{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.619 visninger | Oprettet:

Hesten snubler/falder(!!!) {{forumTopicSubject}}

Hej, hvad ville i gøre hvis jeres hest er en lille snuble gøj?
Hun har det med at snuble/falde når vi rider dressur, men nu er hun heller ikke den hest som løfter benene højt under ridningen.
Min underviser siger det er fordi hun er uopmærksom og ikke koncentrerer sig nok når jeg rider hende!! Det lidt irriterende at hun pludselig snubler/falder med snuden ned i ridehus bunden. Der er intet på tur eller til spring, hun løber og er meget frisk På springbanen og i skoven snubler/falder aldrig der!! Hvilket der er underligt. Hvad ville i gøre for at få jeres hest til at løfte benene mere/højere? Søger hjælp herinde da nogle måske har prøvet noget lign eller har en ide til noget træning eller noget:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesten snubler/falder(!!!)
  • #1   14. maj 2014 Jeg ville starte med at få hesten undersøgt af dyrlæge og kiropraktor, tyder på, at der er noget galt. smiley

  • #2   14. maj 2014 Går hun med sko? Det kan have noget at gøre med hældningen på hoven, så jeg ville tage en snak med smeden - de kan rette meget smiley

  • #3   14. maj 2014 Ville tjekke dens hove smiley

  • #4   14. maj 2014 Få tjekket hesten og hvis den ikke fejler noget, så prøv at rid lidt over bomme, det hjalp på en hest jeg engang red. Den lærte at løfte benene lidt mere. (:

  • #6   14. maj 2014 Min fjordbolle har samme tildens, men gør det kun når hun er blevet træt, da hun så bliver uopmærksom og ''glemmer'' at løfte fusserne smiley

  • #7   14. maj 2014 træne bomme så hun er mere opmærksom på hvor hun sætter futterne smiley

  • #8   14. maj 2014 det ikke normalt af hest snubler!

    jeg ville få den undersøgt af kioprakteren! smiley



  • #10   14. maj 2014 Jep, tjek fusserne.. smiley

    Men det kan også være fordi den går lidt på forparten når du rider dressur, nu hvor den ikke gør det på tur og til spring..
    Prøv at arbejde lidt med nogle overgange, altså virkelig mange overgange og temposkift og se om det ikke har en positiv effekt på det snublen.. smiley
    Har selv redet en der også snublede, det gik helt over da hun begyndte at gå mere på bagparten.. smiley


  • #11   14. maj 2014 Min gjorde det ganske enkelt på grund af uopmærksomhed. Hun har altid været meget klodset. Jeg træner bomme med hende, og det har hjulpet enormt meget.. Hun begynder at forstå, at hun har et par ben, hvilket er ret rart smiley
    Jeg er stået på næsen med hende en enkelt gang, så det er ret vigtigt at få trænet ordenligt..


  • #13   14. maj 2014 Snak også med smeden.
    Få lagt overrul sko på.
    Det hjælper mange heste med ikke at snuble.


  • #14   14. maj 2014 Prøv ligemeget hvad så hold kontakt til biddet unden at få den i holdning og så hav rigtigt meget ben til (ikke sparke til) bare klem til for at få den i rigtig tempo og se om du kan sætte gang i fusserne og hjælpe den med at holde balancen:-) nå den har gået sådan lidt så få den i holdning og gør det samme det ville jeg gøre og har gjort det før hvor det virkede min hest synes bare det var røv sygt at ride dressur så den gik og dovnede den:-) ellers ring til smeden hvis dette ikke virker held og lykke:-)

  • #15   14. maj 2014 Findus havde det også med at snuble en gang imellem på banen før i tiden, men efter vi er begyndt at få undervisning af Eva Tirstrup (Centreret ridning og ridning i balance) så har vi fået en masse værktøjer til at ligeudrette ham og få ham tilbage på bagparten og nu er problemet væk. Han snublede fordi han simpelthen havde for meget vægt på forparten smiley

  • #16   14. maj 2014 Min søsters snublede - kiropraktor og anderledes beskæring (samt jævne beskæringer!) var vejen frem.

  • #17   14. maj 2014 Kender en hest som efter lang tid begyndte at snuble.. det blev værre og værre og til sidst kom der en kiropraktor på som fandt noget i nakken på ham, Han blev nærmest ''slået ud'' hver gang han blev redet i holdning, der skete noget i nakken som gjorde at han ikke kunne holde sig på benene. Hesten blev solgt og stor nu bare på store folde på en pension. smiley Men nu ved jeg ikke hvor kraftigt dit problem er smiley ville bare lige nævne det

  • #19   14. maj 2014 Tak for svar allesammen! Hun har gået uden sko i hendes 15 år lange liv, og har haft hende i lidt over 1 år og hun har altid snublet når hun blev træt i dressuren, men det er blevet MEGET bedre efter jeg har fået ny smed til hende og hun fik sko på forhovene.. Det er blevet meget bedre, men hun gør det stadig 2-3 gange under ridningen. Jeg ville øve noget bom træning som nogle skriver de selv har gjort! Hun får kiropraktor og massør 1 gang om måneden, og havde dyrlæge for et par dage siden spm tjekkede hende i hovede og røv og der var intet galt, og hun fejler INTET og der er INGEN ting galt med hende(!!!!) hun hverken hænger på tøjlen, eller har for lange hove, eller går på forparten.. Problemet kommer når hun bliver træt, og som en anden også skriver gør hendes fjordhest det også når den bliver træt også "glemmer" de at løfte fusserne ville nok kalde det for sløvhed, og at hun er uopmærksom! Jeg ville begynde at øve lidt bomme, også se om det ville hjælpe:-)

Kommentér på:
Hesten snubler/falder(!!!)

Annonce