist knægt som kommer her i aflastning.
- købe en campingvogn igen smiley (boede 18 mdr i campingvogn med manden og to store hunde, mens totalrenovering af huset stod på og var seriøst ved at brække mig over det. Nu efter 11 år, har vi købt en campingvogn.
- springe på en hest ( har haft dårlige oplevelser og derfor var det helt sikkert at jeg aldrig kom til at springe mere. Ja det standpunkt står jeg så ik ved mere smiley

Det bare nogen af de ting som jeg kan huske her og nu, så jeg er spændt på at høre jeres smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Jeg skal aldrig"
  • #1   15. nov 2018
    Jeg tror ikke jeg har brugt ordene " jeg skal aldrig ", mere at der var ting jeg ikke kunne forestille mig, som så senere har ændret sig.


  • #2   15. nov 2018 Jeg skulle aldrig være pædagog - som i ALDRIG! Og skulle ihvertfald IKKE arbejde med børn.....

    Nu er jeg uddannet social/special pædagog, og arbejder med specialbørn smiley


  • #3   15. nov 2018 da jeg var lille.

    "jeg vil aldrig have en fjordhest" jeg holde halvt hvad jeg lovede.. fik en fjord-araber XD

    da jeg blev nogle år ældre sagde jeg følgende..

    "jeg skal aldrig have en hest under 165 cm.
    "jeg skal aldrig have en rød hest"
    "jeg skal ikke have en uerfaren stævnehest".... jeg købte en rød vallak på 160 cm som aldrig havde startet et stævne... XD har ham efter 7½ endnu XD

    min bedstemor sagde også hun aldrig skulle have hund, for 8 år siden fik vi så hunden og hun er stadig en stor hvalp.. XD

    jeg tør ikke sige sådanne noget mere, det bider mig i røven XD


  • #4   15. nov 2018 Jeg skulle i hvert fald aldrig have en RØD hoppe.. Jeg blev dog forelsket i en fantastisk rød springhoppe på efterskolen, som jeg efterfølgende lånte i 2 år, og som jeg den dag i dag nærmest vil gøre alt for at få tilbage.

    Efter den røde hoppe, og tiden blev til egen hest, skulle jeg i hvert fald ALDRIG have en hoppe, slet ikke en vågen en af slagsen!
    Jep.. Jeg ender med en 5 års, lettere redet, HOPPE.. smiley

    Udover aldrig at skulle have hopper, så gad jeg heller ikke koldblods - Islænder, fjordhest eller haflinger.
    For knap 6 mdr siden købte jeg mig en 4 års haflinger..


  • #5   15. nov 2018 Mine "jeg skal aldrig":
    - have unghest.. (Overtog min hoppe som 1.5 års, og har netop i år fået et føl efter hende..)
    - have hoppe... (Ja det gik heller ik...)
    - have en hest over 150cm! (Hoppen er 161cm, og Falle bliver nok noget højere!)
    - have en fransk bil.. (min første bil var en Peugeot og nu er mit trofaste lift en Citroën C3'er!)
    - bo i nordsjælland... (.... dog ikke med min gode vilje! Måtte flytte efter praktikplads)
    - arbejde i butik... (Nu på 4 år i butik....)

    smiley smiley


  • #6   15. nov 2018 Krikken- virkelig, har du aldrig sagt eller tænkt sådan, det skal jeg aldrig? Det sjove er, når du poster billeder af din Yaris op i statusbeskeder, så kan jeg ikke lade vær med at trække på smilebåndet. Grunden til det er faktisk, da Toyota Yaris dengang kom på markedet i '99 mener jeg, der havde jeg udtalt i blandt mine venner at det var ufattelig grim bil på linie med Fiat Multipla og den skulle jeg aldrig eje... 3 år senere bliver mig og min veninde ansat i et rengøringsfirma, der tilbød at man kunne lease en ny bil med fri brændstof som også måtte bruges privat. Ideen var jo god, for så havde jeg jo min helt egen bil og valgte sige ja tak. Det samme gjorde min veninde også..Havde dog luret at rengøringsfirmaet havde kun røde biler i mærkerne corolla og Yaris. 1 uge efter blev bilerne leveret og gæt hvad jeg og min veninde fik? Ja nemlig en Yaris og selvfølgelig rød smiley synes virkelig det var grim plastik spand med symaskine motor på 1.0 men hold kæft vi havde det sjovt når vi havde fri fra arbejde og kørte dørtræk på stille landeveje dengang smiley

    Lunse - ja jeg giver dig sku ret, jeg tør sku heller ik sige sådan mere smiley


  • #7   15. nov 2018
    Jeg har ikke sagt " jeg skal aldrig " så vidt jeg husker - jeg har sagt eller tænkt " jeg kan ikke forestille mig, det er ikke mig, det kan jeg ikke tænke mig, det vil jeg ikke " eller sådan noget sikkert. Så jeg har tænkt eller sagt noget der ligner.

