{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid
  • #1   15. sep 2016 Din nytilredne hest. Har den lært signalerne? Jeg ville give den en chance med noget undervisning, hvis han ellers trives på biddet.

  • #2   15. sep 2016 Han har godt styr på fremad signaler og han går fint fra gangart til gangart men vi kommer stærkt afsted i trav. Nogle gange så slår hans hovede lidt fra og så løber han bare rundt mens jeg laver hele og halve parader det bedste jeg har lært. Overvejer kraftigt om han skal over på et med løse ringe, stadig tredelt....

  • #3   15. sep 2016 Han er ung, mangler sikkert en masse balance og skal stadig lære signalerne..
    Giv det tid! smiley

    En nytilredet hest går ikke bare sådan lige..


  • #4   15. sep 2016 jeg rider med mit altid elsker baucher bid:-)

  • #5   15. sep 2016 Men den anholdende tøjle er heller ikke et fremadsignal, så selvom han fint forstår fremad, er det ikke sikker bremsen sidder lige så godt fast. Han er ung og har stadig masser at lære smiley

  • #6   15. sep 2016 det lyder som noget stop signal træning, bla. fra jorden med massere ros.
    den skal jo lære det før den kan det.
    det er ikke bidet der er problemet smiley


  • #7   15. sep 2016 Det plejer tit at hjælpe a komble stemmen på det kender den formentlig fra longearbejdet.

  • #8   15. sep 2016 Det lyder som noget stop-træning. Hvis du laver halve-parader og han ikke reagerer, så har nok ikke lært dem. Jo flere gange du laver en halv parade, hvor han ikke sænker farten, jo mere lærer du ham ikke at lytte. Så når du giver en halv eller hel parade, så skal han altid sænke farten eller stoppe. Så du er nødt til at skrue op for presset indtil han reagerer, som du ønsker.

    Og så ville jeg personligt forsøge mig med et udelt eller todelt bid- gerne muffe eller d-ringsbid. 2-delt baucher kan også være en mulighed. Det ligger meget roligt, pga. det lillle opæng. Der er rigtig mange heste, som ikke kan have de tredelte, fordi de er meget urolige i hestens mund.
    Der fulgte et tredelt med til den hest jeg købte sidste år og han kunne bare slet ikke stoppe. Han gik mere frem end han stoppede, når jeg tog i biddet, som tilmed var for stort. Nyt todelt bid i rigtig størrelse og så virkede stop-knappen smiley

    Det er i øvrigt en skrøne at tre-delt er det blideste bid, det kommer meget an på hesten. Men de fleste heste bryder sig faktisk ikke særligt om dem, fordi de er mere urolige i munden. Løse ringe vil give endnu mere uro, så det ville jeg slet ikke gøre.


  • #9   15. sep 2016 Kan anbefale dig at kikke på Neue schule bidende. De er dyre, men virkelig også pengene værd!
    Hos nogle forhandlere kan man have dem på prøve en uge, imod at man lægger et depositum på dem. smiley


  • #10   16. sep 2016 Som Rikke skriver er det en en skrøne med det tredelte bid. Men jeg sværget altid selv til mylerbid. De giver god tungefrihed til hesten. Akslen på midten gør at hesten lærer signalerne fra højre og venstre mere præcist, efter min mening. Du kan læse om hvor enkelte model i myler på forhandlers hjemmeside. Der står også hvilket der er godt til hvilken hestetype. Det er også en skrøne at tynde bid skulle være stærkere.

Kommentér på:
Bid

Annonce