    Men jeg har en elendig hukommelse, jeg aner ikke hvad jeg lavede i forgårs så det kan være jeg har alligevel smiley

    Det eneste jeg muligvis kan komme i tanke om er " jeg vil ikke eje en brun hest/pony " - som så er det jeg har nu. Eller at jeg tænkt at jeg ikke kunne forestille mig at have hest gående alene eller ude få timer på fold.


  • #8   15. nov 2018 Jeg skal aldrig:

    - flytte mod århus (lige indtil mit studie krævede at jeg flyttede herop)
    - Køre travhest. Det går for stærkt! (indtil vi fik travhest i stalden)
    - bo i lejlighed (nu bor jeg så i lejlighed og gider ikke tilbage til en villa/ et rækkehus)
    - gennemføre min uddannelse (og nu sidder jeg i den sidste fase og skriver den afsluttende opgave)
    - Aldrig ride islænder (og alligevel låner jeg nu en sød en af slagsen)


  • #9   15. nov 2018 Det er kun en ting jeg har sagt jeg skal ALDRIG til. Og det er: Jeg skal aldrig skilles. Da jeg har et ordsprog der hedder aldrig sig aldrig.. Og desværre så skal jeg skilles.. Så ja.. Men der er dog ingen fare for at det gentager sig..

    Mvh TT


  • #10   15. nov 2018 TT - det var en af de mere alvorlige "jeg skal aldrig" - lyder lidt kliché agtigt men jeg håber det bringer noget godt med sig engang. Knuzzer herfra smiley

    Maja - det er sku sjovt som ens grænser de rykker sig smiley


  • #11   15. nov 2018 og efter et dumt forhold i 16, sagde jeg også jeg aldrig skulle have en kæreste igen.... jeg er så nu forlovet XD

    sagde jo så også jeg aldrig skulle af med ponyen.. desværre gik det ikke, da jeg ikke må have hest uden at ride den... og jeg var blevet så høj at det påvirkede ham smiley så ja..

    næste gang jeg skal lede efter hest stiller jeg dog krav, og falder ikke lige så let som jeg gjorde med tossen til sam XD


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #12   15. nov 2018 Efter 3 år med en idiot til kæreste - som var VVS'er, så skulle jeg ALDRIG være sammen med en VVS'er igen.

    Tja, min kæreste gennem snart 6 år, er uddannet VVS'er, og gik endda i klasse med min eks..
    Jeg kan så berolige mig selv med at han nu er fysioterapeut.. smiley


  • #13   15. nov 2018 Amt - det er sku lidt karma over det dér smiley Kan lige se det for mig at du har lige har mødt din nye kæreste og er dybt forelsket og spørg til " jamen hvad laver du så af arbejde" hvortil han svare jeg er VVS'er og du tænker " det bare løgn" smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   15. nov 2018 Miss: vidste hvem han var da jeg mødte ham. For min eks havde svinet ham til et par gange.
    Og jeg skulle bare Ikke være kærester med ham. Men nu har vi to børn, og jeg slipper forhåbentligt aldrig for ham smiley


  • #15   15. nov 2018 - Jeg skal aldrig finde mig i at være i et voldigt forhold = Well. Jeg kom da ud af det da jeg næsten døde i det mindste (y)

    - Jeg skal aldrig stoppe med stævner = det er så 2 år siden nu.

    - Jeg skal aldrig bo i Randers = Her har jeg så en gård nu

    - Jeg skal aldrig have pony igen = endte med welsh cob

    - Jeg skal aldrig have en lille kæreste = Min mand er 1 cm højere end mig xD

    - Aldrig sælge nogle af mine dyr = Det måtte jeg desværre blive nødtil pga min voldige ex.

    - Jeg skal aldrig have børn = gravid.. ups


  • #16   16. nov 2018 Altså efter hver bytur siger jeg nok altid “jeg skal aldrig drikke igen”, men den holder som regel aldrig smiley smiley

  • #18   16. nov 2018 Jeg skal Aldrig have børn - har de 2 mest fantastiske børn jeg ikke ville undvære for noget andet! Jeg skal Aldrig eje en koldblodhest- har den dejligste haflinger! Jeg skal Aldrig have en fransk bil- har både haft Citroën og peugoet dog ejer jeg VW nu smiley

  • #19   16. nov 2018 Listen er lang her, og blev skrevet ned da jeg var 5-6 år gammel - i dag er jeg 24:
    - Jeg skulle være brandmand som arbejde og cirkusprinsesse i fritiden.
    - Jeg skulle aldrig flytte hjemmefra.
    - Jeg skulle aldrig kysse nogen eller have en kæreste - og da slet ikke giftes.
    - Jeg skulle aldrig have børn, eller have noget med dem at gøre
    - Jeg skulle aldrig ryge.
    - Jeg skulle aldrig drikke alkohol.

    Og sådan ser det ud i dag:
    - Jeg er kontoruddannet og arbejder på kontor.
    - Jeg har købt mit eget lille nedlagte landbrug cirka 11 km. "hjemmefra".
    - Jeg har en dejlig kæreste, som da også får et kys i ny og næ - men er da ikke blevet gift endnu smiley
    - Jeg har ikke egne børn, men min kæreste har to af slagsen som er hos os hver anden uge.
    - Jeg ryger ikke, og har heller ingen intentioner om at starte.
    - Jeg har aldrig drukket mig fuld, men kan da godt tage et godt glas vin eller en god øl til maden.

    Som teenager (cirka 15 år) kom der så et nyt punkt til i forbindelse med at jeg stoppede med at låne hest til undervisning og fandt mig en part i stedet:
    - Jeg skal aldrig eje eller låne en hvid (lys skimmel) hest igen, for nej hvor var jeg træt af at være "hende på den hvide med de gule lår".

    I dag har jeg så en hvid sportspony og en 95% hvid (sortbroget) drumhorse smiley


  • #20   16. nov 2018 Jeg skulle aldrig have en fjordhest smiley - Nu har jeg været fjordheste ejer i snart 4 år, og har ikke fortrudt det! smiley

  • #21   16. nov 2018 Jeg skal aldrig bo i byen!
    Tjaeh, når nu fotografuddannelsen er lagt i Viborg og København, så flytter man efter det. Og jeg må faktisk indrømme at jeg godt kan lide at være så tæt på mine venner - men det er måske fordi vi bor på skolehjem, de er ikke så mange værelser væk! smiley

    Jeg lovede mig selv da jeg startede på førnævnte uddannelse at jeg ihvertfald heller ikke skulle falde for én så længe jeg er på skole. Det kunne vente til jeg har en praktikplads!

    Øh.. Ja.. Dén gik heller ikke...... Satans.....


  • #22   16. nov 2018 Jeg gad hverken have noget med fransk eller tysk at gøre ever again, da jeg var færdig med gymnasiet! Men 6 år senere forelskede jeg mig i en tysk mand, og vi har bl.a. boet i Frankrig i 2 år (pga. hans arbejde) og nu i Tyskland i 5 år (helt frivilligt) smiley

    Jeg var heller ikke nogensinde interesseret i at ride heste på over 150 cm - og da slet ikke traditionelle varmblods. Meeen når man ikke længere selv ejer et ridedyr, så må man jo låne og leje, og så kommer man både til at ride DV, lusitano, holstener, traver osv. Jeg foretrækker stadig små, behårede heste, men har da ikke taget skade af at udvide mit repertoire smiley


  • #23   16. nov 2018 Sofie: man skal altså passe på med at begynde at ride fjoller, det er voldsomt vanedannende. smiley

  • #24   16. nov 2018 "Jeg skal aldrig ride traditionel dressur." Har redet islændere fra jeg var 8-20 år. Da islænderen blev solgt, så tænkte jeg spontant "dressur kunne egenligt være sjovt at prøve", og så fik jeg mig et job i en dressurstald. Og det gik rigtig godt! Nu ved jeg slet ikke, om jeg skal få en islænder eller en dressurhest, når jeg får råd til at have hest igen.

    "Jeg skal aldrig spise kød igen." Har været vegetar siden jeg var 12 år og veganer i et enkelt. Har også været Anima aktivist. Nu spiser jeg så kød igen og har gjort det i et års tid.

    "Jeg skal aldrig flyve igen". Sagde jeg da jeg var yngre og havde lært, at fly kunne styrte ned. Jeg skal boarde et fly for 20'ende gang i år, om nogle dage. Og jeg har en planlagt flyrejse igen til næste år, med flere uplanlagte til følge højst sansynligt. Stadig med vanvittig flyskræk, som absolut kun bliver værre, så jeg er altid at finde på et toilet i lufthavnen hvor jeg sidder og bunder alkohol lige inden boarding.


  • #25   16. nov 2018 Haha jeg skulle aldrig ha en fjordhest! Den første hest jeg køber - fjordhest smiley og jeg knus elsker ham, han er bare den bedste smiley

  • #26   16. nov 2018 TT det er jeg virkelig ked af at høre ???? Jeg er selv lige blevet skilt....

  • #27   16. nov 2018 Isabel - Håber du har fået det bedre smiley

    Mvh TT


  • #28   16. nov 2018 jeg har endelig aldrig lagt sådan nogle planer. så har aldrig sagt jeg skal aldrig...
    men har så hellere ikke mand og børn, så kan sådan set gøre hvad jeg har lyst til

    men min lillebror har sagt det en del
    han skulle aldrig have børn, og han skulle aldrig have en st. car

    og nu har han 4 drenge og en st.car smiley


  • #29   16. nov 2018 Da jeg begyndte at gå i byen som 17 årig lovede jeg mig selv at det kun skulle foregå i weekenden..
    fredag + lørdag. Torsdag og søndag f.eks. er udelukket.

    .........
    Jaeh.. ehh..
    Nu har jeg så en ugentlig bytur - om torsdagen.. Sikke noget!


  • #30   16. nov 2018 TT hvis bare jeg kunne sige ja... Men det har været enormt hårdt. Også fordi min mand bare kom hjem en dag og sagde han ville skilles, tog ringen af og flyttede fra børnene og jeg 3 timer efter smiley

  • #31   16. nov 2018 Pu smiley okay.. Det er jeg ked af at høre, at det var på den måde.. Ja her er det mig der har taget afgørelsen, men den kom dog ikke som en bombe for ham..

    Mvh TT


  • #32   16. nov 2018 Ja det var ret hårdt... Men han er videre med ny kæreste osv.
    Jeg nyder bare mine børn og gør alt hvad. Jeg kan for at de har det godt og det påvirker dem Mindst muligt...

    Pyyyh det er en hård beslutning er det ikk? Især når der er børn synes jeg.
    Skal du så blive boende med hestene eller?


  • #33   16. nov 2018 Ja det er pisse hårdt smiley og ja jeg bliver boende da det er mig der har brugt af min arv på indskuddet osv. Men det dugger ikke mere, og for børnenes skyld, og fordi jeg ikke kan mere, så er det desværre sådan det bliver..

    Mvh TT


  • #35   17. nov 2018 Nana - Nej det er det bestemt ikke..
    Jeg har altid haft den holdning, at jeg aldrig skulle skilles, at man skulle holde sammen, svælge nogle kameler og kæmpe. Jeg har nu kæmpet i de sidste 10 år.. Men nu har bægeret løbet over og jeg hverken kan eller vil mere.. smiley

    Mvh TT


  • #36   17. nov 2018 Det eneste jeg kan huske at have sagt, er at jeg aldrig skulle have en araber, for de var da for grimme at se på.. Nu har jeg pt. to arabere, og jeg kan ikke vente til jeg får nogle flere smiley
    Men jeg har et par stykker der ikke har fået en "afslutning" endnu - jeg skal aldrig giftes, aldrig have børn, aldrig begynde at ryge (hvilket nok bliver nemt at holde) og aldrig have en DV - delvist af princip smiley


  • #37   18. nov 2018 Nane nej det er det ikke. Vi blev gift da vi havde været sammen i næsten 10 år og han smuttede 1/2 måned før vores 4 års brylluosdag... Troede aldrig vi skulle skilles ;-(
    TT man skal heller ikke blive sammen kun for børnenes skyld... Og har kunne læse engang imellem at du kæmper. Man lever kun 1 gang og det er vigtigt at få det bedste ud af livet og ikke vågne op og være ked af det.
    Jeg bor tæt på dig så sig til hvis du en dag har lyst til besøg smiley


  • #39   18. nov 2018 Det eneste jeg lige kan komme i tanke om, er den klassiske: Jeg skulle aldrig nogensinde have fjordhest!
    I 2015 endte jeg så med at låne en imens min egen smarte sportspony stod skadet, og jeg kunne altså ikke slippe den igen. FJordhesten står her stadig, og gør det forhåbentligt mange år endnu smiley


  • #41   18. nov 2018 "Jeg skal aldrig flytte fra Fyn. Og hvis, så er det kun for en kort periode!"

    Hmm ja. Flyttede fra Fyn til Sønderjylland for en elevplads, med planer om at komme tilbage når min uddannelse var færdig.
    Endte med at finde mit livs kærlighed hernede, og har bestemt ikke planer om at flytte til Fyn igen xD.


  • #42   18. nov 2018 Sacha - Arrivadechi.. smiley

    Mvh TT


  • #43   18. nov 2018 Sorry søde <3. Men befinder mig for godt hernede til at tage til Fyn igen :*.

Kommentér på:
"Jeg skal aldrig"

Annonce